Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 560 61 62 63 64399 400 401 402 403
jazzmies
13.06.2012 09:12:51
Speedy: Jassåå.. Nyt kun kuuntelin uudestaan (josko oisin tykänny, mutta en) niin pellitkin alko häiritsemään.. kaikki on saundiltaan "outoja", olisin kaivannut sekaan jotain "normaalia" saundia. Soitto toimii hyvin ja on teknisesti laadukasta, mutta aika persoonatonta ja tasapaksua.. Se tosin korreloituu soittajaan, joka yrittää sitä olla..

Ihan sama mitä sinä kaipaat. "Haluan jäätelöä, haluan puuroa - olisipa jazzmies samanlainen kuin minäkin." Tässäkin olet väärässä - soitto ei ole teknisesti laadukasta ja et tiedä soiton persoonattomuudesta mitään. Haluan oppilaaksesi, koska osaat antaa rakentavaa palautetta ja muutenkin makumieltymyksesi ovat luovia.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
arse
13.06.2012 09:45:00

Jazzmiehen ääninäytteestä siis yhä puhe.
Jännä tuo Speden toive "normaaleista" peltisaundeista. Mun on vaikea kuvitella tuon normaalimpia ja ilmiselvempiä saundeja tuollaiseen nykypäivän jazzikkaaseen ympäristöön. Keskiäänistä turkkihuminaa piisaa, vaikka pellit onkin kanadasta. Tomit on ainoa asia, joka tuossa pääsee oikeuksiinsa, niissä on tosi kaunis ääni. Kaikki muu tuntuu jotenkin kärsivän näytteen lähimikkipainotteisuudesta sen verran, että mun on vaikea kommentoida oikein mitään tän enempää.

Toivon jazzmiehen bändille runsaasti lisää julkista itsensähäpäisyä Arabianrannan ja internetin ulkopuolelle, siitä aloittaa musa todellisen elämänsä!
Ai hitto kun mie tykkään!
jazzmies
13.06.2012 10:26:59
arse: Kaikki muu tuntuu jotenkin kärsivän näytteen lähimikkipainotteisuudesta sen verran, että mun on vaikea kommentoida oikein mitään tän enempää.

Toivon jazzmiehen bändille runsaasti lisää julkista itsensähäpäisyä Arabianrannan ja internetin ulkopuolelle, siitä aloittaa musa todellisen elämänsä!

Näytteessä on kaikki raidat paitsi soittajan takana olevat overheadit auki, mistä on helppo alkaa työstää miksausta. Nyt kuuluvissa on setin kolme yläpuoleista overheadia, mistä peltisaundi kuulostaa luonnollisimmalta. Soittajan takana tulee mielestäni liikaa rumpalin vinkkeliä eli puun sointia, mitä taas kukaan muu ei kuule.

Levy olisi tarkoitus äänittää loppuun kesällä, miksata loppukesästä, masteroida syksyn alussa ja julkaista loppuvuodesta. Sitten itsensähäpäisy muuttuu todelliseksi livettämiseksi.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Duro
13.06.2012 10:33:42 (muokattu 13.06.2012 10:35:17)
Minusta nuo soundit kanssa istuu tosi kivasti soitettavaan musiikkiin. Ja vaikka en tästä genrestä mitään tajuakaan, niin sen tajuan, että näit biisejä on mukava kuunnella ja soitto toimii. Leppoisa meno. Tykkään.

Snaret kuulosti tosi hyviltä. Ekaa kertaa ite kuulen noinkin tiukkaa snaresoundia tälläsessä musassa (viitaten tohon Erskineen). Tuo 14"x7" messinkinen oli kyl helppo suosikki kuitenki.
Tilipitappituppitappi
Speedy
13.06.2012 11:00:19

jazzmies: Ihan sama mitä sinä kaipaat. "Haluan jäätelöä, haluan puuroa - olisipa jazzmies samanlainen kuin minäkin."

Ai aina väärässä? Aina oikeassa olevat ihmiset ovat kyllä aika ärsyttäviä..

Tässäkin olet väärässä - soitto ei ole teknisesti laadukasta ja et tiedä soiton persoonattomuudesta mitään.

Niin no joo, jos tuon alan estetiikkaa tuntee niin voishan se soitto olla persoonalisempaa, melodisempaa ja dynaamisempaa.. Eikä takatataka kosh, takataka kos pohjalta..

Haluan oppilaaksesi, koska osaat antaa rakentavaa palautetta ja muutenkin makumieltymyksesi ovat luovia.

No kiva, tänne vaan.. haastavat oppilaat on paljon mukavampia.. Tosin en kyllä opeta didaktiikka/pedagogiikkaa/kotitaloutta/käyttäytymisoppia/psykologiaa enkä ole "jazzmies" joten tuskin mulla on sulle mitään annettavaa..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Vallu-Veke
13.06.2012 11:00:32
jazzmies: No niin. Tässä on vähän näytettä siitä mitä puuhailimme eli pätkiä soitostani ja piiseistäni. Kaikki pohjat livenä purkkiin niin kuin asiaan kuuluu. http://maihinnousu.net/s/16772

Metallitausta pukkaa läpi?
Dion holy diver tulee rumpaloinnista mieleen, mitä tulee tuohon ensimmäiseen näytteeseen. Se ei ole paha asia ollenkaan.
Hyvällä mallilla on soittaminen ja soittovermeet.
Speedy
13.06.2012 11:05:01

arse: Jazzmiehen ääninäytteestä siis yhä puhe.
Jännä tuo Speden toive "normaaleista" peltisaundeista. Mun on vaikea kuvitella tuon normaalimpia ja ilmiselvempiä saundeja tuollaiseen nykypäivän jazzikkaaseen ympäristöön.

Noh, se olikin vit... si.. Pitäähän sitä jotain päästä sanomaa että voi olla väärässä..;) (siis jos viittasit minuun). Mutta kyllä ihan oikeastikkin häirihtee.. vähän sama jos soittaas pelkillä chinoilla, tai puolikkailla splasheilla.. Eihän ne muut tunnu enää miltään jos joukossa ei ole yksi poikkeus.. (vähän niinkun jazzmies muusi.netissä=)

Todellakin.. Vaikka rivienvälissä onkin pistävää ironiaa..;)
jazzmies
13.06.2012 11:53:21
Speedy: Niin no joo, jos tuon alan estetiikkaa tuntee niin voishan se soitto olla persoonalisempaa, melodisempaa ja dynaamisempaa.. Eikä takatataka kosh, takataka kos pohjalta..

Minkä alan? Tuo estetiikka-sana on sellainen höttöinen viitta, jonka taakse yksilön on helppo piiloutua vertaamaan "alan" asioita omiin odotuksiinsa ja samalla menee korvat kiinni vastaanottajalta kun aivotyöskentely alkaa.
Speedy
13.06.2012 12:09:58

jazzmies: Minkä alan? Tuo estetiikka-sana on sellainen höttöinen viitta, jonka taakse yksilön on helppo piiloutua vertaamaan "alan" asioita omiin odotuksiinsa ja samalla menee korvat kiinni vastaanottajalta kun aivotyöskentely alkaa.

No sen musiikki-alan ja musiikkityylin mitä tuo teidän musiikki edustaa, käsittääkseni jazzia maailmanmusiikin vaikutteilla, mutta olen kaiketi väärässä.. En myöskään opeta äidinkieltä, joten en keksinyt määritteelle estetiikka mitään parempaa ilmaisua.

Toisaalta mikä tahansa määrite on höttöinen viitta, jonka taaksen yksilön on helppo piiloutua omine ratkaisuineen ja perusteluineen. Niinkuin varmasti tulet tekemään kun alat perustelemaan edellisen kappaleen väitettäni vääräksi.. Tai alat perustella ylipäätään mitään..;)
tomboarmageddon
13.06.2012 13:32:46 (muokattu 13.06.2012 13:35:22)
Harvoin tulee oltua jazzmiehen kanssa samaa mieltä, mutta itselläkin häiritsee tuo estetiikka homma. Eli siis onko jo valmiiksi jossain päätetty miten musiikit pitää aina orjallisesti soittaa? Ja millä soundeilla.?
Itseäni miellytti juuri tuo vähän suoraviivaisempi soittotyyli.
Onhan tuo muutenkin aikamoinen keitos, niin ei kai aina tarvi vetää esim ihan freetä.
Epämuusikko
13.06.2012 13:47:22 (muokattu 13.06.2012 13:47:50)
Jazzmiehen ääninäytteessä on hyvät soundit ja soitto korreloi mukavasti "fiilispohjalta assosioituneen tyylikirjon hlökoht kuulokuvamielikuviin improvisatoriselta pohjalta mutta studiossa" - kokonaispaketin kanssa. Oman pääni sisällä ja tuon klipin perusteella. Jään odottamaan a) miksattua lopputuotetta ja b) Jazzmiehen kommenttia Mopocop-klippeihini. Lähinnä soiton osalta, soundit ja balanssi on tässä ketjussa jo keskusteltu.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Speedy
13.06.2012 14:24:58

tomboarmageddon: Eli siis onko jo valmiiksi jossain päätetty miten musiikit pitää aina orjallisesti soittaa? Ja millä soundeilla.?

Itse vähäisellä ymmärryksellä musiikkia kohtaan luokittelen tuon jatsiksi, ja mielestäni saundit on niin jazz kun vaan voi olla.. Jos tuo musiikki EI ole jazzia niin onko saundit sitten paremmat vai huonommat? Mielestäni saundit on hyvät juuri tuossa genressä ja tuohon musaan, vaikka virvelisaundista en tykkää mihinkään genreen tai musaan. Pellitkin on yksilöinä hyvän kuuloisia, periaatteessa myös settinä.. Mutta liian samanlaisia, kaipaisin jotain särmää..

Periaatteessa kai säännöt on tehty rikottaviksi, vaikka ne säännöt ja niiden traditio tulisi ensin osata ja ymmärtää, ennen kuin niitä voi rikkoa. Tai siihen ainakin oma musiikkikoulutukseni on kovasti tähdännyt.. Olettaisin että Jazzmiehellä ne asiat on hallussa, vaikka kehuni teknisestä tasokkuudesta ei sitten pitänytkään paikkaansa.. Eriasia on mitä kukin pitää teknisyys-käsitteen alla, mutta minusta siihen kuuluu myös teorinen puoli.. Mutta kun ilmeisesti näin ei ole, niin mitä tuosta sitten pitäisi ajatella.. Todellisuudessahan sillä ei ole mitään väliä, koska olen väärässä (vaikka se siltikkin on vain minun mielipiteeni, eikä vaikuta muihin tai mihinkään - varmuuden vuoksi olen kuitenkin väärässä, ettäs tiedän)

Itseäni miellytti juuri tuo vähän suoraviivaisempi soittotyyli.
Onhan tuo muutenkin aikamoinen keitos, niin ei kai aina tarvi vetää esim ihan freetä.

Mielestäni virveliin pohjautuviin soolo-ideoihin ois voinu tarjota enemmän dynamiikkaa. Nyt tulee aika tasasella tahdilla noita virvelin iskuja. Sillä olisi saanut soittoon enemmän syvyyttä. Ja puhun siis vain rumposoolosta. En nyt muista suoria lainauksia Jazzmiehen kommenteista mutta semmonen käsitys mulla on ollut hänen kannastaan mm. metalli musiikkia kohtaan, ettei siellä käytetä dynamiikkaa ja melodisuutta.. Osittain olen samaa mieltä, mutta ei tämä kyseinen Jazzmiehen tarjoama oikeasti (eikä pelleilemällä) soitettu soittonäyte puolusta paikkaansa jazz-rumpaloinnin melodisuudesta ja dynaamisuudesta.. IMHO

Noh nyt lähden rillaamaan ja sitten keikalle.. =)
statistiÖ
13.06.2012 23:02:39

Speedy: Jassåå.. Nyt kun kuuntelin uudestaan (josko oisin tykänny, mutta en) niin pellitkin alko häiritsemään.. kaikki on saundiltaan "outoja", olisin kaivannut sekaan jotain "normaalia" saundia. Soitto toimii hyvin ja on teknisesti laadukasta, mutta aika persoonatonta ja tasapaksua.. Se tosin korreloituu soittajaan, joka yrittää sitä olla..

Siis kaivat verta nenästäsi :) jatkakaa. Pitäisköhän minunkin kuunnella se, kun noin paljon tunteita herättää...
Kailis
14.06.2012 03:37:36

Jazzmiehelle vinkkejä miksaukseen. Ajattele solistisesti. Lauluun rohkeasti asiaankuuluvaa efektiä ja rummut niille kuuluvaan rooliin. Vaikka toi oliskin sun "juttu" niin yritä ajatella sen yli. Eli rohkeutta ja luovuutta miksaukseen. Ei kandee munsta ajatella sitä miltä toi livenä kuulostaa, vaan sitä mitä kuulet unissasi.
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
Deino
14.06.2012 03:49:34 (muokattu 14.06.2012 04:10:42)

jazzmies: No niin. Tässä on vähän näytettä siitä mitä puuhailimme eli pätkiä soitostani ja piiseistäni. Kaikki pohjat livenä purkkiin niin kuin asiaan kuuluu. http://maihinnousu.net/s/16772

Mun ei ole terveellistä varmaan sanoa tästä mitään, mutta ekan kuuntelun perusteella:

Snare viritetty mun makuun liian kireälle (liian piccolomainen soundi), vaikka onkin jaskaa. Tomit, basari ja symbaalit nannaa. Ekan sämplen rumpusoolosta en pitänyt, jotenkin hätäisen oloinen ja tuntui, että jännittää eikä ideat tule ulos. Sävellykset toimii kyllä mun korvaan oikeasti, tosin miksausvaiheessa haluaisin pakettiin silti lisää eloa (en tarkoita välttämättä soundeja).
Kailis
14.06.2012 04:07:42

Mun mielestä toi oli raakileeksi aika saakerin hieno. Miksaus on helvettiä.
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
jazzmies
14.06.2012 09:24:38
Deino: Ekan sämplen rumpusoolosta en pitänyt, jotenkin hätäisen oloinen ja tuntui, että jännittää eikä ideat tule ulos.

Asia meni silleen, että kappaletta ei vedetty klikin kanssa. Tämä taisi olla kolmas otto piisistä ja aikaisemmissa otoissa soitin vain klikkiä soolon sijasta muiden soittaessa riffiketjuja. Kolmannessa otossa oli hyvä energia kokonaisuudessaan ennen rumpusooloa ja yhtäkkiä piru meni minuun ja päätin vetää soolo-osuudet lonkalta yhtään suunnittelematta täysin luomuna. Soolo alkaa kohdasta 4:45 tahtilajiviidakon jälkeen, joten rumpusoolon funktio on tällä kertaa rauhoittaa tilanne. Vaikka rummut ovat soolo-osuudessa äänessä ja tässä kohtaa vielä älyttömän pinnassa, merkittävämmäksi seikaksi tulee riffiketjujen melodisen aiheen uudelleen ilmeneminen ensimmäisen kerran sitten kahden minuutin kohdan. Itse kuvailisin sooloa enemmänkin "tutti-iskujen" petaamiseksi ja intensiteetin lisääjäksi kuin rumpusooloksi.
Speedy
14.06.2012 10:35:27 (muokattu 14.06.2012 10:40:51)

jazzmies: Kolmannessa otossa oli hyvä energia kokonaisuudessaan ennen rumpusooloa ja yhtäkkiä piru meni minuun ja päätin vetää soolo-osuudet lonkalta yhtään suunnittelematta täysin luomuna. Itse kuvailisin sooloa enemmänkin "tutti-iskujen" petaamiseksi ja intensiteetin lisääjäksi kuin rumpusooloksi.

Olet väärässä etkä tiedä improvisoinnista mitään.................................. Haha

E: oho, hymiö pois
tomboarmageddon
14.06.2012 11:43:23
Kailis: Mun mielestä toi oli raakileeksi aika saakerin hieno. Miksaus on helvettiä.

Miksaaminen on ihanaa. Varsinkin kun studioon tunkee kaikki bändin 6jäsentä ja kaikilla on ihan eri asiat saatavana kuulumaan pintaa,muista viis.
Tosi monesti tekis mieli antaa vaan äänimiehen säätää eikä päästää ketään mukaan.
Vaikka bändit vaihtuskin, niin aina samat kuviot:) Ihme juttu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)