Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Relikoinnin tekijöitä?
1 2 3
Sinus
30.05.2012 14:16:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaako kukaan tietää hyvää relikointi pajaa? Sellaista mikä olisi myös opiskelijabudjetille sopiva. Parasta olisi jos se olisi lähellä Kouvolaa. Itse olen niin käsi tekemään noita, niin jos löytyis joku joka osaa tuon homman.
 
Karvamammutti
30.05.2012 14:51:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinus: Mahtaako kukaan tietää hyvää relikointi pajaa? Sellaista mikä olisi myös opiskelijabudjetille sopiva. Parasta olisi jos se olisi lähellä Kouvolaa. Itse olen niin käsi tekemään noita, niin jos löytyis joku joka osaa tuon homman.
 
Oon kuullu että Iisalmen lähistöllä oleva Painis & Esso Ry tekee relikointeja edullisesti. Työstöjäljet ovat sitten melko brutaaleja.
 
"Say Jar Jar Binks is an abomination. Say it!" -Wade Wilson
Numb
30.05.2012 15:35:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Oon kuullu että Iisalmen lähistöllä oleva Painis & Esso Ry tekee relikointeja edullisesti. Työstöjäljet ovat sitten melko brutaaleja.
 
Työvälineinä tiettävästi auto, köysi ja asfaltti. Viimeistely puoliksi syödyllä mäyrällä.
 
I might be schizophrenic but I am also Jesus
MaxDamage
30.05.2012 15:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvimmalla varmaan pääsee kun ottaa hiekkapaperin käteen ja pistää hihat heilumaan. :D
 
Vakavasti puhuttuna, eikös relikointi (Edes kohtalaisen laadukas) ole järjestään melko tyyris operaatio? Taitaa nuo Fenkun relikitkin maksaa yleensä sen monen monta tonnia..
 
McNulty
30.05.2012 15:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä yksi kotimainen vaihtoehto:
http://www.monsteramps.fi/site/?lan=1&page_id=16
 
Opiskelijabudjetilla tuskin onnistuu mutta aina kannattaa kysyä.
 
Your HP is my kW
Estranged
30.05.2012 15:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Oon kuullu että Iisalmen lähistöllä oleva Painis & Esso Ry tekee relikointeja edullisesti. Työstöjäljet ovat sitten melko brutaaleja.
 
Numb: Työvälineinä tiettävästi auto, köysi ja asfaltti. Viimeistely puoliksi syödyllä mäyrällä.

 
Ette tiedä puoliakaan.
 
Edullinen, mutta nopea sekä hyvä. Soittoon vaikuttavia peruuttamattomia vaurioita ei korvaa.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional | "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen
Krice
30.05.2012 16:07:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Relikoinnin voi tehdä itsekin. Soittaa vaan kitaralla ahkerasti yli 10 vuotta. Hidastahan tuo on, mutta jälki on erittäin aidon tuntuista.
 
Jussiman
30.05.2012 16:16:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Relikoinnin voi tehdä itsekin. Soittaa vaan kitaralla ahkerasti yli 10 vuotta. Hidastahan tuo on, mutta jälki on erittäin aidon tuntuista.
 
Mun mielestä kaikki muunlainen relikointi on vain typerää huijausta. Se relikoitunut pinta pitää tulla rankasta soitosta!
 
ballfish
30.05.2012 16:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Mun mielestä kaikki muunlainen relikointi on vain typerää huijausta. Se relikoitunut pinta pitää tulla rankasta soitosta!
 
Sama kai hakkaako sitä asfalttiin vai lavankulmaan =)
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Vetehinen
30.05.2012 17:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Sama kai hakkaako sitä asfalttiin vai lavankulmaan =)
 
Road worn elikkäs asvaltti on aito asia. =)
 
Kumpaan käytät enemmän aikaa: soittamiseen vai verkossa roikkumiseen?
balanced1
30.05.2012 17:30:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Relikoinnin voi tehdä itsekin. Soittaa vaan kitaralla ahkerasti yli 10 vuotta. Hidastahan tuo on, mutta jälki on erittäin aidon tuntuista.
 
Hommaa voi nopeuttaa kohtelemlla kitaraa kuten SRV lavalla..
 
Nigelson
30.05.2012 17:35:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Hommaa voi nopeuttaa kohtelemlla kitaraa kuten SRV lavalla..
 
Tällä tekniikalla relikoituu samalla kätevästi myös sormet!
 
markus16
30.05.2012 17:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaxDamage: Vakavasti puhuttuna, eikös relikointi (Edes kohtalaisen laadukas) ole järjestään melko tyyris operaatio? Taitaa nuo Fenkun relikitkin maksaa yleensä sen monen monta tonnia..
 
Pieni kolhu lavassa ja lohkeama maalipinnassa pudottaa arvoa kymmenillä euroilla, puoliksi maalittomaksi hiottu body ja ruosteinen hardware nostaa satasilla. Loogista.
 
Kirka saatana!
StevieRayVehkakoski
30.05.2012 18:24:30 (muokattu 30.05.2012 18:24:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara syliin ja baarikierrokselle, muutaman päivän ryyppäät ympäri Suomena sen kanssa ilman laukkua niin rupeaa näyttämään road-wornilta ja syntyy sellainen henkilökohtainen kontakti kun heräät joka aamu ojasta kitara sylissä.
 
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
the-Antero
30.05.2012 19:03:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Relikoinnin voi tehdä itsekin. Soittaa vaan kitaralla ahkerasti yli 10 vuotta. Hidastahan tuo on, mutta jälki on erittäin aidon tuntuista.
 
Hulluutta, eihän tuo ole sama asia kuin että joku naarmuttaa sun kitaraa maksusta...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Midrange
30.05.2012 19:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin ne fender tehdasrelikoinnit vaikuttaa mun silmään erittäin keinotekoisen näköisiltä. Eivät näytä lainkaan aidoilta.
 
Mutta eiköhän semmoset bodyn jutut hoidu helposti itse santapaperilla. Tarpeeksi aikaa käyttäen voi saada aidonkin näköistä.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Sinus
30.05.2012 22:09:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tyhjentävistä vastauksista :D Taidan ottaa santapaperin käteen ja lähteä baariin kitara kainalossa ja aina, kun herään aamulla ojasta, niin paijailen sitä kitaraa sillä santiksella. Perhana! Siis kyse on kuitenkin jostain affinity paskasta, josta haluaisin kokeilun vuoksi tehdä sellaisen käytetyn näköisen. Itelläni ei ole aikaa 10-40 vuotta soitella tuota, että siitä saisi käytetyn näköisen. Kysyin monsterista ja noh sanotaanko, että itsetehty alkaa kuulostamaan paremmalta vaihotehdolta. Eli täytyy taas itseään hikeyttää ja alkaa hioskelemaan bodya.
 
ballfish
30.05.2012 22:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinus: Kiitos tyhjentävistä vastauksista :D Taidan ottaa santapaperin käteen ja lähteä baariin kitara kainalossa ja aina, kun herään aamulla ojasta, niin paijailen sitä kitaraa sillä santiksella. Perhana! Siis kyse on kuitenkin jostain affinity paskasta, josta haluaisin kokeilun vuoksi tehdä sellaisen käytetyn näköisen. Itelläni ei ole aikaa 10-40 vuotta soitella tuota, että siitä saisi käytetyn näköisen. Kysyin monsterista ja noh sanotaanko, että itsetehty alkaa kuulostamaan paremmalta vaihotehdolta. Eli täytyy taas itseään hikeyttää ja alkaa hioskelemaan bodya.
 
Varovasti ja tarpeeks hienolla paperilla sit. Tulee paree. Sitte kolauttelet kulmia teräaseilla, lapaan tietysti tupakilla jälki jne =) Potikat uittaa kahvissa.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Gabe
30.05.2012 22:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Relikoinnin voi tehdä itsekin. Soittaa vaan kitaralla ahkerasti yli 10 vuotta. Hidastahan tuo on, mutta jälki on erittäin aidon tuntuista.
 
Jussiman: Mun mielestä kaikki muunlainen relikointi on vain typerää huijausta. Se relikoitunut pinta pitää tulla rankasta soitosta!
 
Samaa mieltä olin kanssanne aiemmin. Sitten tajusin että aika paljon pidempään kuin kymmenen vuotta saa soittaa jos haluaa saada paksun polylakkakerroksisen kitaran relikoitumaan.
 
Ja aloittajalle että tuskin opiskelijabudjetilla saa laadukasta jälkeä. Kannattaa toki kysellä tarjouksia.
 
Kananttaa osta ohutnitrolakkakerroksinen (faded/worn jne.) Ei tarvii kuin pari vuotta soittaa ja jo näkyy kunnolla käytönjälkeä.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
RamoQ
30.05.2012 23:29:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Varovasti ja tarpeeks hienolla paperilla sit. Tulee paree. Sitte kolauttelet kulmia teräaseilla, lapaan tietysti tupakilla jälki jne =) Potikat uittaa kahvissa.
 
Mehän vedettiin kaverin Straton runkoa moottoripyörän perässä. Tuli meinaan oikeasti kuluneen näköstä. Ei haitannut paksu lakkakerroskaan.
 
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «