Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vasuriskitta hankinnassa
1
fps
30.05.2012 17:08:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika monta vuotta tullut sinniteltyäs ESP:n M-100FM kitaralla, nyt on uuden aika. Kriteereinä alle tonnin hinta ja normi talla, semmonen murheenkryyni tuo Floyd Rose ollut. Vasurista kun kyse niin vaihtoehtoihinhan tässä ei hukuta, muutaman olen itse poiminut ja olisi kiva kuulla kokeneempien mielipiteitä, eli mitä eroja kitaroilla on ja nouseeko joku ylitse muiden.
 
Gibson LP Studio 60's Tribute
Gibson SG Special 60s Tribute
Gibson SG Standard P-90
Fender Std Tele
 
Thomannista noita katselin, lienee kuitenkin laajempi valikoima kuin missään suomalaisessa puljussa. Tottakai muutkin kitarat otetaan huomioon ja muut kaupat, nuop nyt poimin näin alkuun.
 
Ja saa toki yrittää ylipuhua nostamaan budjetin tonniin kahteensataan, siellähän keikkuvat LP Studio ja American strat :) Mutta mielellään noista halvemmista..
 
Estranged
30.05.2012 17:09:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fps: Ja saa toki yrittää ylipuhua nostamaan budjetin tonniin kahteensataan, siellähän keikkuvat LP Studio ja American strat :) Mutta mielellään noista halvemmista..
 
Tästä päästään perinteiseen, eli onko se pakko uutena ostaa? Käytettynä saa rahoilleen paremmin vastinetta ja vielä fiksut kaupat tehdessään omat takaisin, jos kitaran haluaa joskus myydä. Esim LP Studioita liikkuu 600-800 eurolla torilla.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional | "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen
fps
30.05.2012 17:21:54 (muokattu 30.05.2012 17:22:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Tästä päästään perinteiseen, eli onko se pakko uutena ostaa? Käytettynä saa rahoilleen paremmin vastinetta ja vielä fiksut kaupat tehdessään omat takaisin, jos kitaran haluaa joskus myydä. Esim LP Studioita liikkuu 600-800 eurolla torilla.
 
Pakkohan se jonkun on uusia kitaroita ostaa, muuten menee firmat konkurssiin :) Ellet sitten tarkoittanut että LP Studio / American strat ovat sen verran laadukkaampia kuin nuo muut mainitut että kannattaisi suosiolla ostaa halpa käytetty?
 
Kaipa tuota voi harkita, mutta en tullut edes ajatelleeksi alussa. Jotenkin kitara on henkilökohtaisempi väline kuin vaikkapa auto, jotenkin tuntuu epämiellyttävältä toisen vanhaa ostaa...
 
Ziggy Bubba
30.05.2012 17:30:18 (muokattu 30.05.2012 17:38:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vasurihemmo ja kohtalotoveri ilmoittautuu :)
 
Noissa Tribute-sarjan Gibsoneissa voi viimeistely olla aika "karua" verrattuna esim. Studioiden kunnolliseen lakkaukseen ja tatsiin. Omien kokemusten mukaan jälkimmäisissä on myös vähemmän heittelyä tossa suhteessa. Vaan kyllä ne aivan messeviä vehkeitä ovat Tributkin, ei siinä. Jos ei siis se tietty karheus haittaa.
 
Fenderiltä en itse jenkki-Stankkua ostaisi, ne kun ovat tatsiltaan pitkälti identtisiä Meksikon vastaavien kanssa. Yksi syy on satiinilakkaus, joka ei mua niin nappaa. Itse asiassa Squierin Classic Vibet natsaavat mun räpylään osittain tosta syystä paremmin. Alle tonnin Fender-mallisissa japanilaiset Tokait ja Fenderit on erittäin hyvää laatua. Torilta bongasin joku aika sitten mainion Tokain telen oikein passeliin hintaan. Bonuksena reilusti päivitetyt rautaosat ja asialliset säädöt valmiina - noita ei usein kaupasta saa suorilta.
 
Jos itse olisin tonnilla kitaraa hommaamassa, iskisin kaksi kärpästä yhdellä iskulla: Classic Vibe ja joku halvempi Gibson rinnalle :) Tokain japsi LP-kopiot käytettynä menee muuten myös oikein hyvin hintahaitariin, jos siis kohdalle sattuu.
 
Tällä hetkellä torilla on jopa ihmeen vähän ton hintaluokan laatupelejä tarjolla, mutta maltti on etenkin meillä vasureilla tosissaan valttia.
 
E: Tuo SG Standard P90 näyttää kyllä aika hyvältä hinnankin puolesta. Jos siis noiden mikkien pikkasen huriseva ja pureva soundi nappaa.
 
Vaan eipä ole pahan näköinen tai oloinen tämä uusi Studio-versiointi:
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2012_fi_ch_lh.htm
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
dropD
31.05.2012 09:00:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla budjetilla vasurisoittajan kannattaisi vilkaista myös läpi myös tämän pajan tarjonta http://gordonsmith.fi/kitaramallisto.html
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
fps
31.05.2012 16:49:23 (muokattu 31.05.2012 17:15:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Tuolla budjetilla vasurisoittajan kannattaisi vilkaista myös läpi myös tämän pajan tarjonta http://gordonsmith.fi/kitaramallisto.html
 
Vau, nuohan näyttävät todella hyviltä ja kustomointi on plussaa, eikä edes lisämaksua vasenkätisyydestä! Todella upeaa. Ilmeisesti ihan päteviä kitaroita? Suuntaan katseen ehdottomasti tuohon suuntaan, kiitos paljon linkistä :)
 
EDI: Mitähän käytännön eroa on normitallalla (Wrap over tyyppinen talla) verrattuna noihin vaihtoehtoihin, tune-o-matic ja säädettävään tallaan?
 
Numb
31.05.2012 16:51:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fps: Vau, nuohan näyttävät todella hyviltä ja kustomointi on plussaa, eikä edes lisämaksua vasenkätisyydestä! Todella upeaa. Ilmeisesti ihan päteviä kitaroita? Suuntaan katseen ehdottomasti tuohon suuntaan, kiitos paljon linkistä :)
 
Pari ketjua GS -kitaroista: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=193872&o=0&#p9494782
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=172277&o=0&#p8488894
 
I might be schizophrenic but I am also Jesus
dropD
01.06.2012 08:14:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fps: Vau, nuohan näyttävät todella hyviltä ja kustomointi on plussaa, eikä edes lisämaksua vasenkätisyydestä! Todella upeaa. Ilmeisesti ihan päteviä kitaroita? Suuntaan katseen ehdottomasti tuohon suuntaan, kiitos paljon linkistä :)
 
EDI: Mitähän käytännön eroa on normitallalla (Wrap over tyyppinen talla) verrattuna noihin vaihtoehtoihin, tune-o-matic ja säädettävään tallaan?

 
Mulla on noita kaksi ja tykkään kovasti. Jos olisin aikanaan tiennyt pajan olemassaolosta, niin mulla ei varmaan olisi nyt yhtään gibsonia. Ei sillä, että gibsonit olisivat huonoja, mutta noissa gordoneissa on jotain paljon henkilökohtaisempaa. Ovat vielä kohtuuhintaisia eivätkä sorsi vasureita.
 
Noista talloista tuo wraparound on yksi kiinteä murikka eli siinä ei voi intonaatiota säätää. TOM ja gordonin oma säädettävä talla on sitten säädettävissä. Mulla molemmissa tuo säädettävä talla ja tuntuu olevan pätevä ratkaisu. Hyvä säätövara ja jämäkkä rakenne.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
MannihilatoR
02.06.2012 21:17:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en kyllä nähnyt kuin yhden vasurin, , ,gortongin.
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
dropD
04.06.2012 09:04:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MannihilatoR: en kyllä nähnyt kuin yhden vasurin, , ,gortongin.
 
Kaikki gordonit tehdään tilauksesta. Vasurina tai oikurina.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «