rintapek 05.06.2012 20:17:56 | |
---|
JoeCreb: Sun asenteessa on aavistuksen parantamisen varaa. Älä enään kirjoita tähän ketjuun. kiitos. Ei, vaan toi oli just kommentti jota tarvitset. Tästä ketjusta kun ei kertakaikkiaan paljastu, et oletko myymässä kalaa, kalastusoikeuksia vai kalastustarvikkeita. Diili on selvällä suomenkielellä sopimus. Nähdäkseni tahdot, että joku välittää sinulle sopimuksen? Tietämättä hittojakaan siitä mikä on sopimuksen kohde tai mitä pitäisi sopia. Onnea etsintään, mutta ketään tervejärkistä et tule löytämään. One kind of music only - the good kind |
jannu 06.06.2012 01:14:36 (muokattu 06.06.2012 01:14:50) | |
---|
rintapek: Onnea etsintään, mutta ketään tervejärkistä et tule löytämään. Ellei sit ole laittaa pätäkkää peliin niin että Jeesuskin kusee hunajaa. + lähtökohtaisesti näihin hommiin ei kukaan löydä ikinä ketään täysin tervejärkistä. :) "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
JoeCreb 06.06.2012 07:50:24 (muokattu 06.06.2012 07:51:55) | |
---|
Simo, jannu ja rintapek te olette tarkka kaveri. Sulta se ei jää mikään huomaamatta. Kohta saan biisii tulee. Ei kaikkien elämä ole = netti , U know? p.s. tiesitkö että vielä -90 nörttejä piestii iha huvin vuoksi. Niin ei mitenkään tähän ketjuun liittyen, vaan huomio. Jopa töissä nykyään vilisee nörttejä, jotka tietää joo kaiken. |
Tuomas 06.06.2012 09:25:18 | |
---|
Jos sulla on varaa maksaa tyypille, joka etsii diiliä, niin mikset sitten perusta suorilta omaa levy-yhtiötä? Sit sulla on se diili. Näin saat kaikki tuotot itsellesi. "Tajusin, että katsotte minua kuitenkin vaikka tässä nyt rehellisesti sanonkin, että se en ollut minä." -Mia |
Jooba 06.06.2012 11:36:39 | |
---|
JoeCreb: Simo, jannu ja rintapek te olette tarkka kaveri. Sulta se ei jää mikään huomaamatta. Kohta saan biisii tulee. Ei kaikkien elämä ole = netti , U know? p.s. tiesitkö että vielä -90 nörttejä piestii iha huvin vuoksi. Niin ei mitenkään tähän ketjuun liittyen, vaan huomio. Jopa töissä nykyään vilisee nörttejä, jotka tietää joo kaiken. Jätkän musa on ihan selvästi heviä tämän perusteella! Itsekin kun olen Suomen musahistoriaan sen verran tutustunut :P tämä oli kevyempi avaus keskusteluun ja sitten lähtee vakavampaa asiaa. Jotta saa diilin nykypäivänä niin siihen on oikeastaan seuraavanlaiset reitit. 1. Musa on täysin uutta ja innostaa samantien kaikkia innovatiivisuudellaan. Eli promoat tätä netissä ja sut käytännössä haetaan kotoas 2. Musa on kohtuullisen kovaa mutta turhia riskejä ei haluta ottaa levy-yhtiön suunnalta. Tähän oikea ratkaisu on ahkera promoaminen ja keikkailu jolloin saat rakennettua fanikuntaa jonka jälkeen sut sainataan, koska valmis kohdeyleisö on jo selvillä. Eli valmiit asiakkaat on jo olemassa. Ja jos tämä tuntuu ajatukselta että ei se näin mene niin anteeksi pyyntöni, se menee just näin nykypäivänä! Ja tähän kaikkeen pätee se seikka, että jos musa on kuraa niin sitä et saa mihinkään vaikka hommaisit kuinka pätevän managerin sun asioita hoitamaan 15% proviikalla. Niin minkälaista musiikkia sinulla muuten on? Sitten sopimuksista. Mitä sopimusta tarkalleen haet? managerisopparia, levytyssopparia, kustannussopparia, ohjelmatoimistosopparia, merchandisesopparia? Voi olla, että et tarvitse kuin kustannusopparin jos kappaleesi on rautaa. Sieltä se niin kutsuttu lumipalloefekti lähtee vyörymään. Kerro tarkka visiosi niin osataan jeesiä paremmin tarpeiden mukaan :) |
eleeton 06.06.2012 13:07:33 | |
---|
rintapek: Ei, vaan toi oli just kommentti jota tarvitset. Vaikka ehdotuksestani ehkä haiskahti sarkasmi, niin kyllä mä sitä diiliä lähtisin metsästämään oikeasti jos mulle rahaa käteen laitetaan. Sitähän kysyttiin: Onko täällä foorumilla ketään jonka voisi palkata etsimään musiikille diili jne. Vastaus: on. Kyllä rahalla saa kaikenlaista. Jos tarjouksessani oli jotain mikä ei kysyjälle kelpaa, niin voisi sitten kertoa mitä, eikä mennä heti henkilökohtaisuuksiin. Jooba: Jotta saa diilin nykypäivänä niin siihen on oikeastaan seuraavanlaiset reitit. 3. Osallistua johonkin TosiTV formaattiin ja pärjätä siinä riittävän hyvin (voitto ei ole aina tarpeen) |
Alecifer 06.06.2012 14:03:27 | |
---|
|
Jos haluu, niin mulle olisi tarvetta saada julkaistua materiaalia (muuallakin kuin netissä). Jos joku kiinnostuu, niin PM tulemaan. Kiitos. |
JoeCreb 07.06.2012 07:48:44 | |
---|
|
tonicaster 07.06.2012 11:06:11 | |
---|
Kivan kuuloinen ralli! ;) Vahvaa Nirvana vibaa toi mulle... |
jannu 07.06.2012 11:18:17 | |
---|
JoeCreb: no niin saatiihan aikaan jotain: http://maihinnousu.net/a/2750 Pakko todeta, että jätkä on vuoden yllättäjä. Hyvää meininkiä! Nirvanaa ja Lemonheadsia on selvästi kuunneltu, mutta mitä sitten. Onks näitä lisää? "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
JoeCreb 07.06.2012 13:20:20 | |
---|
jannu: Pakko todeta, että jätkä on vuoden yllättäjä. Hyvää meininkiä! Nirvanaa ja Lemonheadsia on selvästi kuunneltu, mutta mitä sitten. Onks näitä lisää? On lisää tietenkin. Mikä ihmeen Lemon Heads? Taitaa olla musa maut meillä hieman eri maailmoissa, mutta kuule mitä haluut. . Captain Beefheart on enemmän mun makuun. En ole muutenkaan kuunnellut musiikkia (mitään) moniin vuosiin. |
JoeCreb 07.06.2012 13:30:10 (muokattu 07.06.2012 13:30:23) | |
---|
Joko joku haluu lähtee metsästää sen diilin? =) |
JoeCreb 07.06.2012 13:41:50 | |
---|
Alecifer: Taidan keretä väliin samalla kun Joe kerää ajatuksia. http://maihinnousu.net/a/2751 Mulle kolisee tää. Hyvää työtä. stemppiä metsästykselle!! |
Oh Yeah! 08.06.2012 00:13:02 | |
---|
JoeCreb: no niin saatiihan aikaan jotain: http://maihinnousu.net/a/2750 Loistava biisi, onnittelut ja kiitokset! Laitapa ehtiessäsi lisää matskua, tätä kuuntelee ilokseen. |
jannu 08.06.2012 00:15:02 (muokattu 08.06.2012 00:16:21) | |
---|
JoeCreb: On lisää tietenkin. Mikä ihmeen Lemon Heads? Taitaa olla musa maut meillä hieman eri maailmoissa, mutta kuule mitä haluut. . Captain Beefheart on enemmän mun makuun. En ole muutenkaan kuunnellut musiikkia (mitään) moniin vuosiin. Niin, me ei välttämättä olla edes samaa ikäpolvea. Mä peilaan juttuja oman referenssipisteeni kautta, sä omasi. Mulla se on tollaseen musaan Nirvana tai vaikka joku Pixies ja sulla taas Beefheart. Näin se vaan menee. Ja jos on lisää, niin mikset laita kuultavaksi? Ei se musan myyminen tai diilin saaminen siihen kaadu että matskut on netissä saatavilla. Päinvastoin. Niitä diilin tarjoajia kiinnostaa nykyään erittäin paljon se, osaako muusikko itse markkinoida itseään verkossa. Kiinnittävät huomiota myös fanikantaan. Jos kukaan ei ole kuullut susta mitään, niitä ei kiinnosta. Mä mainostin sun biisiä Facebookissa. Pidä itsestäsi meteliä, niin löytyy aivan varmasti lisää ihmisiä, jotka ovat valmiita tekemään samoin. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Fortune 08.06.2012 00:19:49 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa että on pitkästä aikaa virkistävintä demomusiikkia mihin olen törmännyt, onnittelut hienosta meiningistä! "Look behind you, a three-string bass!" |
rintapek 08.06.2012 00:22:07 | |
---|
JoeCreb: Joko joku haluu lähtee metsästää sen diilin? =) Edelleenkään täst ketjusta ei käy ilmi, et mitä sä tahdot. Haluutsä myydä ton biisin Anne Mattilalle? Haluutsä keikkamyyjän, managerin vai ohjelmatoimiston? One kind of music only - the good kind |
JoeCreb 08.06.2012 07:25:12 | |
---|
rintapek: Edelleenkään täst ketjusta ei käy ilmi, et mitä sä tahdot. Haluutsä myydä ton biisin Anne Mattilalle? Haluutsä keikkamyyjän, managerin vai ohjelmatoimiston? No varmaan hyvä manageri tosiaan voisi hoitaa sopparin et sais levy ulos. se riittäis. muu on hoidettu, paitsi jos ihmiset haluu nähä keikan. Niin sit se tietty tehää. Mut musaa tulee niin paljon, et sen ulos (muualle kuin netti ) on tavoite. |
JoeCreb 08.06.2012 07:32:07 | |
---|
Btw biisit on sitten äänitetty olohuoneessa, ei studiossa. Mutta "oikean" äänittäjän kanssa. Eli nolla bujetilla mentiin. |