Aihe: Tanssiravintoloita kaatuu..
1 2 3 4 519 20 21 22 2357 58 59 60 61
WanhaWetäjä
09.05.2012 14:43:36

Musiikkia korville: No voihan helevetti. :(
Mä sitä jo pohdinkin, että kulut noin keskeisellä paikalla on varmaan melko suuret ja kun paikka on auki vain 2 iltaa viikossa, niin tulot täytyy olla aika roimat.. Meilläkin oli sovittuna sinne 1 keikka vielä tälle vuodelle, joten saas nähdä millon tulee meille ilmoitus asiasta.

Sen verran tarkennusta että Lahdessa on joku Sedun(?) bilemesta remontissa, sen takia Yöjalka on väliaikaisesti korvaavana paikkana MUTTA ei edes joka lauantai, näin ymmärsin.
Mistä näitä tietää, tarinat muuttuu mutta tämä on tuoretta tietoa
eräältä bandilta jonka heinäkuun pe/la keikat eivät ole peruuntuneet, ainakaan vielä.

Jatkossa eli joskus syksyllä paikan pitäsi toimia entiseen malliin tanssiravintolana.
Jalmus
31.05.2012 13:58:09
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
hvinnamo
31.05.2012 14:02:52
Jalmus: Joensuun maineikas Karelia lopettaa.

http://yle.fi/uutiset/perinteikas_t … intola_suljetaan_joensuussa/6145294

Maailma on muuttunut viimeisen 15 vuoden aikana aika paljon. Jos ei olis internettiä, niin ei olis tätäkään kirjoitusta, ja tanssiravintoloissa käytäisiin hakemassa seuraa, kuten ennenkin?
friikki
31.05.2012 14:19:37

Timanttitanssit.... Bändikämppät "vintillä" ellei päässyt Ajuriin asumaan..... Henkilökunnan pikkujoulut aina Joulun jälkeen ...Kiva henkilökunta
Nämä nyt ensin mieleen tulee .... Paljon muutakin mutta niistä ei viitsi täällä julkisesti huudella :)
Näillä mennään.....
pekkajau
31.05.2012 23:07:44

Tuolla ne iltalomat vietetiin! No voi harmi! Nyt tuokin loppuu ja niinhän se Kontiorantakin lopuu!
EP
01.06.2012 06:24:54
hvinnamo: Maailma on muuttunut viimeisen 15 vuoden aikana aika paljon. Jos ei olis internettiä, niin ei olis tätäkään kirjoitusta, ja tanssiravintoloissa käytäisiin hakemassa seuraa, kuten ennenkin?

Se muuttunu itseasiassa niin paljon, että en tavallaan ihmettele yhtään viime vuosina tapahtuneita järjettömiä väkivallantekoja.

..ja jotkut vielä hakee syitä niihin??
Musiikkia korville
01.06.2012 08:19:52 (muokattu 01.06.2012 10:03:50)

EP: Se muuttunu itseasiassa niin paljon, että en tavallaan ihmettele yhtään viime vuosina tapahtuneita järjettömiä väkivallantekoja.

Jep, kukapa ei hermostuis, kun suosikkiravintola kaatuu...
By: MK
Lennu
01.06.2012 08:21:13

EP: Se muuttunu itseasiassa niin paljon, että en tavallaan ihmettele yhtään viime vuosina tapahtuneita järjettömiä väkivallantekoja.

No jos pitää keksiä ang(li)stisia termejä, kuten downshiftaus, niin joo on se aika paljon muuttunut.
no is any good musics maked anymore...
JussiG
01.06.2012 09:38:18 (muokattu 01.06.2012 09:39:44)
Lennu: No jos pitää keksiä ang(li)stisia termejä, kuten downshiftaus, niin joo on se aika paljon muuttunut.

Downshiftauksen liittäminen angstisiin termeihin on ehkä kyseenalainen.
Eiköhän siinä just haeta vapautumista siitä, mikä yleensä saattaa aiheuttaa angstia.

Kai meillä löytyy ihan kotimaisia termejä noiden väkivallantekojen taustalle, kuten kvartaalitalous (onkohan kotimainen sana...), keskittäminen, ulkoistaminen, saneeraaminen, kuntauudistus, "tulos tai ulos", pätkätyöt, jne jne.

No, meni vähän offtopic.
Onhan noita soittoravintoloita vielä, mutta eipä enää tahdo usean miehen, vähänkin tuntemattomat orkat päästä kovinkaan helposti keikoille, jos vähääkään haluaa kohtuullisen korvauksen. (Puoli-)ilmaseksi saisi mennä vaikka mihin.
Vaikka suhaan nyt kolmessakin porukassa, niin keikkoja ei ole kuin kymmenkunta vuodessa, kun vielä 5-6 vuotta sitten sain edesmenneellä, ainoalla bändilläni keikkailla 50-60 keikkaa vuositasolla, mikä sentään oli aika hyvin harrastustoiminnalla, oman työn ohella.
KoskPaavo
01.06.2012 10:06:18 (muokattu 01.06.2012 10:06:35)
hvinnamo: Maailma on muuttunut viimeisen 15 vuoden aikana aika paljon. Jos ei olis internettiä, niin ei olis tätäkään kirjoitusta, ja tanssiravintoloissa käytäisiin hakemassa seuraa, kuten ennenkin?

Tuo on se tärkein syy, toinen vois olla kylmästi se että ihmiset, nuoret ja vanhat näkevät ja kuulevat päivittäin maailman korkeatasoisimpia musiikkiesityksiä TV:stä ja tietokoneilta että tuskin joku miesporukka seisomassa kamojensa keskellä sijoitettuna kuppilan nurkkaan esittämässä "päivän hittejä" herättää kovinkaan suurta kiinnostusta.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
01.06.2012 10:12:12
JussiG:
..Kai meillä löytyy ihan kotimaisia termejä noiden väkivallantekojen taustalle, kuten kvartaalitalous (onkohan kotimainen sana...), keskittäminen, ulkoistaminen, saneeraaminen, kuntauudistus, "tulos tai ulos", pätkätyöt, jne jne.

Aivan ja vaikuttaa ihan kaikkeen ja meihin kaikkiin.

Onhan noita soittoravintoloita vielä, mutta eipä enää tahdo usean miehen, vähänkin tuntemattomat orkat päästä kovinkaan helposti keikoille, jos vähääkään haluaa kohtuullisen korvauksen. (Puoli-)ilmaseksi saisi mennä vaikka mihin.
Vaikka suhaan nyt kolmessakin porukassa, niin keikkoja ei ole kuin kymmenkunta vuodessa, kun vielä 5-6 vuotta sitten sain edesmenneellä, ainoalla bändilläni keikkailla 50-60 keikkaa vuositasolla, mikä sentään oli aika hyvin harrastustoiminnalla, oman työn ohella.

Mä oon ollu aina paremmin sen yhden pändin kannalla, sellasta "yhteen hiileen puhaltamista".
Mutta pätkätyöt ovat kai tulleet jäädäkseen?
JussiG
04.06.2012 01:18:51
EP: Mä oon ollu aina paremmin sen yhden pändin kannalla, sellasta "yhteen hiileen puhaltamista".
Mutta pätkätyöt ovat kai tulleet jäädäkseen?

Joo, tykkäisin itsekin, jos olis yksi toimiva bändi, jäis treenipäivien sovitteleminen vähemmälle. Muutenkin, kun vielä työn takia olen pois paikkakunnalta joitakin päiviä viikoittain. Yhdessä bändissä, 40-60 keikkaa vuositasolla olis mulle just hyvä, muutaman vuoden päästä täysipäiväinen soittaminenkin kelpaa...
mack the knife
04.06.2012 17:35:45
Vittu joo. Karelia menee kiinni ja keikkahan siitä meni heinäkuulta sitten.
COVS n:o 1.
riff
05.06.2012 20:38:01
mack the knife: Vittu joo. Karelia menee kiinni ja keikkahan siitä meni heinäkuulta sitten.

Jääny Kareliasta mieleen se keittiön ruokailuhuoneen seinässä ollut harvinainen tarra! Kuka muistaa??!! ;-)
Kyynisyys on realismia.
friikki
05.06.2012 20:53:30 (muokattu 05.06.2012 22:25:14)

riff: Jääny Kareliasta mieleen se keittiön ruokailuhuoneen seinässä ollut harvinainen tarra! Kuka muistaa??!! ;-)

Oliko se Kareliassa: "Orkesterille ei kokoliha pihvejä! ?
Näillä mennään.....
manjaana
05.06.2012 23:25:34
Musiikkia korville: Jep, kukapa ei hermostuis, kun suosikkiravintola kaatuu...

Hyvä lohkasu.. :D
Luulo on kamala tauti, vai mitä luulet?
KoskPaavo
06.06.2012 01:50:07
friikki: Oliko se Kareliassa: "Orkesterille ei kokoliha pihvejä! ?

Todentotta oon nähnyt tuommoisen lapun, vähän muistuu Oulun Arinakin mieleen , en oo varma.
EP
06.06.2012 06:40:49
KoskPaavo: Todentotta oon nähnyt tuommoisen lapun, vähän muistuu Oulun Arinakin mieleen , en oo varma.

Joskus oli ravintolan wanhaemäntä keittäny meille kattilallisen nakkeja kun oli oikein suolet kurninu, niitä sitten pisteltiin nälkäämme.
Jopa kitaristi joka ei syöny ollenkaan lihaa: "Ihan jauhoohan nää nakit on.."

Kaikkee sitä Hohohoo! : ))
KoskPaavo
06.06.2012 20:24:45
Eddy: Mä sain kyllä Arinassa aina kokolihapihvin pyydettäessä. Keikat siis 90-luvulla ja 2000-luvun alussa, ennen bänditoiminnan lopettamista.

Mä olin Arinassa 1980- luvun alussa ja puolivälissä useinkin , niinkuin totesin voin olla väärässä tuon paikan suhteen, mutta tuommoisen ohjeistuslapun oon nähnyt jonkin ravintolan keittiön ilmoitustaululla. Vaan mitäpä tuosta enää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)