Aihe: Semiliveä - tähänkö on menty
1 2 3 4 59 10 11 12 1315 16 17 18 19
rintapek
05.06.2012 20:56:03

isojussi:

Ja onneks ammattilaisellakin.

No ammattilaisilla on se kotikenttäetu puolellaan, et keskimäärin tuntevat vetokelpoisia potentiaalisia tuuraajia enemmän kuin kaltaiseni harrastehumppaajat. Siis jos tarve vaatii.

Sitä olin vissiin tarkoittavinani, et jos kaltaiseni harrastehumppaaja ei saa mieleistään porukkaa kasaan, niin sit ei saa. Kun ei sitä näkkileivän puutteessa tartte vetää, niin voi suoraan tilaajalle sanoa, et sorry sisko, noucänduu.
One kind of music only - the good kind
artope
05.06.2012 22:55:35

rintapek: Harrastelijalla kun on varaa valita ne, keiden seurassa soittaa.

Pukkasin plussan sulle tästä koko kirjotukssta! Mä oon periaatteessa ihan samassaa seurassa. Ihan paska harvakseen keikkaa tekevä harastelijapelimanni olen ma...

Ja mitä tulee siihen että soitan/laulan samalla lavalla keikalla kun Suomen ykkösartistit... Jalkanenn/Silmu ym ym... Aika moni meistä pääsee kokemaan saman. So What. Illan täytteenä siellä ollaan ja halpispalkalla. Mutta, monesti myös ihan laadukasta tavaraa siellä seeprakengille tuutataan. Ja joskus jopa paremmin kuin ne starat. Piste.
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
markus16
06.06.2012 00:40:14
artope: Ja joskus jopa paremmin kuin ne starat. Piste.

Näin varmaan aika monestikin, mut tajuaako yleisö sitä?
Kirka saatana!
Eddy
06.06.2012 01:09:38 (muokattu 06.06.2012 01:16:12)
pava: mutta oon päässyt arvoon arvaamattomaan..oon lämppärinä "staroille" kesän lavoilla ja aloitan juhannuksena jani jalkassen kanssa siitä jatkan simo silmun ...

Mäpä olen kompannut Kike Elomaata. Lällällää...
Koskettelen soittimia...
mack the knife
06.06.2012 03:07:39
Mullekin on ihan sama, mitä pyytää keikasta ja mitä saa. Mutta ei tarvi koko ajan kaikkia muita pistää alta lipan ja vittuilla. Se on tässä ihan eri asia.
COVS n:o 1.
KanttoriPiiparinen
06.06.2012 18:45:24
Eddy: Mäpä olen kompannut Kike Elomaata. Lällällää...

Nii, mut... Mie oonkii säestäny Simo Salmista. Matti Salmista en oo kompannu, mut lähellä oon seisonu.
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
EP
06.06.2012 18:52:25 (muokattu 06.06.2012 19:00:20)
Eddy: Mäpä olen kompannut Kike Elomaata. Lällällää...

Mä lähdin viimekesänä pois kun se alko esiintyyn taustanauhoineen, sitä ennen oli ihan livepänti, sen kuuntelin ihan loppuun asti.

Ihmettelen kauhiasti miksei se pänti voinu sitä säestää, eli olisivat voineet sopia biisit, Kiken kappaleetkin oli ihan normikamaa.

E: Noh, siinähän voi olla eri syitä hinta ym. politiikkaa, mut kuitenkin.
rintapek
06.06.2012 19:59:42

EP:

Ihmettelen kauhiasti miksei se pänti voinu sitä säestää...

Mahdatko olla hereillä tai järjissäsi?

Ehkäpä artisti ei kilsakorvauksistaan pystyny tai halunnu maksaa bändille mitn?

Jos ny joku vielä ei asiata tiedä, niin mä olen pahainen paska harrastehumppaaja. Jos asia mua huvittaa, niin mä voin hyväntekeväisyyttä vetää keikkaa ilmaiseksi, omalla kustannuksella tai vaik jopa maksaa siitä. Mut hyväntekeväisyys ei mun kategorioissani ole sitä, et joku vetää rahat liiveihinsä ja muut saa tehdä hänelle hyvää.

Kun ihan vapaasti saa tuoda oman bändinsä tai omat taustanauhansa ja kamansa paikalle. Vaik saatana tulis paikalle Bruce sanomaan, et hän veloittaa täst keikasta vaatimattoman miljoonan ja sä saat kunnian ilmaiseksi säestää mua, niin mä leipoisin äijää lättyyn.
One kind of music only - the good kind
EP
06.06.2012 20:21:16 (muokattu 06.06.2012 20:25:34)
rintapek: Mahdatko olla hereillä tai järjissäsi?

..

Täh, ootko itse? Niinhän mä justiin kirjoitin.
Olis vaan ollu vähän ammattitasoisempaa esiintymistä pändin kanssa kun jonkun matkaration, mut ihan miten vaan..

E: Sillä tais muuten olla joku manageeri mukana.. :D
KoskPaavo
06.06.2012 21:45:57
EP: Täh, ootko itse? Niinhän mä justiin kirjoitin.
Olis vaan ollu vähän ammattitasoisempaa esiintymistä pändin kanssa kun jonkun matkaration, mut ihan miten vaan..

E: Sillä tais muuten olla joku manageeri mukana.. :D

Oliko managerilla pitkä tukka?
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
07.06.2012 02:25:21
KoskPaavo: Oliko managerilla pitkä tukka?

Äh, enpä pannu merkille/ muista.
Mut joku siinä huseerasi.
half
07.06.2012 02:33:13
EP: Äh, enpä pannu merkille/ muista.
Mut joku siinä huseerasi.

Viitannee Kimmoon.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Master-x
07.06.2012 08:53:45 (muokattu 07.06.2012 08:54:05)
rintapek: Mahdatko olla hereillä tai järjissäsi?

Ehkäpä artisti ei kilsakorvauksistaan pystyny tai halunnu maksaa bändille mitn?

Niin tai sitte ihan vaan sen takia, että se laulukin tuli sieltä taustanauhalta...
Ei se mitä, vaan miten...
KoskPaavo
07.06.2012 12:02:02
half: Viitannee Kimmoon.

No en nyt .
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Lennu
08.06.2012 15:48:55

Master-x: Niin tai sitte ihan vaan sen takia, että se laulukin tuli sieltä taustanauhalta...

Seuraavaksi se lähettää pelkän hologrammin sähköpostilla
no is any good musics maked anymore...
pte57
08.06.2012 16:21:41

Lennu: Seuraavaksi se lähettää pelkän hologrammin sähköpostilla

Niin no, pitkästä aikaa pitää kommentoida, kaikkea säätöä tässä.
Niin asiaan, Italiassa tuli nähtyä sellainenkin ihme, että katusoittaja (siis sähkis+taustanauha) soitteli instrumentaali (mentaali?) metriklassikoita torin laidalla, oikein mutta tylsästi (IMHO!) No, seuravana iltana soitto soi taas, mutta äijä senkun seisoi kitara kaulassa soittamatta, se helkutin soolokin tuli sieltä CD:ltä. Pokka ainakin oli hyvä, ilmekään ei värähtänyt vaikka ihmiset vähän katseli toisiaan. Toki jokainen tekee mitä tekee, mutta pitää sitten myös ottaa arvostelut vastaan.
"Nuotti se on vääräkin nuotti ja peruuntuneet keikat ovat yleensä niitä parhaimpia" - Mä
EP
08.06.2012 16:27:22
pte57: Niin no, pitkästä aikaa pitää kommentoida, kaikkea säätöä tässä.
Niin asiaan, Italiassa tuli nähtyä sellainenkin ihme, että katusoittaja (siis sähkis+taustanauha) soitteli instrumentaali (mentaali?) metriklassikoita torin laidalla, oikein mutta tylsästi (IMHO!) No, seuravana iltana soitto soi taas, mutta äijä senkun seisoi kitara kaulassa soittamatta, se helkutin soolokin tuli sieltä CD:ltä. Pokka ainakin oli hyvä, ilmekään ei värähtänyt vaikka ihmiset vähän katseli toisiaan. Toki jokainen tekee mitä tekee, mutta pitää sitten myös ottaa arvostelut vastaan.

Mut jos se olikin kannanotto?
pte57
08.06.2012 16:31:07

EP: Mut jos se olikin kannanotto?

Voi hyvinkin olla. Tai jos äijän lätsä oli lanteista puhdas, niin ajatteli olla vaivautumatta sen enempää kitsaan yleisön edessä.
"Nuotti se on vääräkin nuotti ja peruuntuneet keikat ovat yleensä niitä parhaimpia" - Mä
isojussi
10.06.2012 12:31:18
EP: Mä lähdin viimekesänä pois kun se alko esiintyyn taustanauhoineen, sitä ennen oli ihan livepänti, sen kuuntelin ihan loppuun asti.

Ihmettelen kauhiasti miksei se pänti voinu sitä säestää, eli olisivat voineet sopia biisit, Kiken kappaleetkin oli ihan normikamaa.

E: Noh, siinähän voi olla eri syitä hinta ym. politiikkaa, mut kuitenkin.

Riippuu bändistä - on aika paljon soittajia, joilta ei vaan taitu, vaikka olis laputkin kunnossa. Ihan nimibändeissä.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)