Aihe: ENGL E765 retro tube
1 2 3
Jyngwie Halmsteen
30.05.2012 08:16:23
Saihan se Olavi paremman demon väsättyä Retrosta. Nyt tästä jo saa paremmin irti hewanderipuolen soundista. Siellähän vilahtaa jopa Hammer smashed face.
http://www.youtube.com/watch?v=iPXDUwWVS9k&feature=relmfu

Ihan hyvältä vaikuttaa näin äkkiseltään. Vielä kun olisi infoa, milloin ja mihin hintaan tuota comboa tulee. En tiedä mitä tän Marsusoundigässin kanssa tekis.. Ottaisko Marsua vai Orangea vai Lanikkaa vai Engliä...

Svilolta sitten vähän eri tyylin demoa, kun joskus sellaista pukkaa.
Hyvää jatkoa, jos ei oma riitä!
naavanka_
30.05.2012 08:35:19
Jyngwie Halmsteen: Saihan se Olavi paremman demon väsättyä Retrosta. Nyt tästä jo saa paremmin irti hewanderipuolen soundista. Siellähän vilahtaa jopa Hammer smashed face.
http://www.youtube.com/watch?v=iPXDUwWVS9k&feature=relmfu

Ihan hyvältä vaikuttaa näin äkkiseltään. Vielä kun olisi infoa, milloin ja mihin hintaan tuota comboa tulee. En tiedä mitä tän Marsusoundigässin kanssa tekis.. Ottaisko Marsua vai Orangea vai Lanikkaa vai Engliä...

Svilolta sitten vähän eri tyylin demoa, kun joskus sellaista pukkaa.

Orange koska Orange, ei tekosyitä.
Jyngwie Halmsteen
30.05.2012 10:00:59
Nyt karkaa aiheesta, mutta jos ihan pikkusen vain...

Niin Orangen Dark terskaa olen miettinyt ja tuohon mun Marsun 1912 laatikkoon g12 h30 anniversary kaveriksi. Voiskohan toimia? Kliinit voisi ottaa Lexiconista ohittamalla Orangen etusen. Tää ois ainakin rahallisesti järkevin ratkaisu.

Tai sitten Marsun 6101 combo, tai sitten tää Engl Retro combo...

Marsusoundi (+ pieni koko) jokatapauksessa hakusessa tyyliin rässi ja kasarirok.
Arttu_Ace
30.05.2012 10:06:07

Jyngwie Halmsteen: Orangen Dark terskaa olen miettinyt ... Tai sitten Marsun 6101 combo, tai sitten tää Engl Retro combo...

Marsusoundi (+ pieni koko) jokatapauksessa hakusessa tyyliin rässi ja kasarirok.

En ymmärrä. Haluat marsusoundia: ostat marsun; haluat orangea, ostat orangen? Itse kun halusin Marshall-soundia (ja sitä kuuluisaa Marshall-lookia), ostin Marshallin. Jos haluat marsusoundia Englistä tai Orangesta, eikö olisi sama ostaa vaan joku Line6, pääsisit halvemmallakin?
Kicking ass like never before!
Vetehinen
30.05.2012 10:17:01
Jyngwie Halmsteen:

Tuosta lähtee budjettihinnalla efektiloopilla varustettu 15w marsusaundinen vahvari: http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/ … -15-Watt-Class-A/art-GIT0017948-000
Itellä on samanlainen, ja täytyy varoittaa että tuossa ei oo suojamaadoitus kunnossa, eikä Musicstore koskaan vastannut valituksiini aiheesta. Korjasin sen itse sitten lopulta. Mutta saundin ja ominaisuuksiensa puolesta pätevä peli.
Kumpaan käytät enemmän aikaa: soittamiseen vai verkossa roikkumiseen?
Jyngwie Halmsteen
30.05.2012 11:07:58
No niin korjataanpas heti, että tietyn tyylistä soundia hakusessa. Kasari, tharsh, power.. Varmastikin monella merkillä tähän päästään.
Miten tämä Engl retroon liittyy, niin oletan että tällä voisi päästä haluamaani soundiin.
Useimmat hyvät Marsut ovat poissa valinnoista kokonsa puolesta, mutta tuo 6101 voisi ehkä olla sopiva. Sen luotettavuus vain arveluttaa.
naavanka_
30.05.2012 11:13:54
Jyngwie Halmsteen: No niin korjataanpas heti, että tietyn tyylistä soundia hakusessa. Kasari, tharsh, power.. Varmastikin monella merkillä tähän päästään.
Miten tämä Engl retroon liittyy, niin oletan että tällä voisi päästä haluamaani soundiin.
Useimmat hyvät Marsut ovat poissa valinnoista kokonsa puolesta, mutta tuo 6101 voisi ehkä olla sopiva. Sen luotettavuus vain arveluttaa.

Miten ois villinä korttina tämä Jim Root Orange?
Hieman erilainen etuaste ja kunnon eq.
Jyngwie Halmsteen
30.05.2012 11:25:59
naavanka_: Miten ois villinä korttina tämä Jim Root Orange?
Hieman erilainen etuaste ja kunnon eq.

No se ois myös vaihtoehto, ei vissiin vielä kaupoissa? Katotaan nyt kauanko tässä ilman vahvistinta pystyy kärvistelemään. Dark terskan sais heti. Oishan se hyvä päästä testaamaan ensin, mutta eihän täällä pohjoisessa ole kaupoissa tollasia. Ei mulla noista Orkuista ole oiken kunnon käsitystä. Kerran olen Rockerverbiä kuullut ja se oli kyllä hyvä.
naavanka_
30.05.2012 11:33:31
Jyngwie Halmsteen: No se ois myös vaihtoehto, ei vissiin vielä kaupoissa? Katotaan nyt kauanko tässä ilman vahvistinta pystyy kärvistelemään. Dark terskan sais heti. Oishan se hyvä päästä testaamaan ensin, mutta eihän täällä pohjoisessa ole kaupoissa tollasia. Ei mulla noista Orkuista ole oiken kunnon käsitystä. Kerran olen Rockerverbiä kuullut ja se oli kyllä hyvä.

Muistaakseni Jim Rootin etuaste on Rockerverbistä. Muissa Terror sarjan vehkeissä sitten hieman eri.
Kyllähän jo perus Tiny terrorilla soittelee erilaiset metukat ja rokit.
Itse soittelin/soittelen vieläkin välillä boostaamattomalla Tiny terrorilla death metukkaa :)
thekarppa
31.05.2012 15:01:20
Ja takaisin aiheeseen :) Uus klippi:

http://www.youtube.com/watch?v=V1KWrb0YhZw&feature=share
You might be a cunning linquist but I'm a master debator.
Jyngwie Halmsteen
01.06.2012 09:16:17
thekarppa: Ja takaisin aiheeseen :) Uus klippi:

http://www.youtube.com/watch?v=V1KWrb0YhZw&feature=share

Joo, tämä juippi tekee ihan asiallisia demoja. Pitää vaan ymmärtää vähän saksaa, jotta saa kaiken selostuksen irti.
Kyllä se vaan houkuttelevalle kuulostaa. Saapa nähdä laittavatko komboon myös ton g12h30 anniversaryn, mikä noissa isoissa kaapeissa on. Toivottavasti laittavat.
Spike
04.06.2012 22:34:12
naavanka_:
Itse soittelin/soittelen vieläkin välillä boostaamattomalla Tiny terrorilla death metukkaa :)

Eikö sulla lopu headroom siinä? Oli aika tuhnu, soitin ensin tiny terrorilla setin, sitten jcm800:lla heti perään.
naavanka_
05.06.2012 08:52:35
Spike: Eikö sulla lopu headroom siinä? Oli aika tuhnu, soitin ensin tiny terrorilla setin, sitten jcm800:lla heti perään.

Aika paljon on kaapista ja asettelusta kiinni.
Eihän tuossa lahkeet lepata mutta eihän sitä aina tarviikkaan.

Tokihan kivempi on soitella nykyisellä Triaxis+Strategy 500 setillä kun tietää että on enemmän hönkyä, siltikin otan varmasti tuon TTn mukaan pienemmälle keikalle.
hjukke
05.06.2012 13:58:25

musamaailmako engliä myikään? Sais orangen testattua samalla reissulla. Sit joskus kun tota tulee..
TTV
05.06.2012 19:05:29
hjukke: musamaailmako engliä myikään? Sais orangen testattua samalla reissulla. Sit joskus kun tota tulee..

Dlx myy ENGL:iä, toki voit testata molemmat samalla reissulla, meet vaan metrolla Kampista Kalasatamaan :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
aslak
25.06.2012 14:44:32
Omistan retro nupin 100W.

Uskomaton peli ja osuivat kultasuoneen varmasti.
En ole koskaan pitänyt ENGlistä ja siksi en ole koskaan omistanutkaan, kokeillut
olen monia skriimeriä ja voimapalloja yms. En vaan syttynyt niihin ja clean osasto
hyvin puinen.

Retro on sitten aivan eri sfääreistä, vaikea uskoa ENGLin tuotteex, oliskohan
palkannut Marsulta suuunnittelijan nimittäin jos ja kun Marsua pidetään rock perinnesoundin referenssinä, legendana ja edelläkävijänä niin nyt on valtikka vaihtunut.

On vaikea kuvailla soundia, attakkia, fiilistä jne. Ehkä eka selkeä feature on että soitossa kun demppaat jotain timmiä rock komppia se ei ala piereen vaan pysyy kasassa. Ensimmäinen nuppi (monia omaistaneena) jossa kuulen ns wah efektin. Kun runtaat vaikkapa pitkään soivan avo G soinnun voimalla niin se aukeaa lievällä wah efektillä ja hetken soidessaan ja kun alkaa ns lakipiste tulemaan vastaan (sointiajan jälkipuolisko) tulee hienoinen wah efekti kehiin soinnun sammuessa. Vidy miten makee!

Gainiä lähtee varmasti riittävästi kaikkeen ja boostilla saa hevi osastoon asti.
Boosti päällä ja gainia säätämällä kirjo on valtava. Soundi pysyy kasassa eikä piere koskaan!

Erittäin nopeasti syttyvä soundi ja riittävästi sustainia.

Liidit ovat kuulakkaat jos vertaa esim JVM410H jossa ylä-äänet tuppaa olemaan hieman häröä. Itse en tarvitse mitään speduja eteen, tuskinpa kukaan muukaan.
NoiseGate on mukana vasta kun boost on päällä koska crunch osastolla sitä ei oikeasti tarvi kun nuppi on hiljainen. Gate on aika kulmikas mutta toimii eikä
värjää/voimista/hiljennä soundia. ISP Rack Decimator on silti universumin paras.

Clean on parempi kuin muissa Engleissä silti otan cleanit muualta.

Retro 4x12 on hyvä ja istuu konseptiin, itse olen mieltynyt V30 ja semiopen
kaappeihin kun keikalla kuulostaa itselle hyvältä (multi demensional).

Niin ja itellä käytössä Telecaster ThinLine johon teettänyt omilla spekseillä ja
mieltymyksillä ehkä uniikin mikin jota ei kellään toisella ole perustuen AlnicoIII
ja humbucker. Ei kovin kuumat mutta just sopivat rock/pop genreen.

Jos siinä olis kaksi identtistä crunch kanavaa + boost = täydellinen.
stumpe
25.06.2012 21:14:58
Räkkipeli: Täytyy sanoa että omasta mielestäni nuo Olan demot on helvetin tylsiä ja suppeita, jos kiinnostus koskee laitetta ja sen käyttöominaisuuksia sekä soundimahdollisuuksia. Jätkä jynkyttää samoja riffejä melkein kaikkien mahdollisten vahvistimien kanssa. Vielä kun metallissa nuo soundierot nuppien välillä (tuossa Olan tuotantotyylissä) ovat helvetin saman kuuloisia kaikki. Mutta joo, siinä on puolensa. Soittakoot metallia kun sitä haluaa soittaa, mutta laitedemoina nuo videopätkät ovat aika köykäsiä.

Ja vielä kun se metalli mitä mies soittaa, on mielikuvituksetonta paskaa musiikkina IMO.

Ongelma on siinä että se mies saa joka ikisen markkinoilla olevan vahvistimen lainaan eikä kukaan muu tee vastaavaa. :)

Heh, Ola on luonut oman saundin ja tyylin. Sitä minäkin tavoittelen. Kai täällä joku muukin haluaa tulla kuuluisaksi ja luoda oma tyyli/tone? Joten helvetisti respectiä Olalle! =)

sorry, OT.

Mutta samaa mieltä, laitedemoina eivät onnistu.
ReBeat
25.06.2012 21:52:50

Ei sillä mun mielestä mitään omaa tonea kyllä ole, mutta ei nykyään pysty kenelläkään enää olemaankaan.
svilo
18.10.2012 21:25:24 (muokattu 18.10.2012 21:28:05)
Tein Granfeltin Benin kanssa videon ko vahvistimesta, tulee ENGL:n sivuille jossain vaiheessa mutta tässä pikku tiiseri:

Äänitetty Shure SM7b:llä, loopissa TC Flashback X4

http://soundcloud.com/tone-is-everything/ben-granfelt-engl-retro-100w

Ainiin, relic strato Kloppmanin mikeillä....

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" - Knowledgeable people rarely hang out with idiots -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)