Jos jollain youtube tunnukset niin pistäkää kommenttia Gibsonrocker1958 että liittyy mnettiin ;) |
EvilDead 05.06.2012 13:42:18 | |
---|
eleeton: Jos jollain youtube tunnukset niin pistäkää kommenttia Gibsonrocker1958 että liittyy mnettiin ;) Ettei vaan olis jo liittynyt? Pelekää vaan, että me kateelliset pistämme sen saunan taakse. There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark. |
Kampela77 05.06.2012 13:55:32 | |
---|
Stiiq: Miksi se soolo tulisi soittaa kuten levyllä? Improvisoi, hyvä ihminen. Ei soolo ole mielestäni automaattisesti lupa soittaa mitä mieleen juolahtaa. Suurin osa DT:n sooloista on sen verran läpisävellettyjä, ettei niissä mun mielestä ole hirveästi improvisoinnin varaa. Toki jos lopputulos kuulostaa hyvältä, niin sehän on tärkeintä. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Stiiq 05.06.2012 18:48:12 | |
---|
Kampela77: Ei soolo ole mielestäni automaattisesti lupa soittaa mitä mieleen juolahtaa. Suurin osa DT:n sooloista on sen verran läpisävellettyjä, ettei niissä mun mielestä ole hirveästi improvisoinnin varaa. Toki jos lopputulos kuulostaa hyvältä, niin sehän on tärkeintä. Ei nyt ihan mitä haluaa, ja tärkeimmät kaaret ja melodiat toki tulee pitää linjassa, mutta alkuperäistä mukaillen tykkään ainakin itse varioida sooloja ihan reippaalla kädellä. Tyylitaju vaan mukana. |
h.e.k.a 05.06.2012 18:50:39 | |
---|
Guitar_Miller: En ihan kyllä usko tuota kolmea vuotta... lähempänä ehkä neljää tai viittä. Kommenttien mukaan kaveri on opetellut kipaleen jo pari vuotta sitten, eli vuoden soittelun jälkeen. Nopea kaveri oppimaan... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Kampela77 05.06.2012 19:55:58 | |
---|
Stiiq: Ei nyt ihan mitä haluaa, ja tärkeimmät kaaret ja melodiat toki tulee pitää linjassa, mutta alkuperäistä mukaillen tykkään ainakin itse varioida sooloja ihan reippaalla kädellä. Tyylitaju vaan mukana. Joo, voi toki syntyä ihan hyvää jälkeä. Mielestäni kitarasoolo ei vain useinkaan ole sen erilaisempi osio kuin mikä tahansa välisoitto tai riffi. Se voi olla hyvinkin suunniteltu ja olennainen osa biisiä. Toisaalta voihan riffinkin pistää uusiksi, jos parempi juolahtaa mieleen. :) Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Kurkkuviipale 06.06.2012 10:10:01 (muokattu 06.06.2012 10:11:11) | |
---|
Improvisoin sitten muissa yhteyksissä. Mutta jos harjoittelen kappaletta siinä mielessä että "opettelen nyt tämän jutun ja katson mihin voin sitä hyödyntää omassa soitossani" en varsinaisesti hyödy mitään jos improvisoin itselleni helpon reitin soolon läpi sillä sitä on tullut tehtyä koko pieni ikä. Se reitti on helpompi valita. Tajuan kyllä pointin, eikä varmasti ole tarkoituksenmukaista aina soittaa kuten valmiiksi seisoo, mutta DT opettelen sen takia että hallitsisin paremmin tekniikan. Jos sinne alkaa improvisoimaan niin soittaa vain sillä omalla tasollaan eikä ns. lähikehityksenvyöhykkeellä, jossa ainakin minä kehityn enemmän. Sitten harjotellaan eri asioita kun soitellaan esim Porcupine Treetä, mutta minulle DT on harjoittleumusaa eikä tippaakaan halventavassa mielessä. Se oli tonnin seteli...
...
...tonnin seteli...
