Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Floyd Roseen uusi kieli
1 2
audioAXS
05.06.2012 23:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mulla on Jackson RRXMG, jossa on Floyd Rose Special. Tänään kun olin kitaraa virittämässä, niin D kieli lähti tallasta irti. Miten saan laitettua uuden tilalle?
 
lavaamo
05.06.2012 23:03:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuuli vei lakkini, mistä saan uuden?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Grugi
05.06.2012 23:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=fCc7GnirTTU&feature=related
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Mandarax
06.06.2012 11:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://bit.ly/Mcof7G
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
lukeman
06.06.2012 12:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelman ollessa tuota luokkaa, kannattaa kitara viedä ammattilaiselle huoltoon. Tuon jälkeen ehkä itselle jotain apua.
 
the-Antero
06.06.2012 12:16:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita vanha tilalle?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
gegguli
06.06.2012 15:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silmä käteen ja kato. Floyderi on loppupeleissä ihan lällärilaitos.
 
tommium
06.06.2012 16:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa floyd rosella varustetuissa kitaroissa on se huono puoli ettei niihin pysty vaihtamaan kieliä. Se on vähän niinku sellainen kertakäyttötuote. Torille vaan myyntiin jos joku ostaisi seinälle koristeeksi.
 
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
Murgo
06.06.2012 17:02:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Laita vanha tilalle?
 
Tämä. Se että kieli irtoaa tallasta ei tarkoita että se olisi rikki tai pitäisi vaihtaa, onpahan vain todennäköisesti ollut kielen kiristysruuvi hiukan turhan löysällä.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
viisi_kitaraa
06.06.2012 17:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika "asiallisia" vastauksia olet saanut. Huh.
 
Mutta tosiaan. riittää kun löystät kieltä vähän yläpäästä ja laitat sen toisen pään uudelleen kiinni siihen floyd roseen. Tuo toimii siis siten, että löystät sitä rosen kiristysruuvia, laita kielenpään siihen väliin ja kiristät ko. ruuvin uudelleen.
 
Ja jos kielet on sieltä yläpäästäkin kiristetty kiinni ruuvella, niin niitäkin pitää löystää.
 
Tai sitten harjoittelet tuon kunnolla ja vaihdat uuden kielisetin kitaraasi. Huom: Floyd Rose tallan kanssa kielten vaihto kannataa tehdä yksi kieli kerrallaan...
 
ReBeat
06.06.2012 17:37:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että on jo niin rähmäiset kuluneet kielet että sopiva hetki vaihtaa kokonaan uusi satsi. Ja kaikki kielet kerralla irti. Otelauta puhtaaksi, mikkien välistä rätillä kuivuneet kuolat pois ja sitten uutta kieltä sisään koneeseen.
 
viisi_kitaraa
06.06.2012 21:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat:
 
tuo voi olla paikallaan, mutta Floyd Rosen kanssa pitää sitten osata laittaa jotain.. esim. pelikorttipino tallan takapään alle ennenkuin irroittaa ne kielet. Jos siis irroittaa kaikki kerralla.
 
Ei kai sekään mikän ongelma ole, mutta helpommalla selviää jos vaihtaa yhden kielen kerrallaan, niin tuotakaan ei tarvitse tehdä.
 
Antti1
06.06.2012 21:13:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viisi_kitaraa: ReBeat:
 
tuo voi olla paikallaan, mutta Floyd Rosen kanssa pitää sitten osata laittaa jotain.. esim. pelikorttipino tallan takapään alle ennenkuin irroittaa ne kielet. Jos siis irroittaa kaikki kerralla.
 
Ei kai sekään mikän ongelma ole, mutta helpommalla selviää jos vaihtaa yhden kielen kerrallaan, niin tuotakaan ei tarvitse tehdä.

 
Mikä pakko sinne tallan alle on mitään laittaa? Saman tempun voi tehdä vaikka kammella kieliä paikalleen laittaessa, jos ei ole mitään möykkyä tallan alle. Eikä sekään ole pakollista, jos viihtyy seuraavat puoli tuntia virittämässä kitaraa.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
ReBeat
06.06.2012 21:19:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiinnostaa itseasiassa tietää että miten te, jotka vaihdatte yhden kielen kerrallaan, putsaatte ikinä otelautaa kunnolla. Jos siinä yrittää sohia yhden kielen alueelle jollain rätillä tai muuta semmoista, niin ne viereiset uudet kielet on pian kyllä uudestaan vaihtokunnossa. Niihin siirtyy se paska sitä mukaa kun se otelaudasta poistuu.
 
