Aihe: Torilla laskusuhdannetta?
1 2 3 4 5 6 7
Räkkipeli
31.05.2012 10:25:41 (muokattu 31.05.2012 10:30:11)
Vai voisiko olla niin että Torin aktiivisuus alkaa näkyä kausittaisena ilmiönä? Sillä olen itse huomannut samaa mistä aloittaja puhuu, mutta kyllä olen toistaiseksi saanut kaikki kamat myytyä ja vieläpä kohtuulliseen hintaan. Olen itse sitä mieltä että paljon on myös myyjästä kiinni, kuinka pian tavara vaihtaa omistajaa. Päivittäin kun päivittää ilmoituksen siten, että se lähtee ylhäältä asti taas alas, ilmoitusta näkee huomattavasti useampi ihminen, kuin silloin jos ilmoitus lojuu vain siellä häntäpäässä. Silloin se tavoittaa vain ne ostajat, jotka hakevat juuri kyseistä vehjettä.
Kaikki tavara mitä olen itse myynyt viimeaikoina, on päätynyt omistajille jotka ei varsinaisesti ole juuri tätä tiettyä hakenut, mutta kuitenkin ovat kaupantekoon päätyneet.

Ja noista vaihdokeista. Ymmärrän jos jotakuta ärsyttää moinen toiminta etenkin, jos on erikseen maininnut ettei vaihtoja oteta vastaan. Itse otan mielellään kaikenlaisia vaihdokki ehdotuksia vastaan, sillä sehän osoittaa heti, kuka on kiinnostunut tuotteestasi. Ikinä en ole ottanut halvempaa tavaraa vaihdossa, vaan aina olen saanut arvokkaampaa tavaraa jonka olen myynyt isommalla rahalla mitä olisin edes saanut alkuperäisestä romppeesta. Ja jos ei kyseinen vaihto kiinnosta, en näe kovin ylitsepääsemättömän ongelmalliseksi kirjoittaa sen yhden viestin takaisin että ei kiitos.

E: Moni on pannut varmasti pannut merkille sen huvittavan ilmiön, jossa tuote alennetaan "VAIN TÄMÄN VIIKONLOPUN!!!" tai jotain vastaavaa. Lähinnä pistää naurattamaan itseäni moinen epätoivoisuus. Mitäs sen viikonlopun jälkeen tapahtuu sitten? :D Yhtäkkiä vaurastut taas uudestaan?
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Celeb
31.05.2012 10:37:27
Räkkipeli: E: Moni on pannut varmasti pannut merkille sen huvittavan ilmiön, jossa tuote alennetaan "VAIN TÄMÄN VIIKONLOPUN!!!" tai jotain vastaavaa. Lähinnä pistää naurattamaan itseäni moinen epätoivoisuus. Mitäs sen viikonlopun jälkeen tapahtuu sitten? :D Yhtäkkiä vaurastut taas uudestaan?

Tollaset tietyn aikajakson alennukset on vain merkki ostajalle siitä, että sen voi ostaa sillä hinnalla vaikka viikon päästä. Jos myyjä on valmis myymään tuotteen tänään hinnalla x, niin eiköhän se onnistu myös myöhemminkin.
Räkkipeli
31.05.2012 10:46:56
Celeb: Tollaset tietyn aikajakson alennukset on vain merkki ostajalle siitä, että sen voi ostaa sillä hinnalla vaikka viikon päästä. Jos myyjä on valmis myymään tuotteen tänään hinnalla x, niin eiköhän se onnistu myös myöhemminkin.

No tätä minäkin. Tuskin kieltäytyy sen viikonlopun jälkeen tarjouksesta.
probus
31.05.2012 10:47:59
Celeb: Tollaset tietyn aikajakson alennukset on vain merkki ostajalle siitä, että sen voi ostaa sillä hinnalla vaikka viikon päästä. Jos myyjä on valmis myymään tuotteen tänään hinnalla x, niin eiköhän se onnistu myös myöhemminkin.

Vaikka en tuollaisia suoranaisesti olekaan käyttänyt, niin vasta muuttaneena kyllä mun myynnissä olleet rojut olis saanu (ja saikin) huomattavasti halvemmalla ennen kuin raahasin ne uuteen kämppään. Nyt kun ne tuolla jo on niin ei ole taas mikään kiire päästä eroon ja osan otin pois myynnistäkin. Tämä siis muista kuin soittokamoista. Muutenkin täytyy kehua mnetin toria verrattuna muutamaan muuhun harrastefoorumiin jonka kautta olen vuosien aikana tavaraa myynyt, puhumattakaan tästä tori.fi:stä jota viimeksi kokeilin. Yleensä hommat hoituu hyvin, pieni tinkiminen ja ylipäänsä kaupanteko kuuluu asiaan. Ohareita tulee muualla jopa yli 50% osuudella "ostajista" ym. ongelmia riittää.
jhlamm
31.05.2012 11:48:19
Eikös kaikkialla noita edes pikkuisen rengasta isovarpaalla tökkiviä liiku. Ihan musaliikkeissä, autokaupoilla ja melkein ruokakaupoissakin :D Itte olen saanut kamat melko hyvin aina myytyä, vaikka siellä niitä ihme heittoja ja tarjouksia välillä on ollutkin. Ja ostaminen on toiminut sitäkin paremmin, ostan-maksan-kaksipäivää-uusilelumulle ei mitään valittamista. Onneksi nyt tulee kesä ja kaikki Jonnet saa muutaman euron rahaa kesätöissä vetelehtimisestä (minä mukaanlukien) niin ehkä jossain kohtaa tuo tori taas elpyypi...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Celeb
31.05.2012 12:40:23
Metsämies: Omalla kohdallani on kanssa ollut nuo ostajat todella harvassa. Vaikka hinta on selkeästi alempi torin muihin vastaaviin verrattuna niin silti ei tule edes kyselyitä, mikä vähän hämmentää. Aikaisemmin on mennyt kamat todella nopeasti, jos ne on vain hinnoitellut järkevästi.

Todennäköisesti kysyntää ei tolle vahvistimelle tällä hetkellä löydy. Laneyt on hyviä vahvareita, mutta luulen että jossain määrin kysyntään vaikuttaa se, ettei Laneylla ole niin legendaarista imagoa kuin esimerkiksi Marshallilla. Myönnän, että kartan itse vähän tuntemattomampia merkkejä... vaikka mulla onkin ollut pari Laneyta, ja siksi arvostan Laneyn brändiä. Mutta oon silti snobi. :)

Omaa vahvaria en ole vielä torille laittanut, kun sieltä löytyy niin monta samaa tuotetta, että ainut keino erottua joukosta olisi laittaa vieläkin edullisempi hinta. Pidän kuitenkin torin nykyistä hintatasoa Laney Lionhearteille ihan sopivana, vaikka näköjään piirun verran halvemmalla ne menisivät todennäköisesti nopeasti kaupaksi.
Räkkipeli
31.05.2012 12:46:02
Metsämies: Omalla kohdallani on kanssa ollut nuo ostajat todella harvassa. Vaikka hinta on selkeästi alempi torin muihin vastaaviin verrattuna niin silti ei tule edes kyselyitä, mikä vähän hämmentää. Aikaisemmin on mennyt kamat todella nopeasti, jos ne on vain hinnoitellut järkevästi.

Meinasin ostaa tuon sinulta tuossa jokin aika sitten, mutta päädyin Vintage Moderniin. :)
Attew
31.05.2012 13:29:57

Räkkipeli: Meinasin ostaa tuon sinulta tuossa jokin aika sitten, mutta päädyin Vintage Moderniin. :)

Hahah, "vituttaako?" :)
"Parta kasvaa ja mies voi hyvin"
Numb
31.05.2012 13:40:00

Muistaakseni kautta vuosien on valiteltu kun ei torilla mene tavara kaupaksi.
I might be schizophrenic but I am also Jesus
s8na
31.05.2012 14:48:08

Voiskohan kenties kesäaika vaikuttaa myös torin aktiivisuuteen. Lomien alla porukalla on muut kuviot mielessä kuin kitaran hinkkaus jossain haisevassa kellarissa. Omalta osalta ihan tuo pänditoimintakin tuppaa menemään kesälomalle. Treenejä ei saa järkättyä kun pändikaverit ovat ties missä päin maailmaa.
Räkkipeli
31.05.2012 15:56:36
Attew: Hahah, "vituttaako?" :)

Täytyy sanoa ettei vititä yhtään, yksi parhaimpia ostoksia pitkään aikaan.
Metsämies
31.05.2012 16:30:18
s8na: Voiskohan kenties kesäaika vaikuttaa myös torin aktiivisuuteen. Lomien alla porukalla on muut kuviot mielessä kuin kitaran hinkkaus jossain haisevassa kellarissa. Omalta osalta ihan tuo pänditoimintakin tuppaa menemään kesälomalle. Treenejä ei saa järkättyä kun pändikaverit ovat ties missä päin maailmaa.

