Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käyttäjäkokemuksia iPadin ja basson kanssa treenaamisesta
1
rijopu
30.05.2012 21:18:43 (muokattu 30.05.2012 21:23:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen taas uuden pändin myötä etsimässä näppärää treenisysteemiä, millä bassolinjoja voisi kätevästi treenata. Tässä vaiheessa olen käyttänyt tietokonetta, äänikorttia ja bassoa treenaamiseen, mutta tämä ei piuhoituksen ja kätevyyden kannalta ole järkevästi hallittavissa. Etenkin kun oma työhuone vaihtoi statustaan lastenhuoneeksi.. Eikä tämä ole siirrettävyyden kannalta mitenkään kätevää.
 
Kunka toimiva esim. iPad ja siihen lisävarusteena hankittava sisäänmenoliitin olisi käytännössä? Toimisiko tämä oikeasti ja vieläpä hyvillä soundeilla? Saako mp3 tai Waw -tiedostot myös pyörimään näppärästi näissä? Mitä sisäänmenoliitintä porukka on käyttänyt menestyksekkäästi? Käyttäjäkokemuksia kaipailisin, jotta voisin perustella tabletin hankkimisen myös tästä näkökulmasta.
 
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))> !: Sgigge
absqua
30.05.2012 21:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen käyttänyt iRig-himmeliä föönin kanssa. Softana ampitube.
Soundit on asialliset. Mp3:t pitää ainakin tohon amplitubeen importata erikseen joko föönin omasta musiikkikirjastosta tai wifin kautta muualta. Sinänsä hyvin toimiva kombo.
 
Mä en ole vielä ainakaan keksinyt miten saisim yhtäaikaa esim spotifyn ja amplitube soimaan. Jos joku tietää niin mielelläni kuulisin siitä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
30.05.2012 23:04:39 (muokattu 30.05.2012 23:05:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Mä olen käyttänyt iRig-himmeliä föönin kanssa. Softana ampitube.
Soundit on asialliset. Mp3:t pitää ainakin tohon amplitubeen importata erikseen joko föönin omasta musiikkikirjastosta tai wifin kautta muualta. Sinänsä hyvin toimiva kombo.
 
Mä en ole vielä ainakaan keksinyt miten saisim yhtäaikaa esim spotifyn ja amplitube soimaan. Jos joku tietää niin mielelläni kuulisin siitä.

 
Mulla on sama kombo, mutta iPadilla. Toimii, mutta onhan siinä piuha poikineen:
- iRig
- Kuulokkeet
- basson piuha
- ja se iPad
 
Aikoinaan treenasin aktiivibassolla suoraan kuulokkeisiin ja musa tuli stereoista. Avokuulokkeet laskevat sen verrän ääntä sisään, jotta sekä musa että basso olivat balanssissa. Yksinkeratisin treenisetti.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
okabass
31.05.2012 01:04:29 (muokattu 31.05.2012 01:09:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin juuri iRigin tuolta Deal Extreamista. Hinta n. 10 €. Lähetyskulut 0 €. On kanssa vähän haussa tuo ohjelma. Amplitube freen latasin padille kokeeksi. App storestahan niitä löytyy.
 
http://www.dealextreme.com/p/irig-g … phone-converter-black-132114?item=1
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
tarzan
31.05.2012 07:28:17 (muokattu 31.05.2012 07:33:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie käytän tällä Garagebandia kitaralle ja PocketGK:tä bassolle. Jälkimmäinen on Gallien-Kruegerin bassotreeneri, vahvistimallinnus löytyy ja maksullisessa versiossa soi taustanauhat suoraan kirjastosta. Suosittelen kokeilemaan.
 
Ja iRig on täällä käytössä myös, hyvin on pelannu. Tässä kuvan kanssa:
https://www.dropbox.com/s/1l4pera3df3saen/P5100205.JPG
 
Mitäs tässä, entäs sä?
JuXu
31.05.2012 08:48:53 (muokattu 31.05.2012 08:50:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ratkaisin kotitreenit VOX Amplugin kautta. iLuurista musiikkia Amplugin AUXiin ja kuulokkeiden kautta korviin sekä tausta että basso. Soundiin ei pysty vaikuttamaan, mutta kyllä tuolla bassolinjoja blokkailee kotioloissa. Plussaa hiljaisuudesta (hellasärökin vaimeni) ja kannettavuudesta, miinusta soundin muokkaamattomuudesta. Jos padin/tietokoneen kautta kierrättää soittonsa niin sitten on aikalailla piuhoissa kiinni. Jos haluaa samalla tiirailla nuotteja tms. ruudulta niin sitten vois tuo iPad olla ihan hyväkin ratkaisu. Vähän aikaa sitten bongasin jonkun tabletin telineessä jonkun bluesbändin laulajabasistin mikkistädissä, sanat ja soinnut näkyi ruudulla.
 
E: eihän tässä nyt ollut mitään kokemusta iPadin käytöstä mutta tulipahan kirjailtua.
Basismi
31.05.2012 09:54:21 (muokattu 31.05.2012 09:56:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kokeillut tuota GK:ta, mutta jotenkin on kankeakäyttöinen musakirjaston suhteen enkä tykkää yhtään miksata omaa soittoa biisien päälle. Eli toimin edelleen vanhalla tyylillä: taustaraidat luureihin ja toinen korva vapaana kuulemaan basson akustiset sulosävelet. Tottumiskysymys kai, olen toki aina treenannut ilman vahvistusta.
 
Muutenkin aika paljon tulee plokkailtua uusia biisejä joko youtubesta tai spotifystä, jolloin nuo amppisoftat ei käy päinsä. Vai toimiiko tuo yllä mainittu voxi näiden kanssa?
 
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Isotalo
31.05.2012 11:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basismi: Muutenkin aika paljon tulee plokkailtua uusia biisejä joko youtubesta tai spotifystä, jolloin nuo amppisoftat ei käy päinsä. Vai toimiiko tuo yllä mainittu voxi näiden kanssa?
 
Toimii, koska siihen saa minkä tahansa ulkoisen äänilähteen kiinni pikkuplugilla. Mä teen silleen, että mulla on treenattavat biisit, treeninauhat tms. iPhonen iPodissa tai sit ne tulee Spotifysta tai vaikka YouTubesta. iPhone piuhalla kiinni Amplugiin ja siitä napit korville. AmPlugista saa sitten miksailla basson ja taustan suhdetta. Erittäin näppärää mun mielestä, ei tulis mieleenkään raijata enää mitään Pandoras Boxia mukana.
 
J.Hollström
31.05.2012 12:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä hommasin kans noi kilkkeet iPadiin (iRig jne.). Sen verran kertonee käyttökokemuksista että en oo sen ekan kerran jälkeen enää käyttänyt. Liikaa softaa, roinaa ja romua.
 
Jos mobiilisti pitää reenata, niin simppelein ratkaisu on mikä tahansa soitin + VOXin plugi basson perässä.
 
JuXu
31.05.2012 13:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mä hommasin kans noi kilkkeet iPadiin (iRig jne.). Sen verran kertonee käyttökokemuksista että en oo sen ekan kerran jälkeen enää käyttänyt. Liikaa softaa, roinaa ja romua.
 
Jos mobiilisti pitää reenata, niin simppelein ratkaisu on mikä tahansa soitin + VOXin plugi basson perässä.

 
Jos simppelinä haluaa pitää niin en ole tuota VOXin plugia helpompaa vielä löytänyt. Itsekseen treenatessa kun pistää vielä taustat puhelimesta/mp3-soittimesta VOXin plugin kautta luureihin niin ei ole kiinni missään isommassa laitteessa.
Nieby
31.05.2012 13:13:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mä hommasin kans noi kilkkeet iPadiin (iRig jne.). Sen verran kertonee käyttökokemuksista että en oo sen ekan kerran jälkeen enää käyttänyt. Liikaa softaa, roinaa ja romua.
 
Jos mobiilisti pitää reenata, niin simppelein ratkaisu on mikä tahansa soitin + VOXin plugi basson perässä.

 
Siis miten tää käytännössä toimii? Millane on tuo VOXin plugi?
 
www.myspace.com/beyondotherdimensions
J.Hollström
31.05.2012 13:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieby: Siis miten tää käytännössä toimii? Millane on tuo VOXin plugi?
 
Amplug bassoon kiinni ja mp3 soitin auxiin + kuulokkeet korviin. Muutaman kympin juttu (esim. 39 eur thomannilla)
 
http://www.voxamps.com/amplug/
 
Corba
31.05.2012 14:22:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks tapa käyttää treenaamiseen on Zoom H4n tai H4.sta. Bassosta piuha kiinni Zoomiin ja kuulokkeet korville. Zoomissa voi linjasisäänmenon miksata monoksi sekä säätää laitteessa olevan taustan ja soittimen tasot kohdilleen. Laitteesta löytyy myös A-B toisto, viritin ja tietysti sitä voi käyttää bänditreenien nauhoitukseen ym....
 
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!!
absqua
31.05.2012 14:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corba: Yks tapa käyttää treenaamiseen on Zoom H4n tai H4.sta. Bassosta piuha kiinni Zoomiin ja kuulokkeet korville. Zoomissa voi linjasisäänmenon miksata monoksi sekä säätää laitteessa olevan taustan ja soittimen tasot kohdilleen. Laitteesta löytyy myös A-B toisto, viritin ja tietysti sitä voi käyttää bänditreenien nauhoitukseen ym....
 
Miten toi zoomi liitetään iPadiin?
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Corba
31.05.2012 14:45:12 (muokattu 31.05.2012 14:51:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Miten toi zoomi liitetään iPadiin?
 
Ei tuon Zoomin kanssa iPadia tarvita ollenkaan. Tämä on siis yksi vaihtoehto tuolle IPadille ja myös VOXille.
 
Edittiä vielä; Yleensä tuo Zoom hommataan äänitys käyttöön ja siihenhän se on tarkoitettu. Tuo treenaamis hommahan tuossa on loistava optio, mitä Zoom ei edes mainosta. Tai en ole ainakaan nähnyt mainostettavan.
 
Itsellä homma menee niin, että siirrän tietokoneella treenattavat biisit muistikortille jota käytän Zoomissa. Mikäli treeneissä ollaan äänitetty jotain, niin Audacityllä olen sitten pätkiny isommasta kakusta biisit erilleen. Ja biisin/biisit siirtäny kortille. Ja näin pääsee himassa treenaamaan kappaleita itsekseen.
 
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!!
hollstro
01.06.2012 08:33:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iPadista sen verran että jos joku tarjoaa teille 1. versiota niin älkää ostako. Uusin iOS 5.1 softa ja on niin raskas vanhalle raudalle että padi kaatuilee koko ajan. Jouduin ostamaan uuden iPadin kun rupesi kaatuilu olemaan jatkuva riesa. Foorumeilla valitetaan samaa eikä kukaan usko että homma korjaantuu.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
JussiKoo
01.06.2012 12:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: iPadista sen verran että jos joku tarjoaa teille 1. versiota niin älkää ostako. Uusin iOS 5.1 softa ja on niin raskas vanhalle raudalle että padi kaatuilee koko ajan. Jouduin ostamaan uuden iPadin kun rupesi kaatuilu olemaan jatkuva riesa. Foorumeilla valitetaan samaa eikä kukaan usko että homma korjaantuu.
 
Applella on pokkaa tehdä noin, koska porukka käyttäytyy juuri samankaltaisesti. Ostavat uuden Applen tuotteen, jotta pääsisivät samaan, mitä alunperin ovat halunneet. Hullu maailma.
 
Mä olen käyttänyt treenauksessa iPadin kanssa softaa nimeltä Amazing Slow Downer. Siinä on hyödylliset hidastus- ja looppitoiminnot hankalimpien biisien blokkaamiseen.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «