Aihe: Turakaisten märinä ?
1 2 3 4 5 6 7 8
baron
15.04.2004 17:45:07 (muokattu 15.04.2004 17:50:09)

. Niinhän sen on, että niin useimpien tanssijoiden kuin soittajienkin mielestä "hidas valssi" on valssia tanssittuna/soitettuna hitaasti.

Ai niinks' se onkin? Tähän asti mä olen soittanut hitaina valsseina vain kappaleita, joita ei VOI soittaa nopeasti.

(Edit: Täällä on äskettäin ollut thread hitaista valsseista ja kyllä hitaina valsseina esiin tuodut kappaleet olivat hitaita valsseja, ei kukaan soittaja ehdottanut mitään muuta)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Carde
15.04.2004 18:03:14
Ai niinks' se onkin? Tähän asti mä olen soittanut hitaina valsseina vain kappaleita, joita ei VOI soittaa nopeasti.

(Edit: Täällä on äskettäin ollut thread hitaista valsseista ja kyllä hitaina valsseina esiin tuodut kappaleet olivat hitaita valsseja, ei kukaan soittaja ehdottanut mitään muuta)

Hmpp.. onks tässä nyt niin, että tää turakainen käyttää väärin termejä "tempo" ja "taimi" vai että suuresti arvostamani Baron ei ole tällä kertaa sisäistänyt lukemaansa?
baron
15.04.2004 18:10:40 (muokattu 15.04.2004 18:11:54)

Hmpp.. onks tässä nyt niin, että tää turakainen käyttää väärin termejä "tempo" ja "taimi" vai että suuresti arvostamani Baron ei ole tällä kertaa sisäistänyt lukemaansa?

Pitäiskö aina nipottaa, jos turakainen erehtyy?

1. Mä haluan hyväksi (tai ainakin paremmaksi) tanssimuusikoksi.

2. Kunnen osaa tanssia, kaikki teoreettinen tieto tanssimisesta on tervetullutta.

3. Kaikki tanssisettiemme kappaleet pyritään valitsemaan "tanssillisin" perustein. (Siinä varmaan turakaisella olisi hihittelemistä, kun kuusi tanssitaidotonta soittajaa pyörii lattialla kokeillen, voiko kappaletta tanssia ja jos voi, miten. Onneksi suljettuja tilaisuuksia)

4. Kerran joku tanssija tarjosi bändilleni privaattitanssikursseja. Mun mielestä se oli hyvä idis, mutta muu bändi nauroi mut ulos.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Rock n
15.04.2004 18:46:58
Niinhän sen on, että niin useimpien tanssijoiden kuin soittajienkin mielestä "hidas valssi" on valssia tanssittuna/soitettuna hitaasti.

Tavallinen suomalainen valssi voi olla hidas nopea tai jotain siltä väliltä. Tempoaluetta kyllä riittää suomalaisen valssin ajoituksille vaikka kuinka. Tosin hidas 120 vaatii aivan oman tekniikkansa verrattunaan ylinopeaan 180, vaikka niiden suhteelliset timet olisikin musiikissa samat, niin tanssiaskelluksessa näin ei enää olekaan. Minusta kyllä tuntuu, että musiikin timen suhteellisuuskin muuttuu ainakin nopeuksien ääripäissä.

Jos nyt tässä timellä tarkoitetaan samaa asiaa.
WanhaWetäjä
15.04.2004 23:34:47

vaikuttaako tanssinharrastajien m-netissä antamat vinkit teidän tänne kirjoittelevien muusikkojen bändien kappalevalintoihin/sovituksiin/settien rakenteeseen?

Olishan siinä takuulla oma mielenkiintonsa mennä keikalle Team-Turassicin ohjastamana:"Ja tänä iltana ohjelmiston suunnittelusta ja sovittamisesta vastaa The One And Only TEAM-TURASSIC,parasta A-ryhmää..."

OK,olihan huono vitsi...mutta eikö tästä nyt ole jauhettu jo ihan tarpeeksi???Tekis mieli sanoa että suutari pysyköön lestissään...no niinhän mä just sanoinkin ;-)))
päivis
15.04.2004 23:48:05
...mutta eikö tästä nyt ole jauhettu jo ihan tarpeeksi???

Mistä?
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance." --Peter Saint James
WanhaWetäjä
16.04.2004 01:55:24

Mistä?

Siitä kun soittaja on istunut sen 6 tuntia bussissa,roudaa kamat ja alkaa vääntää sitä huttua turoille...ma luulen ja tiedän että ensiajatuksena ei ole se että mitähän se turakainen nyt tänään haluaisi tanssia,vaan se soittaja/bändi vetäsee ne samat rallit mitkä ovat hyvin ennenkin kelvanneet
jaksamatta sen paremmin asiaa miettiä...voisitko sinä Päivis uskoa sitä,että joku tekee tätä ihan rahasta,(mm. minä)elättääkseen perheensä,ei rakkaudesta tanssimusiikkiin saati täyttääkseen jokaisen turakaisen toiveet,eikä se silti tarkoita sitä että jokainen keikka on perseestä,taikka että hommaa ei hoidettaisi kunnolla,joskus vaan väsyttää...mekin ollaan vain IHMISIÄ!

Jooooo,jooooo!!!Vetoat kenties siihen että olemme palveluammatissa joten palvelkaa juuri MINUA sillä minä olen maksanut kalliin sisäänpääsymaksun,vaadin palvelua plaa plaa!

On hyviä keikkoja,huonompia keikkoja,hyvää yleisöö,veemäistä yleisöö,naissolistilla voi olla "ne"taikka vaihdevuodet,ja varsinkaan sillon ei kellään ole hauskaa !!!
M.i.k.key
16.04.2004 01:56:13
Ei saakeli, täällä vielä vaan jauhetaan ihan tyhjästä...
Itse vaan aloin puhumaan pojittelusta ja mainitsin että täällä annettu kritiikki tanssijoiden kannalta välttämättä tavoita muusikoita puhumattakaan päättäjistä...

no joo... mä oon pikku nosteissa jatketaan vaan väittelyä!...
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Mynthor
16.04.2004 02:15:03
Tanssijat on sitä varten, että niitä voi ampua lavalta vaikka vesipyssyllä. Joskus ne voi kyllä suuttua, mutta yleensä ne ei tajua mitä tapahtuu.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Pula-Aho
16.04.2004 09:29:36
Khm... Ei ole oikein hyvä motivaattori, varsinkin jos tietää, että toisessa paikassa on todennäköisesti ne kaikki mieluisat tanssittajat... :)

No, yrittäkää saada ne mieluiset tanssittajat sitten samaan paikaan. Kyllä mies yleensä lähtee mukaan, jos tyttö kauniisti pyytää. Jotkut lähtee pyytämättäkin. Kunhan vähän vihjaa.

Ylipäätäänkin, oli asia kuin asia, jos haluaa muutoksia, niin muutoksen täytyy lähteä itsestään. Alkuun se voi vaatia "uhrauksia".

Ja ei kai muutama viikonloppu vuodessa olisi vielä kauhea uhraus, vaikkei pääsisikää jortsaamaan niiden omien suosikkitanssittajien kanssa.

Satunnaistanssijoiden varmanpäälle pelaamisen ymmärrän kyllä. Ellei sitten ole omat eväät mukana. Mutta niistähän ei ollut kyse, vaan aktiiveista.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
isojussi
16.04.2004 10:07:22
Voi voi WW-hyvä: Ei huonoa työtä ja kyrpäotsaisuuttaa voi perustella millään.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
16.04.2004 10:56:32 (muokattu 16.04.2004 10:56:46)

Voi voi WW-hyvä: Ei huonoa työtä ja kyrpäotsaisuuttaa voi perustella millään.

Huonoa työtä???Sitäkö meinaat että kun bändi on jossain Lapinrundilla,kundit on väsyneitä,homma menee rutiinilla niinkuin niin monta kertaa aiemminkin...mä suosittelen sulle lämpimästi pestiä johonkin solistibändiin kun aivan ilmeisesti kenttäkokemuksesi keikkasoittajan työstä on varsin vaatimaton,kiertele sellaset 10 vuotta aluksi,ja kerro sitten oliko joka keikka sellainen taidenautinto kuin sinun omat keikkasi tuntuvat omasta mielestäsi olevan???

Se on vähän eri asia hoitaa kuljetukset,ajaa se 500 kilometriä,soittaa 5 settiä ja takaisin kotiin kun se että painaa sitä sekkarin "play"-nappulaa jossain firman pippaloissa 10 kilometrin päässä...
Fuzzy Boner
16.04.2004 12:26:49

Se on vähän eri asia hoitaa kuljetukset,ajaa se 500 kilometriä,soittaa 5 settiä ja takaisin kotiin kun se että painaa sitä sekkarin "play"-nappulaa jossain firman pippaloissa 10 kilometrin päässä...

(+)
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! *Entä jos ei ahdistaiskaan?* TILUTTAMINEN ON PERSEESTÄ! (Juho L) "Ihan jees, jopa ok" (COB 16.4.2004)
mr.muzak
17.04.2004 04:59:33
Turakaisten märinää tuli koettua itsekin pitkästä aikaa eräässä suositussa pääkaupunkimme tanssiravintolassa. Eräs noin 50v -mieshenkilö oli nimittäin saanut päähänsä että musiikki soi liian lujaa. Tästä hän kävi ilmoittamassa erikseen jokaiselle orkesterimme jäsenelle ensin melko asiallisesti, mutta kun keskusteluiden tulos ei häntä miellyttänyt niin hän ei tajunnut jättää meitä rauhaan, vaan jatkoi ja jatkoi. Lopulta hän viisaudessaan huomiota kaipaavana tarrasi käteeni kiinni minun samalla soittaessani (olin siis (pienen) lavan reunalla). Ilmeisesti mikään ei ole niin pyhää, etteikö oman asian vuoksi voisi keskeyttää. Käsittämätöntä miten jollain ihmisillä riittää pokkaa. "Tule itse kuuntelemaan niin tajuat kuinka kovaa musiikki soi!" Olisi vaan pitänyt jättää soitot siihen ja lähteä koko bändiporukalla kuuntelemaan tanssisalin puolelle että kuinka kovaa se musiikki todella tulee :)

Ilta onneksi päättyi rauhallisemmin, poket poistivat ko. miehen (joka varmasti muistaa valittaa asiasta huomenna jollekin ravintolan isommille herroille). Ilmeisesti sama mies oli käyttäytynyt vastaavalla tavalla myös Taikakuu-orkesterin esiintyessä jokunen päivä sitten, eli tämä on vaan onneksi yksittäinen tapaus. Eli en missään nimessä ole yleistämässä tässä mitään.

Mutta nämä ovat niitä asioita joita palveluammatissa (kuten nämä "turakaiset" muusikontyötä nimittävät) pitää kestää. Vastapainoksi tälle ehdotankin että te turakaiset voisitte välillä ymmärtää orkestereita, jotka eivät juuri sillä teidän toivomalla hetkellä toteuta toiveitanne. Orkestereiden työnantajia te turakaiset ette ole (vaikkakin välillä luulette olevanne), jolloin (asiallisen) kritiikin oikea kohde on illan järjestäjä.

Ja tämä vuodatus loppuu tältä istumalta tähän...Saapa nähdä kuinka kauan sitä jaksaa näissä piireissä taas tehdä töitä.
isojussi
19.04.2004 17:30:53
Huonoa työtä???Sitäkö meinaat että kun bändi on jossain Lapinrundilla,kundit on väsyneitä,homma menee rutiinilla niinkuin niin monta kertaa aiemminkin...

Mitä sitten?

Miksi sen pitää olla niin?

On järkyttävän kuuloista seurata moista itsesäälissä piehtarointia.

Mulle ei oo vielä auennu perustelut sille, että jos soittajaa nyt sattuu vituttamaan, sen ei tarvitse tehdä hommaansa kunnolla, vaan "väsyneenä ja rutiinilla".

mä suosittelen sulle lämpimästi pestiä johonkin solistibändiin

En oo lähteny, vaikka on tarjottu, kun rahkeet riittä muuallekin.

kun aivan ilmeisesti kenttäkokemuksesi keikkasoittajan työstä on varsin vaatimaton,kiertele sellaset 10 vuotta aluksi,ja kerro sitten oliko joka keikka sellainen taidenautinto kuin sinun omat keikkasi tuntuvat omasta mielestäsi olevan???

En tiedä taidenautinnosta, mutta mä ainakin jaksan tosissani viihdyttää yleisöä sen tarvittavat 5 - 6 settiä, enkä itke, kun tää on niin tylsää duunia.

Se on vähän eri asia hoitaa kuljetukset,

Kenenkä luulet mun roudaukseni tekevän?

ajaa se 500 kilometriä, soittaa 5 settiä ja takaisin kotiin

Eikä mulla autokuskiakaan oo.

kun se että painaa sitä sekkarin "play"-nappulaa jossain firman pippaloissa 10 kilometrin päässä...

Sanoi kettu pihlajan marjoista.

Vaikka mitäpä työhönsä vittuuntunut ja elämäänsä kyllästynyt rivisoittaja ymmärtää siitä, että pitää esin ajaa keikkapaikalle (1 - 300 km tosin vaan;-)), roudata, laulaa 60-80 biisiä instrumentaalisoolot väleihin soitellen ja tarkkaan arrin mukaan, kun kukaan ei oo paikkaamassa sun eksymisiäs, todella ESIINTYÄ se keikka alusta loppuun, sen jalkeen roudata, ja ajaa kotiin, jossa vielä aamutunneilla on yks roudaus edessä.

Kuulostiko kumminkin tutulta?

Itseasiassa pääset helpommalla, kun ei tarvi painaa sitä nappulaa....;-)

Enhän minäkään sinun työtäsi arvostele - asennetta kylläkin. Jos duuni maistuu puulta, vaihda alaa! Niin minäkin tein. Piruako siellä tylsässä bändissä kidut. Mikset ihan itse perusta semmosta bändiä jolla voit tehdä mieleistä keikkaa?

Vai etkö uskalla?

Jos matka on pitkä ja työ raskasta ei valittaminen sitä ainakaan helpota.

Kyllä mäkin sen verran muutakin kuin firman bileitä oon soittanu, että tiedän ettei soiton tarvii koskaan olla tylsää rutiinia.

No, ihmisiä on kahdenlaisia: Torppareita ja omia herrojaan.
isojussi
19.04.2004 17:38:59
...Orkestereiden työnantajia te turakaiset ette ole (vaikkakin välillä luulette olevanne)...

Kyllä se on niin, että loppukäyttäjä sen palkan kuitenkin viimekädessä maksaa.

Piruako joku Saarioinen millään Osuuskaupalla tekis, jos me kaikki lopetettais maksalaatikon ja pitsojen ostaminen?

Tosin HYVÄ työnantaja antaa arvon työtekijälle ja hänen ammattitaidolleen ja arviointikyvylleen.

Me muusikot kun ollaan tällaisia herkkiä taiteilijoita, niin siinä vaiheessa kun ensimäinen puusilmä tulee märisemää ties mistä, meistä tuntuu, että nyt noi kaikki vihaa meitä.

Pitää muistaa, että harvoin on niin pientä porukkaa, ettei yhtä ammattivalittajaa sekaan mahdu.

Asialliset toiveet ja kommentit on erikseen.
mr.muzak
19.04.2004 17:45:14
En oo lähteny, vaikka on tarjottu, kun rahkeet riittä muuallekin.

Tähän nyt on pakko kirjoittaa että kun sinun "rahkeet riittää muuallekin", niin onko se "muu" automaattisesti ei-tanssimusiikkia? Ääripäätä kun löytyy niin jokaisesta musatyylistä. Tanssimuusikoistakin löytyy aika pirun kovia soittajia, valintakysymyksiä nämä on.
mr.muzak
19.04.2004 17:50:08
Kyllä se on niin, että loppukäyttäjä sen palkan kuitenkin viimekädessä maksaa.

Tosin HYVÄ työnantaja antaa arvon työtekijälle ja hänen ammattitaidolleen ja arviointikyvylleen.

Niin.. loppukäyttäjä palkan maksaa viimekädessä, mutta se on eri asia kuin "työnantaja". Valitukset (asialliset ja varsinkin epäasialliset) voisi osoittaa sille oikealle työnantajalle, monesti tämä on tilaisuuden järjestäjä.
isojussi
19.04.2004 17:55:32
...niin onko se "muu" automaattisesti ei-tanssimusiikkia?

Ei vaan sitä, että pitäis olla vakkariin jonkun puusilmän bändissä. Tanssimusaa mun keikoista on merkittävä osa.

Tanssimuusikoistakin löytyy aika pirun kovia soittajia, valintakysymyksiä nämä on.

Perrrkele, kun mä oon yrittäny juuri tätä tolkuttaa.

Soittajilta onnistuis, mutta miksi riutua, kun vois hauskaakin pitää. Tää on siitä harvinainen ammatti, että töissä saa olla kivaa. Itse asiassa se on jopa suotavaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)