Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Super-Sonic, sekö se olisi?
1
Laulava Kylätohtori
11.06.2012 09:03:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakupoliiseille tiedoksi, että eipä löytynyt haulla mitään järkevää, joten ajattelin, että kai tämä ansaitsee oman ketjun..
 
Vai ansaitseeko? Käyttökokemuksia kaivataan, arvon Mnettiläiset?
 
Ensin suunnittelin Deluxe Reverbiä, sitten kiinnostuin Voxin A30:stä ja viimeiseksi kävin testaamassa Super-Sonicin 22 w comboa, joka oli varsin mielenkiintoinen tuttavuus. Ei näistä vain tahdo saada oikeaa kuvaa pikaisella testauksella liikkeessä.
 
Mutta kertokaapa käyttäjät kokemuksia Super-Sonicista? Suositteletteko vai ette, ja perusteluita mukaan. 22 wattia vai 60 wattia?
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kuha
11.06.2012 09:16:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mutta kertokaapa käyttäjät kokemuksia Super-Sonicista? Suositteletteko vai ette, ja perusteluita mukaan. 22 wattia vai 60 wattia?
 
Bändikaverilla on tuollainen 22:n - Vintage-kanava on mun makuun ja miksei se kuumempikin kanava menettele. Aika äänekäs verme, hyvin on ainakin treeneissä riittänyt tuo.
 
jon1
11.06.2012 11:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itelle alkuvuodesta Super Sonic 22 -vahvistimen (22 wattinen versio, yksi 12" elementti). Ite oon ollut todella tyytyväinen vahvistimeen. Se on riittänyt tehonsa puolesta hyvin bändin kans reenatessa ja on se muutamalla keikallakin ollut.
 
Soundit on miellyttävät ainakin minun korvissa. Vintage-kanava on lämmin ja heleä ja Fat-modella se saadaan mukavasti ruvelle isommilla volumeilla. Vintage-kanavalle mulla ei ole heittää hirveästi muita vertailukelpoisia vahvistimia, sillä musamaun muuttuessa ennen tätä vahvistinta ei tullut hirveesti puhtailla soiteltua. Voin silti sanoa, että paras clean-kanava, jolla olen ite soittanut.
 
Burn-kanavasta löytyy kans mukavat säröt. Toki sitä ei voi vertailla Marsun runttaukseen, onhan kyseessä kuitenkin hyvin erilaiset vahvistimet, mutta oikein riittävät minulle. Burn-kanavalla taittuu lämpimät bluessit kuin räkäset rokitkin. Lisäksi kaiku toimii hyvin ja ainakaan minulla ei ole mitään syytä ajatella edes ostavani muuta kaikupedaalia.
 
Huonoa sanottavaa on kyllä vaikea hakea. Tämä vahvistin sopii mun käyttöön ja tulee varmasti olemaan mulla pitkään. Yhtenä huomiona mainitsen kuitenkin sen, että tehtaalla asennetuista etuasteputkista yksi oli niin huono, että se rupes kolisemaan ja kiertämään muutaman kuukauden käytön jälkeen. Sain kuitenkin huollon ja uuden putken tilalle valmistajan piikkiin, kun käytin vahvistimen huollossa paikassa josta ostin sen.
 
runrunrun
11.06.2012 11:25:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tommonen 22 wattinen versio pari vuotta sitten ja tykkäsin kyllä. Ainoa valituksen aihe oli TODELLA äänekäs suhina idlenä. Riippumatta oliko kitara kiinni vai ei. Tuo oli niin kovaääninen häiriö että hissutteluvolalla kotikäytössä häiritsi liikaa. Bänditreeneissä ei haitannut. Mitä olen foorumeilta lukenut niin muillakin ollu samaa ongelmaa...
 
Saundeiltaan hyvä ja monipuolinen peli!
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
RamoQ
11.06.2012 12:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläkin vakiintui moinen mööpeli ykkösvahvistimeksi tuossa viime talvena. Olen kyllä tykännyt kun hullu puurosta.
Etenkin Deluxe Reverbiin nojaava Vintage -kanava on oikeasti juuri sitä mitä Fenderin puhtailta haluaisi. Niinkuin kaveri tokaisi "Tää on kyllä puhtain puhdas mihin olen törmännyt"
 
Burn -puolikin toimii oikein mallikkaasti. Fenderiksi säröä tosiaan lähtee yllättävän paljon. Soundillisesti särömaailma on omaan korvaan jopa hieman Fuzzahtava, nimenomaan hyvällä tavalla. Ja vaikka säröä saakin "paljon" niin ei se sitä tarkoita etteikö pikkurosot onnistuisi.
 
Ainoa haittapuoli tosiaan on tuo älyttömän kova suhina. Olen huomannut että tämä taitaa olla pistorasiakohtainen asia. Liikkeessä suhinaa ei esiintynyt häiritsevässä määrin, kotiin viemisen jälkeen taas suhinaa oli niin paljon että päätin viedä sen takaisin liikkeeseen. Liikkeessä tutkiessa suhinaa ei sitten samoissa määrin löytynytkään. Myyjän kanssa tulimme tulokseen että härveli on nuuka pistorasiasta johon sen tyrkkää. Pistorasian maadoituksella ei tuntunut olevan vaikutusta asiaan.
 
Asioita jotka olen huomannut suhinaan vaikuttavan on tuo juurikin pistorasia, se kummin päin töpseli on seinässä, kuinka isolla reverb on. Kunhan malttaa kääntää töpselin oikeinpäin niin suhina yleensä putoaa siedettävälle tasolle "huonossakin" pistorasiassa.
 
Eli moiseen "ominaisuuteen" kannattaa varautua, tai näin ainakin omalla kohdallani.
Selitin nyt koko vikaraportin kun innostuin. Kiitos ja anteeksi.
 
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
blues guitar
11.06.2012 14:50:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: ...Pistorasian maadoituksella ei tuntunut olevan vaikutusta asiaan...
 
Olettaisin että kuitenkin maadoitukseen liittyy toi ongelma.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BoNey
11.06.2012 21:11:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tällainen 60 wattinen jonkin aikaa. Hyvin pitkälti samoilla linjoilla muiden kanssa. Suhinaa paljon, mutta älyttömän hyvät puhtaat. Särötkin hyvät, ,mutta itseäni häiritsi säröllä botnen puute. Reverbistä tykkäsin myös.
 
RamoQ
11.06.2012 22:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Olettaisin että kuitenkin maadoitukseen liittyy toi ongelma.
 
Voi hyvin olla. Mutta huminaa esiintyi sekä maadoittamattomissa että maadoitetuissa pistorasioissa, sitä en muista kuinka paljon eroa noilla oli. Huomattavasti suurempi vaikutus oli pistokkeen kääntämisellä ympäri.
 
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
Laulava Kylätohtori
12.06.2012 09:25:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin huomasin liikkeessä testatessani tuon huminan - tai ei sitä oikein voinut olla huomaamattakaan, oli kyllä häiritsevän kovaa...
 
Muuten tuntui kyllä hyvältä peliltä, eikä tuntuma ilmeisesti ihan väärä ollut...
 
Hyviä kommentteja, keep 'em comin'...
 
Ja vielä erityisesti 22 wattisen ja 60 wattisen eroista? Kuvittelisin, että 22 wattinenkin on niin äänekäs, että päätesäröjä on turha yrittää kohtuullisilla volumeilla...?
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Laulava Kylätohtori
05.07.2012 10:21:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttäisi 22 w ja 60 w eroavan toisistaan melko paljon. Eri putket ja pääteasteet(?), onko nuo myös aivan eri saundisia vehkeitä?
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. - Trying is the first step towards failure.
jussimus
05.07.2012 17:28:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itsekin huomasin liikkeessä testatessani tuon huminan - tai ei sitä oikein voinut olla huomaamattakaan, oli kyllä häiritsevän kovaa...
 
Muuten tuntui kyllä hyvältä peliltä, eikä tuntuma ilmeisesti ihan väärä ollut...
 
Hyviä kommentteja, keep 'em comin'...
 
Ja vielä erityisesti 22 wattisen ja 60 wattisen eroista? Kuvittelisin, että 22 wattinenkin on niin äänekäs, että päätesäröjä on turha yrittää kohtuullisilla volumeilla...?

