Jasks 18.05.2012 16:37:44 | |
---|
Kannattaako noita symbaaleja nostaa korkeammalle koska nyt mulla on esim ride ja splashit todella lähellä tomeja joten ne varmaan vuotavat sitten paljon tomi mikkeihin http://www.youtube.com/user/Ayriainen |
rintapek 18.05.2012 17:14:36 | |
---|
Jasks: Kannattaako noita symbaaleja nostaa korkeammalle koska nyt mulla on esim ride ja splashit todella lähellä tomeja joten ne varmaan vuotavat sitten paljon tomi mikkeihin Symbaalit kannattaa laittaa niille paikoille, mis ne on soiton kannalta parhaat. Se on ihan normaalia, et rumpumikit vuotaa toisiinsa. Mut jos sä tosissaan vuotoja pelkäät, ni laita kannuihin Ukko-mikit. Tai laita triggerit kiinni kannuihin ja aja triguista signaalit gaten sidechainiin. Mikkikanava on silloin auki vaan, milloin sä mäjäytät sitä kannua. One kind of music only - the good kind |
Jasks 30.05.2012 21:31:51 | |
---|
Löytyykö keneltäkään kokemusta tai ajatuksia tuosta samson 7 kit mikkisetistä? http://www.youtube.com/user/Ayriainen |
Aki 30.05.2012 22:20:03 | |
---|
Foorumeita selatessa Samsonia eivät ole kehuneet muut kuin ne jolla ei muista mikeistä ole kokemusta. Sen sijaan Superluxin setille löytyy kehujia myös ammattilaiden joukosta. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
Jasks 31.05.2012 19:21:44 | |
---|
Eli olisiko kannattavaa ostaa aluksi nuo superluxit ja sitten siitä lähteä ostamaan ajan myöten parempia mikkejä? http://www.youtube.com/user/Ayriainen |
anapena 31.05.2012 19:37:13 | |
---|
Tai sitten ostat yks kerrallaan niitä parempia mikkejä. Tulee loppupeleissä halvemmaksi. Mutta meneehän siinä aikaa, ja olis kiva päästä heti touhuileen...niinpä:) |
Kallekorvola 31.05.2012 20:29:35 | |
---|
Jasks: Kannattaako noita symbaaleja nostaa korkeammalle koska nyt mulla on esim ride ja splashit todella lähellä tomeja joten ne varmaan vuotavat sitten paljon tomi mikkeihin Kyllä sitä tehdään aika yleisesti. Kokeile. Älä nosta liian ylös / kauas, ettei soittaminen hankaloidu tarpeettomasti. Kokeilemalla havaitset itsekin, että vuotoäänten määrään ja laatuun nostamisella on positiivinen vaikutus. rintapek: Symbaalit kannattaa laittaa niille paikoille, mis ne on soiton kannalta parhaat. Se on ihan normaalia, et rumpumikit vuotaa toisiinsa. Riippuu vähän haetusta soundistakin... Rumpujen ja symbaalien vuotaminen viereisiin mikkeihin on toki normaalia, mutta joissakin tapauksissa ja joillakin työtavoilla ihan v***n ärsyttävää. Yksi iso ongelma on noiden (varsinkin) halvempien mikkien vuotoäänen laatu. Se tomin takana koilaava symbaali saa ihan uudenlaisen soundin, kun joutuu tomimikin takapuolen (hihi!) taltioimaksi. Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa. |
rintapek 31.05.2012 20:47:13 | |
---|
Kallekorvola: Riippuu vähän haetusta soundistakin... No, kaikki ain tietty riippuu siit mist roikkuu. Mut kyl mä silti lähtisin ensisijaisesti siitä, et soitin asemoidaan sillai, et soittaja sen takana viihtyy. Jotain haikkaa vaik on paha lähteä siirtämään edes muutamaa senttiä, vaik se kuinka vuotaisi johonkin toiseen mikkiin. One kind of music only - the good kind |
Kallekorvola 31.05.2012 23:01:00 | |
---|
rintapek: No, kaikki ain tietty riippuu siit mist roikkuu. Mut kyl mä silti lähtisin ensisijaisesti siitä, et soitin asemoidaan sillai, et soittaja sen takana viihtyy. Jotain haikkaa vaik on paha lähteä siirtämään edes muutamaa senttiä, vaik se kuinka vuotaisi johonkin toiseen mikkiin. Menee snadisti off-topiciksi, mutta menköön... Juu tottakai. Soittajan pitää viihtyä, se on selvä. Ja se on se viimeinen siirtelyn mittapuu. Kun soittomukavuus kärsii olennaisesti, muutetaan siirtelyn suuntaa takaisinpäin. Monestikin on tehty pieniä muutoksia rumpalin settiin äänittäessä, eikä se hyvää soittajaa ole haitannut juuri koskaan. Aloittelijalle tollainen säätäminen saattaa tosin olla hankalampi paikka. Symbaalien nostamisesta löydän äänittämistä ajatellen ainakin nämä hyvät vaikutukset: -Kun symbaalit ovat vähän korkemmalla, tulee messinkiä soitettua hieman vähemmän ja harkitummin, eli yleensä paremmalla maulla. -Ylhäälle symbaalin iskuun saa luontaisesti vähemmän voimaa, eli settibalanssi paranee. -Kun symbaalit ovat ylempänä, vuodot rumpumikkeihin pienenevät. Jokainen äänittämiseen liittyvä tekijä on yhteisvastuussa lopputuloksesta. Tiettyjä fysiikan lakeja ei voi kumota, ja jos jonkun mukanaolevan tekijän joustamattomuus on syy huonoon lopputulokseen, on osattava kantaa vastuu ja ymmärtää syntyneet kompromissit. Tässä yhteydessä totean (taas!), että kaikista useimmin nämä vuoto-ongelmat johtuvat kuitenkin huonosta settibalanssista. Tyypillisin tapaus on se, jossa liian paksuja symbaaleja hakataan samalla, tai jopa kovemmalla, pieteetillä kuin muuta settiä. Bassariin on luonnollisesti survottu mummin sohvakalusto, ja virvelin kalvolla on 2 kiloa roudarinteippiä. Ja sitten ihmetellään miksi överi- ja ambienssiraidat ovat lähes 100% symbaaleja... Toi symbaalien nosto on PIENI apu hyvän soittajan kanssa. Mutta apu silti. Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa. |
rintapek 31.05.2012 23:29:06 | |
---|
Kallekorvola: Menee snadisti off-topiciksi, mutta menköön... Juu tottakai. Jokainen äänittämiseen liittyvä tekijä on yhteisvastuussa lopputuloksesta. Tiettyjä fysiikan lakeja ei voi kumota, ja jos jonkun mukanaolevan tekijän joustamattomuus on syy huonoon lopputulokseen, on osattava kantaa vastuu ja ymmärtää syntyneet kompromissit. Ei toi ny minust edes ollu mitn offtopikkia. Jos ongelma on siin, et on 30" kaheksankiloinen ride, jota on pakko löyödä olan takaa koivuhalolla täysillä, tai kaks 28" bassaria, joissa on ne mummon sohvakaluston täytteet sisällä, niin kyl siin ongelma on ihan muualla ko mikeissä ja niiden sijainnissa. Sä olet ammattilainen ja mä olen pahainen harrastehumppaaja. Mut jos vaik ratsu on mun näkökannaltani just oikeessa paikassa ja jonkun muun näkökulmasta väärässä paikassa, niin mä olen asiassa tasan tarkkaan oikeassa. Paitti jos löytyy ergonomisesti parempi paikka. One kind of music only - the good kind |
Matsoni 31.05.2012 23:31:43 | |
---|
Hei, Niissäsuperluxeissa tulee vissiinmikkipiuhat mukana! ...includes 4x tom clamps, 2x mic clips for overheads and 7x XLR cables. |
Matsoni: Hei, Niissäsuperluxeissa tulee vissiinmikkipiuhat mukana! ...includes 4x tom clamps, 2x mic clips for overheads and 7x XLR cables. Juu mutta aivan turha yrittää luottaa superluxin omiin mikkipiuhoihin jotka kuitenkin ovat hajonneet jo ennen kuin saapuvat suomeen ;) ostaa samantein hyvät ja laadukkaat piuhat niin ei sitten tarvitse heti kauppaan mennä. http://www.youtube.com/user/Ayriainen |
Nutti 28.06.2012 17:06:48 | |
---|
|