Eiköhän toi ole osa syy. Eiköhän toi tori vähän vilkastu nyt, kun ylioppilaat yms. saavat lahjarahaa sun muuta. Ja kesän jälkeen kesätyöläiset käyttävät palkkojaan.
MasterRuben
31.05.2012 19:36:45
Mitään laskusuhdannetta, alle kaksi päivää ilmoitus torilla ja Tokai vietiin käsistä ;)
www.myspace.com/thecarltoncrewband
kekehe
31.05.2012 19:47:09
Juu, mulla kanssa meni Gibson Les Paul tunnissa. Haluttu tuote + hyvä kunto + sopiva hinta = kauppa käy.
Lonesome
31.05.2012 20:02:01
kekehe: Juu, mulla kanssa meni Gibson Les Paul tunnissa. Haluttu tuote + hyvä kunto + sopiva hinta = kauppa käy.

Myös lähti kuin uusi Melody Maker saman tein. Kyseessä kuitenkin kaksimikkinen versio ja hinta hyvinkin kohdallaan, kun uutena ei edes tuollaista saa. Vuosi takaperin kesällä ei tullut edes yhteydenottoja muutamassa päivässä, vaan taisitte kaikki olla kesälomilla ja hintapyynti oli hieman korkeampi...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
oiva tumpeloinen
31.05.2012 20:32:04
kekehe: Juu, mulla kanssa meni Gibson Les Paul tunnissa. Haluttu tuote + hyvä kunto + sopiva hinta = kauppa käy.

Noin sitä vois luulla, mutta eipä se aina tunnu menevän ihan noinkaan. Torilla näkyy välillä halvalla paljonkin sellaista tavaraa, mitä täälläkin palstoilla jatkuvasti kehutaan.

Edellisen romukasan myymisessä mä huomasin, että tällä hetkellä kaikki tuntuis riippuvan ihan täysin ajoituksesta. Mulla oli useampi romu torilla kohtuullisen pitkään ilman mitään kiinnostuksen ilmaisuja niistä. Sitten yhtäkkiä yhdellä nostolla lähti melkein kaikki. Seuraavalla nostolla lähti loput. Ihan samalla pyynnillä, kuin millä ne oli roikkunut parisen kuukautta torilla aiemmin. Seassa oli halpaa paskaa (mikä on muuten kovin usein huomattavasti helpompi myydä), putiikkitavaraa, ja sit tommosta keskihintaista liukuhihnatavaraa (eli vähän kalliimpaa halpaa paskaa).
Alfons Åberg
01.06.2012 08:17:33
Tämä ketju olisi hyvä jättää kesäksi hautumaan ja kaivaa etteristä sitten syksyllä, ja katsoa muuttuiko tilanne, kun on lomat lusittu ja kesätyörahat tileillä polttelemassa.
Laulava Kylätohtori
01.06.2012 09:11:23
IntriguingMan: Tämä ketju olisi hyvä jättää kesäksi hautumaan ja kaivaa etteristä sitten syksyllä, ja katsoa muuttuiko tilanne, kun on lomat lusittu ja kesätyörahat tileillä polttelemassa.

Tuskin muuttuu. Kyllä tämä on seurausta myös siitä, että nuo viisaat päättäjämme ovat hoitaneet asiat päin v****a. Verotus ja veroluonteiset maksut kiristyvät, palkkaverotus kiristyy, inflaatio on kova ja palkankorotukset pieniä. Eli ostovoima laskee ja se näkyy ensimmäisenä juuri tällaisissa hankinnoissa. Ikävä kyllä, tähän ei ole luvassa muutosta kuin huonompaan suuntaan.

Joten älkää unohtako kiittää myös kyvyttömiä päättäjiämme, jos romu ei käy kaupaksi.... ;)
-Talk sense to a fool and he calls you foolish. -Euripides-
PIM
01.06.2012 09:14:54
Laulava Kylätohtori:
Joten älkää unohtako kiittää myös kyvyttömiä päättäjiämme, jos romu ei käy kaupaksi.... ;)

No itsepä olemme nuo päättäjät valinneet eli osa kiitoksista kuuluu myös meille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)