toivajar16 03.04.2012 13:01:29 | |
---|
www.myspace.com/rollcageband |
juici 03.04.2012 14:18:25 | |
---|
Thominisk: Milhä bassoilla ja kamoilla kyseiset herrat soittaa? Ite en ole tällaista hirveesti miettiny, kun ainakin SOADissa basso on niin taka-alalla. Stam1nan bassosoundit on olleet mun mielestä aikalailla samassa jo silloin ku Hyrde ite soitti bassot. Kai toinen vetää Tunskalla ja toinen LTD:llä ja linjaan ja sitten lyttyyn. Lisäksi olen niin hurja ja menen väittämään, että Burtonin ja Jamiroquai-äijän bassosaundit eivät kuulu universaalin hyvyyden puolesta samaan keskusteluun. Odadjianin pääbassona on jo vuosikaudet ollut Gibson Thunderbird ja vahvistuksena keikoilla seinällinen rantasaunoja ja kiukaita. Wikipedian tietojen mukaan vahvarit olisivat Ashdownin laitteita, mutta varmasti Ampegia on myös ollut käytössä. http://en.wikipedia.org/wiki/Shavo_Odadjian#Musical_equipment "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
Basso_AV 03.04.2012 22:41:46 | |
---|
Thominisk: Milhä bassoilla ja kamoilla kyseiset herrat soittaa? Ite en ole tällaista hirveesti miettiny, kun ainakin SOADissa basso on niin taka-alalla. Stam1nan bassosoundit on olleet mun mielestä aikalailla samassa jo silloin ku Hyrde ite soitti bassot. Kai toinen vetää Tunskalla ja toinen LTD:llä ja linjaan ja sitten lyttyyn. Lisäksi olen niin hurja ja menen väittämään, että Burtonin ja Jamiroquai-äijän bassosaundit eivät kuulu universaalin hyvyyden puolesta samaan keskusteluun. Shavo vetelleee gibsonin thunderbirdilla ja nykyään ashdownin vahvareilla ennen oli ampegit ja eihän se basso jokaises biisis taka alalla ole : D ja kaikka taas vetelee ESPin custom shop bassoilla jossa on seymour duncanin mikit. kaikan vahvarina toimii mesan big blocki ja ohan stam1nan basso saundis eroa ku vertaa hyrden soittamaa basso saundia vaikkapa uusimman levyn basso saundeihin : D uuella levylla on kyl muutenki basso enemmän esillä/kuultavissa Sienillekkin Oikeutta! |
Epi 04.04.2012 00:42:26 | |
---|
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee! |
Dropped C 04.04.2012 17:36:43 | |
---|
Tunturipöllö -A:n Kiuas ja Rantis kombo nyt on aina pomminvarma vaihtoehto... |
kauhu-köös 04.04.2012 22:10:04 | |
---|
|
2541 05.04.2012 08:36:14 | |
---|
|
Basso_AV 05.04.2012 10:06:32 | |
---|
Dropped C: Tunturipöllö -A:n Kiuas ja Rantis kombo nyt on aina pomminvarma vaihtoehto... samaa mieltä : D Ashdownin evo nupista saa kyl kans erittäi hyvät saundit ainakin omaan makuun siis =D Sienillekkin Oikeutta! |
T.Nick 05.04.2012 10:49:21 | |
---|
2541: Chris Squiren Rickenbacker "Roundabout" -biisissä on syystäkin klassikko: http://youtu.be/GRjAgl1dQBk Hemmetti soikoon. Nämäpä onkin huikeita nämä "isolated bass track" -videot. Tässä huomaa ihan saman ilmiön, mitä itellä on aina studiossa; biisin kanssa bassoraita saattaa toimia, vaikka kuulostaa yksistään tosi pahalta välillä. Enkä puhu nyt tuosta Squiren vedosta. 90 mice 2 |
Wattari 06.04.2012 13:38:34 | |
---|
|
Boomer 24.04.2012 17:01:54 | |
---|
|
Funkånaut 24.04.2012 18:06:55 | |
---|
Otan täyden vastuun siitä mitä sanon ja kirjoitan. En siitä mitä sinä ymmärrät. Kuuntelen tälläistä |
Boomer 27.04.2012 12:07:38 | |
---|
Kyllä mulle noi perusikonitkin kolahtaa soundillisesti, esim. Aston Barret, Geddy Lee, Jaco, Miller & Jamerson. Kiinnostais silti tosi paljon, jos joku osaisi selittää tota yo. JFA-soundia, keskivoittoista / aika flattiä taitaa olla...? |
Hughes 27.04.2012 12:36:53 | |
---|
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/ |
Mä vaan 06.05.2012 23:21:35 | |
---|
For whom the bell tolls on aina ollut mun suosikkibiisien top, jos ei nyt yhdessä niin sit kahdessa. Ja herra Jason Newsted iski kyllä mulle semmoisen annoksen en tiedä mitä mömmöä suoneen tällä livevedolla, että olisi kiva tietää millä lähteä tuota hakemaan: http://www.youtube.com/watch?v=PfiOGyMy1ag Olen ainakin kuullut, että wahiksi jokin morley, bassona jonkinlainen Sadowsky(LIIAN kallis :D) mutta särö olisi kiva tietää vielä :) |
Diabolicum 09.06.2012 22:51:16 | |
---|
Kertokaapas vinkit miten tuollainen pehmeä saundi saadaan tuotettua.. http://www.youtube.com/watch?v=gAyM6jubT2s Tekniikka tietysti kohdilleen, demppaukset, kevyt tatsi sormilla jne. Mutta onko esim kompura must juttu jotta saundiin saadaan tuollainen pehmeys ja pyöreys? HeviMetal DJ jo vuodesta 1998 |
Jo_sek 10.06.2012 00:14:36 | |
---|
Mä vaan: Olen ainakin kuullut, että wahiksi jokin morley, bassona jonkinlainen Sadowsky(LIIAN kallis :D) mutta särö olisi kiva tietää vielä :) Burton ainakin käytti (ja Newsted tuossa 91' livessä) Aria bassoja. Kitara Big Muff säröpedaaliksi, Mesa Boogie kaapit ja nupit päälle niin ollaan jo aika lähellä alkuperäistä soundia. Live to play Live |
Just nyt, pähkinänkuoressa: Harri Rantanen. |
TurpaLarva 11.06.2012 01:07:14 | |
---|
The crashin kaks viimestä levyä sa sukat pyörimään jaloissa. Hyvät saundit ja groovaavat lainit. |
toivajar16 11.06.2012 08:27:21 | |
---|
TSB: Burton ainakin käytti (ja Newsted tuossa 91' livessä) Aria bassoja. Kitara Big Muff säröpedaaliksi, Mesa Boogie kaapit ja nupit päälle niin ollaan jo aika lähellä alkuperäistä soundia. Tuossa clipissä Newstedillä näyttäisi olevan Alembicin mela. www.myspace.com/rollcageband |