Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara lentokoneeseen
1
skibidiu
01.06.2012 17:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä olis tarkoitus mennä vuodeksi australiaan reppureissaamaan ja töitä tekemään ja eihän sinne voi ilman omaa akustista kitaraa tietenkään lähteä. Joten onko kokemuksia kitaran roudaamisesta koneeseen?
 
Haluaisin kuljettaa käsimatkatavarana, koska en halua riskeerata kitaraani hajoamaan ruumaan(ei ole kovaa kantokassia) ja toiseksi ruumassa kuljettaminen tulee kalliiksi, varsinkin kun lennän eri lentoyhtiöillä ja välilaskuilla jolloin check in maksun joutuu maksamaan useasti.
 
Olen käsittänyt, että jos kitarakassi on ainoa käsimatkatavara niin sen voisi saada ilmaiseksi koneeseen. Pitääkö paikkansa?
Toisaalta esim. finsskien sivuilla sanotaan, että kitaralle pitäisi ostaa oma paikka koneesta!! Maksaako se sitten saman verran kuin, jos ihmiselle ostaisi paikan??!!
 
Tässähän ei sinänsä olisi mitään ongelmaa, jos olisin menossa jonnekin lähemmäs, mutta ausseihin mentäessä on pakko lentää useammalla eri lentoyhtiöllä, ja jos kaikille pitää erikseen maksaa paikkamaksu jostain kitaran roudaamisesta käsimatkana niin pirun kalliksihan se tulee.
 
Gritsen
01.06.2012 17:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akustisen ostaminen sieltä on oikeasti yks harkittavissa oleva vaihtoehto myös, jos lopulta maksaa kitaran verran raahata soitin toiselle puolelle palloa.
 
Kersu
01.06.2012 18:27:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skibidiu: Itsellä olis tarkoitus mennä vuodeksi australiaan reppureissaamaan ja töitä tekemään ja eihän sinne voi ilman omaa akustista kitaraa tietenkään lähteä. Joten onko kokemuksia kitaran roudaamisesta koneeseen?
 
Haluaisin kuljettaa käsimatkatavarana, koska en halua riskeerata kitaraani hajoamaan ruumaan(ei ole kovaa kantokassia) ja toiseksi ruumassa kuljettaminen tulee kalliiksi, varsinkin kun lennän eri lentoyhtiöillä ja välilaskuilla jolloin check in maksun joutuu maksamaan useasti.
 
Olen käsittänyt, että jos kitarakassi on ainoa käsimatkatavara niin sen voisi saada ilmaiseksi koneeseen. Pitääkö paikkansa?
Toisaalta esim. finsskien sivuilla sanotaan, että kitaralle pitäisi ostaa oma paikka koneesta!! Maksaako se sitten saman verran kuin, jos ihmiselle ostaisi paikan??!!
 
Tässähän ei sinänsä olisi mitään ongelmaa, jos olisin menossa jonnekin lähemmäs, mutta ausseihin mentäessä on pakko lentää useammalla eri lentoyhtiöllä, ja jos kaikille pitää erikseen maksaa paikkamaksu jostain kitaran roudaamisesta käsimatkana niin pirun kalliksihan se tulee.

 
Ite olin Ausseissa harjoittamassa kyseistä aktiviteettia, ja jokin aika sitte tulin takasin kotia. En missään vaiheessa harkinnutkaan oman kitaran ottamista mukaan, sillä Australiassakin on soitinliikkeitä, eikä ne kitarat siellä niin järjettömiä maksa. Enkä siitäkään syystä ois viittiny omaa kallista kitaraa ottaa mukaan, että en ois missään nimessä raaskinu tehä siihen mittään backpackereille ominaisia raapustuksia ja muistoja, joita pakostakin on lisättävä soittimeen. Enkä kaljapullojakaan kalliimmalla pelillä viittis aukoa. Osta siis Australiasta kohtuuedullinen kitara matkasoittimeksi. Australiassa reissaaminen muuten kannattaa.
 
"Dippasin kikkeliä omenahilloon" -Thet
blaekie
01.06.2012 18:54:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko Australiassa "reppureissailla" vuoden noin vaan, ilman että alkaa viranomaiset änkyttämään ?
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Röntgen-Jeesus
01.06.2012 18:59:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite matkustin Kiinaan Finnairilla ja mukana oli basso kantolaukussa. Meni käsimatkatavarana. Kiva neitokainen oli tiskillä ja sano että sen verran vähän matkustajia, että bassokin mahtuu.
 
"franzen on homo-pelle" - masterhat 2012
Sperm Donor
01.06.2012 21:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen saanut myös useinmiten kitarat käsimatkatavaroina. Maniskat aina.
 
HXY
01.06.2012 21:13:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähkökitaran kanssa olen itse joskus matkannut, hyvin sai käsimatkatavarana. Toki akkarit on isompia.
 
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
L.Ruoska
02.06.2012 08:30:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akkari voi tehdä tiukkaa kun se ei vältsisti mahdu overheadiin. Sähkikset ja bassot olen aina saanut tuoda matkustamossa mukisematta, kunhan vain pysyvät siellä overheadissa matkan ajan.
 
Anyway Australiassa riittää soitinliikkeitä omien kokemusteni mukaan, olen käynyt Gold Coastilla ja Sydneyssä. Divareissakin kävin missä oli efektejä, vahvareita ja soittimia joten luulen että löydät kohtuuhintaisen matkakitaran paikanpäältä.
 
Oikeasti Aussit on kyllä ehkä rennoin mesta missä olen käynyt. Tosi chilliä porukkaa ja vekkulia luontokappaletta.
 
Voiko Australiassa "reppureissailla" vuoden noin vaan, ilman että alkaa viranomaiset änkyttämään ?
Varmaankin tähän reppureissailuun on aloittaja suunnitelut muutaman viikon tai kuukauden mittaisia työjaksoja. Farmihommia tai simpukoiden perkaamista tai jotain muuta manuaalista arbaittia. Tälläisissä merkeissä ainakin useat lähtevät vuodeksi sinne kun on asioita järjestetty jo etukäteen eikä ihan täysin vagrantiksi lähdetä elämään :)
 
Cthulhu Fhtagn!
skibidiu
02.06.2012 14:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Voiko Australiassa "reppureissailla" vuoden noin vaan, ilman että alkaa viranomaiset änkyttämään ?
 
Joo, eli kun hakee working holiday viisumia niin on oikeutettu oleskelemaan ausseissa vuoden ja on lupa tehdä töitä ilman, että viranomaiset alkavat änkyttämään.
 
skibidiu
02.06.2012 14:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo kitaran ostaminen paikan päältä voisi kyllä olla ihan hyvä. Mahtaakohan siellä olla näissä musiikkijutuissa edullisempi hintataso vai sama?
Itsellä on kuitenkin akustiseksi kitaraksi suht. pieni kitara, että se saattaisi ehkä mahtuakin sinne matkatavaralokeroon. Pitää katsella sitten kun lennot on varattu, että kumpi vaihtoehto tulee oikeasti edullisemmaksi.
 
Kersu
02.06.2012 14:38:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skibidiu: Joo, tuo kitaran ostaminen paikan päältä voisi kyllä olla ihan hyvä. Mahtaakohan siellä olla näissä musiikkijutuissa edullisempi hintataso vai sama?
Itsellä on kuitenkin akustiseksi kitaraksi suht. pieni kitara, että se saattaisi ehkä mahtuakin sinne matkatavaralokeroon. Pitää katsella sitten kun lennot on varattu, että kumpi vaihtoehto tulee oikeasti edullisemmaksi.

 
Sama hintataso se suurinpiirtein on. Kaikki muu onki sitte vitusti kalliimpaa, valmistauvu siihen! :D
 
"Dippasin kikkeliä omenahilloon" -Thet
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «