MikaHekkanen: Mustangin kanssa homma on hyvin simppeliä. USB-piuha kiinni, Fender FUSE -softa pyörimään ja ruuvattavaa vahvistin-, kaappi- ja efektimallinnoksien kanssa riittää. Käyttöliittymä on erittäinkin vahvistinlähtöinen, ei onneksi softalähtöinen :/ Tietysti tuossa on oma opettelunsa etenkin soundien tallentamisen kanssa vahvistimen muistipaikkoihin. Siis meneeks nää hommat nyt siihen et tietokonetta tarvitaan jo vahvarien säätämiseenkin !?? Mä oon kyllä aivan täysin jälkeenjääny näissä vahvarihommissa, nyt käytössä masiina missä vola / treble / bass..eikä mtn muuta. |
Vainottu 11.06.2012 23:53:38 | |
---|
Jii-Gee: Siis meneeks nää hommat nyt siihen et tietokonetta tarvitaan jo vahvarien säätämiseenkin !?? Mä oon kyllä aivan täysin jälkeenjääny näissä vahvarihommissa, nyt käytössä masiina missä vola / treble / bass..eikä mtn muuta. Tämmöstä se nykyaika on. ATK valtaa maailman. :) Mutta ei se mustangin käyttö ihan perus tietokoneen käyttäjälle pitäis liian vaikeeta olla. Itse käytän trankkuvehkeitä kotona ja jätän putkivahvistimet keikoille. Muutenkin mallintavat toimii mun makuun paremmin kotona kun samassa paketissa on kaikki tarpeelliset saundit ja efektit. Saundit toimii myös kun tulee usein soitettua noin puheäänen voimalla. Ainakaan raskaampia säröjä en ole putkivehkeistä hiljaa saanut ulos. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
jhlamm 12.06.2012 11:02:32 | |
---|
Jos ei vielä ole valintaa tehty niin kannattaa niitä vahvistimia koesoittaa liikkeissä myös. Saa hieman irti niidenkin äänimaailmaa etukäteen. Itsellä on tuollainen peaveyn vypyr 15W vahvistin kotiharjoitteluun ja ainakin perus rockista tuonne norjametallin se on loistava. Kyllä sillä on onnistuu kliinistikin soiteltua ja siihen ihan hyvä, tosin bluesiin en ole kajonnut - toistaiseksi. Pitäisi tosin senkin onnistua säätämällä. Vaikkei ihan perus ole tuo käyttö (painettavia potikoita) niin kohtuu vaivatonta ja säätövaraa on. Parasta on että tuota on myynnissä suuressa osassa suomalaisia musaliikkeitä eikä tartte rahaakaan kauheasti käyttää. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
MikaHekkanen 12.06.2012 21:55:47 | |
---|
Jii-Gee: Siis meneeks nää hommat nyt siihen et tietokonetta tarvitaan jo vahvarien säätämiseenkin !?? Mä oon kyllä aivan täysin jälkeenjääny näissä vahvarihommissa, nyt käytössä masiina missä vola / treble / bass..eikä mtn muuta. Kaveri ihmetteli vähän aikaa sitten saunan kiukaan softan erilaista toimintaa edelliseen versioon nähden. Mallintavathan ovat itse asiassa tietokoneita jo itse, hyvin rajoitetulla toiminnallisuudella, ja niille on vallan fiksua tarjota käyttöliittymää tietokoneelle. Mikään pakkohan tuota ei ole käyttää, Mustang I:ssa on 24 muistipaikassa yhtä monta tehdas-presettiä, mutta niitä on helppo muokata enemmän omaa makua vastaaviksi. ... mulla on Oikeassa Käytössä eli treeniksellä vähän yli 30-vuotias putkicombo ja pari pedaalia. Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea |
Vainottu 12.06.2012 23:22:42 | |
---|
MikaHekkanen: Mallintavathan ovat itse asiassa tietokoneita jo itse, hyvin rajoitetulla toiminnallisuudella, ja niille on vallan fiksua tarjota käyttöliittymää tietokoneelle. Mikään pakkohan tuota ei ole käyttää, Mustang I:ssa on 24 muistipaikassa yhtä monta tehdas-presettiä, mutta niitä on helppo muokata enemmän omaa makua vastaaviksi. Juu kyllä perussäädöt saa aikaan vahvistimen nappuloilla, mut kyllä noista aika iso osa jää tekemättä ilman tietokonetta. Esim. keskiäänien säätö ja efektit ja niiden säädöt. Vahvistimesta suoraan voi vain valita efektit valmiista vaihtoehdoista sen suuremmin säätämättä. Ainakin vahvarin potentiaali jää vähä käyttämättä. :) Kun yhdistelee noita nauhakaiku ja reverb mallinnuksia fenderin puhtaisiin, tuosta saa yllättävän hyviä ääniä ulos. Erityisesti Bassman mallinnus toimii hyvin. En pysty alkuperäiseen vertaamaan mutta toimivalta se kuulostaa. :) Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
edenbeast 26.08.2012 12:35:39 | |
---|
Jii-Gee: Siis meneeks nää hommat nyt siihen et tietokonetta tarvitaan jo vahvarien säätämiseenkin !?? Mä oon kyllä aivan täysin jälkeenjääny näissä vahvarihommissa, nyt käytössä masiina missä vola / treble / bass..eikä mtn muuta. Mieki oon jälkeenjääny, tämänhetkisessä käyttövahvistimessa on pelkkä volumenuppi :) Mie oon niin kova jätkä että itteekin pelottaa! |