Aihe: Keikkapalkkioista
1 2 3 4 516 17 18 19 2025 26 27 28 29
KoskPaavo
08.06.2012 00:44:55
Olipas uutinen tuo edellinen.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
kouho
08.06.2012 00:53:22
Olipas uutinen tuo edellinen.
niin....joillekin se on uutinen......
"Noi muuthan ne tekee halvalla....enhän minä....."
House Band
09.06.2012 03:01:49
rintapek: Enemmän kuin ainoankaan bändin laskutuksesta mä olisin mielummin huolissani toimittajien ammattitaidosta. Joka on viime vuosina menny alaspäin nopeammin kuin Nokian osakekurssi. Hesarin pääkirjoitustakin nykyään pääsee laatimaan jos osaa aapisen kaikki kirjaimet ulkoa ja on kuullu siskonmiehen kertovan käsiteltävästä asiasta.
Seiskan toimittajilta ei o koskaan vaadittu noista taidoista kumpaakaan, vaan riittää jos osaa laatia otsikon "Suosittu naisartisti KÄVI PASKALLA".

Voi kuinka totta. Aikoinaan,miksei siis vieläkin,"monta-päivää" lehden toimituksessa toimittajat keksivät itse mm. "terkkuja julkkiksille"-osioon juttuja.
Eikä se ole todellakaan ainoa asia mikä vedetään ihan hatusta.
Sitäpaitsi;eihän toimittajien tarvitse enää edes olla paikalla,koska jokaisella on kamerakännykkä.Kyllä niitä "tosijuttuja" tulee milloin mistäkin aiheesta. Taksijono on ihmeellinen paikka...
isojussi
10.06.2012 12:34:19
kouho: "rivimuusikon" liksa "dura-triossa" on luokkaa tess-minimi miinus auto/polttoainekulut, km. korv. ei nykyisin tstot maksa,

Paskapuhetta - lain mukaan ei saa maksaa alle minimin ja matkakulut on määritelty tarkaankin tessissä.

Vai väitätkö, että ohjelmatoimistot rikkovat lakia? Aika kova väite, joka kyllä vaatii vähän parempaa pohjaa ollakseen uskottava.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
mack the knife
10.06.2012 17:46:30
isojussi: Paskapuhetta - lain mukaan ei saa maksaa alle minimin ja matkakulut on määritelty tarkaankin tessissä.

Vai väitätkö, että ohjelmatoimistot rikkovat lakia? Aika kova väite, joka kyllä vaatii vähän parempaa pohjaa ollakseen uskottava.

Aura ei hyväksy minkäänlaisia vähennyksiä eikä maksa matkakuluja.
COVS n:o 1.
kouho
10.06.2012 19:43:35
Mack the knive:
Aura ei hyväksy minkäänlaisia vähennyksiä eikä maksa matkakuluja.

Totta! tessin min. ja kulut maksat omasta pussista.
Tästä voi jauhaa p....aa vaikka tuhatvuotta mutta se ei muuta yhtään mitään.
v.-81 asti olen nähnyt alan niin ylä kuin alamäet ja tämä on valitettavasti tätäpäivää.
hvinnamo
10.06.2012 23:09:37
Kannattais lopettaa kaikkien, kun liksat ovat niin huonoja. Päästäis kerralla eroon koko kuihtuvasta alasta.
tarmo
10.06.2012 23:14:58
hvinnamo: Kannattais lopettaa kaikkien, kun liksat ovat niin huonoja. Päästäis kerralla eroon koko kuihtuvasta alasta.

Puhut täyttä asiaa.
onni
11.06.2012 00:01:09
hvinnamo: Kannattais lopettaa kaikkien, kun liksat ovat niin huonoja. Päästäis kerralla eroon koko kuihtuvasta alasta.
Jep. Mäkin ajattelin vaihtaa alaa ja hain aikuiskoulutukseen.
Ota lisää!!!
mack the knife
11.06.2012 08:52:40
Mä lähden just työhaastatteluun. Päiväduunia.
HotWheels
11.06.2012 12:50:24
Harrastukset maksaa.

Ei nuo normaalitöiden palkatkaan kaikesti hyviä ole. Pitää käydä viikonloppuisin keikalla, että on varaa käydä töissä :)
Ukko
11.06.2012 16:29:17

mack the knife: Mä lähden just työhaastatteluun. Päiväduunia.

Päivätansseja ?
COVS jäsen nro 6
Pula-Aho
11.06.2012 16:31:30
Ukko: Päivätansseja ?

Tai päiväkahviseuraa varakkaille rouville?
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Timi
11.06.2012 17:25:41

Kuis kävi?
Vaikea.Mutta varma!
mack the knife
11.06.2012 17:48:18
Timi: Kuis kävi?

Ei.

Lyhyt tai vittuuntunut kirjoitus.
isojussi
11.06.2012 22:56:26
mack the knife: Aura ei hyväksy minkäänlaisia vähennyksiä eikä maksa matkakuluja.

Työsopimuslaki, 2. luku:

7 _
Työehtosopimusten yleissitovuus

Työnantajan on noudatettava vähintään valtakunnallisen, asianomaisella alalla edustavana pidettävän työehtosopimuksen (yleissitova työehtosopimus) määräyksiä niistä työsuhteen ehdoista ja työoloista, jotka koskevat työntekijän tekemää tai siihen lähinnä rinnastettavaa työtä.

Työsopimuksen ehto, joka on ristiriidassa yleissitovan työehtosopimuksen vastaavan määräyksen kanssa, on mitätön ja sen sijasta on noudatettava yleissitovan työehtosopimuksen määräystä.

Työnantaja, joka on työehtosopimuslain (436/1946) nojalla velvollinen noudattamaan työehtosopimusta, jonka toisena sopijapuolena on valtakunnallinen työntekijöiden yhdistys, saa 1 momentissa säädetystä poiketen soveltaa tämän työehtosopimuksen määräyksiä.

Ravintolamuusikoiden työehtosopimuksessa sovittu vähimmäispalkka:

RAVINTOLAMUUSIKOT
Orkesterin jäsen
- päiväpalkka 116,20
- lauantaisin ja aattoina 138,00
Orkesterin yhdysmies
- päiväpalkka 124,20
- lauantaisin ja aattoina 146,00
Tuntipalkkaa ei yleensä saa maksaa.
- Ohjelmanumeron säestyksestä sovittava
erikseen
- ylim. roudaus alkava 1/2 t 6,00
Matkakustannukset korvataan matkasta
esiintymispaikalle,
paluumatkasta
vain, jos jää työttömäksi.
-Vuosilomakorvaus 13,5 %
Palkkaa ei voi maksaa kustannusten korvauksina.
Ellei muusikolla ole ruoka- ja asuntoetua, maksetaan
päiväraha palkan päälle.

Että jotta jos asiasta on mustaa valkoisella, niin eihän sitä oo kun yks vaihtoehto?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
11.06.2012 22:57:37

Mä oon 17.4 lähtien tehny ma-pe 8-16. Mukavaa ja leppoisaa.
baron
11.06.2012 23:00:36

isojussi: Mä oon 17.4 lähtien tehny ma-pe 8-16. Mukavaa ja leppoisaa.

Mäkin joskus ennen vanhaan tein. Vitutti kun joutui vekkarin mukaan heräämään!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
11.06.2012 23:02:00
baron: Mäkin joskus ennen vanhaan tein. Vitutti kun joutui vekkarin mukaan heräämään!

Mulle se on vaihtelua pitkästä aikaa. Yllättävää muuten, miten säännöllisyys pudottaa stressitasoo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)