Aihe: Langaton kitaralle
1 2 3
Ambitus
05.07.2010 13:57:57

Hommaa StageClixin langaton:

http://www.stageclix.com/Products?productID=1

Mulla on ollu tollanen ja toiminu moitteettomasti yli 100 keikan ajan, eikä ole pettäny kuin kaks-kolme kertaa. Toi operoi wlanin ja bluetoothin alueella, et jos on jengiä tyyliin 10 000 yleisössä ja kaikilla bluetooth ja wifit päällä kännykässä, niin silloin se ei välttämättä skulaa. Hyvä, pieni, kestävä, halpa ja laillinen käyttää koko maailmassa.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Juzo95
12.03.2011 21:07:05
Nostetaas aihe haudastaan, ainakin toistaiseksi.

Tiedän että täällä enemmistö vihaa langattomia lähettimiä ja minutkin varmaan haukutaan maanrakoon mutta kysyn silti yhdestä langattomasta.

Eli Line 6 Relay G30. Netistä kun kattoin niin on saanut positiivista palautetta ihan mukavasti. N. 30m säde. Hinta 300€.
Onko kellään kokemusta?
Jos et tiedä mitä soittaisit, soita mitä tiedät...
warlock
13.03.2011 00:46:15
pitiful: Itellä on joku 100 euron AKG:n rimpula langaton ja ei oo kyllä valittamista, vaikka ei mikään kummonen peli ookkaan. Syöhän tuo tietysti jonnin verran soundia, mutta näillä keikkapaikoilla, mitä tulee tehtyä, sillä ei ole minkään vertaa väliä. Kukaan tavallinen pulliainen sitä eroa kuitenkaan huomaa, saatika itse siinä vaiheessa, kun koko bändi soittaa.

Päällimmäinen syy langattoman ostamiselle oli se, ettei vahingossakaan nupit ja kaapit lähe keikalla lentoon, kun siellä lavalla pomppii ja sattuu johonkin piuhaan kompuroimaan.

mulla on ollu kans joku akg:n halpa rimpula ja mun mielestä pelitti ihan hemmetin hyvin. oon huomannu että ei täältä kannata mitään kysellä ku aina tulee negatiivista palautetta. helpompi ku meet testaan ite johku liikkeeseen.

kotona käytin langatonta lähetintä ja langattomia kuullokkeita ja se oli kyllä pirun hyvä systeemi.
juikkipuikki
13.03.2011 11:59:01

Juzo95: Nostetaas aihe haudastaan, ainakin toistaiseksi.

Tiedän että täällä enemmistö vihaa langattomia lähettimiä ja minutkin varmaan haukutaan maanrakoon mutta kysyn silti yhdestä langattomasta.

Eli Line 6 Relay G30. Netistä kun kattoin niin on saanut positiivista palautetta ihan mukavasti. N. 30m säde. Hinta 300€.
Onko kellään kokemusta?

Käy testaa ihmees. Noita relay-sarjan langattomia suositeltiin g-systemin foorumilla, eli ei voi olla huonoja ;)
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
JohnRatt
13.03.2011 22:26:24
Mulla on ollut kaksikymmentä vuotta käytössä treeneissä ja keikoilla Samsonin langaton. Syö vähemmän signaalia kuin huono piuha. Tosin patterinkulutus saattaa olla suurempi kuin uudemmissa. Piuhan kanssa en enää viitsi takuta.
evilock
14.03.2011 11:04:56
Juzo95: Eli Line 6 Relay G30. Netistä kun kattoin niin on saanut positiivista palautetta ihan mukavasti. N. 30m säde. Hinta 300€.
Onko kellään kokemusta?

Parikymmentä keikkaa alla G50:llä, hyvin on pelittänyt eikä mitään valittamista.
Parit saman hintaluokan AKG:t tai tuplasti saman verran maksavat Audixit on aikaisemmin ollut ja näihin olen ollut paljon tyytyväisempi. Ekaa kertaa ei tarvitse vääntää erikseen alusta pitäen vahvistimesta eri säätöjä riippuen siitä käyttääkö piuhaa vai langattomia.
Juzo95
14.03.2011 15:48:57
evilock: Parikymmentä keikkaa alla G50:llä, hyvin on pelittänyt eikä mitään valittamista.
Parit saman hintaluokan AKG:t tai tuplasti saman verran maksavat Audixit on aikaisemmin ollut ja näihin olen ollut paljon tyytyväisempi. Ekaa kertaa ei tarvitse vääntää erikseen alusta pitäen vahvistimesta eri säätöjä riippuen siitä käyttääkö piuhaa vai langattomia.

Onko tuolla G50 paljonkin muuta eroa G30 kuin, että sen säde on n. 50m ja lähetin/vastaanotin on tehty metallista?
Jos et tiedä mitä soittaisit, soita mitä tiedät...
LaMotta
14.03.2011 15:55:44 (muokattu 14.03.2011 16:37:42)

pulliha: En tiedä, mutta riffistä luin että langattomienmikkien taajuudet myydään pois eli eivät toimi kohta enää. Sama pätee varmaan kitaran langattomiin. Näin siis riffissä

Vaikuttaako tuo langattomiin korvamonitoreihin? Onko tuosta riffin asiasta mitään tietoa?
?
evilock
15.03.2011 16:06:22
Juzo95: Onko tuolla G50 paljonkin muuta eroa G30 kuin, että sen säde on n. 50m ja lähetin/vastaanotin on tehty metallista?

Lähetin on ymmärtääkseni ihan sama. Vastaanotin on tosiaan vähän jämerämpää tekoa, muuten ei ole omakohtaista kokemusta eroista.
F_Lame
15.03.2011 16:46:49
LaMotta: Vaikuttaako tuo langattomiin korvamonitoreihin? Onko tuosta riffin asiasta mitään tietoa?

http://www.ficora.fi/index/viestint … tteet/radiotaajuudet/2011/P_12.html

Tuolla on vissiin tällä hetkellä viimesimmät tiedot taajuuksista.

Koskee yhtälailla langattomia mikrofoneja, kitaroiden langattomia vehkeitä, langattomia korvamonitoreita ja kaikkia muitakin noilla taajuuksilla toimivia radiolähettimiä.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
kotoilija
01.04.2011 23:38:22
Vaikken itse ole langatonta (ainakaan vielä) hankkimassa, niin huomasin että tuon Line 6 Relayn taajuusalue on kaukana noista Viestintäviraston ilmoittamista. Onko tuo Line6:n käyttämä alue luvanvaraista?
F_Lame
02.04.2011 00:11:12 (muokattu 02.04.2011 00:11:28)
Cool-guitarist: Vaikken itse ole langatonta (ainakaan vielä) hankkimassa, niin huomasin että tuon Line 6 Relayn taajuusalue on kaukana noista Viestintäviraston ilmoittamista. Onko tuo Line6:n käyttämä alue luvanvaraista?

Noi Line6:n langattomat käyttää samaa taajuusaluetta kuin langattomat lähiverkot. Sille alueelle ei tarvii mitään lupia.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
Fadeless-
02.04.2011 10:56:34
Kirk_Hammett: Eli noita reilun 100€:n arvoisia langattomia ei missään nimessä kannata ostaa? Ovatko ne TOSIAAN niin surkeita? Huononeeko signaali tai ääni niin paljon?

Kertokaa kokemuksia laitteista. Tosi paha kuume langattomaan on ollut jo pidemmän aikaan, mutta jos niistä joutuiin maksamaan ihan tuhottomasti niin jätän ne pölyttymään hyllyyn vielä joksikin aikaan.

Lähinnä tarkoitukseni oli juuri se, että muut kertoisivat omia kokemuksiaan langattomista. Onko pettänyt usein? Tai onko ne huonontanut ääntä paljon?

Minä komppaan kans tuota että paskaa/halpaa ei missään nimessä kannata ostaa. Itsellä on tuo AKG:n WMS 40 Single (http://www.dv247.com/microphones/ak … 1-wireless-instrument-system--30834) ja se on siinä rajoilla että viitsii käyttää. Jotenki nuhanen tulee soundista ja välillä tuntuu että signaaliki heikkenee riippuen miten päin seisoo vastaanottimeen nähden.

Ei muuta ku vedonpoisto piuhaan ja tyytyväisenä soittaa menemään. Tai sitten satasia sijoittaa langattomaan.
Type
02.04.2011 23:12:37

Mulla taasen ei ole mitään huonoa sanottavaa tuosta AKG:n halpiksesta. Soundi on pysynyt hyvänä, signaalin kanssa ei mitään ongelmia ja pattereitakin syö todella vähän. Kait noissakin voi olla yksilöeroja ja mulle on vaan tuurilla osunut se hyvä kappale.
Teo99
15.04.2011 14:36:48
Oisko tosta mihinkään: http://www.thomann.de/fi/stageclix_jack.htm Näkyy olevan ainaski tosi pieni ja muualla on vaan hyvää puhuttu, mutta toivoisin omakohtaisia kokemuksia.
oamkbonor
04.06.2012 07:55:27
Itselläni tästä AKGn halpiksesta http://www.thomann.de/fi/akg_wms_40_mini_instrument_ism3.htm vanhempi malli jonka ostin käytettynä 2,5 vuotta sitten ja toimii edelleen ongelmitta. Lähetin toimii yhdellä AA-paristolla jonka vaihdan parin keikan välein joten "paristorallikaan" ei päätä huimaa.
Type
04.06.2012 16:56:56

oamkbonor: Itselläni tästä AKGn halpiksesta http://www.thomann.de/fi/akg_wms_40_mini_instrument_ism3.htm vanhempi malli jonka ostin käytettynä 2,5 vuotta sitten ja toimii edelleen ongelmitta. Lähetin toimii yhdellä AA-paristolla jonka vaihdan parin keikan välein joten "paristorallikaan" ei päätä huimaa.

Mulla samanlainen, käytän ladattavia akkuja ja vaihdan joka keikalle.
Don Felder
05.06.2012 19:50:35
Halpa langaton ja Itä_suomen kiertueella saattaa joku Vladimir lukea venäjänkieliset uutiset sun vahvistimen kautta.
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
Laulava Kylätohtori
05.06.2012 22:16:43
Don Felder: Halpa langaton ja Itä_suomen kiertueella saattaa joku Vladimir lukea venäjänkieliset uutiset sun vahvistimen kautta.

Mutta pelimies saa yleisön kuvittelemaan, että se kuuluu asiaan....
-Talk sense to a fool and he calls you foolish. -Euripides-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)