Antti1
06.06.2012 21:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Mua kiinnostaa itseasiassa tietää että miten te, jotka vaihdatte yhden kielen kerrallaan, putsaatte ikinä otelautaa kunnolla. Jos siinä yrittää sohia yhden kielen alueelle jollain rätillä tai muuta semmoista, niin ne viereiset uudet kielet on pian kyllä uudestaan vaihtokunnossa. Niihin siirtyy se paska sitä mukaa kun se otelaudasta poistuu.
 
Täytyykö sun putsata otelauta jokaikinen kerta, kun vaihdat kieliä? Kannattaisi siinä tapauksessa ruveta pesemään edes joskus niitä käpäliä. Mun mielestä yhden tai useamman kielen kerralla vaihtaminen eivät ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
ReBeat
06.06.2012 21:27:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Täytyykö sun putsata otelauta jokaikinen kerta, kun vaihdat kieliä? Kannattaisi siinä tapauksessa ruveta pesemään edes joskus niitä käpäliä. Mun mielestä yhden tai useamman kielen kerralla vaihtaminen eivät ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.
 
Putsaan. Ja pesen ahkerasti käsiä ennen soittoa ja soiton välissä. En vaihda joka viikko kieliä niin olen vaan huomannut että ainakin omassa käytössä otelautaan ehtii kertyä kaikesta huolimatta sen verran likaa, että uusien kielten laittaminen ilman otelaudan puhdistamista ei tunnu mielekkäältä vaihtoehdolta.
 
Gabe
06.06.2012 22:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Putsaan. Ja pesen ahkerasti käsiä ennen soittoa ja soiton välissä. En vaihda joka viikko kieliä niin olen vaan huomannut että ainakin omassa käytössä otelautaan ehtii kertyä kaikesta huolimatta sen verran likaa, että uusien kielten laittaminen ilman otelaudan puhdistamista ei tunnu mielekkäältä vaihtoehdolta.
 
Kuinka usein vaihdat kieliä? Itse vaihdan noin kerran kuussa ja otelaudan putsaan ja öljyän noin pari kertaa vuodessa eikä kovin paskainen ole silloinkaan O_o Vai olenko jotenkin hysteerikko tuon hygienian suhteen.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
ReBeat
06.06.2012 23:04:10 (muokattu 06.06.2012 23:04:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi mennä kolmekin kuukautta. Toinen juttu on että olen huomannut varsinkin eeben-otelaudassa näkyvän ilmiön, eli jos soittaa kerran kunnolla "hikeen" ja vaikka pyyhkisi kieliä ja otelautaa sen jälkeen, niin se paskoittuminen tulee ajan kanssa näkyviin, vaikka ei soittaisi yhtään enempää. Nytkin Carvinin otelaudassa näkyy hauskasti miten siihen on "valottunut" lika näkyviin ohuiden kielten alle, vaikka en ole soittanut kyseisellä kitaralla varmaan moneen viikkoon. Sillon kun sen laitoin telineeseen siinä ei ollut tuollaisia jälkiä. Likaantumiseen riittää siis että kitara vaan on ja aika kuluu.
 
Gabe
06.06.2012 23:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, mulla ei ole niin pitkäaikaisia kokemuksia eebenpuisista otelaudoista. Ruusupuiset ja varsinkin lakatut vaahteraotelaudat ei ainakaan mulla likaannu kovinkaan helposti.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
audioAXS
07.06.2012 14:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika "asiallisia" vastauksia olet saanut. Huh.
 
Mutta tosiaan. riittää kun löystät kieltä vähän yläpäästä ja laitat sen toisen pään uudelleen kiinni siihen floyd roseen. Tuo toimii siis siten, että löystät sitä rosen kiristysruuvia, laita kielenpään siihen väliin ja kiristät ko. ruuvin uudelleen.
 
Ja jos kielet on sieltä yläpäästäkin kiristetty kiinni ruuvella, niin niitäkin pitää löystää.

 
Kiitti! Pistin sen vanhan kielen takaisin ja nyt pelittää taas kunnolla. Tallakin on suorassa linjassa runkoon nähden.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «