Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 575 76 77 78 79202 203 204 205 206
jkourula
05.06.2012 12:02:30 (muokattu 05.06.2012 12:02:52)
Dacatch: Näitä ja Lollarin Widerangeja on kyllä kehuttu, mutta niissäkään ei ole CuNiFe-magneetteja, jotka ovat ilmeisesti aika olennainen osa alkuperäisten soundia. Käsittääkseni tämä putiikki on ainoa, joka tekee noilla "oikeilla" magneeteilla mikkejä:

Miullakin on tehnyt mieli kokeilla tuota The Creameryn normaalin humbuckerin kokoista Widerangea telen kaulamikiksi. Jos sellaisen hommaat, niin heittelehän ihmeessä jotain arvostelupätkää. :)

Sinänsähän tuo täysin aito saundi ei ole ainakaan minulle tärkeä, kun en edes tiedä miltä alkuperäiset kuulostavat. Jos vaan on vähän ilmavampaa ja kirkkaampaa kuin tavanomainen humpparisaundi, niin se riittää.

Jos tuo kiikarissa oleva customi vain tuntuu hyvältä käpälään, niin enköhän tilaa Creameryltä mikin. Raportoin sitten tänne.
Freewheeler
06.06.2012 17:14:55
Mulle on tulossa The Creameryn Jaimelta muutamia uusia Telemikkejä testattaviksi ja arvosteltaviksi. Siis prototyyppejä Creameryn tulevista mikkimalleista. Laitan tännekin video- ja soundilinkkejä kunhan saan kesän aikana testit tehtyä :-)
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
fuzz
06.06.2012 19:22:11
Availin telen kun hurisee niin perkaleesti ja totesin että vois ihan harrastusmielessä tehdä vähän remppaa. Vaihtas piuhat ja laittas uudet mikit. Mitä mikkejä suosittelette? Ei mitään premiumia, mutta laatupelit saa olla. Fenderin texas specialeja mietin, joku oli noita kehunu.
elämän tarkoitus on 42
lonelyplayer
06.06.2012 21:34:56
p130: Jossain joku uskottavan oloinen mikkiguru väitti, ettei CuNiFe ole avain vaan mikin rakenne, eli AlNiColla saa samanlaisen lopputuloksen, jos niitä käytetään 1-kelatyyliin erillisinä napapaloina perinnehumbuckerista poiketen. alNiCoa ei saa työstettyä kuten CuNiFea, joten ulkonäkö poikkeaa sitä käytettäessä.

Orkkis Wide Range on kyllä kertakaikkisen hieno mikki. 1-kelahelinä ja humbuckerin räyhä yhdistyvät saumattomasti. Fenderin nykyreissuet ovat ihan jees humbuckereita, mutta ei yhtään muuta. "Oikeaa" meininkiä saanee helpoimmin ja edullisimmin joltakin putiikkivalmistajalta.

Oon jonkun verran olut magneetimateriaalien kanssa tekemisessä.. tommosta ei ole olemassakaan. Tärkeimmät magneetit ovat:
-Alnico
-Samariumcobalt
- Neodynium ....

Tietysti ferriitimagneetit on ok mutta heikkoja...
Dacatch
06.06.2012 21:46:53
lonelyplayer: Oon jonkun verran olut magneetimateriaalien kanssa tekemisessä.. tommosta ei ole olemassakaan.

Sepä se ongelma onkin nykyisten Widerangejen kanssa. CuNiFe-magneetteja ei kaiketi nykyään enää valmisteta ainakaan sellaisessa muodossa, että niitä voisi mikeissä käyttää.
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed."
lonelyplayer
06.06.2012 21:52:13
Dacatch: Sepä se ongelma onkin nykyisten Widerangejen kanssa. CuNiFe-magneetteja ei kaiketi nykyään enää valmisteta ainakaan sellaisessa muodossa, että niitä voisi mikeissä käyttää.

Eli kupari / nikkeli / ferriitti... ??? . Oh hoh... ootko tosissasi... vai oletko enemmänkin fysiikkaa ja kemiaa opiskellut... ? :=
Dacatch
06.06.2012 22:02:30
lonelyplayer: Eli kupari / nikkeli / ferriitti... ??? . Oh hoh... ootko tosissasi... vai oletko enemmänkin fysiikkaa ja kemiaa opiskellut... ? :=

Tarpeeksi tietääkseni, että raudan kemiallinen merkintä on Fe.
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed."
lonelyplayer
06.06.2012 22:08:54
Dacatch: Tarpeeksi tietääkseni, että raudan kemiallinen merkintä on Fe.

Ok, voinpa väärässäkin olla ( ei ole eka kerta). On kuitenkin aika mielenkiintoinen magneettiseos joten voisi olla mielenkiintoista tietää että missä sitä käytetään ... ??
Andy J.
06.06.2012 22:11:52
lonelyplayer: Oon jonkun verran olut magneetimateriaalien kanssa tekemisessä.. tommosta ei ole olemassakaan.

Selkeästi nimenomaan "jonkun verran" ja Fenderin humppareista et vaikuta tietävän sitäkään vähää... Tässä ihan eka Googlen löytämä wikilinkki aiheesta CuNiFe, ulkomaan kielellä tosin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cunife
Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
lonelyplayer
06.06.2012 22:38:05
Andy J.: Selkeästi nimenomaan "jonkun verran" ja Fenderin humppareista et vaikuta tietävän sitäkään vähää... Tässä ihan eka Googlen löytämä wikilinkki aiheesta CuNiFe, ulkomaan kielellä tosin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cunife

Ei paljon kiinnosta Fenderin humbbarit...väärä mikki...:(

ps. no on mulla 52-Telecaster Vintage Hot Rodissa yksi kappale... no ok :)
blues guitar
06.06.2012 22:47:13

lonelyplayer: Ei paljon kiinnosta Fenderin humbbarit...väärä mikki...:(

ps. no on mulla 52-Telecaster Vintage Hot Rodissa yksi kappale... no ok :)

Vai onko sekin SD?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
lonelyplayer
06.06.2012 23:02:08 (muokattu 07.06.2012 09:40:30)
turha kommentti
fox
07.06.2012 03:38:46

No, tuossa on seossuhteetkin tuolle "ei-olemassa-olevalle" magneettimateriaalille..

Cunife 1 consists of 60% Cu, 20% Ni, and 20% Fe.
Cunife 2 consists of 60% Cu, 20% Ni, 2.5% Co, and 17.5% Fe.

Ihan jos jotakuta kiinnostaa.
Ihan originaalin WR-humbukkerin uusiopainoksia lienee vielä jokunen saatavilla, halpaan 450 taalan hintaan toki..
http://www.telenator.com/cunife-wide-range-humbucker/
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
antnis
15.06.2012 13:31:13
Suosittelen muuten oikeasti tuota juuri hankkimaani G&L Asat Classic Tributea. Hyvin tehty ja varsin räyhäkkäsoundinen tele.
Kuha
15.06.2012 14:16:35

antnis: Suosittelen muuten oikeasti tuota juuri hankkimaani G&L Asat Classic Tributea. Hyvin tehty ja varsin räyhäkkäsoundinen tele.

Juu, mullakin oli tuollainen, mikit oli todella kuumat/keraamiset magneetit.
elsewhere
15.06.2012 16:08:31
antnis: Suosittelen muuten oikeasti tuota juuri hankkimaani G&L Asat Classic Tributea. Hyvin tehty ja varsin räyhäkkäsoundinen tele.

Mulla on G&L Asat Classic Bluesboy Tribute eli puoliakustinen, jossa kaulassa humppari. Mahtava soitin tosiaan, vaikkakin mikit tosi kuumat kuten jo mainittiinkin. Onnittelut uudelle kitaralle :)
~ Love broke out and I forgot it's war.
antnis
15.06.2012 23:57:22
elsewhere: Mulla on G&L Asat Classic Bluesboy Tribute eli puoliakustinen, jossa kaulassa humppari. Mahtava soitin tosiaan, vaikkakin mikit tosi kuumat kuten jo mainittiinkin. Onnittelut uudelle kitaralle :)

Kiitti! Pikkaisen himottais ostaa tuohon Gatton-mikit tai sitten kaulaan Lollarin Charlie Christian, pitää vähän tutkiskella. Hyväthän nuokin ovat että mitään kiirusta ei ole.
mik
06.07.2012 20:25:05

Lainaan tätä ketjua

Tässä on tullut montaa kommenttia eri mikrofonivaihtoehdoista. Mulla on MIJ Thinline 72" jossa on alkuperäiset humpparit. Tuli aikoinaan laitettua Stratooni Kinmanin mikit, jotka on todella hyvät siihen ja nyt kiinnostaisi kokeilla noita kohtuu hiljattain tuotantoon tulleita Kinmanin humppareita myös Teleen.

Onko kellään kokemusta noista Kinmanin humppareista - T-kaupassakin niitä on jo neljää erilaista tarjolla?
Enemmän tunteella kuin taidolla.
jyrkalt
06.07.2012 21:37:19
Tännekkin vois vähän kehaista tuolla uudella telehankinnalla.
Haar-guitarssilta valmistui mulle tele ja on kyllä aika hemmetin kova peli.
Tuolla profiilissa on kuvaa siitä.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)