jazzmies 28.05.2012 15:32:40 | |
---|
Duro: Ihan hyvä idis. Kävin kattomas Yamahan sivuilla enkä löytänyt mistää tosin contact-namiskaa tai mailiosoitteita. Tai sitten menivät vain ohi silmien. Ota yhteys Jan-Erik Suniin F-Musiikissa. Hän todellakin osaa Yamaha-asiat! Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Legenda 28.05.2012 17:45:48 | |
---|
|
Duro 28.05.2012 17:52:38 | |
---|
jazzmies: Ota yhteys Jan-Erik Suniin F-Musiikissa. Hän todellakin osaa Yamaha-asiat! Minäpä pistän sähköpostia. Kiitos vinkistä :) Tilipitappituppitappi |
VeKrio 28.05.2012 20:34:50 | |
---|
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä. |
Kailis 29.05.2012 01:47:23 | |
---|
Seba: Kai tuosta uskaltaa jo mainita kun on jo maassa, vaikka vasta huomenna saan omiin käsiin.. http://i2.photobucket.com/albums/y4 … 51_149494291851058_1008511631_n.jpg Antonio Drumsin 14x6" 1ply steambent pähkinävirve. Käsityötä kroatialaisista laatupuista. Odotukset on suht korkealla. Nyt on odotukset täälläkin korkealla. Kerro kokemuksia kunhan kerkeät piiskaamaan. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
Duro 29.05.2012 22:24:16 (muokattu 29.05.2012 22:24:30) | |
---|
Viimeisin dyykkaus: tanssisali Lutakon metallinkeräyksestä Milleniumin ja Pulsen haikkatellinkien raadot. Noista saanee yhdisteltyä yhden toimivan kokonaisuuden Yamahoita varten. Tilipitappituppitappi |
Kailis 29.05.2012 23:04:50 | |
---|
Duro: Viimeisin dyykkaus: tanssisali Lutakon metallinkeräyksestä Milleniumin ja Pulsen haikkatellinkien raadot. Noista saanee yhdisteltyä yhden toimivan kokonaisuuden Yamahoita varten. Riippuu siitä miten "toimiva" määritellään =D Odotettavissa kierteiden korkkaantumista ja yleistä huteruutta. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
Duro 29.05.2012 23:08:48 (muokattu 29.05.2012 23:11:03) | |
---|
Kailis: Riippuu siitä miten "toimiva" määritellään =D Odotettavissa kierteiden korkkaantumista ja yleistä huteruutta. Nääh. Ei sitä kuitenkaan säädetä tai siirrellä :) Keikalle ja studioon ottaa sitte pääsetistä oikeita ständejä. Eli silleen toimiva, kyllä mä oon kaverin setis huomannu että se Milskakin toimii jos sitä ei roudaa tai säädä. Ja on mul sähkösetis ollu Milskan pedaali jo hyvät tovit ja hienosti toimii. Tuo Milskan ständihän on muuten ihan iskukunnossa, ja sitä tukevampaa mallia (ei oikeestaan mitenkään eroa esim. Premierin 4000-sarjan ständistä minkä joskus omistin), mutta siitä jostain syystä uupuu kokonaan se sisempi putki. Pitää jostain metästää sellanen tai rakentaa tosta Pulsen rimpulaständin sisemmästä putkesta ja jostai toisesta ständin putkesta vaik :) Tilipitappituppitappi |
Seba 30.05.2012 00:21:09 (muokattu 30.05.2012 00:21:50) | |
---|
Kailis: Nyt on odotukset täälläkin korkealla. Kerro kokemuksia kunhan kerkeät piiskaamaan. Mä olen varsin huono kuvailemaan soundeja kun oon hieman amatööri sillä(kin) saralla :) Hiton kiva virve, kireällä vireellä rapsakka kuin näkkäri, soi napakasti hyvällä botnella. Vähän matalammalla vireellä vielä botnekkaampi ja soi kauniisti ja puisesti ilman häiriöääniä. Itse tykkään hieman lyhyemmästä soinnista niin testien jälkeen jäi lyöntikalvo suht kireälle, alakalvon jätin selkeästi matalammalle mitä bonhamissa tulee pidettyä. Tiukka ja botnekas näkkäri on ehkä lopputulema :) Virittämisessä olen täysin tollo, enkä tiedä miten noi "pitäisi" virittää, niin ruuvailen vaan niin kauan että alkaa miellyttää :) Siis toki vireeseen osaan jotenkuten väännellä, mutta ei mitään tietoa oikeista kireyksistä, tai miksikä niitä nyt sit kutsutaankaan :) Yhtä hyvä olen luonnehtimaan soundia, eli tämän viestin informaatioarvo hipoo nollaa. Pääasia että omaan korvaan ihan perkeleen hyvä, ja olen erittäin tyytyväinen hankintaan. no niin on |
Kailis 30.05.2012 09:52:54 (muokattu 30.05.2012 09:53:43) | |
---|
ruuvailen vaan niin kauan että alkaa miellyttää Enemmän mäkin luotan tähän metodiin kuin siihen että sokeasti laittaa johonkin säveleen. Rummut on kuitenkin yksilöitä, ja eri kalvoilla koko pakka muuttuu. Kovat pojathan virittävät myös akustiikan ehdoilla, siis nimenomaan korviinsa luottaen. Mulla on myös sellainen kalvopainemittari. Ihan kiva lelu. Pääasia että omaan korvaan ihan perkeleen hyvä, ja olen erittäin tyytyväinen hankintaan. Tää oli kiva kuulla. Onnea! pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
Seba 30.05.2012 10:07:32 (muokattu 30.05.2012 10:09:39) | |
---|
Kailis: Enemmän mäkin luotan tähän metodiin kuin siihen että sokeasti laittaa johonkin säveleen. Rummut on kuitenkin yksilöitä, ja eri kalvoilla koko pakka muuttuu. Kovat pojathan virittävät myös akustiikan ehdoilla, siis nimenomaan korviinsa luottaen. Mulla on myös sellainen kalvopainemittari. Ihan kiva lelu. Mulla on sellainen "momenttiavain" joka vetää kylmiltään aika lähelle vireeseen, siitä sitten hienosäätöä korvalla. Helpottaa tällaista puukorvaa aika paljon ja voi aika nopeasti testailla eri vireitä. Tää oli kiva kuulla. Onnea! kiitos, tämä jää kyllä taloon ehdottomasti. Hyvää vastapainoa bonhamille eri maailmasta, se kun ei kaikkiin hissutteluihin oikein istu :) Ainoa miinus kun tuo ei puuhoopeilla mahdu standiin? Mistä saisi tarpeeksi suuren johon mokoma istuisi? Jäi vaan niin pahasti kaivelemaan kun kaamealla kapulalla oli niin järkyttävän hyvä basarisoundi että pitää varmaan tilata itelle uudet rummut kostoksi kun saan vähän kamaa myytyä jaloista :) no niin on |
EJ84 30.05.2012 10:20:48 | |
---|
Seba: Jäi vaan niin pahasti kaivelemaan kun kaamealla kapulalla oli niin järkyttävän hyvä basarisoundi että pitää varmaan tilata itelle uudet rummut kostoksi Muistanko väärin vai oliko sulla Jammun 9000 setti? Kannattaa varmaan kalvojen vaihtoa kokeilla ensin ja testailla eri vireitä ennen kaupoille ryntäämistä? |
Seba 30.05.2012 10:27:36 | |
---|
EJ84: Muistanko väärin vai oliko sulla Jammun 9000 setti? Kannattaa varmaan kalvojen vaihtoa kokeilla ensin ja testailla eri vireitä ennen kaupoille ryntäämistä? muistat väärin, mulla on vaan vanhat exportit pilalle modattuna. http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/IMAG0616.jpg Moposetti 10x10, 14x14, 20xjotain :) Ajattelin tilalle umpivaahteraa 12x8, 14x14 ja 20x15 moposettiä. no niin on |
EJ84 30.05.2012 10:39:28 | |
---|
Seba: muistat väärin, Ajattelin tilalle umpivaahteraa 12x8, 14x14 ja 20x15 moposettiä. Hyväksytty! Muistitko kiinnittää huomiota kaamean kapulan kalvotukseen, mitä oli kiinni? |
Laakstr 30.05.2012 10:49:11 (muokattu 30.05.2012 10:50:46) | |
---|
Seba: ...Ainoa miinus kun tuo ei puuhoopeilla mahdu standiin? Mistä saisi tarpeeksi suuren johon mokoma istuisi? Sonorin 400 ständiin pitäisi mennä. Max halkaisija rummulle on n. 42 cm. Tälläiseen sain oman puuvanteisen istutettua nätisti. E: Nätti rumpu ! |
Seba 30.05.2012 10:50:12 | |
---|
EJ84: Hyväksytty! Muistitko kiinnittää huomiota kaamean kapulan kalvotukseen, mitä oli kiinni? aquarianin super kick taisi olla lyöntikalvona, reikä resossa ja tyhjä 22" pearlin all maple rumpuna. Kapula varmaan korjaa jos meni väärin :) no niin on |
Seba 30.05.2012 10:51:21 | |
---|
Laakstr: Sonorin 400 ständiin pitäisi mennä. Max halkaisija rummulle on n. 42 cm. Tälläiseen sain oman puuvanteisen istutettua nätisti. E: Nätti rumpu ! Tänks, pitää laittaa tilaukseen moinen. no niin on |
Kaamea kapula 30.05.2012 11:01:59 (muokattu 30.05.2012 11:12:53) | |
---|
Seba: aquarianin super kick taisi olla lyöntikalvona, reikä resossa ja tyhjä 22" pearlin all maple rumpuna. Kapula varmaan korjaa jos meni väärin :) juup Aquarian SKI ja oiskohan PS3 resona, rumpuna Pearl Mlx 22x16 basari. Ainiin, viimeisin ostos on Antonio Drumsin solid steambent ash (saarni) virppa kokoa 14x5,5 Kuva omissa kuvissa kun en osannut sitä tähän linkata.. Upeita rumpuja nämä, suosittelen. Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
Tuplat... Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
Duro 30.05.2012 16:54:31 | |
---|
Kaamea kapula: Tuplat... Merkki/malli?...BDDDDD Enivei, nyt en dyykannu vaan hain: Sonor 200-sarjalaisen puomiständin sekä snareständin. Tilipitappituppitappi |