Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange Dual Terrorin, Thunder 30, AD30htc vai joku ihan muu?
1 2 3
Lamarthon
07.06.2012 09:52:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä nyt vaan kävi niin, että pitää kysyä itseä viisaammilta;
 
Joo, tarkoitus olisi kitaravahvistin-osastoa päivittää kesän aikana. Kaamea Orange-GAS tuli, kun kuulin bändikaverin Orange Dark Terroria.
 
Mutta itse en tuolle Dark Terror linjalle lähde, koska siinä on vaan se yksi kanava ja meikäläinen tarvitsee kaksi (clean ja jonkinasteinen särö). Oon nyt ihastellut tuota Dual Terroria ja Thunder 30:tä, myös AD30htc:ta. Kahdessa ensimmäisessä on ilmeisesti aika samankaltaiset säädöt, mutta nyt toivoisin että ne, joilla on kyseisistä peleistä kokemusta, valaisisi meikäläistä edellä mainituista leluista. Testaamaan niitä en nyt luultavasti lähiaikoina pääse.
 
Ongelma vaan on siinä, että nupin soundimaailman tulisi soveltua niin punk/rockiin, mutta myös melodiseen death-metalliin (hjuvahan se olisi, että olisi valmiiksi kunnon särö, mutta käytän silti varmasn Bossin DS-1:stä lisäsärönä). Ja niin, saako noista irtoamaan minkäänlaista djenttiin verrattavaa soundia? Ja Kaappi noille peleille tulisi luultavasti olemaan Orangen oma PPC112 tai PPC212 (ne kiinalaiset) tai Blackstarin HTV112 (tai joku sinnepäin).
 
Kyllä sitä on suunniteltu muiksi vaihtoehdoiksi ENGLin Gigmaster 15, Labogan the Beastia ja H&K:n Tubemeisteria, Blackstarikin on käynyt mielessä.
 
Niin, tärkeä ominaisuus olisi myös se, että nupistä lähtee tarpeeksi mökää bändikämpällä ja mahdollisesti keikoilla mutta myös pienet volyymit kotisoitossa.
 
Myös muita hyviä vaihtoehtoja saa mainita.
 
Numb
07.06.2012 10:02:36 (muokattu 07.06.2012 10:02:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lamarthon: Ongelma vaan on siinä, että nupin soundimaailman tulisi soveltua niin punk/rockiin, mutta myös melodiseen death-metalliin
 
AD30 putoaa tässä pois. Ei ole sen luonne. Kahdesta jäljellejäävästä ottaisin Thunderin. Parempi cleanpuoli ja voicing -nappi on tehokkaampi muokkain kuin DT:n tone.
 
I might be schizophrenic but I am also Jesus
Lamarthon
07.06.2012 10:12:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia neuvosta! Lopetan tuosta AD:sta haaveilemisen saman tien.
 
naavanka_
07.06.2012 12:30:36 (muokattu 07.06.2012 12:39:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen soitellut Tiny terrorilla (ilman boostereita tms.) muutaman vuoden kaikki dödisreenit ja keikat.
Massiivista alapäätä et saa 15/30watista mutta pärjää sitä ilmankin.
Dual terroria olen kerran päässyt koittamaan ja hyvältähän se kuulosti.
 
Djenttiä en kyllä lähtisi terroreilla soittamaan ellei jotain EQ purkkia halua käyttää välissä.
Punkit, rökkenröwlit ja metukat varmasti lähtee.
Labogan The beastia kävin kokeilemassa mutta middle säätöä siitä jäi kaipaamaan, muuten varsin passeli peli.
 
Jos sulla riittäs massit AD30 niin eikös kannattaisi harkita myös TH100?
 
Myös käytetty Rockerverb saattaisi toimia.
 
Blackstareja olen testannut mutta niistäkin loppuu keskialueensäätö kesken.
Tokihan nämä ovat makuasioita.
 
Lamarthon
07.06.2012 12:50:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä joo sitä TH100:kin on mietitty, mutta on ehkä mulle turhan tehokas.. Kamojen kun tulisi olla suht-pieniä, kun niitä joutuu autolla roudaamaan Lahti-Heinola -väliä, ja soitto tapahtuu aluksi pelkälteen kotona kerrostalokaksiossa ja aika pienessä bändikämpässä.. Ajattelin että 50 wattia olisi max teho (ja sitäkin pitäisi pystyä pienentämään), kun oli tarkoitus hommata joko 1x12 tai korkeintaan kevyt 2x12 kaappi..
 
