Aihe: I killed GAS!!
1 2 3 4 516 17 18 19 20
hevikukko
26.05.2012 23:44:13 (muokattu 26.05.2012 23:49:52)
VIPMetal: Meidän vanhempi 1,5v tyttö on kuunnellut iskän sähkiksen soittoa pienestä pitäen. Aina kun jokin musiikki lähtee soimaan, alkaa pää heilua. =) Jotain kertoo musiikin tyylistä se, että myös imurin ääni saa tytön heilumaan, tai mikä tahansa teollinen toistuva rytmi. =D Saas nähdä miten tytön käy...

Juu toi pään pyörittäminen ja jalan heilutus on meilläkin aina ku musaa tulee. Mahtavaa nähdä kuinka pieni ihminen reagoi musiikkiin. Onhan se ilmiselvää että lapsi oppii musiikkiin ja soittamiseen, jos sitä on läsnä pienestä pitäen. Jollakin tavalla se musiikki muistuu lapsuudesta varmasti mieleen vanhemmiten, vaikka valitsisi jotain ihan muuta harrastuksekseen. Isi soitti sitä....vaari lauloi sitä jne...
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Gabe
27.05.2012 00:09:57
hevikukko: Juu toi pään pyörittäminen ja jalan heilutus on meilläkin aina ku musaa tulee. Mahtavaa nähdä kuinka pieni ihminen reagoi musiikkiin. Onhan se ilmiselvää että lapsi oppii musiikkiin ja soittamiseen, jos sitä on läsnä pienestä pitäen.

Samat eleet täälläkin :) Nyt on tullut viime kuukausina jo ilmakitaraakin pojalla. Saa nähdä koska alkaa hinkumaan omaa.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
MusaMasa
27.05.2012 10:58:38
nannne: Mukava lukea tällaisia selviytymistarinoita! Ihan kyynel kihosi silmäkulmaan. Toivotaan että toipuminen on pysyvää. Älä masennu jos tulee takapakkia parantumisessa, tauti on vaikea. Päivä kerrallaan ja vertaistukea on saatavilla. Voidaan vaikka porukalla haukkua sinun himon kohteet ja tarvittaessa pitää semmoinen tapaaminen jossa vaimo on mukana niin saadaan asiaan vakavuutta. :)

Jep! Voisi perustaa "Anti-Gas kerhon" tms!? jelppis kerhon ; ) Toisaalta tällaisia juttuja on hyvä lukea koska sitten huomaa, että olen sentään vielä pikku tekijä/harrastelija soitinten hankinnassa. Itse olen omistanut noin 20-25 kitaraa. Eräs todella pitkän linjan muusikko kertoi laittaneensa pienen omakotitalon verran rahaa eri soittimiin uransa aikana!!! Yleensä soittimen hinta myös kummasti hillitsee pahinta Gassia. Mutta jos/kun netistä löytyy todella hyvän tarjous on tilanne varsin paha! Itsellä kävi juuri näin vain viikko sitten. Minkäs teet ; ) Juttua tulee myöhemmin laitearvioon...
Life is for living!
VIPMetal
27.05.2012 11:19:08

MusaMasa: Jep! Voisi perustaa "Anti-Gas kerhon" tms!? jelppis kerhon ; ) Toisaalta tällaisia juttuja on hyvä lukea koska sitten huomaa, että olen sentään vielä pikku tekijä/harrastelija soitinten hankinnassa. Itse olen omistanut noin 20-25 kitaraa. Eräs todella pitkän linjan muusikko kertoi laittaneensa pienen omakotitalon verran rahaa eri soittimiin uransa aikana!!! Yleensä soittimen hinta myös kummasti hillitsee pahinta Gassia. Mutta jos/kun netistä löytyy todella hyvän tarjous on tilanne varsin paha! Itsellä kävi juuri näin vain viikko sitten. Minkäs teet ; ) Juttua tulee myöhemmin laitearvioon...

Asiaa hieman sivuten, oon semmosta pohtinut, että mulla on ollut 17 vuoden soittouran aikana vain 9 kepukkaa, laskien nykyiset mukaan. Eli vähän on kitaroita kierrellyt käsissä. Niin siis asiaan eli:

Toisilla huomaan että löytyy n. 10 kallista kitaraa ja yksi vahvistin. Itellä on 3 suhteellisen edullista kitaraa ja parit vahvistimet, joihin on mennyt sitten reilusti kitaroita enemmän käteistä. Kun mulla alkaa joku kitara roikkumaan seinäständissä puolta vuotta kauemmin soittamattomana oon jo myymässä sitä ja vaihtamassa johonkin pedaaliin yms. Eli en osaa keräillä kitaroita. Tai sitten se on just tuo hinta, jonka takia tulee hommattua "erillisinä" osina noita vahvistinketjuun liittyviä romuja ennemmin.

Tää nyt meni tämmöseks filosofiseks pohdiskeluks kitara vs. vahvistin.
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
Gabe
27.05.2012 12:41:27
VIPMetal:Toisilla huomaan että löytyy n. 10 kallista kitaraa ja yksi vahvistin. Itellä on 3 suhteellisen edullista kitaraa ja parit vahvistimet

Kun mulla alkaa joku kitara roikkumaan seinäständissä puolta vuotta kauemmin soittamattomana oon jo myymässä sitä ja vaihtamassa johonkin pedaaliin yms. Eli en osaa keräillä kitaroita.

Mulla on kans ollut suhteellisen vähän, eli neljätoista. Ja rahaa ei niin paljon ole kuitenkaan palanut turhaan kun ihan hyvät rahat aina olen edellisistä myynnissä saanut. En myöskään keräile kitaroita vaan pidän sellaiset joilla soitan.. Pääasiassa kolmea toisistaan erilaista pidän samaan aikaan. Nyt on kitara GAS ollut kuolleena jo hyvän aikaa kun on löytynyt kolme sopivaa sähkistä joista en vois luopua :) No jaa.. akustinen polttelee kyllä mökki/sohvakitaraksi.
Hotlicks
27.05.2012 20:08:07
Mä pääsin eroon kaasusta päättämällä, että jos jotain haluaa, on se tehtävä itse. Toistaiseksi on toiminut. Nyt vaan 8 kk tyttö ja talonrakennus on sen verran syoneet kaiken ajan, ettei ole ehtinyt luomaan ajatustakaan millekään uudelle.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Muovinen
27.05.2012 20:18:23

Hei, minä olen Muovinen ja olen GASisti. Työttömyys ei ole mikään este tosi GASistille, mulla on kamarumba vain pahentunut kun on aikaa katsella niitä kamppeita tuolta torilta. Kitaroita on ollut vasta 6 15 vuoden aikana, mutta kun nurkista löytyy myös rumpu- ja äänityskamat, niin sijoituskohteita löytyy loputtomasti!

Mun kokemuksien mukaan paras lääke GASiin on SOITTAMINEN ja sitä kautta sen ymmärtäminen, että vähemmälläkin pärjää. Aika usein ostohalut menee ohi myös, kun vähäsen odottelee ja antaa jonkun muun napata ko. helmen tai unohtaa koko asian. 5kk poitsu ei vielä hidasta GASia paljoa, mutta tiedän että parin vuoden päästä tilanne alkaa olla jo toinen. Siksi pitää haalia kaikki kamat nyt!
-General Petrovsky
Andy Six
27.05.2012 20:38:27
Muovinen:

Mun kokemuksien mukaan paras lääke GASiin on SOITTAMINEN ja sitä kautta sen ymmärtäminen, että vähemmälläkin pärjää.

Kumpa sais jonain päivänä itsensä tajuamaan tämän totuuden....
...All the Way from Memphis...
JuSu
27.05.2012 22:31:53
Gabe: Samat eleet täälläkin :) Nyt on tullut viime kuukausina jo ilmakitaraakin pojalla. Saa nähdä koska alkaa hinkumaan omaa.

http://dl.dropbox.com/u/16214850/Polkeepolkee.jpg

Näin reilu vuosi takaperin, juniori oli jotain kaksi ja puoli vuotias... Tänään kun tulin G-Major kainalossa ovesta sisään, niin poitsu vilkaisi viipaletta ja näytti sitten mulle kädestä pitäen, mihin se kuuluu.

Äkkiä ne oppii asioita.

Ja viitaten tämän ketjun otsikkoon; ei se GAS mihinkään oo kuollu, se on täällä meillä...

JuSu
lonelyplayer
27.05.2012 22:51:08
Hotlicks: Mä pääsin eroon kaasusta päättämällä, että jos jotain haluaa, on se tehtävä itse. Toistaiseksi on toiminut. Nyt vaan 8 kk tyttö ja talonrakennus on sen verran syoneet kaiken ajan, ettei ole ehtinyt luomaan ajatustakaan millekään uudelle.

Kaikki tehty itte ? Tyttökin... :)
Leikki leikkinä, onnittelut ja tsemppiä talonrakennekseen, se viimeistään vie halut GAS:iin...
Gabe
27.05.2012 22:56:09
JuSu: http://dl.dropbox.com/u/16214850/Polkeepolkee.jpg

Näin reilu vuosi takaperin, juniori oli jotain kaksi ja puoli vuotias... Tänään kun tulin G-Major kainalossa ovesta sisään, niin poitsu vilkaisi viipaletta ja näytti sitten mulle kädestä pitäen, mihin se kuuluu.

Äkkiä ne oppii asioita.

Ei jestas :D Hän on oikein asialleen omistautuneen näköinen :D Juu, tuossa iässä puolikin vuotta tekee hurjan eron. En malta odottaa että mun poitsu on tuossa pisteessä kans :) Sitten on kauhea GAS ostaa pojalle rompetta :D
Räkkipeli
28.05.2012 13:23:15
VIPMetal: Onko muita joilla olisi samankaltaisia keidashetkiä elämässään?

Joo. Aina kun olen saanut hyvät kaupat purkkiin, on sellainen hetki.

Masentavaa jättää hyvä tavara ostamatta, muttei kaupasta. Joten ihan hyvä päätös oli loppupeleissä. Jos kyseessä olisi ollut käytetty, olisit tehnyt suuren virheen ja loukannut harrastelija kuntaa vastuuttomalla hölmöilylläsi.

;)
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Jucciz
28.05.2012 17:06:18
Kitara-GAS:ia ei oo kieltämättä ollut pitkään aikaan. Tuntuu, että perustyökalut sillä rintamalla on mukavasti kasassa, joskin kieltämättä jokin P90-keppi täytyy jossain vaiheessa hankkia vielä. Luultavimmin R6 tai 335 on se.

Oikeastaan sama meininki on vahvistinosastolla: mitään en tartte lisää ja hyvin pärjään näinkin. Vanhoja Marsuja (etenkin joku 60-luvun kaappi) vois vielä hommata joskus lisää, samoin ainakin yksi Blackface-aikakauden Fender-pikkucombo tai pari.

Paniikkia ja pakollista tarvetta ei silti ole. Meinaako tää nyt sitä, että GAS on kuollut?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
28.05.2012 17:29:32
Jucciz: Paniikkia ja pakollista tarvetta ei silti ole. Meinaako tää nyt sitä, että GAS on kuollut?

Vai sitä että siitä se vasta nyt kunnolla alkaa? Kun kaikki tarpeellinen on mutta silti tekee mieli lisää :)
LaMotta
28.05.2012 17:33:59

Kun siirryin VOX AC-15een, tapoin GASin vahvistimia kohtaan.
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
Pop Corn
28.05.2012 20:12:14 (muokattu 28.05.2012 20:18:35)
GAS on parantumaton tauti.

Kun kaikki on hankittu GAS muuntautuu ovelasti SAS:iksi (Sound Acquisition Syndrome), kuten alla olevasta kliinisestä kuvasta voimme todeta:

http://www.guyfletcher.co.uk/images … 2011%20studio%20diary/Some-amps.jpg

(huomatkaa kuvassa hoitotyöntekijän kärsivällisyys)

Hieman lohtua ja toivoa tuo se seikka, että taudin kanssa voi oppia elämään sopivalla lääkityksellä ja kanssaihmisten tuella. Taudin hoitoon yleisesti käytetty lääke, etanoli, on toimiva mutta sen jatkuvaa käyttöä on syytä välttää.
.
Aki
30.05.2012 14:02:54

balanced1: en nykyään enää osta jotain kitaraa vain sen takia koska "tuo on halpa ja noita ei näy myynnissä missään..äkkiä pois torilta".

Siis nyt en ymmärrä... Miksi ihmeessä et?!
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Tuomo_
31.05.2012 09:21:26
Hieman lohtua ja toivoa tuo se seikka, että taudin kanssa voi oppia elämään sopivalla lääkityksellä ja kanssaihmisten tuella. Taudin hoitoon yleisesti käytetty lääke, etanoli, on toimiva mutta sen jatkuvaa käyttöä on syytä välttää.

Koska en käytä enää etanolia, voin ostella kitarakamoja. Niistä saa vielä jotain takaisinkin. Tuppasi nuorena tuo etanoli viemään rahojen lisäksi ystävät ja terveyden. Meinasi siinä muutaman kerran henkikin mennä.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus."
VIPMetal
31.05.2012 11:40:35

Bluestumppi: Koska en käytä enää etanolia, voin ostella kitarakamoja. Niistä saa vielä jotain takaisinkin. Tuppasi nuorena tuo etanoli viemään rahojen lisäksi ystävät ja terveyden. Meinasi siinä muutaman kerran henkikin mennä.

No kuulostaa ihan viisaalta päätökseltä!
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)