Aihe: Halpa ja hyvä kitara aloittelijalle?
1 2
JRE
22.05.2012 07:46:07 (muokattu 22.05.2012 07:50:38)
Hieno nosto. Mistä tämmösiä ketjuja löytyykään? +1 tälle :)

Asia on näemmä edelleen ajankohtainen, vaikka lähes 10 vuotta on kulunut...

Ja jos M-100 on huono, niin ei se M-50 varmaan sen parempi ole

p.s. mikäs siitä M-100:sta huonon tekee, itse en löydä muuta negatiivista kuin painon...
nisumaka
23.05.2012 17:07:09 (muokattu 23.05.2012 17:12:49)
Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin, että vallan fiksu ratkaisu sinulle olisi kitaraopettaja, tai vähintäänkin joku hieman kokemusta omaava harrastaja. Mikäli kumpaakaan ei ole tarjolla, kysy kaupasta kitaraa ostaessasi, mitä maksaa sen säätäminen. Olisi tärkeää, että sinun korvasi kehittyisi oikein, ja jos kitara soi "väärin" eli epävireisesti, sinä alat hyväksyä sen (opit kuulemaan skaalat/soinnut väärin). Sinällään sanoisin vain, että älä osta kitaraa, jossa on tremolo. Tai jos haluat esimerkiksi straton nyt aivan välttämättä, niin lukituta tremolo (sen voi myöhemmin palauttaa toimintaan). Toimenpide on äärimmäisen yksinkertainen, kitaraan asennetaan vain 5 kpl jäykkiä jousia, ja hieman kiristetään tallan ruuveja.

Käytetty voisi olla vallan hyvä vaihtoehto, siinä 200e alkaa jo saada ihan toimivia kitaroita, ja sitten joku noin 100e hintatason vahvistin. Esim. käytetty Roland Cube 30x on tosi hyvä, kun siinä on perusefektit sekä viritysmittari samassa. Mulla on vielä tänäänkin treenikämpällä tommoinen rolandi, sillä heittää ihan ok treenit.

Intonaation säätö on niin monimutkainen juttu todellisuudessa, että siinä kannattaisi käyttää kaveria mukana. Jos sinulla on hyvä mittari, ja ohjeet, niin ei se nyt tietysti mahdotontakaan ole. Ongelma ei ole "matemaattinen - mekaaninen tekniikka", vaan se, että tossa tarvitaan aika paljon käden taitoa ja korvan kehittymistä. Katsopa youtubesta guitar intonation tuning tms rupee löytyy tietoa. Ja kysy vaan lisää, tämä site on sitä varten, että keskustelua käydään. Ja siis jos intonaation säädät, se säädetään tietyille kielille (=kielten paksuus ja MERKKI/tyyppi esim D'Addario XL110 on mulla).
Gabe
23.05.2012 17:14:17
nisumaka: Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin, että vallan fiksu ratkaisu sinulle olisi kitaraopettaja, tai vähintäänkin joku hieman kokemusta omaava harrastaja.

Mä luulen (ainakin toivon) että alkuperäinen kysyjä on jo tullut asian suhteen jonkinlaiseen päätökseen kymmenessä vuodessa :D
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
nisumaka
23.05.2012 17:18:16
Heh, ei sitä tiedä, tää on niin yleinen aihe täällä. Mutta tossa on hyvä tutori: www.youtube.com/watch?v=ImT-o4vI5YI&feature=related yleisesti ottaen miten skitta säädetään.
The Oath
28.05.2012 23:24:07
Ibanez grx70dx on hyvä kitara aloittelijalle, koska se on melko monipuolinen.

Ostakaa joku tuo mun pois? pv:tä. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)