Aihe: Mistä joku metsästämään diiliä
1 2 3 4 5 6
arse
08.06.2012 10:56:08

Kannattaa soittaa niitä keikkoja. Etsitte vaikka googlen avulla ohjelmatoimistojen keikkamyyjiä tai levy-yhtiöihmisiä (mitä "diiliä" sitten ikinä etsittekin), soitatte niille että "tulkaa kuuntelemaan meitä keikalle, meillä on tosi hyvä bändi ja jonkun pitäis myydä meitä ettei maailma jää ilman meidän ihanaa musiikkia" ja toivotte, että joku ilmaantuu paikalle. Jos ei onnistu, kysykää vaikka ihan suoraan, mikä on vikana ja ottakaa palautteesta onkeenne. Sitten toistatte kunnes jotain tapahtuu. Ja soitatte koko ajan niitä keikkoja.
Ai hitto kun mie tykkään!
JoeCreb
08.06.2012 14:20:07 (muokattu 08.06.2012 14:21:15)
arse: Kannattaa soittaa niitä keikkoja. Etsitte vaikka googlen avulla ohjelmatoimistojen keikkamyyjiä tai levy-yhtiöihmisiä (mitä "diiliä" sitten ikinä etsittekin), soitatte niille että "tulkaa kuuntelemaan meitä keikalle, meillä on tosi hyvä bändi ja jonkun pitäis myydä meitä ettei maailma jää ilman meidän ihanaa musiikkia" ja toivotte, että joku ilmaantuu paikalle. Jos ei onnistu, kysykää vaikka ihan suoraan, mikä on vikana ja ottakaa palautteesta onkeenne. Sitten toistatte kunnes jotain tapahtuu. Ja soitatte koko ajan niitä keikkoja.

Jos olisin halunnut neuvon, olisin sen pyytänyt. Nyt kyse oli siitä, että Kun on tällainen palsta, niin että jos sattuisi asianosaavaa henkilöä pyörimään nurkissa.
Sun ei tarvii palata tähän omalla näkemyksellä. Koitan pitää nyt asian vain asiassani.
pimp
08.06.2012 14:24:52
JoeCreb: Jos olisin halunnut neuvon, olisin sen pyytänyt. Nyt kyse oli siitä, että Kun on tällainen palsta, niin että jos sattuisi asianosaavaa henkilöä pyörimään nurkissa.
Sun ei tarvii palata tähän omalla näkemyksellä. Koitan pitää nyt asian vain asiassani.

Oikee asenne. Kun on tarpeeks rok ja kusipää, niin joku tulee hakemaan himasta, todellakin.

Ja nyt asiallisesti:
Kukaan ei sulle etsi diiliä, koska siitä ei saa vedettyä välistä provisiota. Keikkailu on sitä sun oman myytävän tuotteen samanaikaista kehittämistä ja promoamista. Jossain vaiheessa joku diilin tarjoaja voi tulla vastaan.
Words can hurt, you know
JoeCreb
08.06.2012 15:47:11
pimp: Oikee asenne. Kun on tarpeeks rok ja kusipää, niin joku tulee hakemaan himasta, todellakin.

Ja nyt asiallisesti:
Kukaan ei sulle etsi diiliä, koska siitä ei saa vedettyä välistä provisiota. Keikkailu on sitä sun oman myytävän tuotteen samanaikaista kehittämistä ja promoamista. Jossain vaiheessa joku diilin tarjoaja voi tulla vastaan.

Miten on toisten niin vaikeata ymmärtää, milloin ei tarvitse osallistua. Voi vain olla hiljaa. Kaiken maailman Facebookkien takia nytkin tähän ketjuun, jossa etsin yhmistä. Rupeaa satelemaan mielipiteitä ja neuvoja. Jos ette osaa lukea, opetelkaa. Se että koette sen kusipäisyytenä, että en halua tuhlata aikaani teidän jutuille on voi,voi. Painotan että etsin ihmistä jonka kanssas intressit kohtaa; silloin syntyy uusia asioita ja mahdollisuuksia. Ja että tämähän onaloittamani ketju, jolloin tunnen olevani siinä asemassa, että saan edes uskotella voivani toivoa mitä se nyt tulee sisältämään.
Ei kenestäkään olisi kiva seisoskella risteyksessä eksyneenä, kun neuvijen sijaan tulisi ihmiset päivittelemään, että "kato ilmoja pidellyt"
Oh Yeah!
08.06.2012 16:07:16
JoeCreb:
Ei kenestäkään olisi kiva seisoskella risteyksessä eksyneenä, kun neuvijen sijaan tulisi ihmiset päivittelemään, että "kato ilmoja pidellyt"

Paitsi että tää sun analogias ei oikein toimi. Nythän sä seisot risteyksessä eksyneenä ja huudat neuvojille, että pitäkää saatana tunkkinne.

Mutta mä oon nyt vaan ihan hiljaa.
Kallekorvola
08.06.2012 16:12:16
Oh Yeah!: Paitsi että tää sun analogias ei oikein toimi. Nythän sä seisot risteyksessä eksyneenä ja huudat neuvojille, että pitäkää saatana tunkkinne.

Juurikin näin.

Et kai sä ihan oikeesti kuvittele, et täältä löytyy joku joka hoitaa sulle sen diilin? Kannattaisko ottaa yhteyttä niihin managereihin ja muihin tahoihin suoraan? Tämä (ja kaikki muutkin) internetin foorumit on täynnä sekalaista porukkaa, osa harrastajia eri kokemusasteilla ja osa ammattilaisiakin. Ohjeet tulevat niiltä pohjilta. Ylempänä mainittu aktiivinen keikkailu on arkipäivää bändin tunnetuksitekemisessä useimmille bändeille, ja sieltä kautta tulosta syntyy jos on syntyäkseen. Jos sä et halua toimia samoilla säännöillä ja tavoilla kun muut, sun pitää sit toimia oman mallin mukaan. Istu vaikka himassa, ja venaa. Voi olla että joku tulee hakemaan sieltä. Noi ylempänä tarjotut faktat keikkailuineen ja valmiine fanipohjineen ovat silti ne asiat, jotka saa levy-yhtiön sedän susta ja sun musasta kiinnostumaan. Niille pitää olla näyttöä että musa toimii ja kiinnostaa ihmisiä, eli että tuote on markkinoitavissa.

Vaikka tää ketju on sun aloittama, se ei tarkoita että sulla olis jotain ylivaltaa tähänkään internetin osaan. Internet on vapaa foorumi, ja kaikilla on yhtäläinen mahdollisuus ja oikeus kirjoitella tänne mitä huvittaa. Jos sä et oo jo tajunnu, niin sä teet itse sitä samaa. Jos sä et halua, että ylimääräiset tyypit kommentoivat kyselyihisi, opettele käyttämään sähköpostia. Se on privaatimpi tapa pitää yhteyttä asianosaisten kanssa.

Mä en voi ymmärtää tota sun asennetta, tässä tai parissa aiemmassakaan (jo deletoidussa) ketjussa. Tuut kyselemään yhteistyökumppania, ja osoitat kykenemättömyytesi yhteistyöhön dissaamalla jokaista joka on sun kanssa eri mieltä, ei vastaa täsmälleen oikein sun (erittäin epäselvästi esitettyyn) kysymykseen, tai kertoo kuinka hänen mielestään ko. dilemma hoidettaisiin järkevämmin.

Toi sun biisi on aika hyvä, ja ilman Nirvanaa se vois olla isokin juttu. Nirvana vain teki ton aiemmin. En aio tässä selittää, mitä johtopäätöksiä ja suunnanmuutoksia tästä voisi (ja ehkä pitäisi) päätellä tarpeellisiksi. Ymmärtänet itsekin.
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
rintapek
08.06.2012 16:17:23

JoeCreb: Miten on toisten niin vaikeata ymmärtää, ...

Hmmm... aika moni haluaa vastauksen kysymykseen "mikä on hyvä". Semmoiseen kysymykseen on hirmuisen hankala vastata, jos kysyjä ei kerro mitä tarvitsee, tai ei sitä itse edes tiedä.

Jos sä olet eksynyt, ja joku tulee paikalle, niin se kysyy et mihin mahdollisesti olet matkalla. Niin ei kannata vastata, et en mä tiedä, just sen vuoksi olen eksynyt. On se sit ilmoja pidelly... Ja kauheen kummallista, kun toikaan ei ymmärtänyt, että mä oon eksynyt.

Mitä ton etsimäsi henkilön tarttis tehdä? Postittaa demosi levy- yhtiöön?
One kind of music only - the good kind
arse
08.06.2012 16:25:49

JoeCreb: Jos olisin halunnut neuvon, olisin sen pyytänyt. Nyt kyse oli siitä, että Kun on tällainen palsta, niin että jos sattuisi asianosaavaa henkilöä pyörimään nurkissa.

No eipä sitten muuta kuin onnea etsintään. Pidetään ketju puhtaana viesteistä, jotta sun diilinmetsästäjän metsästys välittyy todellisille asianosaisille paremmin :)
Ai hitto kun mie tykkään!
tonicaster
08.06.2012 20:11:26
Tämä on pitkästä aikaa taas virkistävä ketju luettavaksi!!

Faktoja on tossa yllä kyllä yllin kyllin kyllä.

Anteeksi osallistuminen.
Jooba
08.06.2012 20:49:35
Summary tähän.
Jos etsit tiettyä henkilöä niin wanted palstalle ilmoitus. Jos haet neuvoja niin tänne kirjoitetaan sitten. Eiköhän lopeteta tämä turhan päiväinen jauhanta. kaikki on kuullu biisit ja jos jotakin kiinnostaa niin yhteyttä tod.näk. tullaan ottamaan. Jos ei kuitenkaan niin heitä keikkaa niin paljon kun pystyt ja rakenna fanikuntaa sulle. Sillä ne diilit lohkeaa!
rintapek
08.06.2012 20:54:53

Halus JoeCrebbi tai ei, mut mä voin tähän väliin kertoa tarinan. Hakekaa popcornit paikalle.

Täs ittellä nimittäin ny kesän aikana olis tarkoitus lähteä täysin nollasta liikenteeseen yhden hyväntahtoisen humööriprojektin merkeissä.

Oheistarina on valmis, biisit on valmiit ja kutakuinkin treenatut. Seuraavaksi noi ny sit äänitetään ihan itte.

Sit kun on kutakuinkin valmista, ni syksyllä lyödään proggikselle ikiomat nettisivut pystyyn. Tarkoitus ois semmoinen, et sivuilla olis proggiksen ihkaoma pienoismaailma, mis olis muutakin kuin pari biisiä ja tilaa meidät keikalle. Jotain, mis jengi vois halutessaan todeta, et huonoista humpista riippumatta sivusto koukuttaa kumminkin.

Kun noi sivut on pystyssä, niin sit ehkäpä mieleen saattaapi juolahtaa, et musan ja musavideot vois laadun parantamiseksi teetättää jossain muualla kuin ittetehden.
Ainaskin studioaika on tänäpänä halpaa kuin saippua, olettaen, et sinne mennään valmiin tavaran kera, eikä ryhdytä säveltämään, sanoittamaan, sovittamaan tai etenkään harjoittelemaan maksetulla ajalla. Ei mulla ole mitn ongelmaa soittaa vaik tolle Kallelle ja kysyä, et tämmöistä oltais tulossa tekemään, mut paremmin kuin itte osataan.

Mitä tos Nirvanasta sanottiin pitää täysin paikkansa. Kakskyt vuotta vanhan pitsan uudelleenlämmitys käy joskus kaupaksi, mut aina ei. Voisit miettiä vaik sitä, et miltä Nirvana ehkä kuulostaisi tänään ja vääntää sit semmoista? Siin on aika vapaat kädet.
One kind of music only - the good kind
tonicaster
08.06.2012 21:37:44 (muokattu 08.06.2012 23:58:54)
Ei toi vanhojen lämmittäminen ehkä niin väärin oo, itekin syyllistyn siihen aika paljonkin toisinaan...

Mutta joka tapauksessa oma mielipiteeni niinkuin niin monen muunkin tässä ketjussa on (lämmittelee sit vanhaa tai tekee yber hienoa uutta musaa), että ne keikat aika äkkiä kertoo onko sille musalle todellista kysyntää.

EDIT: Joe kyllä sulla hyvä biisi on, kuuntelin monta kertaa! ;)
Jooba
08.06.2012 22:08:26
tonicaster:
Mutta joka tapauksessa oma mielipiteeni niinkuin niin monen muunkin tässä ketjussa on (lämmittelee sit vanhaa tai tekee yber hienoa uutta musaa), että ne keikat aika äkkiä kertoo onko sille musalle todellista kysyntää.

