Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvat soivat keikan jälkeen
1 2 3 4
jarppis
04.06.2012 15:07:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs tämmönen perin yleinen vaiva tuli vkl n keikalla paskan äänentoiston ja ilman tulppien soittamisen vuoksi.
 
Ylä-äänet ovat vähän hukassa, mutta kuuluvat ja keskiäänet korostuvat ja tuntuvat normaalia voimakkaammilta.
 
Onkos muille tämmöistä sattunut ja onko kuulo palautunut ennalleen?
Tosiaan yhden käden sormissa laskettavissa kun on noin suurella ollut monitorointi jne..
 
Olen nyt sunnuntaista asti välttänyt voimakkaampia ääniä ja pitänyt korvatulppia päässä aina hetkittäin mikä tuntuu auttavan. Voisiko olla että korvat ovat vaan väsyneet moisesta rääkistä?
 
Kivaa kun kaljuna parturissa.
Point
04.06.2012 16:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ne on vaan väsähtäneet. Pitäisi mennä ohi parin päivän kuluessa. Aina tulpat korvissa!
 
jarppis
04.06.2012 16:12:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu menee tilauksee langaton korvanappisetti..
Sitä on vaa tottunu veivaamaan ilman ku ei muka kuule muuten..
 
Kannattaakohan käytellä tulppia vai antaakko olla vaan ilman näin "hoitokeinona" tosiaan nuo normit äänet tuntuu suhteettoman kovilta tai korvat ovat herkät niille?
 
Kivaa kun kaljuna parturissa.
statistiÖ
04.06.2012 16:38:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarppis: Juu menee tilauksee langaton korvanappisetti..
Sitä on vaa tottunu veivaamaan ilman ku ei muka kuule muuten..
 
Kannattaakohan käytellä tulppia vai antaakko olla vaan ilman näin "hoitokeinona" tosiaan nuo normit äänet tuntuu suhteettoman kovilta tai korvat ovat herkät niille?

 
Hyvä kun hokasit, sitä ei sielä "möykän" keskellä tajua, että kuulo kärsii. Tuota ilmiötä nimitetään tinnutukseksi. Tuskin "hoito"tulpitus ainakaan haittaa. Jollet saa korvatulehdusta huonon tuuletuksen takia...
 
Heissask
04.06.2012 17:10:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaisin että velipesonen tulee tänne kohta kertomaan kuinka sinun pitäisi unohtaa korvatulppien käyttö koska se pilaa taiteen.
 
"Jokaista sairautta tulee muutenkin aina hoitaa kiveksen kiertymisenä kunnes toisin todistetaan." -hullu_ukko
The_Batman
04.06.2012 17:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon abaut 6kk nyt käyttäny Alpinen tulppia mitä tuolla musiikkikaupoissa myyvät (~20e pari + varatulppa).
 
Eivät oo mitään kertakäyttökamaa ja niihin voi ite valita kuinka paljon ne vaimentaa, kuulostaa ehkä paskalle, mutta toimii.
 
All this and more.
StJerky
04.06.2012 20:58:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The_Batman: Ite oon abaut 6kk nyt käyttäny Alpinen tulppia mitä tuolla musiikkikaupoissa myyvät (~20e pari + varatulppa).
 
Eivät oo mitään kertakäyttökamaa ja niihin voi ite valita kuinka paljon ne vaimentaa, kuulostaa ehkä paskalle, mutta toimii.

 
Samoja käytän minä. Tinnituksen kannalta valitettavasti liian myöhään.
 
Kailis
04.06.2012 21:10:08 (muokattu 04.06.2012 21:20:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heissask: Veikkaisin että velipesonen tulee tänne kohta kertomaan kuinka sinun pitäisi unohtaa korvatulppien käyttö koska se pilaa taiteen.
 
Veit jalat suusta joten plops!
 
Tuota ilmiötä nimitetään tinnutukseksi.
 
