Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tech21 Trademark 60, päätteen soundi?
1
JuSu
31.05.2012 17:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka!
 
Onkos kellään Trademark 60:stä käsillä tai hyvässä muistissa..?

Onko se pääte sellainen.. öh.. lineaarinen(?) vaiko kuulostaako se kitarapäätteeltä? Eli jos ajaa efektilenkin paluuseen erillistä etusta, tuleeko siihen soundiin kitarapäätteen väriä, vai onko sama kuin ajaisi PA-päätteeen kautta kitarakaiuttimeen?
 
Kiitos,
 
JuSu
JuSu
31.05.2012 20:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse itselleni vastaten... Tech21 vastasi mailiin salamannopeasti:
 
"While the TM60's power section is transparent (adding no coloration of its own), and the Celestion speaker has a "bit" of a midrange bump (which is probably what you want for good guitar tone, no matter what sort of preamp you're using), the amp's speaker emulation circuit comes after the Effect Return (where you'd connect the output of the tube preamp), and it can't be turned off. But this should be no cause for alarm... We use a very gentle curve on the high-end roll-off (to eliminate the "fizz" you often get with high-gain tube distortion settings), and the "multiply mic'ed and mastered" simulation offers more of a polished, focused tone like you'd hear on a recording done in a professional studio. "
gunnar
31.05.2012 21:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Moikka!
 
Onkos kellään Trademark 60:stä käsillä tai hyvässä muistissa..?

Onko se pääte sellainen.. öh.. lineaarinen(?) vaiko kuulostaako se kitarapäätteeltä? Eli jos ajaa efektilenkin paluuseen erillistä etusta, tuleeko siihen soundiin kitarapäätteen väriä, vai onko sama kuin ajaisi PA-päätteeen kautta kitarakaiuttimeen?
 
Kiitos,
 
JuSu

 
Tässä olis juuri tuohon tarkoitukseen tehty peli, jossa on käsittääkseni sama pääte, kuin Trademarkissa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=642829
 
JuSu
31.05.2012 22:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunnar: Tässä olis juuri tuohon tarkoitukseen tehty peli, jossa on käsittääkseni sama pääte, kuin Trademarkissa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=642829
 
Niin, paitsi että mä nimenomaan haluan sitä päätteen haisua siihen soundiin mukaan. Toi Power Engine on paree mallintaville, mulla on ihan normiputkietunen.
 
Kiitos vinkistä kuitenkin (vaikka onkin oma lehmä ojassa)...
 
=)
 
JuSu
s8na
01.06.2012 10:53:28 (muokattu 01.06.2012 10:58:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Niin, paitsi että mä nimenomaan haluan sitä päätteen haisua siihen soundiin mukaan. Toi Power Engine on paree mallintaville, mulla on ihan normiputkietunen.
 
Kiitos vinkistä kuitenkin (vaikka onkin oma lehmä ojassa)...
 
=)
 
JuSu

 
Eiks toi powerengine oo suunniteltu kuitenkin lisätoosaks TM:ille? Luulis et sen powerampi ois sit sama kuin TM:ssä. Muutenhan se kuulostais eriltä lisätoosana käytettynä.
 
Edit: Niin eli joo ilmeisesti siis kumpikaan ei oo sit sun juttus :)
 
gunnar
01.06.2012 13:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Eiks toi powerengine oo suunniteltu kuitenkin lisätoosaks TM:ille? Luulis et sen powerampi ois sit sama kuin TM:ssä. Muutenhan se kuulostais eriltä lisätoosana käytettynä.
 
Edit: Niin eli joo ilmeisesti siis kumpikaan ei oo sit sun juttus :)

 
Juuri taisinkin yllä kommentoida, että varmaankin sama pääte ku trademarkissa, mutta Power Engine (PE) on yleiskäyttöinen pääte mihin vaan käyttöön ei pelkästään trademarkin kanssa. Esim. vahvistinmallinnoksia sisältävä multiefekti on oiva kumppani.
 
Tuosta värittömyydestä vielä sellainen kommentti, että pääte ei ehkä just sitä soundia väritä!
Oleellinen homma onkin, että laite on kuin kitarakombo, jossa on kitarakaiutin. Nämä kaksi tekijää tekevät oleellisen eron verrattuna PA full range toistoon. Tuon rakenteen ja kajarin ansiosta ei tarvii siis mitään kaiutin simulointia, verrattuna jos esiasteella soitettaisiin suoraan PA pöytään kaiutin simulointi tarvitaan.
Lisäksi vehkeessä on 3-alueinen EQ jolla voidaan leikata esim. liikoja bassoja kumisevalla stagella tms.
 
Ja nyt mä lopetan, ku mulla oli tää oma lehmä ojassa ;)
Innostuin vaan, ku tää Power Engine ymmärretään monesti väärin!
 
Tappajabanaani
29.06.2014 12:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostelen vanhaa ketjua. Mulla on AMT:n etuastepedaalien kaveriksi hankinnassa esimerkiksi tuollainen Power Engine. Mutta onko tuolla samassa käytössä juurikaan eroa TM60-vahvistimeen jota näyttäisi ainakin käytettynä löytyvän helpommin ja halvemmalla. Olisihan tuo Power Engine kivan simppeli ja kevyempi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «