Gekidou 26.05.2012 19:38:17 | |
---|
Ensikuuntelulla tosi löyhä kokonaisuus. Muutama hyvä biisi sieltä ponnahti välillä silmille (mm. Somewhere Close To You), mutta sekavuus söi keskittymistä. Mulle tulee mieleen että Sonatat kokeilee vähän väärästä paikasta hakea noita juttujaan, kun tuolla on aina seassa sitä niiden "ominta" soundia/sävellystyyliä myös, ja yleensä se sitten kolahtaakin. Kiva että kankesivat siitä powermetal-muotista ulos, mutta liika yllätyksellisyys on liikaa... Shitload of Money hyvänä esimerkkinä harhapolulle eksymisestä. Ihan OK kappale mutta ei mun mielestä yhtään Sonataa, ja kun nää uusimmat lätyt ainakin vaikuttais olevan jollain tapaa artsympää (vittu mikä sana) settiä, niin saisivat mun puolesta ruveta tekeen niistä temaattisia kokonaisuuksia ja jättää pois nuo ihme spedeilyt. Kakko osaa kyllä tehdä ihan helskutin hienoa kamaa, mutta vois mies ottaa ittensä ehkä vähän enemmän tosissaan. Loppupään laulut alko tuntua jotenkin väsähtäneiltä ja mielenkiinto loppui kesken. Kokeillaan jossain vaiheessa uusiksi. "If Russell Allen grabbed me by the throat (I have no idea why he would need to, because I suck at singing) and asked me whether the riff on Wicked was heavy or not, I'd be forced to admit that it is indeed very heavy." |
Gekidou 27.05.2012 11:50:20 | |
---|
"If Russell Allen grabbed me by the throat (I have no idea why he would need to, because I suck at singing) and asked me whether the riff on Wicked was heavy or not, I'd be forced to admit that it is indeed very heavy." |
Mareez 13.06.2012 18:57:48 | |
---|
Mitä mieltä ootte Sonatan Tallulah -kappaleesta? Iskeekö vai onko liian lällyä? |
^Itse asiassa iskee ja lällyä on. Paradoksi sinänsä. |
Jeszse 13.06.2012 20:48:13 | |
---|
Mareez: Mitä mieltä ootte Sonatan Tallulah -kappaleesta? Iskeekö vai onko liian lällyä? Se oli siihen asti oikeesti melko hyvä biisi mun mielestä, ku sillä selvittiin idolsissa pitkälle. Sen jälkeen se soi joka vitun tuutista ja putkesta, ja kulu puhki melko täydellisesti. Ei jaksa enää. Kiva laulaa tosin. |
dinghie 13.06.2012 20:56:07 | |
---|
Mareez: Mitä mieltä ootte Sonatan Tallulah -kappaleesta? Iskeekö vai onko liian lällyä? Hämmentää Kakkon englannin lausuminen. Muuten ihan kiva kipale, kun se ei oo puhkipalanu mulle: telkkaria en oo koskaan paljoa seurannu ja radio en oo koskaan kuunnellu, paitsi silloin tällöin. "It's almost full moon now 'cause my shorts are halfway down on my ass" -Chris Schewe |
Sergei Fallinen 13.06.2012 21:17:04 (muokattu 13.06.2012 21:20:12) | |
---|
Mareez: Mitä mieltä ootte Sonatan Tallulah -kappaleesta? Iskeekö vai onko liian lällyä? Noloin ikinä tehty biisi. Sanon vieläpä ilman mitään erityistä Sonata -vihaa. Kakko on tehnyt monia aika hyviä biisejä. Mut repeän aina siinä "long-haired drummer of the band" -kohdassa. |
Jeszse 13.06.2012 21:20:28 | |
---|
Sergei Fallinen: Noloin ikinä tehty biisi. Sanon vieläpä ilman mitään erityistä Sonata -vihaa. Kakko on tehnyt monia aika hyviä biisejä. Mut repeän aina siinä "long-haired drummer of the band" -kohdassa. Kakon tekstit on muutenki välillä sellasia jotka pistää hymyilemään. |
reaper666 13.06.2012 21:51:51 | |
---|
Töissä työtoverus rokittellut tätä uusinta levyä niin täytyy sanoa, että tosi hienoja juttuja.. Parit oikeesti ihan tykkiriffit mitä tältä bändiltä ei ole ennen kuulunut. Viduste kovempi ku tarttumapinnattomat Winterhearts....., reckoning.... ja unia. |
carnation 13.06.2012 22:12:06 | |
---|
reaper666: Viduste kovempi ku tarttumapinnattomat Winterhearts....., reckoning.... ja unia. Ai että noissa ei ole tarttumapintaa? Mitähän sää horiset... "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
reaper666 13.06.2012 22:44:18 | |
---|
carnation: Ai että noissa ei ole tarttumapintaa? Mitähän sää horiset... No ite tykkään pirusti kahesta ekasta levystä. Winterheartsista ja Reckoningista en ala kiistelemään kun vuosia tosiaan viime kuuntelusta. Ei tiiä vaikka toimiskin. Mutta Unia:sta ei oo kauaa ees aikaa ku ostin ja aika tasapaksuu paskaahan se oli. |
Karipiirto 13.06.2012 22:59:02 (muokattu 13.06.2012 23:02:24) | |
---|
annananna: Kyllä se näin on levyn tekeminen kestää kaksi vuotta. Huonoon suuntaan mennään heti, jos levy sisältää monta eri tyyliä edustavaa kappaletta, jos kuitenkin ollaan sitouduttu hevi-musiikin genreen. Levystä jäi sekava käsitys kasasta eri tyylilajeissa tehtyjä kappaleita. Olen jokseenkin eri mieltä. Ensinnäkin, millä tavalla bändi on sidottu heviin? Toisekseen Queenin parhaat levyt aikanaan sisälsivät aika laajalti erilaisia fiboja. Kolmanneksi levy vakuutti huomattavasti enemmän kuin edellinen joka kuuntelussa lupaili enemmän kuin lopulta antoi. Edit. Jaa luin väärin. Olitkin kirjoittanut että "sitouduttu". Mutta en nyt oikein näe että heviin sitoutuminen tarkoittaisi samaa kuin että levyn pitäisi pyörittää niitä hevin määritelmän mukaisia juttuja. Alkukauden hevibändithän heitteli jos mitä sekaan ja heviksi sitä silti kutsuttiin. Vai onko Deep Purplen kappale Anyone's daughter esimerkiksi järin raskas? :) "If you're going to be crazy, you have to get paid for it or else you're going to be locked up."
