Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä löytää jotain muuta kuin laulajahakuja rokkibändeihin?
1
ketsku
02.01.2011 01:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten voi olla, että tässäkin maassa tehdään koko ajan poppia, iskelmiä ja kaikenlaista musaa mutta silti muusikoiden netissä laulajia haetaan melkein pelkäästään rockbändeihin?? Olen yli vuoden selannut noita ilmoituksia ja kyllä se alle kymmeneen taitaa jäädä kun kyseessä olis musa millä ei ole mitään tekemistä rokin kanssa.
 
Mistä nämä rauhallisemman musiikin laulajat löytävät bändinsä? Voiko todella olla, että löytääkseen bändin/oikeita ihmisiä ympärilleen kaikkien muiden paitsi rock-laulajien on osallistuttava johonkin talenttiin ja voitettava se? Missä foorumeilla piileskelee bändit ja soittajat joita kiinnostaa joku muu kun rokki?
 
18is9
02.01.2011 10:18:02 (muokattu 02.01.2011 10:19:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika vähän on varmaan semmoisia bändjä jotka soittaa Britney Spearssia ja New Kids on the Blockia treenikämpillä ja kattelee wanted-palstaa että vieläkö löydettäisiin jostain laulaja niin vähänkö oltaisiin ässiä ;).
 
Eikö se poppihomma ole aika kovasti laulajan ympärille kietoutunutta ainakin nykyjään? Meinaan että ehkä kannattaa kokeilla semmoista lähestymistapaa että pistät itse ilmoituksen että olet kokoamassa ympärillesi bändiä ja pistät mukaan oikeasti hyvän näytteen sekä biiseistä että laulutaidoista. Jos haluat uudeksi Michael Jacksoniksi niin se on sulla se visio siitä miten homma tapahtuu eikä sillä taustabändillä...
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
badcompany
02.01.2011 12:55:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Aika vähän on varmaan semmoisia bändjä jotka soittaa Britney Spearssia ja New Kids on the Blockia treenikämpillä ja kattelee wanted-palstaa että vieläkö löydettäisiin jostain laulaja niin vähänkö oltaisiin ässiä ;).
 
Eikö se poppihomma ole aika kovasti laulajan ympärille kietoutunutta ainakin nykyjään? Meinaan että ehkä kannattaa kokeilla semmoista lähestymistapaa että pistät itse ilmoituksen että olet kokoamassa ympärillesi bändiä ja pistät mukaan oikeasti hyvän näytteen sekä biiseistä että laulutaidoista. Jos haluat uudeksi Michael Jacksoniksi niin se on sulla se visio siitä miten homma tapahtuu eikä sillä taustabändillä...

 
tuli sellainen mieleen,että onko laulaja tärkeempi elementti poppibändissä kuin hevi/rock bändissä?.
 
ketsku
02.01.2011 20:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, täytyy laittaa haku varmaan kohtapuoliin. Mulla ei vaan ole mitään treenikämppää tms. niin onko vähän noloa hakea soittajia kun ei ole missä kokoontua? No, järjestettäviä asioitahan nuo ovat. Epäilen vaan, että kaikki soittajatkin on rokkiin päin kallellaan. Ja kyllä vain, mitä "hienommaksi" kappale menee sen tärkeämpi on laulajan osuus.
 
Salkin
14.01.2011 14:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii, tuokin minkä määrittelee rokiksi on kanssa sitten asia erikseen. Mutta kyllähän tuolla wanted osastolla enimmäkseen heviä on tarjolla, muutakin kyllä mutta enimmäkseen heviä.
Omaa bändiäni en sanoisi rokkibändiksi, vaikka jotkut biisit omaavat rock piirteitä.. Meillä kun on ajatuksena edetä biisien ehdoilla eikä jonkun tiukan genremitoituksen puitteissa. Viimeisin kappale alkaa tuntua discolta, eikä siinä ole mitään vikaa, jos se toimii sillä tavalla paremmin niin so wut!
 
Basisteista kerrotaan vitsejä, kitaristeista tositarinoita..
ketsku
17.01.2011 23:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No rokki, hevi, punk, metal on mulle kaikki yhtä kuin rock. Tai no, nightwishin musa miellyttää kovasti, miksikä sitä nyt sitten kutsuisi. Goottihevi?
 
Tarkoitin kuitenkin etupäässä bändiä jota kiinnostaa selkeä pop, iskelmät, melodiset kappaleet, ehkä jopa joku hieman klassiseen vivahtava siinä sivussa.
 
Pitkavirta
18.01.2011 05:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ketsku: No rokki, hevi, punk, metal on mulle kaikki yhtä kuin rock. Tai no, nightwishin musa miellyttää kovasti, miksikä sitä nyt sitten kutsuisi. Goottihevi?
 
Niin että jos se miellyttää, sitä ei voi rockiksi kutsua?
ketsku
20.01.2011 00:09:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^No en kutsuisi itse Nightwishin musaa rockiksi mutta ihan virallista "luokitusta" sen tyyliselle musiikille en edes tiedä. Tuon goottihevinimityksen jostain luin. Olkoon siis sitä.
 
Onhan se tietty totta, että rock on laaja käsite. Joskus kuuluu esim. Maija Vilkkumaata kutsuttavan suomirokiksi. Ota nyt sit selvää.
 
Mimako
22.01.2011 00:03:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä noiden kaikkien supistaminen yhteen genreen on pientä yleistystä =D Kyllä Rock on aika puhtaasti oma tyylilajinsa. Itse kaipailisin sellaista "sekametelisoppa" yhtyettä.
 
I do really care for music, do i?
JonGuitar94
11.06.2012 12:28:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rehellisesti sanoen, oon etsiny nimenomaan rokkibändiin laulajaa enkä oo löytäny yhtää ketää täältä
 
ainoot mitkä on ees lähellä on vaa jotai screamereit joita en kunnioita ollenkaan. Oon niin kyllästyny ilmotuksiin missä lukee jotai "öö no osaan screamia, clean ei oo niinkään mun vahvuuteni, itseasiassa en vedä sitä ollenkaan"
 
Etvi
12.06.2012 12:23:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ketsku: Missä foorumeilla piileskelee bändit ja soittajat joita kiinnostaa joku muu kun rokki?
 
Kyllä niitä varmasti löytyy, mutta valmiita bändejä laulajalle ei välttämättä ole joka oksalla. Voisi olla hyvä idea tehdä myös jonkinlainen demo omasta laulusta ja biisi-ideoista bändi-ilmoituksen tueksi.
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
Erska88
29.07.2012 22:43:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse voisin tähän heittää vastakkaisen näkökulman. ollaan varmaan kaks vuotta haettu laulajaa meijän bändiin kun vanha muutti ausseihin. tyyli on nimenomaan rock / hard rock: peer gunt, gnr, mötley crue ynnä omat biisit oikeestaan ei olla yhtään oltu mihkään sidoksissa paitti sanaan rock. kaikenlaisia on käyny koklaan mutta tuntuu että kaikista maailman biiseistä ainoot vaihtoehdot on i will stay ja dont cry. siinä meinaa mulla kapulat putoilla ku kuulee noita"laulajia". on muuten vitin turhauttavaa ku jokaa kerta sama AWKWAAAARD! fiilis... oikee kysymys on; missä ne rock laulajat on. uskottavat hyvankuuloset hemmot jotka tietää esim miten paranoid menee jeezuz christ. meinaa mennä jo avautumisen puolelle mutten varmaan ole ainoa. :-)
 
Jos en olisi muusikko, saattaisin olla joskus jopa rahoissani. :)
18is9
29.07.2012 23:18:45 (muokattu 29.07.2012 23:20:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: missä ne rock laulajat on. uskottavat hyvankuuloset hemmot jotka tietää esim miten paranoid menee jeezuz christ. meinaa mennä jo avautumisen puolelle mutten varmaan ole ainoa. :-)
 
Ne laulaa jo hyvissä bändeissä. Ootko kysynyt vaikka Hietalan Marcoa jos se voisi tulla laulamaan teijän bändiin Mötley Crüen tyyppisiä biisejä? Aikuisten oikeasti, yhtä keskivertoa rock-laulajaa kohti on varmaan sata keskivertoa kitaristia. Jos tuntuu ettei se laulaminen niin vaikeaa ole, niin kannattaa varmaan alkaa itse laulajaksi ;).
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «