FastEddie 03.05.2012 18:11:48 (muokattu 03.05.2012 19:19:59) | |
---|
Gabe: Onnea hyvästä ostoksesta! :) Noi UPS:in lähetit on kovia eksymään. Oliko edellinen rikki tullessaan? Mua on kans kovasti kiinnostanut tuollainen kitara minkä sait. Onko se body kuinka paksu muuten ja minkä verran oli painoa koko kitaralla? Menikö kaiken kaikkiaan kuinka kauan kun sait tilaus hetkestä kitaran kotiin? Sori kun pommitan, todennäköinen osto vaan itsellenikin tulevaisuudessa. Laitahan enemmänkin kokemuksistasi kun soittotunteja kerääntyy. Kiinnostaa kovasti :) Mulla on GS1.5, GS2.0 ja Graduate slimline60. GS 1.5 melko ohut, kevyt ja hieman kaulapainoinen. Mulla on vaan yksi mikki, mutta koska se on puolitettava, soundipaletti on laajahko. Tää on hyvinkin Melody Makerin kaltainen. GS 2.0 on paksummalla rungolla, kitara on kevyt. Halusin Gibson LP Juniorin p90 mikillä, pelkällä volumepotikalla ja TOM-tallalla, mutta koska Gibalta moista ei löytynyt, tilasin sen GSltä. Magee ja hyvä kitara. Very Rock. Graduate Slimline on hieman ohkaisempi, kun mun VOS lepa. Painaa melko paljon, muttei liikaa, sanoisinko just sopivasti. Toimitin mikit ja virittimet plus muun hardwaren itse. Kitarssa on vain yksi volume-ja tonepotikka, mikit ovat puolitettavat. Värinä cool yellow burst. Tää on mun ykköskitara nyt. Les Paul ei ole kaukana. GSt eivät ole liukuhihnakitararoita, siis sekä hyvässä, että pahassa. Kaikki kolme ovat yksilöitä ja käsityön jälki on läsnä. Kaula on leveä ja radius iso. Hinta kaikissa on erittäin edullinen laatuun nähden. Toimitusaika mulla on ollut kolmen kuukauden korvilla. "Rehab is for quitters" |
Gabe 03.05.2012 19:44:19 | |
---|
Kiitoksia kumallekin vastauksista! :) Varmaan päätynee joku noista tännekin tulevaisuudessa :) Se että käsityö näkyy on pelkästään plussaa jos se jotain vaikuttaa. Käyttöesineitä ne kitarat ovat eikä seinäkoristeita! :) Tuossa vielä pikainen kännykkäkuva uutukaisesta http://muusikoiden.net/dyn/users/99419.jpg Näyttää muuten upealta! Onko satiini vai paksu lakka muuten? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
sustain65 03.05.2012 21:04:41 | |
---|
FastEddie: GS 2.0 on paksummalla rungolla, kitara on kevyt. Halusin Gibson LP Juniorin p90 mikillä, pelkällä volumepotikalla ja TOM-tallalla, mutta koska Gibalta moista ei löytynyt, tilasin sen GSltä. Magee ja hyvä kitara. Very Rock. GSt eivät ole liukuhihnakitararoita, siis sekä hyvässä, että pahassa. Kaikki kolme ovat yksilöitä ja käsityön jälki on läsnä. Kaula on leveä ja radius iso. Hinta kaikissa on erittäin edullinen laatuun nähden. Toimitusaika mulla on ollut kolmen kuukauden korvilla. Ihan samoilla linjoilla, viimeistely ei ole pikkutarkan virheetöntä kuten esim. noin tuplasti maksavassa Ibanez Prestigessä, mutta toisaalta GS2.0:ssa on todellakin hieno käsityön tuntu. Ja soi aivan loistavasti, todellakin rock. Jos omani näkyy torilla, niin olen joko seonnut tai lopettanut soittamisen tyystin. |
Gabe 03.05.2012 21:09:54 | |
---|
Hyvä tietää :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
dropD 04.05.2012 11:15:37 | |
---|
Gabe: Näyttää muuten upealta! Onko satiini vai paksu lakka muuten? Ohut sattinilakka tässä mun kepakossa. Oli eilen kaikkea muutakin hommaa, mutta pitihän tuota vähän kokeilla. Ja... noh, ei olis kyllä malttanu laskea käsistä. Raapaisin pikaisesti ensimmäiset soinnut ja riffinpätkän hihasta nauhalle niillä asetuksilla mitä laudassa sattui olemaan. Eli uraltone tone kello 12, vol 12 ja masteri pienellä naapureiden takia. Laudassa HotCake gain 12, level 12 ja pres täysillä. Edessä vielä 808-klooni gain nollissa ja level pikkasen plussan puolella. Kitarasta kaikki auki. Pätkässä vähän etu ja tallamikkiä vuorotellaan... http://maihinnousu.net/s/16480 Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Gabe 04.05.2012 12:35:47 | |
---|
Toi ohut satiini on paras lakka mun mielestä. Siinä säilyy semmoinen puun tuntu kivasti :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
FastEddie 04.05.2012 12:47:17 (muokattu 04.05.2012 12:47:42) | |
---|
Gabe: Toi ohut satiini on paras lakka mun mielestä. Siinä säilyy semmoinen puun tuntu kivasti :) Mun on kaikki täyslakattuja. Tohon 2.0 satiini kyllä istuisi loistavasti. "Rehab is for quitters" |
Gabe 04.05.2012 13:20:38 | |
---|
FastEddie: Mun on kaikki täyslakattuja. Tohon 2.0 satiini kyllä istuisi loistavasti. Nitrolakka vissiin kuitenkin? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
FastEddie 04.05.2012 15:29:59 | |
---|
Gabe: Nitrolakka vissiin kuitenkin? Kokonaan lakattu ja kiillotettu, Full gloss finish. Nöin. Lakan tyypistä ei ole tietioa. Vaan kovin kiiltelee... "Rehab is for quitters" |
fox 04.05.2012 17:41:50 | |
---|
Gabe: Nitrolakka vissiin kuitenkin? Polylakkaa veikkaisin, tai jos on Fender-tyyliin alla poly, päällä nitro. |
Gabe 04.05.2012 17:57:40 | |
---|
Ok. Kysymällähän tuo toisaalta selviää sitten :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
fox 04.05.2012 18:13:16 | |
---|
Gabe: Ok. Kysymällähän tuo toisaalta selviää sitten :) Nimen omaan. Siit on kohtuu kauan, kun oon yhtään GS-kitaraa käpälöittinyt. Vanha merkkihän tuo on, ja kyllä, on se (ainakin mun silmissä) ihan arvostettu. |
Gabe 01.06.2012 21:09:34 | |
---|
Tietääkö kukaan tuon Brasilian seetrin(vissiin sama kuin espanjan seetri) ominaisuuksista? Soundi on kuulemma jotain mahongin kaltaista? Kuinka kovaa tämä puu mahtaa olla? Entä tuo Gordon smith kitaroiden kaulaprofiili, onko kuinka paksu? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Gabe: Entä tuo Gordon smith kitaroiden kaulaprofiili, onko kuinka paksu? Sivuilla sanovat että ovat 60 luvun Gibsonin henkisiä, eli käsittääkseni leveitä ja suhteellisen "laakeita", joku joka oikeasti tietää korjatkoon... Mutta lisämaksusta profiiliin pääsee itsekkin käsittääkseni vaikuttamaan, joten sen ei luulisi olevan ongelma. Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä. |
FastEddie 01.06.2012 21:33:35 (muokattu 01.06.2012 21:43:24) | |
---|
Gabe: Entä tuo Gordon smith kitaroiden kaulaprofiili, onko kuinka paksu? Kaula on hyvinkin melkein kuten Gibsonin 50's rounded. Ei pesäpallomailanpuolikas kuitenkaan, mutta miehekäs kuitenkin. Ja hieman leveämpi. Kaikki (ainakin mun) ovat kuitenkin "persoonallisia". Viimeistely varmaankin tehdään käsin, ilman mittoja. "Rehab is for quitters" |
Gabe 02.06.2012 00:18:25 | |
---|
FastEddie: Kaula on hyvinkin melkein kuten Gibsonin 50's rounded. Ei pesäpallomailanpuolikas kuitenkaan, mutta miehekäs kuitenkin. Ja hieman leveämpi. Kaikki (ainakin mun) ovat kuitenkin "persoonallisia". Viimeistely varmaankin tehdään käsin, ilman mittoja. Ok, pitää tätäkin kysellä. Aion tällaisen tilata tässä ja ajattelin vähän kysellä infoa täältä myös. Tosiaan se kaula sais olla semmoinen ihan miehekäs eikä mikään tikku. Tuolla sivuilla ei sen kummemmin mittoja löytynyt. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
FastEddie 03.06.2012 20:33:16 | |
---|
"Rehab is for quitters" |
Gabe 03.06.2012 21:51:37 | |
---|
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Gabe 13.06.2012 14:10:55 | |
---|
Ääh, nyt tulikin pieni takaisku tilauprosessiin. Tuossa ominaisuukisa läpikäydessä selvisi että kaula ei olekkaan Quarter Sawn vaan Flat Sawn. Olen ymmärtänyt että tuo säteittäin sahattu (Quarter Sawn) on kestävämpi tapa tehdä kaula. Miten suuri merkitys tällä on, tietääkö kukaan? Liimakaula kun on kyseessä niin sen soisi olevan mahdollisimman kestävä ja stabiili. Kaulan sahauksista tuollaista tietoa löysin: http://albertobolocanmusic.blogspot.fi/2011/03/maple-neck-wood.htmlElämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Rämppy 13.06.2012 16:23:08 | |
---|
Gabe: Ääh, nyt tulikin pieni takaisku tilauprosessiin. Tuossa ominaisuukisa läpikäydessä selvisi että kaula ei olekkaan Quarter Sawn vaan Flat Sawn. Olen ymmärtänyt että tuo säteittäin sahattu (Quarter Sawn) on kestävämpi tapa tehdä kaula. Miten suuri merkitys tällä on, tietääkö kukaan? Liimakaula kun on kyseessä niin sen soisi olevan mahdollisimman kestävä ja stabiili. Kaulan sahauksista tuollaista tietoa löysin: http://albertobolocanmusic.blogspot.fi/2011/03/maple-neck-wood.html Mun käsittääkseni quarter sawn on kuitenkin melko harvinainen kaulatyyppi, valtaosa huippukitaroistakin on ihan perinteisesti sahatulla kaulalla. Toki quarter sawn on lähtökohtaisesti stabiilimpi, mutta en nyt ottaisi tuota kynnyskysymykseksi. Mulla on EJ-stratossa quarter sawn ja toisessa stratossa perinteinen sahaus. Molemmat ovat olleet yhtä stabiileja vuodesta toiseen. Kaulapuiden laatu ratkaisee eniten. En sitten malttanut olla sanomatta. |