Hunter S. Thompson |
reaper666 13.06.2012 23:06:30 | |
---|
annananna: Kyllä se näin on levyn tekeminen kestää kaksi vuotta. Huonoon suuntaan mennään heti, jos levy sisältää monta eri tyyliä edustavaa kappaletta, jos kuitenkin ollaan sitouduttu hevi-musiikin genreen. Levystä jäi sekava käsitys kasasta eri tyylilajeissa tehtyjä kappaleita. Tosi hyvä, että on näitä eri tyylei tässä. Muuten tää olis sitä samaa täysin samaa tasapaksua mäkki-Sontaa minkä takia en bändii jaksa enää kuunnella. Days of Gracea en oo uskaltanut kuunnella. Ostan kyllä jos halvalla tulee vastaan digipäk. |
Fantasmic 25.06.2012 20:50:34 | |
---|
|
Vainaja 26.06.2012 16:13:02 | |
---|
Joo kyllähän tuossa vähän RN fiboja. Toisaalta sitä löytyy muistakin levyn piiseistä esim. Shitload vois olla ihan hyvin RN:llä. Oisin ton ottanu mieluummin kyllä ihan levylle kuin vaikkapa The Dayn. Ei irtoo se ihan niin hyvin mulle. Onhan siinä kaunis se loppu, mut siihenpä jää. ''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!'' |
Fantasmic 26.06.2012 20:22:10 | |
---|
^ Näin ne makuasiat. Musta Shitload on ehkä tylsimpiä biisejä mitä Sonata on koskaan ulos pukannut. Dont be mean on toinen tuolla levyllä mitä ei jaksa kuunnella läpi. |
Weballergic 03.07.2012 16:05:19 | |
---|
|
UltimateGreedo 03.07.2012 17:39:47 (muokattu 03.07.2012 17:40:17) | |
---|
Weballergic: http://www.sonataarctica.info/site0 … mp;nid=214&n_xID=214&ntop=0 Suomen kiertue syksyllä! Taitaa muuten olla eka kerta kun tulevat Savonlinnaan, toivottavasti ei viimeinen! =) Turun keikka lauantaina, jesh! Voisi mennä katsomaan, jos ei ole pahan hintainen. Amorphiksen keikka taisi maksaa samassa mestassa >30€, jolloin piti sanoa ei kiitos. Uuden levyn digipak -versio tuli poistettua ABC:lta 9€ hintaan. Ei paha. |
janezki_ 03.07.2012 19:49:44 (muokattu 03.07.2012 19:50:36) | |
---|
Weballergic: http://www.sonataarctica.info/site0 … mp;nid=214&n_xID=214&ntop=0 Suomen kiertue syksyllä! Taitaa muuten olla eka kerta kun tulevat Savonlinnaan, toivottavasti ei viimeinen! =) Ohoh, että ihan tänne Savonlinnaan tulevat. Vaikka uusi materiaali ei kauheasti nappaa niin kai se täytyy käydä katsomassa kun tänne asti raahautuvat :) Milloinkohan liput tulee myyntiin? Mie oon vaan basisti... |
CountX 03.07.2012 20:43:31 | |
---|
janezki_: Ohoh, että ihan tänne Savonlinnaan tulevat. Vaikka uusi materiaali ei kauheasti nappaa niin kai se täytyy käydä katsomassa kun tänne asti raahautuvat :) Milloinkohan liput tulee myyntiin? Ei ollu vielä ainakaan savonlinnasalin sivuilla tietoa. Pitää sinne varmaan raahautua kun kerrankin tulevat lähelle. Whatever you got, I'm against it. |