 
Ostin juuri äsken Supersonic 22:n. Parit treenit ja yhden keikan sillä heittäneenä täytyy sanoa, että on se ihan jumalattoman äänekäs kakskytwattiseksi. Tosin tuuttaan sitä Marsun 1936:n läpi jossa on (V30 & G12H) eli aika herkät elementit, mutta silti.
 
Vertailuksi mainittakoon aiempi ykkösvahvarini Laney Lionheart 20W (jonka SS syrjäytti); Lionheartista pystyi vääntämään volumea monta pykälää isommalle, jotta saavutti saman äänenpaineen ja volumetason mitä Supersonicilla. Keikalla meinas tulla jo hätä käteen kun miksaaja halusi mun tiputtavan Supersonicin volaa jopa niin alas että vola tais olla jo jossain kakkosen-kolmosen korvilla :O
 
Eli tolla periaatteella sanoisin että ainakaan itse en missään nimessä hommaisi 60W Supersonicia :)
 
Jone the Bone
05.07.2012 17:47:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtoehtona täytyy kertoa, että kävin juuri äsken testailemassa Ibanez TSA-30 putkikomboa, ja täytyy sanoa, että yllätys oli todella positiivinen. Kombo on Ibanezin uutta tuotantoa, 30w putkikone, jossa "särökanavana" Tubescreamer. Laitteessa on myös soolo-boost-toiminto jalkakytkimellä sekä efektilenkki.
 
Puhdasta ääntä tuntui lähtevän melkoisesti 12" Celestionin valmistamaan hökäriin. Soundi on kirkas ja kuulas, ilman terävää ylämiddlen piikkiä, alakertaa löytyy varsin tuhtisti ja 3-alueisen sävynsäädön middle-säädöllä keskialuetta saa korostettua ilman soundin muuttumista kovaksi tai honottavaksi. Näppärän kokoinen kombo, jolla painoa vajaat 18 kg.
 
Hintaa laitteelle jäi tinkimisen jälkeen 450.- eur. , ilman jalkakytkintä, joka myydän erikseen lisäoptiona.
 
Taitaapi olla meikäläisen seuraava hankinta...
 
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
Lilli
05.07.2012 18:24:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi olla tuo Super Sonic varteenotettava vaihtoehto toiseksi 'äänekkääksi' komboksi Dr Z Maz 18:n kumppaniksi. - Vaan kun löytyisi ostaja Gig Master nupille ja Graten kaapille...!
 
Mikä muuten on halvin paikka SS:n ostoon, any idea?
 
The same thing that makes you live can kill you in the end
Kuha
05.07.2012 18:28:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Mikä muuten on halvin paikka SS:n ostoon, any idea?
 
Olisko Mnet tori:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=630772
 
Laulava Kylätohtori
05.07.2012 22:51:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Olisko Mnet tori:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=630772

 
Ei ole muuten kallis...
 
Tuota olen itsekin himoinnut. Nyt olisi kuitenkin tulossa Blues Deluxe taloon vaihdokkina. Onko jollain kokemuksia Blues Deluxe vs. 60 w Super-Sonic?
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. - Trying is the first step towards failure.
Lunnu
08.07.2012 23:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ei ole muuten kallis...
 
Tuota olen itsekin himoinnut. Nyt olisi kuitenkin tulossa Blues Deluxe taloon vaihdokkina. Onko jollain kokemuksia Blues Deluxe vs. 60 w Super-Sonic?

 
Itse tuota supersonicia himosin aikoinaan kun se tuli saatavaksi. Kattavaa vertailua ei tullut tehdyksi mutta juurikin tuo blues deluxe sai lopullisesti päättämään ettei ss ole mua varten.
 
Soittelin f-musiikissa ss:n lävitse ja testailin kanavia. Vintage puoli eritoten kuulosti hyvältä mutta burn puoli oli kertakaikkisen ohkonen. Vieressä oli blues deluxe ja tuumasin että otan siitä referenssit ja kokemus oli sellainen että ss sai jäädä. Soundin syvyys ja täyteläisyys bluesdeluxessa oli vaan niin paljon parempi että ss himo katosi.
 
Nostalgy is not what it used to be
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «