Aihe: Mnet sooloskaba 4
1 2 3 4 5 6 7 8
vaurio
19.04.2004 17:12:15
ARGH!!
latasin tuon kristal-ohjelman nettikoneelle.. jonka ääniominaisuudet ovat nauhoittamiseen vähän riittämättömät.. no sitten kytkin kitarastyrkkarin musakoneeseen.. mutta ei ole verkkokaapelia, joten eikun kopioimaan tavaraa nettikoneelta musakoneele disketti kerrallaan.. tässä vierähti pari tuntia, kaivaessa jostain laatikoiden pohjilta pölyttymästä ikivanhoja diskettejä.. joista puolet ei toimi.. nyt vihdoin sain musakoneeseen kitaran, äänityssoftan, taustatiedoston jne.
pitää vielä sitten lopputulos siirtää _disketti_kerrallaan_ nettikoneelle..
..hohhoijaa..
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
Jucciz
19.04.2004 17:50:26
pitää vielä sitten lopputulos siirtää _disketti_kerrallaan_ nettikoneelle.. ..hohhoijaa..

Itse en oikein millään saa järkevällä laadulla (VBR MP3) edes megatavun kokoista tiedostoa aikaiseksi tuosta lopputuotteesta. Et kai vain wavina siirtele soolotekelettäsi?
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Puavali
19.04.2004 17:54:32
En edes aikonut osallistua. Kunhan kokeilin itsekin, voiko tuon pohjan päälle oikeasti soittaa jotain. :)

Haa! et ollut siis itsekään tuosta varma!

En siis ole mukana kisassa muuten kuin järkkärinä, mutta työtäni saa toki kommentoida.

Nyt kun kuuntelin tuon taustan stereoiden kautta, se kuulostikin ihan järkevältä. Mulla on tässä ollut pientä säätötouhua menossa (sain Motu 828 mkII:n viime viikolla!), niin kuuntelin sen ensialkuun läppärin kaiuttimen kautta. Bassotoistoa siis ei nimeksikään, joten tärkeä osa rytmiryhmää jäi kuulematta.
vaurio
19.04.2004 18:02:21
Itse en oikein millään saa järkevällä laadulla (VBR MP3) edes megatavun kokoista tiedostoa aikaiseksi tuosta lopputuotteesta. Et kai vain wavina siirtele soolotekelettäsi?

no disketti kerrallaan, vaikka niitä diskejä oliskin vain yksi :)
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
SonOfaWarrior
19.04.2004 18:52:40 (muokattu 19.04.2004 18:54:54)
Mazah jyrää. Toi tausta on kyllä siitä pirun hyvä, että ei takuulla tuu mitään hirveän samankaltaisia vedätyksiä.
Solid Steel.
meekz
19.04.2004 20:47:27
toi tausta on sen verran hauska et pakko kokeilla jotain huomenna..
kickin it like donkeyz, swinging like monkeyz! It's all jesus.
E.Q
20.04.2004 07:44:21
Ei helevata.
Toihan kuulosti kamalalta, siis toi oma köhellys nyt kun kuuntelin sen uudestaan kaiuttimilla.
Hah ! Selvästi kuuluu se että yritin yöllä "salaa" soitella kuulokkeiden kautta kun muut olivat nukkumassa.
Noh, täytyy yrittää tehä uus torstaihin 18.00 mennessä.
X
m6mm
20.04.2004 08:40:32
Ei helevata.
Toihan kuulosti kamalalta, siis toi oma köhellys nyt kun kuuntelin sen uudestaan kaiuttimilla.
Hah ! Selvästi kuuluu se että yritin yöllä "salaa" soitella kuulokkeiden kautta kun muut olivat nukkumassa.
Noh, täytyy yrittää tehä uus torstaihin 18.00 mennessä.

Saako teosta muuttaa vielä sen jälkeen kun sen on tänne laittanut?
Nimittäin jos saa niin taidan minäkin tehdä uuden, koska ensimmäisestä tuli melkoinen räpellys.
IMIK #8
Jäsen X
20.04.2004 08:59:19
"Kuha" soitti hyvin.
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Jucciz
20.04.2004 10:42:38
Saako teosta muuttaa vielä sen jälkeen kun sen on tänne laittanut?
Nimittäin jos saa niin taidan minäkin tehdä uuden, koska ensimmäisestä tuli melkoinen räpellys.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ihan loputtomiin ei pysty joustamaan. Kun soolo on soitettu ja se on heitetty mukaan kisaan, sen on jo osa porukasta kerennyt kuulemaankin, jolloin näkisin, ettei ole reilua enää saada muuttaa sitä. Tehdään ne soolot ihan rauhassa valmiiksi ennen niiden julkaisua, aikaahan oli torstai-iltaan asti. Omaksi iloksi voit toki tehdä sooloja jälkeenpäin niin paljon kuin tahdot, ei kai täällä kukaan aivan hampaat irvessä sentään mukana ole?:)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
skinkarde
20.04.2004 11:16:20
mikä se semmonen soolo on, jota suunnitellaan päivätolkulla? eikö soolojen pitäis vaan tulla jos on tullakseen..
"Siitä puhe mistä puhutaan"
skinkarde
20.04.2004 11:31:36 (muokattu 20.04.2004 11:34:01)
miten tuo tausta on muuten tehty? onko kaikki soittimet oikeita vai koneella tehty?

edit: helevetti, tuli vahingossa 2 viestiä peräkkäin.
m6mm
20.04.2004 13:23:28
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ihan loputtomiin ei pysty joustamaan. Kun soolo on soitettu ja se on heitetty mukaan kisaan, sen on jo osa porukasta kerennyt kuulemaankin, jolloin näkisin, ettei ole reilua enää saada muuttaa sitä. Tehdään ne soolot ihan rauhassa valmiiksi ennen niiden julkaisua, aikaahan oli torstai-iltaan asti. Omaksi iloksi voit toki tehdä sooloja jälkeenpäin niin paljon kuin tahdot, ei kai täällä kukaan aivan hampaat irvessä sentään mukana ole?:)

Joo, olen ihan samaa mieltä, mutta ajattelin vain kysyä, koska kuitenkaan en aivan tyytyväinen omaan ole. Antaa nyt olla, koska kaikkien kannalta parempi näin.
IMIK #8
E.Q
20.04.2004 13:37:59

Ai ! Jaa, No eihän niitä sitten kannatakkaan laittaa tänne ennenkuin määräajan lopussa jos täällä näin hampaat irvessä ollaan.
Mitä sitten jos joku jo mennyt etukäteen kuuntelemaan noita, äänestyshän alkaa vasta torstaina 18.00 ja kuunteluaikaa on reilut muutama päivä, silloinhan vasta pitäisi alkaa arvostelemaan noita.

No, eipä sen nyt niin väliä ole, olkoon toi versio sitten jos ei kerran saa enää muuttaa, olin vaan yllättynyt kun soundi olikin aivan erilainen kuin kuulokkeissa joita käytin äänittäessäni niin heti kävi mielessä tietenkin uuden version tekeminen.

Onhan sekin tietenkin totta että ei sitä kukaan varmaan ikinä ole itse tyytyväinen omaan sooloonsa ja jos kaikki aina tekee uuden version niin loputon uusimiskierre siitä sitten tulee.
HÖH !
X
Imper
20.04.2004 14:38:21

Ai ! Jaa, No eihän niitä sitten kannatakkaan laittaa tänne ennenkuin määräajan lopussa jos täällä näin hampaat irvessä ollaan.
Mitä sitten jos joku jo mennyt etukäteen kuuntelemaan noita, äänestyshän alkaa vasta torstaina 18.00 ja kuunteluaikaa on reilut muutama päivä, silloinhan vasta pitäisi alkaa arvostelemaan noita.

No, eipä sen nyt niin väliä ole, olkoon toi versio sitten jos ei kerran saa enää muuttaa, olin vaan yllättynyt kun soundi olikin aivan erilainen kuin kuulokkeissa joita käytin äänittäessäni niin heti kävi mielessä tietenkin uuden version tekeminen.

Onhan sekin tietenkin totta että ei sitä kukaan varmaan ikinä ole itse tyytyväinen omaan sooloonsa ja jos kaikki aina tekee uuden version niin loputon uusimiskierre siitä sitten tulee.
HÖH !

Eka otto on yleensä paras ;)
Everyone is a per-son
meekz
20.04.2004 14:41:59
mun mielestä saa muutella kunhan aina poistaa edellisen version.

se on sit oma moka jos eka soolo on monen mielestä paska ja menee sit vaihtamaan sen vuosikymmenen parhaaseen sooloon ja muut ei kuuntele kun "on jo kerran kuunnellut"
skinkarde
20.04.2004 14:46:51
minä jo suunnilleen nuo kaikki soolot mitä tuolla nyt on niin imutin. tuskin tulee imutettua moneen kertaan samoja ku ei jaksa koko ajan tarkistaa, että josko joku soolo ois parilla nuotilla muuttunu.
meekz
20.04.2004 14:51:35
minä jo suunnilleen nuo kaikki soolot mitä tuolla nyt on niin imutin. tuskin tulee imutettua moneen kertaan samoja ku ei jaksa koko ajan tarkistaa, että josko joku soolo ois parilla nuotilla muuttunu.

en mäkään jaksa tarkistaa... mut jos ihmiset haluu vaihdella ni vaihdelkoot.... se on vaa harmi et voi jäädä moni hyvä soolo kuuntelematta jos liian monet alkaa tekee uusia joka kerta
skinkarde
20.04.2004 14:56:09
paras oli kyllä tuo vaurio. oli niin hauska. kukkiksen soolo oli fiksu. jimi henrin ja miss0:n sooloista pidin myös. saa nähä miten tulee loppujen lopuksi äänestettyä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)