.. |
Shredator 06.06.2012 10:18:24 | |
---|
Kyllä DT:t pitää soittaa juuri niin kuin ne on paperille kirjoitettu ja ennalta sovittu. Virheitä ei tule tehdä. Nomen est omen. |
eleeton 06.06.2012 12:37:05 | |
---|
Shredator: Virheitä ei tule tehdä. Me emme tee virheitä elämässä, emmekä musiikissa. |
EvilDead 06.06.2012 12:47:25 | |
---|
eleeton: Me emme tee virheitä elämässä, emmekä musiikissa. Emme tietenkään. Se on nimenomaan sitä improvisointia. ;) There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark. |
Guitar_Miller 09.06.2012 13:35:34 | |
---|
|
hd35 09.06.2012 16:58:43 | |
---|
Improvisointia voi lähestyä monelta eri kantilta. Jos impro tuntuu jollekkin helpolta reitiltä niin vaikeampaa siitä voi tehdä itselleen siten, että yrittää saada sen kuulostamaan sellaiselta mitä itsekkin haluaisi kuunnella eikä anna itselleen anteeksi niitä virheitä. Itsekkin kamppailen tähän samaiseen sormienläpi päästelyn kanssa. Hyvän threadin minäkin valitsin improsta puhumiselle. "...You take the TUBE, the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the AXE II, you stay in wonderland, and i show you how deep the input hole goes" |
Gekidou 27.06.2012 10:27:10 | |
---|
"If Russell Allen grabbed me by the throat and asked me whether the riff on Wicked was heavy or not, I'd be forced to admit that it is indeed very heavy." |
Gekidou 05.07.2012 09:41:04 | |
---|
"If Russell Allen grabbed me by the throat and asked me whether the riff on Wicked was heavy or not, I'd be forced to admit that it is indeed very heavy." |
Anti-Social 28.07.2012 22:09:28 | |
---|
Tuli tohon falling into infinityyn tutustuttua, ja pakko sanoa että tämähän on ihan järkyttävän hieno levy. Ihan helvetisti rennompi meininki kuin muilla levyillä ja upea tunnelma. Tuntuu vaan ettei ole saanut tarpeeksi kunnioitusta osakseen tämä mestariteos. Vai voiko joku väittää etteivät esimerkiksi kappaleet hollow years, hell's kitchen, lines in the sand ja trial of tears ole ihan täyttä timanttia? Kyllä tämä on mun suosikkilevyni helposti. Yläpuolella oleva kirjoitus kuulostaa aika homolta. |
EvilDead 29.07.2012 14:08:19 | |
---|
Anti-Social: Tuli tohon falling into infinityyn tutustuttua, ja pakko sanoa että tämähän on ihan järkyttävän hieno levy. Ihan helvetisti rennompi meininki kuin muilla levyillä ja upea tunnelma. Tuntuu vaan ettei ole saanut tarpeeksi kunnioitusta osakseen tämä mestariteos. Vai voiko joku väittää etteivät esimerkiksi kappaleet hollow years, hell's kitchen, lines in the sand ja trial of tears ole ihan täyttä timanttia? Kyllä tämä on mun suosikkilevyni helposti. Eikö fanit ja bändin jäsenet ole yleisesti myöntäneet tuon olevan floppi? Jotain valituksia kaupallisemmasta paskalevystä mä muistaisin aikoinaan kuulleeni. Hevi on paskaa. |
juuso a 29.07.2012 18:18:16 | |
---|
EvilDead: Eikö fanit ja bändin jäsenet ole yleisesti myöntäneet tuon olevan floppi? Jotain valituksia kaupallisemmasta paskalevystä mä muistaisin aikoinaan kuulleeni. Eihän tossa ole kun Hollow Years ja You Not Me sellaisia suorempia ja epä-DT-mäisiä kappaleita. Hollow Years ei ole ihan meikän mieleen, mutta muuten toi on kyllä pirun hyvä lätty. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
Kurkkuviipale 30.07.2012 10:08:58 | |
---|
Tekeekö se siitä flopin/saako siitä silti tykätä? Eikös Lines in the sand ole jossakin jopa valittu kaikkien aikojen progressiiviseksi kappaleeksi tai jotakin hömpänpömppää. Tiedän ihmisiä jotka pitävät FIIstä eniten. EvilDead: Eikö fanit ja bändin jäsenet ole yleisesti myöntäneet tuon olevan floppi? Jotain valituksia kaupallisemmasta paskalevystä mä muistaisin aikoinaan kuulleeni. |
pehko 30.07.2012 10:12:25 | |
---|
Kurkkuviipale: Tekeekö se siitä flopin/saako siitä silti tykätä? Eikös Lines in the sand ole jossakin jopa valittu kaikkien aikojen progressiiviseksi kappaleeksi tai jotakin hömpänpömppää. Tiedän ihmisiä jotka pitävät FIIstä eniten. Meiti tykkää. kyllä. Paljon. Musta Six Degreesin jälkeen niiden paras levy. Musta tällä levyllä on jotenkin.....miten sen sanois...rento ja vapautunut tunnelma. En osaa tarkemmin selittää. "Miehestä on aina kaksi käsitystä. Miehellä itsellänsä yksi, omansa. Muilla toinen. Vääriä kumpikin." |
bedlam 30.07.2012 11:39:00 | |
---|
Hyvä levy. Jos Burning My Soul ois jätetty pois, niin paranisi vielä entisestään. Kannattaa hommata tuosta levystä se virallinen bootleg-versio, jossa kuullaan albumi suurinpiirtein sellaisena kuin bändi sen alunperin aikoi tehdä. Tuostahan piti siis tulla tuplalevy, mutta muistaakseni levy-yhtiön pakottamana supistettiin yhden cd:n mittaan. http://www.petrilampela.net |