Ennemminkin kyse on hyperakusiasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hyperakusia
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
statistiÖ
04.06.2012 21:47:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ennemminkin kyse on hyperakusiasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hyperakusia

 
Jees. Olin lukevinani jotain vinkunasta tai huminasta, eihän tuolla ole. Ja sana taitaa olla tinnitus eikä tinnutus...
 
jarppis
04.06.2012 21:54:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu nyt rupeaa jo ylä-äänetkin kuulumaan ja oikea pelaa hyvin :)
vasuri tuntuu vaan väsähtävän herkästi. tavallaa ku ois vettä korvassa.
 
Jospa tuo jo huomiseksi paranisi :)
 
ja tuota hyperkusia hommaa kahtelin kans itekki.
 
Kivaa kun kaljuna parturissa.
Kalmo
04.06.2012 23:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahin haitta voi mennä huomiseksi ohi, mutta syntynyt vahinko ei parane koskaan.
Vähän kuin kunnon kertahumalan tuhoamia aivosoluja ei palauta mikään, sillä erolla vain, että aivot voivat siirtää tehtäviä tuhoutuneista osista terveille, korvat eivät.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Master-x
05.06.2012 06:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tai sit voi kokeilla soittaa vaan hiljempaa ;)
 
Ei se mitä, vaan miten...
Cathi777
06.06.2012 10:30:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noissa keikkatilanteissa usein menee niin, että tulpat päässä kuulostaa kyllä paremmalta. Varsinkaan yläpää tulee joskus niin kauheana piikkinä, että ilman tulppia kuulostaa aivan kamalalta. Eli kuulon suojaamisen lisäksi on etuna usein se, että bändi kuulostaa huomattavasti paremmalta.
 
Only pop music can break my heart...
elon arska
06.06.2012 10:36:04 (muokattu 06.06.2012 10:36:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä mitään...
 
O.J.
06.06.2012 15:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen panostamaan 20 euroa korvatulppiin, jonka jälkeen myös oma soitto kovilla voluumeilla kuulostaa paremmalta, kun esim. peltien kihinä ja kitaran ylätaajuudet jäävät paljolti pois. Ja ehdottomasti pidemmällä aikavälillä kannattaa hankkia valetut tulpat, vaikka et kaikista kovedesibelisintä heviä vetäisikään. Vaikutuksen huomaa jo parin keikan tai treenien jälkeen ja pitkässä juoksussa vaikutus on todella iso.
 
Heitä rahaa tuleen.
rintapek
06.06.2012 16:10:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: ... usein menee niin, että tulpat päässä kuulostaa kyllä paremmalta. Varsinkaan yläpää tulee joskus niin kauheana piikkinä, että ilman tulppia kuulostaa aivan kamalalta. Eli kuulon suojaamisen lisäksi on etuna usein se, että bändi kuulostaa huomattavasti paremmalta.
 
No sen mä ymmärrän, et jos bändi vetää kovaa, niin tulpat on tarpeen.
 
Mut oikeesti mulle sais maksaa aikamoisen tukun rahaa, et vaivautuisin kattomaan bändiä, joka saundaa paremmalta korvat tulpattuna.
 
One kind of music only - the good kind
Numb
06.06.2012 16:17:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: No sen mä ymmärrän, et jos bändi vetää kovaa, niin tulpat on tarpeen.
 
Vähäsen offaria, mutta olen ollut huomaavinani äänenvoimakkuuden laskua keikoilla. Aikaisemmin piti aina olla tulpat, sitten huomasin nyppääväni pois, kun vaimennusta oli liikaa. Nyt jo lähden siitä ajatuksesta, että tulppia ei tarvitse.
 
Enimmäkseen on tullut tätä todennettua Jyväskylän Lutakossa.
 
I might be schizophrenic but I am also Jesus
rintapek
06.06.2012 16:33:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Vähäsen offaria, mutta olen ollut huomaavinani äänenvoimakkuuden laskua keikoilla. Aikaisemmin piti aina olla tulpat, sitten huomasin nyppääväni pois, kun vaimennusta oli liikaa. Nyt jo lähden siitä ajatuksesta, että tulppia ei tarvitse...
 
No kait jengi on alkanut järkiintymään.
 
Mitä täs ittekin on joitain bändejä viime aikoina tullu katottua, niin ainakin mä olen mainiosti pärjänny ilman tulppia.
 
Itte asiassa viimeksi olen ihan tosissaan tulppia kaivannu yhdessä Tallinnan laitamilla sijaitsevassa nuorison suosimassa yökerhossa. Ei bändiä. Oli DJ. Istui itte lasitetussa kopissa kuppisuojaimet päässä. Ja luukutti, tai siis LUUKUTTI. Ainoa paikka, mis meikäläisen korvilla pystyi jotenkin olemaan oli lasitettu röökikoppi jossain takavasemmalla. Äänenpaineet oikeesti sitä luokkaa, et miesten vessassa olis voinu räjäyttää telamiinan kenenkään huomaamatta, jos vaan rakennuksen runko kestäis.
 
Kävi mielssä ruveta kauppaamaan kylttejä: "Älkää ampuko pianistia - DJ:stä ei niin väliksi".
 
One kind of music only - the good kind
O.J.
06.06.2012 16:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: No sen mä ymmärrän, et jos bändi vetää kovaa, niin tulpat on tarpeen.
 
Mut oikeesti mulle sais maksaa aikamoisen tukun rahaa, et vaivautuisin kattomaan bändiä, joka saundaa paremmalta korvat tulpattuna.

 
On tulppia ja tulppia. Valetuilla tulpilla ja oikeella filtterillä väitän kyllä, että aika moni keikka kuulostaa paremmalta. Ehkä akustiset keikat erikseen.
 
Heitä rahaa tuleen.
rintapek
06.06.2012 17:16:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

O.J.: On tulppia ja tulppia.
 
On bändejä ja bändejä. Oikeesti jos bändin saundit paranee työntämällä tuppoa korvaan, niin semmoinen bändi vois työntää niit tuppoja äänentoistokamoihinsa.
 
Ihan just hiljattain tos paikallisessa oli paikallisesta nuorisosta koostuva bändi keikalla. Äänenpaineet heillä oli epäilemättä asiaankuuluvat, mutta järjelliset. En tosiaankaan kaivannut tulppia, vaik musa ny ei ollu ihan mun genreä. Olivat tuoneet ihan oman yleisönsä mukana, joten kippolan keski- ikä tais olla kolkytä vuotta tavallista nuorempi. Mun korvani siis taisi olla vanhimmasta päästä, mut kundit veti oikein hyvin ja se äänenpaine pysyi vallan järjellisenä, niin mikäs sitä oli kuunnellessa ihan ilman tulppia.
 
Itse asiassa kundit syyllistyivät siihen helmasyntiin, et laulusta sit ei tahtonu saada mitään selvää, mikä on sääli, koska röökipaikalla kuulin jonkun nuoren likan kertovan, et kundeilla sanoitukset on ihammahtavia ja täynnä kaikenlaisia kivoja koukkuja, mut hitto ku niit ei nyt kuule. Mä olisin lyöny sitä laulua jopa kovemmalle. Ei sekään vielä olis mun korvia särkeny.
 
Itse asiassa, jos mun stressiklubi vetäis keikan tos samassa tilassa, niin veikkaan et siin vois käydä niin, et me "kuulostettais" hiljaisemmalta, ihan syystä et meitillä toi genre on rauhallisempaa ja saundit selkeämpiä ja siistimpiä. Mut laulukamat meil kyl olis huomattavasti kovemmalla, joten desibelimittari vois lahjomattomasti vaik sanoa, et stressiklubi itse asiassa vetää kovemmilla äänenpaineilla. En o varma, mut noin vois käydä.
 
One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «