Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nyky Xbox360: laatu?
1 2
LamaAjanElvis
01.06.2012 14:22:30 (muokattu 01.06.2012 14:27:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on pikkuveljeltä saatu ensimmäisen sukupolven boksi joka oli kai käynyt kaksi kertaa korjauksessa ennenkuin se antoi sen mulle muutaman pelin kans. Nyt se on taas paskana, melkein pari vuotta kesti.
Onko tämä normaalia?
Minun Snes Nintendo on kestänyt jo jotain 16-17 vuotta. Onko oikea valinta jos ostan omistamieni (saatujen) pelien lisäksi taas uuden Boksin sillä idealla että toimisi taas jotenkin, eikä tarvitsisi vaihtaa pleikkariin ja joutua vaihtelemaan pelejä pleikun omistavien kavereiden kans?
Jos 200e kone toimii kaksi vuotta, niin se riittää.
 
Public enema 1
ruusteri
01.06.2012 14:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi kertaa hajonnut mulla, sitten vaihdoin pleikkariin. Suosittelen.
 
"Damn good coffee, and hot!"
CountX
01.06.2012 15:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei miun boxissa ole ikinä ollu mitään vikaa. Jotain 6 vuotta tuo on pelittänyt kuin unelma.
 
Whatever you got, I'm against it.
Rhapa
01.06.2012 15:52:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki elektroniikkahan tehdään nykyään hajoamaan. Oli se logo sitten mikä tahansa. Samaa ripulia ne kaikki on.
 
Thet
01.06.2012 17:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla meni n. puol vuotta vanhasta boksista langaton netti paskaks. Ihan ilman mitään kosketusta koko aparaattiin.
 
That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne
Milkop
01.06.2012 17:14:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma 360 on käynyt kaksi kertaa huollossa (1 sukupolven laite), jonka jälkeen on tuntunut toimivan. Nyt tosin käyttöliittymän vaihdon jälkeen (eli se päivitys) masiina on huutanut kuin viimeistä päivää jopa dashboardilla. Varmasti nämä uudemmat versiot ovat paitsi toimivampia niin todetusti hiljaisia. Onhan se hintaansa nähden ihan hyvä laite.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
TommiTomminen
01.06.2012 17:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie ostin uusimman laitteen silloin kun julkaistiin. Kohta kaksi vuotta, eikä mitään ongelmia. Toimii.
 
Bluesmies
01.06.2012 17:54:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LamaAjanElvis: Jos 200e kone toimii kaksi vuotta, niin se riittää.
 
Tämä on kyllä surullista.
Qsysi
01.06.2012 19:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LamaAjanElvis: Mulla on pikkuveljeltä saatu ensimmäisen sukupolven boksi joka oli kai käynyt kaksi kertaa korjauksessa ennenkuin se antoi sen mulle muutaman pelin kans. Nyt se on taas paskana, melkein pari vuotta kesti.
Onko tämä normaalia?
Minun Snes Nintendo on kestänyt jo jotain 16-17 vuotta. Onko oikea valinta jos ostan omistamieni (saatujen) pelien lisäksi taas uuden Boksin sillä idealla että toimisi taas jotenkin, eikä tarvitsisi vaihtaa pleikkariin ja joutua vaihtelemaan pelejä pleikun omistavien kavereiden kans?
Jos 200e kone toimii kaksi vuotta, niin se riittää.

 
On ihan normaalia tuon ekan XO:n hajoilu jatkuvasti, käsittääkseni kuitenkin tuossa uudemmassa slim-mallissa on ainakin suurimmat ongelmat luotettavuuden kanssa korjattu. Itsekin ostin kyllä aikanani kahden rikkoutumisen jälkeen pleikkarin, enkä kyllä hetkeäkään ole katunut.
 
I reject your reality and substitute my own!
dinghie
01.06.2012 19:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zephyr-emolevyinen Xbox toiminut nyt neljä vuotta ilman mitään.
 
"It's almost full moon now 'cause my shorts are halfway down on my ass" -Chris Schewe
hmv
01.06.2012 22:23:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xbox 360 hajoilee käsittääkseni useimmiten ylikuumenemisen takia. Varsinkin ensimmäiset mallit joissa on täyspaska ilmanvaihto ja virtalähde kaiken lisäksi "boxin" sisällä. Myöhemmissä malleissa virtalähde on erillinen mötikkä laatikon ulkopuolella, tai ainakin omassa, vuonna 2009 ostetussa boxissa on näin. Veljellä oli tällanen vanhempi vehje ja se kävi joidenkin pelien kans niin kuumana että tinaukset pettivät. Uusilla tinauksilla vehje sai lisää käyttöikää mutta ns. jesarikorjaushan tuo oli. Eihän se toimi kun dumpataan älyttömästi tehokasta eli kuumana käyvää tekniikkaa pieneen laatikkoon ja uhrataan vielä ilmanvaihto designin edessä.
 
Yks semmonen
ruusteri
01.06.2012 23:17:34 (muokattu 01.06.2012 23:18:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hmv: Xbox 360 hajoilee käsittääkseni useimmiten ylikuumenemisen takia. Varsinkin ensimmäiset mallit joissa on täyspaska ilmanvaihto ja virtalähde kaiken lisäksi "boxin" sisällä. Myöhemmissä malleissa virtalähde on erillinen mötikkä laatikon ulkopuolella, tai ainakin omassa, vuonna 2009 ostetussa boxissa on näin. Veljellä oli tällanen vanhempi vehje ja se kävi joidenkin pelien kans niin kuumana että tinaukset pettivät. Uusilla tinauksilla vehje sai lisää käyttöikää mutta ns. jesarikorjaushan tuo oli. Eihän se toimi kun dumpataan älyttömästi tehokasta eli kuumana käyvää tekniikkaa pieneen laatikkoon ja uhrataan vielä ilmanvaihto designin edessä.
 
Mulla eka boksi hajos punasiin valoihin. Takuukorjaus ja siitä puoli vuotta niin levy-asema ei lukenut kunnolla levyjä. Sitten uusi slim-boksi joka n. vuoden jälkeen tilttailee kokoajan. Eikö ne jumalauta osaa tehdä toimivaa mallia? Nyt pleikkari ollut joulusta, eikä minkäänlaista ongelmaa ja toivottavasti ei tulekkaan.
 
"Damn good coffee, and hot!"
LamaAjanElvis
02.06.2012 06:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Tämä on kyllä surullista.
 
Ai tämä luotto nykyajan koneisiin?
 
Public enema 1
MaD PiAnIsT
02.06.2012 12:39:57 (muokattu 02.06.2012 12:41:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Slim-malli ollut nyt puoltoista vuotta eikä siinä vielä ole mitään ongelmia ollut. Hiljainen kuin mikä kun asentaa pelit kovolle. Väittäisin, että on hiljaisempi kuin Ps3. Kaveri osti samoihin aikoihin Slimin ja viikon käytön jälkeen tuli RROD. Noh rebootilla siitä selvittiin onneksi. Mutta Snesin kestävyyksiä ei kyllä voi odottaa miltään tuotteelta enää nykyään.
 
Edit: Niin ja itellä tuo käyttö ei ole kovin HC:ta tolla boxilla. Noin jokatoinen päivä tunti pelaamista suunnilleen. Ehkä siinä syy miksi vielä toimii :D
 
"Live like a windrammer as you fuck"
Decadetroll
04.06.2012 00:12:47 (muokattu 04.06.2012 00:13:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma boxi on muistaakseni '09, eikä siinä ole ollut koskaan mitään ongelmia. Modasin samantien kun sain ja olen asentanut siihen ck3 blasterin modaamisen hempottamiseksi, eli takuuhan siitä lähti sen siliän tien.
 
Boxi on ollu parhaimmillaan varmaan jonkun 9h päivässä päällä kun emäntä on paukuttanut assassins Creedit, gta:t ja red dead redemptionit sun muut läpitte, eikä ole koskaan ylikuumentunut tai muuten ollut epäluotettava. Sen sijaan kaverin xboxin olen jo rrod-korjaillut.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
EvilDead
04.06.2012 08:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä kaks kertaa boksi hajonnut. Vuoden sisällä hajosi ekan kerran, mutta se oliki näitä ensimmäisempiä ja kuuluisimpia bokseja joissa oli todennäköisimmiten tämä rakastettu "RRoD". Pistin sen takuuseen, kun sain tietää että takuuta oli luvattu 3-vuotta juuri tämän varalle. 6-vuotta se jaksoi porskuttaa, kunnes juuri viime syksyllä se taas otti lopputilin. En jaksa enään vaivautua korjauttamaa tuota, kun ei tule muuta kuin käytettyä dvdsoittimena. No uskonpa kuitenki nuiden nyky boksien kestävän iha huoletta.
 
There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark.
OhYeah
06.06.2012 22:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä ollu Xbox vuodesta 09 asti ja toiminu moitteetta. Kerran säikäytti punaset valot, mutta olikin vaan muuntajan johto huonosti kiinni.
 
Täällä on ylistetty PS3:a parempana vaihtoehtona, mutta itse en ole samaa mieltä. Pikkuveljen pleikkari ollu vuoden sisään 3 kertaa huollossa aina eri syistä. Aina tullu "uus" tilalle (eli takuukorjattu laite) ja 1-2kk toiminu, kunnes taas huoltoon.
Ainahan näissäkin on yksilöitä, mutta käsittääkseni uudemmat äkspoksit on ihan kestäviä laitteita. Ainakin nykystandardeilla mitattuna. Vertailuna vieläkin suht ahkerassa käytössä oleva NES jostain 80-luvun loppupuolelta.
 
Twinkle
07.06.2012 09:22:52 (muokattu 07.06.2012 09:24:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikä osti rastilootansa '07 ja se on toiminut tähän päivään asti täysin ongelmitta. Emolevykin muistaakseni oli Zephyr, mutta en muista varmaksi. Tarkistin sen silloin kyllä kun tuon härvelin hommasin, mutta kun se ei ole oireillut yhtään niin ei voi muistaa.
 
touhis
07.06.2012 09:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OhYeah:Täällä on ylistetty PS3:a parempana vaihtoehtona, mutta itse en ole samaa mieltä. Pikkuveljen pleikkari ollu vuoden sisään 3 kertaa huollossa aina eri syistä.
 
Tälläisella logiikalla mun mielestä pleikkari on sitten erinomainen purkki. Oma läskipleikkari kesti noin kuusi vuotta varsin tiivistä käyttöä kunnes antoi viime marraskuussa ylod-virheen. Kesähelteilläkin meni tuntikausia putkeen badcompany kakkosta ja red dead redemptionia vaikka tuuletin huusi täyskierroksilla armoa.
 
Yksittäisten laitteiden rikkoutumisesta ei voi tehdä kattavia johtopäätöksiä jonkin tuotteen teknisestä laadusta vaan sitä varten pitäisi katsoa tilastoja esim kaikista takuuseen menneistä laitteista. Tosin semmoisia listoja ei tavan janari mistään saa käsiinsä.
 
dinghie
07.06.2012 14:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itteä vähän ihmetyttää, kun yksikään kaveri jolla on xbox, ei ole saanu sitä rikki. Veljellä tuli RRoD, mutta se oli tosiaan tää ensimmäinen versio ja sitä ennen se pyöri muistaakseni kaks ja puoli vuotta, sitten lähetti takuuseen ja sai takasin, nyt on taas pyöriny pari vuotta ilman ongelmia. Itekkin pidän kesäsin sitä 8 tuntia päällä, vaikka en pelaiskaan koko aikaa, eikä mitään ongelmia oo nyt kolmen vuoden aikana tullu.
 
"It's almost full moon now 'cause my shorts are halfway down on my ass" -Chris Schewe
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «