Aihe: Yngwie Malmsten on miestenmies:-)
1 2 3
Gabe
10.06.2012 00:17:17
Nuo koverretut otelaudat ei ole kyllä minuakaan varten. En kyseistä kitaraa ole kokeillut mutta muista koverretuista laudoista on tullut tuo munanleikkurifiilis myös. Paljon harjoittelua ja hyvän statsin vaati se :)
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
blues guitar
10.06.2012 06:43:57

Ikinä en ole koverrettua otelautaa kokeillut. Mutta olettaisin että on aika tarkka puristuksen voimasta että soi vireisenä?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Evergrey
10.06.2012 08:10:04 (muokattu 10.06.2012 08:25:46)

Tuossa mielestäni varsin viihdyttävä video aiheesta. Hieno mies.
https://www.youtube.com/watch?v=jtV … amp;index=21&feature=plpp_video
Tawsky
10.06.2012 10:16:59
Evergrey: Tuossa mielestäni varsin viihdyttävä video aiheesta. Hieno mies.
https://www.youtube.com/watch?v=jtV … amp;index=21&feature=plpp_video

Ynkän bassonsoitto oli jotain mahtavaa.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
zedder
10.06.2012 11:09:57
Hassua. Tyypillä on tukkupakkauksellinen puolimaallikon silmään identtiseltä vaikuttavia (ilmeisesti myöskään omistaja ei niitä toisistaan erota kun on pitänyt numeroida) Stratocastereita joista 90% on aina lähtötilanteessa epävireessä. Ilmeisesti otelaudan koverruksia tarvitaan siihen että voidaan lennossa säätää virettä kohdilleen "manuaalisesti"?

En tunne tarkemmin kyseessä olevan muusikon livetoimintaa, mutta ilmeisesti hän on sellainen "pelaaja" jolla on "vaihtoaitiossa" telineellinen "mailoja" odottamassa ja aikalisiäkin tarvitaan kun vire häipyy ja pelivälinettä vaihdetaan?

Ehkei Floyd Rose sittenkään ole ihan huono keksintö? :)
Harris
10.06.2012 12:47:58
zedder: Hassua. Tyypillä on tukkupakkauksellinen puolimaallikon silmään identtiseltä vaikuttavia (ilmeisesti myöskään omistaja ei niitä toisistaan erota kun on pitänyt numeroida) Stratocastereita joista 90% on aina lähtötilanteessa epävireessä. Ilmeisesti otelaudan koverruksia tarvitaan siihen että voidaan lennossa säätää virettä kohdilleen "manuaalisesti"?

En tunne tarkemmin kyseessä olevan muusikon livetoimintaa, mutta ilmeisesti hän on sellainen "pelaaja" jolla on "vaihtoaitiossa" telineellinen "mailoja" odottamassa ja aikalisiäkin tarvitaan kun vire häipyy ja pelivälinettä vaihdetaan?

Ehkei Floyd Rose sittenkään ole ihan huono keksintö? :)

Mä nyt en oikeen ymmärtäny sun pointtia. Ei munkaan kepit täysin vireessä oo joka kerta ku niillä soittamaan rupeen.
" Jäähyn syy: Kaikki jäähylle"
arppah8
10.06.2012 12:50:19

ADEHD: Ynkän bassonsoitto oli jotain mahtavaa.

Oha se. Etenkin kun se tekee bassolla sen saman hienon vibraaton kuin kitaralla.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
ReBeat
10.06.2012 12:52:34

Harris: Mä nyt en oikeen ymmärtäny sun pointtia. Ei munkaan kepit täysin vireessä oo joka kerta ku niillä soittamaan rupeen.

Kyllä kamarunkkarin kitaroiden täytyy pitää vire täydellisesti sillä aikaa kun ne lojuu telineissään. Ehdoton vaatimus! Eikä ole väliä sillä että soittaja itse ei ehdi myyntipalstojen selaamiseltaan ikinä soittaa niitä kitaroitaan.
Tawsky
10.06.2012 12:57:35
ReBeat: Kyllä kamarunkkarin kitaroiden täytyy pitää vire täydellisesti sillä aikaa kun ne lojuu telineissään. Ehdoton vaatimus! Eikä ole väliä sillä että soittaja itse ei ehdi myyntipalstojen selaamiseltaan ikinä soittaa niitä kitaroitaan.

Todellinen kamarunkkarihan ei edes osaa virittää kitaraa.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Krice
10.06.2012 15:23:59

zedder: Ilmeisesti otelaudan koverruksia tarvitaan siihen että voidaan lennossa säätää virettä kohdilleen "manuaalisesti"?

Sitä varten kitaran lavassa on ne nupit eli virittimet.
Johann Onn
10.06.2012 16:30:16 (muokattu 10.06.2012 16:51:46)
Ynkkä ja sen stratot / niiden soitto

Olisiko voinut saada vielä vähän enemmän kaikua, kitaroiden kanssa ?.

Bändin rumpali kai sitten esittelee rumpujaan ja niiden soittoa / soundia, jossain helvatin isossa hallissa tai luolassa...

zedder: ...että voidaan lennossa säätää virettä kohdilleen "manuaalisesti"

Ottaen huomioon, kuinka "täydellisiä" soittimia kitarat periaattessa on, totahan nyt ei tartte koskaan tehdä. Ei, ei ja ei. Ja ei nyt varsinkaan, ilman jotain kompensoitua satulaa / nauhoja. Ylävireisiä juttuja on kyllä suht hankalaa vääntää kohdilleen lennosta, kiinteätallaisella kitaralla. Tai blokatulla (lisenssi-) floikalla.
Tawsky
10.06.2012 16:33:01
http://www.youtube.com/watch?v=wEqhg-qozdk Ehkä paras ynkkävideo koskaan!

On se mieesss... ÄIÄ!
BigPapa
10.06.2012 16:58:27

rheinone: Hmmm, mielenkiintoinen pähkina. Kyllä Ykä sentään on Ykä, kysy vaikka Ykä Putkiselta. Ja dösä on dösä. Mutta Ynkkaa ei saa Ynkäksi edes junantuoma, sano mun sanoneen.

http://www.youtube.com/watch?v=nk8BwZD54Zo
Midrange
10.06.2012 18:40:44
MaxDamage: Oon samaa mieltä Tolkin, Holopaisen ja Laihon kanssa, että Yngwie on kyllä maailman ainoa kitarasankari, koska on varmasti myös omasta mielestään kitarasankari.

Siis miten oikeesti voi olla, että noinkin taitavalla jätkällä on yhä toi tilutteluvaihe päällä? Ja minkä hiton takia se aina sahaa edestakaisin samoja skaaloja vaikka taitoa on vaikka muille jakaa.. Se oli myös parhautta, kun Yngwie aikoinaan jossain guitar playerin haastattelussa tunnusti nostavansa tahallaan kitaran kielet mahdollisimman korkealle, jotta soittaminen olisi mahdollisimman haastavaa ja vaikeaa. Siihen sitten joku muu tunnettu kitaristi: "Minkä helvetin takia soittamisen pitäisi olla vaikeaa!?" xD

Ynkkä on jotain niin kauheaa, että se muuttuu ultimaaliseksi parhaudeksi. Long live Yngwie! :D

Lisäys: Laitan muuten niin satavarmasti seuraavissa pirskeissä ton Ynkän Star Spangled Banner-pätkän pyörimään. Pienessä nosteessa saattaa äijien päät räjähtää silkasta mahtavuudesta.

Ootko ikinä ajatellut että se tilutust on just se juttu siinä? sitä ynkän kuuntelijat haluaa kuulla, ja se on oma taiteenlajinsa, josta ei ole mikään tarve pyrkiä eroon.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
hallu
10.06.2012 20:33:23
Ymgwietä usein naureskellaan tälläkin palstalla, mutta kannattaa muistaa että kaveri on oman alansa pioneeri ja muurannut sellaisia peruskiviä lajityypissään mitä pitkin jälkeensä tulleet ovat saaneet astella. Kaveri ei ehkä ole niitä kaikkein kovimpia uudistujia, mutta oman juttunsa se kyllä hanskaa ja on ilmeisen taitava soittaja kaikesta pilkanteosta huolimatta.

Itse en ihmeemmin kaverin musiikista saa kiksejä enkä ole jaksanut ihan paljoa pakollisten lisäksi sitä kuunnella, mutta mielestäni hän ansaitsee kunnioituksemme. Itse näen hyvää hänessä sen, että on tyylilleen uskollinen, on selvästi vanhan liiton mies ja hnellä on erinomainen kitaramaku. Tykkään Yngwien raivokkaasta ja kesyttömästä kitarasoundista. Kyllä yksikelaiset antaa aivan loistavan soundin myös heavyyn ja Yngwien leikkaava leadi hakee vertaistaan vielä tänäkin päivänä.

Mun mielestä Yngwien julkisuushahmossa näyttäisi olevan myös aimoannos itseironiaa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Jucciz
10.06.2012 20:52:04
hallu: Mun mielestä Yngwien julkisuushahmossa näyttäisi olevan myös aimoannos itseironiaa.

Tämän merkitystä ei voi ylikorostaa. Surullisimpia hahmoja ovat ne, jotka eivät osaa nauraa itselleen. Kyllä Ynkkä (Ynkka?) selvästikin osaa, ja hyvä niin - puuttumatta miehen musiikillisiin ansioihin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Tawsky
10.06.2012 22:47:02
Mun mielestä Ynkällä on hyviäkin biisejä. Jos ei äijän perusbilutus kiinnosta niin kannattaa tutustua edes tämmösiin perusroketti-tyyppisiin ralleihin:

http://www.youtube.com/watch?v=IwsJmZqpfvk
hallu
10.06.2012 23:02:15
ADEHD: Mun mielestä Ynkällä on hyviäkin biisejä. Jos ei äijän perusbilutus kiinnosta niin kannattaa tutustua edes tämmösiin perusroketti-tyyppisiin ralleihin:

http://www.youtube.com/watch?v=IwsJmZqpfvk

No joo, tuo oli aikas hyvä. Hienosti svengaava riffi ja vaikka tilua piisasi, niin ei silti ihan helikopterimeininkiä kuitenkaan:-). Tuo kitarasoundi on kyllä aika rautaa ja jäppisellä on kyllä paikoitellen todella dynamiikkaakin mukana siinä hommassa. Biisin alkupuolella tuli ihan itse suuri SRV:n kuolematon kitarasoundi mieleen, vaikka toki Yngwie ihan omalla tontillaan pysytteli.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
naavanka_
10.06.2012 23:15:21
http://www.youtube.com/watch?v=BrH1bnk8TG0
Eipäs unohdeta Ynkän aikaista Alcatrazzia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)