Aamen, brother!
Alecifer
08.06.2012 22:17:12
aavistuksen rupee tunteet käymään kuumana.
eleeton
08.06.2012 22:17:44
Tän keskustelun viihdearvo on huikea!
JoeCreb
09.06.2012 00:27:59
Täytyy nyt mun ottaa askel jos toinenkin taakseppäin ja rauhoittua. Nyt on vain sellainen tilanne, etten pääse täältä pois.
On mahdotonta lähteä keikoille promoamaan musiikkiani.Ymmärrän kyllä erittäin hyvin että se on lähes ainut tapa saada kuuluvuutta.
Lukuunottamatta sitä, että kun Ozzy asui hotellissa Sabbathin jälkeen Sharon haki Ozzyn kotoa. Se siitä.
Nyt vain on tilanne sellainen, että olosuhteiden pakosta on tämä hoidettava erillailla, kun tapaamiset/keikat ei nyt onnistu.
Sen vuoksi vilpittömästi kysyin onko ihmistä täällä, joka auttaa voisi. Ja kun biisiä pyydettiin, niin laitoin sen ( lisää luvassa )
Ajatuksena, että jos joku innostuu musasta niin hienoa, jos ei niin ei. Mutta en toivonut mitään sanasotaa, joka ei palvele ketään.
Tilanteeni on vain erillainen ja sen vuoksi olen huono hoitamaan näitä asioita (siksi apu olisi tarpeen)
keskityn vain materiaalin säveltämiseen ja äänittämiseen. Toivottavasti tämä nyt selvensi jotenkin asioita.

p.s. Musiikilliset ideat tervetulleita
Alecifer
09.06.2012 01:34:40
Täällä myös odotellaan niitä uusia biisejä.
Tuomas
09.06.2012 02:38:20

JoeCreb: Täytyy nyt mun ottaa askel jos toinenkin taakseppäin ja rauhoittua. Nyt on vain sellainen tilanne, etten pääse täältä pois.
On mahdotonta lähteä keikoille promoamaan musiikkiani.Ymmärrän kyllä erittäin hyvin että se on lähes ainut tapa saada kuuluvuutta.
Lukuunottamatta sitä, että kun Ozzy asui hotellissa Sabbathin jälkeen Sharon haki Ozzyn kotoa. Se siitä.
Nyt vain on tilanne sellainen, että olosuhteiden pakosta on tämä hoidettava erillailla, kun tapaamiset/keikat ei nyt onnistu.
Sen vuoksi vilpittömästi kysyin onko ihmistä täällä, joka auttaa voisi. Ja kun biisiä pyydettiin, niin laitoin sen ( lisää luvassa )
Ajatuksena, että jos joku innostuu musasta niin hienoa, jos ei niin ei. Mutta en toivonut mitään sanasotaa, joka ei palvele ketään.
Tilanteeni on vain erillainen ja sen vuoksi olen huono hoitamaan näitä asioita (siksi apu olisi tarpeen)
keskityn vain materiaalin säveltämiseen ja äänittämiseen. Toivottavasti tämä nyt selvensi jotenkin asioita.

p.s. Musiikilliset ideat tervetulleita

Sellainen tuli toki mieleen, että mikäli sulle on mahdotonta promota musiikkiasi keikoilla, niin miten ajattelit, että se diili hoituu? Tai siis, jos joku nyt haluaisi julkaista levysi, niin jättäisitkö keikkailematta? Kai se levy-yhtiökin kuitenkin haluaa liveyhtyeen, etenkin kun kyse on rokkibändistä.

Vai onko tämä esiintymättömyys vain väliaikainen este?
"Tajusin, että katsotte minua kuitenkin vaikka tässä nyt rehellisesti sanonkin, että se en ollut minä." -Mia
JoeCreb
09.06.2012 08:11:47
Ei mennä siihen nyt tässä kohtaa enempää. syy on kuitenkin olemassa. Leevi onnistui tunnetusti ilman keikkoja? Muutenkin nuo American elävät; täällä ostetaan levyjä vaikka artisti ei ole käynyt edes täällä. Ja siinä valossa VAIN biisillä on väliä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)