Numb
07.06.2012 12:52:07 (muokattu 07.06.2012 12:53:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunderverb 50 sitten, jos rahaa sen verran on.
 
Käytettynä huonosti saatavilla. Rockerverbia on paremmin, mutta siitä taas puuttuu sisäänrakennettu keinokuorma...
 
ed: Täähän kuulostaa siltä, että sä haluat mun kamat :D
 
I might be schizophrenic but I am also Jesus
Lamarthon
07.06.2012 12:53:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä joo sitä TH100:kin on mietitty, mutta on ehkä mulle turhan tehokas.. Kamojen kun tulisi olla suht-pieniä, kun niitä joutuu autolla roudaamaan Lahti-Heinola -väliä, ja soitto tapahtuu aluksi pelkälteen kotona kerrostalokaksiossa ja aika pienessä bändikämpässä.. Ajattelin että 50 wattia olisi max teho (ja sitäkin pitäisi pystyä pienentämään), kun oli tarkoitus hommata joko 1x12 tai korkeintaan kevyt 2x12 kaappi..
 
Ja jos rahaa jää yhtäänkin ylimääräistä, niin sitten alkaa kuumottaa jo Thunderverb 50... :D
 
naavanka_
07.06.2012 12:54:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lamarthon: Kyllä joo sitä TH100:kin on mietitty, mutta on ehkä mulle turhan tehokas.. Kamojen kun tulisi olla suht-pieniä, kun niitä joutuu autolla roudaamaan Lahti-Heinola -väliä, ja soitto tapahtuu aluksi pelkälteen kotona kerrostalokaksiossa ja aika pienessä bändikämpässä.. Ajattelin että 50 wattia olisi max teho (ja sitäkin pitäisi pystyä pienentämään), kun oli tarkoitus hommata joko 1x12 tai korkeintaan kevyt 2x12 kaappi..
 
Ja jos rahaa jää yhtäänkin ylimääräistä, niin sitten alkaa kuumottaa jo Thunderverb 50... :D

 
Tai sitten vaan ostat Tiny Terrorin ja vitusti kalijaa :)
 
Lamarthon
07.06.2012 13:00:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos rahaa jää yhtäänkin ylimääräistä, niin sitten alkaa kuumottaa jo Thunderverb 50... :D
 
Lamarthon
07.06.2012 13:03:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä paha idea tuo kaljakaan.. :D
 
Vetehinen
07.06.2012 13:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos dark terror saundia haet niin Thunder 30 lienee särön luonteeltaan lähempänä kuin Dual Terror. Ja Dualista puuttuu efektilenkkikin.
 
And there was the slow movement and the lovely last singing movement still to come. I was cured all right.
Lamarthon
07.06.2012 13:09:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas kovat mätöt tuolla Thunderwerbillä saa aikaa? Vai onko se Rockerwerb se kaikkein "mätöin" Oranssi?
 
Jii-Gee
07.06.2012 13:22:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lamarthon: ..ja soitto tapahtuu aluksi pelkälteen kotona kerrostalokaksiossa ja aika pienessä bändikämpässä..
 
Tässä kohtaa antaisin painoarvoa Thunderin kolmelle eri teholuokalle,siinä kun nopesti valitavissa 30 / 15 / 7,5 W moodit.
Mulla on tollanen keikkakoneena, suorastaan helvetin kätevää ku aina löytyy laatikosta oikea vaihde paikkaan kuin tilanteeseen.
 
Ajattelin että 50 wattia olisi max teho (ja sitäkin pitäisi pystyä pienentämään)..
 
Jossain ulkomaanfoorumilla ns 'TM-testaa' tyyppisessä artikkelissa pitivät masiinaa käytännössä tehojen/mögän puolesta unkefäär kuin 50 wattisena. *..as loud as the other brand's 50w versions..*
 
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
Numb
07.06.2012 13:31:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lamarthon: Kuinkas kovat mätöt tuolla Thunderwerbillä saa aikaa? Vai onko se Rockerwerb se kaikkein "mätöin" Oranssi?
 
Periaateessa Rockerverb on modernimpi (mitä se sitten tarkoittaakaan) soundiltaan ja gainia on enemmän.
 
I might be schizophrenic but I am also Jesus
Gabe
07.06.2012 15:51:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orange GAS on pirullinen :) Thunderverb 50 luulisi olevan sun tarpeisiisi aika sopiva.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
treble
08.06.2012 01:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse oon kanssa pähkäillyt tuota Thunderia ja sitä vastassa on mulla taas marsun Jcm800 2205...
 
Tällaista +/- listaa olen niistä pohtinut, johon olisi kiva jos joku ottaisi kantaa:
 
Orange Thunder:
 
+Tehon puolittelu mahdollisuudet
+Clean soundi
- Made in china (kuinka paljon tää muilla painaa?)
-"vaan" 30 wattia
+/- EL84 pääteputket. (Diggailen ehkä enemmän EL34 soundista)
 
Marshall JCM800 2205:
 
+Made in England (vanha simppeli kone jota helppo huoltaa)
+Jälleenmyyntiarvo
-Ei tehon puolitusmahdollisuutta
-Cliini ehkäpä huonompi kun Orangessa
 
Numb
08.06.2012 09:35:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

treble: olisi kiva jos joku ottaisi kantaa.
 
Ota se, joka kuulostaa sun mielestä paremmalle. Siitähän tässä kyse on kuitenkin :)
 
I might be schizophrenic but I am also Jesus
Spike
08.06.2012 09:36:02 (muokattu 08.06.2012 09:40:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jcm800:
+leikkaa läpi
+taipuu lähes kaikkeen
-yksilöiden välillä on eroja, remppaa saattaa joutua tekemään,
-ei kotivahvistin
 
Tehonpuolitukset ovat lähes poikkeuksetta kuulostaneet scheissalta verrattuna täyteen rööritykseen.
 
Mtes aloittajalle natsais minirecto. Hyvät kliinit, klassinen melodödissärö, kevyt ja laadukas peli.
 
e: ja se DS-1 kannattaa käydä torilla vaihtamassa SD-1:een, jos djenttiä tykkäät soitella.
 
Jii-Gee
08.06.2012 10:10:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

treble: Itse oon kanssa pähkäillyt tuota Thunderia.. , johon olisi kiva jos joku ottaisi kantaa.. Orange Thunder:
 
+Tehon puolittelu mahdollisuudet

 
Löytyy varttiteho myös, eli 7,5W.
 
+Clean soundi
 
Mä tykkään !!

- Made in china (kuinka paljon tää muilla painaa?)
 
Ei oo ollu mtn hämmingiä, mulla pelaa ku junan huussi.. *kop kop*
( ostin käytetyn ehjäksi todetun laitteen, se oli ollut muutamalla keikalla
ja sillä oli tehty yks levy + uusittu kaikki 8 etu- ja pääterööriä )
 
-"vaan" 30 wattia
 
Ei mtn hätää. Oon vedelly rokkibändin reeneissä täydellä höngällä volat karvan alta klo 9'issä..kyllä kuuluu.
Viime keikalla oli varttiteholla vola n klo 11.30, et silleen..
 
"With all four power tubes engaged at full power, the TH30 is as loud (or louder) than many 50-watt heads."
 
+/- EL84 pääteputket. (Diggailen ehkä enemmän EL34 soundista)
 
Toi homma sun pitää itse ratkaista.
 
Tossa viel parit linkit;
 
http://www.guitarworld.com/review-orange-th30-tube-guitar-amplifier
 
http://www.musicradar.com/gear/all/ … thunder-30-1x12-combo-300580/review
 
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
Lamarthon
08.06.2012 17:47:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mtes aloittajalle natsais minirecto
 
Niin, enpä muuten ole tullut ajatelleeksi koko masiinaa... Kiitti vinkistä! :D Alanpa ottamaan kyseisestä lelusta selvää... Onhan siinä "Rectum-freierissa" se ihan oma "fiiliksensä"... Ja justiinsa jos ajattelee tuota melo-deathia, niin sopisi kun nyrkki silmään... Vähän ehkä kuitenkin aina vierastanut tuota Mesaa kun yhdessä vaiheessa tuntui että kaikilla oli dual- tai triple-rectot... Ja ehkä haen kuitenkin jotain vähän omaperäisempää...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «