Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mission Imbossible..
1 2 3
KanttoriPiiparinen
06.06.2012 11:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä: Asiakkaiden mahdottomat toiveet.
 
Asiakas on aina oikeassa. Vai Onko sittenkään? Näitä esimerkkejä on varmaan itsekullakin:
 
Baaripianistille: Hei. Voisiks sä skulaa siit The Who bändin viimeiselt levylt sen kakkosraidan.
 
Humppabändille: Soittakaa hevii!
 
Kuopiolaismummon esittämä kysymys keyboardin messuesittelijälle: Onko siinä ratio?
 
Pianonvirittäjälle: Tää on viritetty vasta viis vuotta sitten, eikä tätä oo soitettu paljon yhtään. Eihän tää tuu kalliiks?
 
Pianistille pienessä ja viihtyisässä pianopaikassa: Osaaks sä soittaa Leevii ja liivinksii? Se pohjoiskarjala on hyvä. Saat kaljan jos osaat.
 
Tämmöisiä tulee mieleeni muusikon taipaleeltani. Mites muille alalla rämpiville?
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
Master-x
06.06.2012 12:23:02 (muokattu 06.06.2012 12:26:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuu muuta mieleen (tällä kokemuksella) ku se perinteinen Paranoid huutelu,
kostoksi lähtee aina soimaan Frontside Ollie...
 
edit: niin se on sen takia mission imbossible, ku ei ossoo...
 
Ei se mitä, vaan miten...
puusormi
06.06.2012 12:37:52 (muokattu 06.06.2012 12:38:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Master-x: Ei tuu muuta mieleen (tällä kokemuksella) ku se perinteinen Paranoid huutelu,
kostoksi lähtee aina soimaan Frontside Ollie...

 
Meillä on vastaisku: http://kylmamaa.net/levy/12_paranoid.mp3
 
Tosin yleensä kyllä soitetaan paranoid "metsänpoika tahdon olla" ja "muista aina liikenteessä" sanoilla.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
haitari
06.06.2012 15:02:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiakas tulee nykimään hihasta tauolla. "Löytyiskö joku biisi minkä voisin laulaa?". "Mulla on tää ääni tällanen basson ja baritonin välistä". Tämän jälkeen tulee sellaista epämääräistä ryhävalaan mölinää, kun hahmo hakee matalinta ja korkeinta ääntään. -Sori, mulla ei ole absoluuttista sävelkorvaa, en löydä sävellajia tuon perusteella. Mutta mitä biisejä osaisit tai haluaisit esittää meidän soiton jälkeen, voin lainata mappia?
 
-kiitos ja anteeks-
rintapek
06.06.2012 15:21:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haitari: Asiakas tulee nykimään hihasta tauolla. "Löytyiskö joku biisi minkä voisin laulaa?".
 
Tohon vastataan, et niitä on laulukirjat täynnä. Odotat vaan, että bändi roudaa lelunsa lauteilta pois ja sit tuot omasi tilalle.
 
One kind of music only - the good kind
Eddy
06.06.2012 18:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen:
Asiakas on aina oikeassa,
ja pamppu vasemmassa (Poliisi Malmilta).
 
Koskettelen soittimia...
rintapek
06.06.2012 19:06:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eddy: ja pamppu vasemmassa (Poliisi Malmilta).
 
Ei muuten ollu Malmilla, vaan Hesan linja- autoasemalla.
 
One kind of music only - the good kind
markus16
06.06.2012 21:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puolet paranoidin huutelijoista ei edes tunnistaisi biisiä vaikka sen niille soittaisi pyynnöstä. Osa ei tunnu edes tietävän että se on joku biisi, huutelevat vaan koska kännissä kuuluu huutaa.
 
Kirka saatana!
rintapek
06.06.2012 21:14:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Puolet paranoidin huutelijoista ei edes tunnistaisi biisiä ...
 
Puolet? Äläpäs liioittele noin kauhiasti. Harvoin kun tunnistaa huutaja ittekään.
 
One kind of music only - the good kind
rintapek
06.06.2012 21:21:33 (muokattu 06.06.2012 21:27:24)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen:
 
Humppabändille: Soittakaa hevii!

 
Stressiklubi on vimoiset kymmenen vuatta päättäny keikkansa tohon:
http://www.youtube.com/watch?v=qG2vbdvMttU
 
Onko toi ny sit hunppaa vai heviä?
 
No joo, meitin versio lienee lähempänä tuota:
http://www.youtube.com/watch?v=mBrbpWwWafQ&feature=fvwrel
 
Huomattavasti huanommin joka tapauksessa.
 
One kind of music only - the good kind
Kyllikki
06.06.2012 21:39:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran yksissä häissä halusi muutamasta nuoresta naisesta koostunut porukka esittää juhlakaluille yllätyslahjana laulaen Taiskan levyttämän kappaleen "Mombasa". Neidoista rohkein tuli orkesterimme juttusille ja kysyi, voisimmeko säestää ryhmän lauluesitystä.
 
Sanoimme toki tietävämme kappaleen (kukapa ei tietäisi?), mutta koska teos ei kuulunut ohjelmistoomme eikä asiasta ollut etukäteen sovittu, ei meillä luonnollisestikaan ollut minkäänlaisia lappuja kappaleeseen mukanamme.
 
Lupasimme kuitenkin auttaa neitoja mäessä ja säestää heitä "pelimannihengellä", sillä eihän ko. kappaleeseen nyt oikeasti mitään lappuja tarvita. Kysäisin ryhmänjohtajalta, ovatko he laulaneet aiemmin kappaletta, ja osaisiko joku jopa kertoa sävellajinkin.
 
No, se oli ehkä liikaa odotettu, sillä silloin saimme kuulla ensimmäisen ryöpytyksen siitä, että "kyllähän teidän ammattilaisina sellainen pitäisi tietää kysymättäkin." Vaan ei tiedetty - tosin, olimmekin kyllä harrastajabändi.
 
Toinen ryöpytys tuli, kun meiltä ei löytynyt sanoja kyseiseen teokseen. No, ei meillä yleensäkään ole ohjelmistoon kuulumattomien kappaleiden sanoja mukana.
 
Lopulta tyttöporukka ilmoitti suureen ääneen, että olisimme halunneet laulaa teille Mombasan, mutta tuo paska bändi ei pysty sitä soittamaan...
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
KoskPaavo
06.06.2012 21:47:31 (muokattu 06.06.2012 21:47:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Puolet paranoidin huutelijoista ei edes tunnistaisi biisiä vaikka sen niille soittaisi pyynnöstä. Osa ei tunnu edes tietävän että se on joku biisi, huutelevat vaan koska kännissä kuuluu huutaa.
 
Eikös Aku Ankassakin Mikko Jaksosen keikalla joku huutanu :" Soita Polaroid!"
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
ÄM
07.06.2012 08:25:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missäs se joku oli huutanut, että soittakaa Sieppareiden Patarumpu.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
TrumppaBasisti
07.06.2012 11:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todistettavasti ikiwanha juttu tuo Paranoidin huutelu:
 
http://www.helsinki.fi/~mheimola/pics/vainoharh.jpg
 
"Jatsiahan minä olisin aina halunnut soittaa" - "Linkki" Lindroos, Trio Oikotuulet
Einherjar
07.06.2012 12:45:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Eikös Aku Ankassakin Mikko Jaksosen keikalla joku huutanu :" Soita Polaroid!"
 
"Talo palaa, soittakaa paranoid"
Minulla on ollut joskus tapana hämmentää ja huutaa "Soittakaa Arkanoid"
"Soittakaa taksi" on myös tullut monesti kuultua.
 
Miksauskeikalla pääsee aina välillä yllättämään, kun bändin soiton keskellä joku tulee esittämään biisitoiveita tai kyselemään voisiko juuri soivaa biisiä vaihtaa. Vastaavasti kysyjälle on tullut yllätyksenä, että siellä välkkyvien valojen keskellä on bändi joka tuottaa kyseisen ilmassa pyörivän musisointimöykän.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
markus16
07.06.2012 17:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Miksauskeikalla pääsee aina välillä yllättämään, kun bändin soiton keskellä joku tulee esittämään biisitoiveita tai kyselemään voisiko juuri soivaa biisiä vaihtaa. Vastaavasti kysyjälle on tullut yllätyksenä, että siellä välkkyvien valojen keskellä on bändi joka tuottaa kyseisen ilmassa pyörivän musisointimöykän.
 
Mulle kävi kerran vähän toisinpäin. Tulin takas lavalle tauolta ja sovittelin kitaraa syliin, lava oli sellainen kahden neliön karaokestage, puomit ympärillä, koko meidän trio sovitettiin sen sisään.
Siihen hoippui joku sälli ja alkoi vuodatuksen kuinka mainoksessa luvattiin suomi-iskelmää ja -rokkia ja vaikka mitä, liput oli riistohintaiset ja me on soitettu koko ilta jotaki ulkomaalaista pashaa. Pahoittelin siinä ettei olla laatuvaatimuksia täytetty, ja sanoin että eka setti oli kyllä suurimmaksi osaksi suomenkielistä iskelmää. Kysyin olisiko jotain toiveita, niin katsotaan saadaanko toteutettua. Herralla äänenpaine vaan nousi ja puna kohosi kasvoille, alkoi haukkua mua ja soittamaani musiikkia ja diipadaapalässynlää. Baarin ämyreistä soi parhaillaan joku listapoppibiisi, kysyi multa että tämäkö on sitä iskelmää? Käski soittaa heti jotain sellaista mitä mainoksessa luvattiin.
Sanoin, että laitetaan nyt vaikka agentsia heti tulemaan kohan laulaja ehtii lauteille, nou hätä. Ukko meni ihan hämilleen ja toljotti mua huuli pyöreenä. Hoksasin että äijä oli luullut mua deejiiksi. Koputin sylissäni olevaa kitaraa ja kysyin että käviskö vaikka illan varjoon himmeään. Äijä meni tosi vaikean näköiseksi, kääntyi kannoillaan ja käveli suorinta tietä ulos baarista, eikä loppuiltana enää näkynyt.
 
Kirka saatana!
Thefish
07.06.2012 18:53:56 (muokattu 07.06.2012 18:55:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: ...Herralla äänenpaine vaan nousi ja puna kohosi kasvoille, alkoi haukkua mua ja soittamaani musiikkia ja diipadaapalässynlää..
 
Pääasia että pääsee sanomaan.
 
Joskus vuosia takaperin tuli tehtyä paljolti valokeikkaa kaikenlaisissa yhteyksissä.
Noin joka kolmas keikka joku tuli siihen tiskin nurkalle notkumaan analysoivan näköisenä ja vähän päästä kysyi voisinko laittaa solistia / kitaristia tjsp hiljemmalle tai kovemmalle.
 
Vaikka olis tehny mieli mainita aparaatin olevan valo-, ei äänitiski, useimmiten annoin tilanteen jatkua niinkin pitkälle että liikutin kättä jonkun pätsäämättömän potikan päällä
ja kysyin että onko nyt hyvä. Osalle kelpas kun taas osa halusi säätää vielä vähän eq:takin.. :D
 
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
EP
07.06.2012 20:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16:
 
..Sanoin, että laitetaan nyt vaikka agentsia heti tulemaan kohan laulaja ehtii lauteille, nou hätä. Ukko meni ihan hämilleen ja toljotti mua huuli pyöreenä. Hoksasin että äijä oli luullut mua deejiiksi. Koputin sylissäni olevaa kitaraa ja kysyin että käviskö vaikka illan varjoon himmeään. Äijä meni tosi vaikean näköiseksi, kääntyi kannoillaan ja käveli suorinta tietä ulos baarista, eikä loppuiltana enää näkynyt.

 
Hahahaa.. aika hjuva! : ))
 
Bronks
08.06.2012 10:09:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle yhden morsiamen viulistiäiti toimitti Chopinin A-duuri-poloneesin nuotit (vissiin kehdeksan sivua) ja toivoi, että tämä soitetaan sitten hääparin sisään tullessa. Naureskeltiin miehissä kuulakärkikynällä nuotteihin tehtyjä vahvennuksia ja musiikkitermien suomennoksia - sinnikkäästi oli täti huolehtinut nuotista ihan viime tahdeille asti.
 
Soitin kahdeksan tahtia, ja grande finale.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
pte57
08.06.2012 16:52:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronks: Mulle yhden morsiamen viulistiäiti toimitti Chopinin A-duuri-poloneesin nuotit (vissiin kehdeksan sivua) ja toivoi, että tämä soitetaan sitten hääparin sisään tullessa. Naureskeltiin miehissä kuulakärkikynällä nuotteihin tehtyjä vahvennuksia ja musiikkitermien suomennoksia - sinnikkäästi oli täti huolehtinut nuotista ihan viime tahdeille asti.
 
Soitin kahdeksan tahtia, ja grande finale.

 
Eräänlainen Grande Finale oli vierailevan promillevirtuoosin bluessoolon huipennus sormien lipsahtaessa pitkässä venytyksessä kielien alle. Se olikin sellainen munaleikkuri että, kitaran kaula veressä ja tähti itse paikattavaksi.
Onneksi esitteli taitojaan ns. vieraskitaralla jonka voi desinfioida huoletta höyryllä.
 
"Nuotti se on vääräkin nuotti ja peruuntuneet keikat ovat yleensä niitä parhaimpia" - Mä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «