Aihe: Roolipelit Warhammerista RuneQuestiin
1 2 3 4 5
jarkkkk
28.08.2011 20:07:45
Joskus yläaste/amisaikoina tuli jonkin verran parin kaverin kanssa lähinnä D&D:a ja jottain randomeita pelattua. Nyt on joku puol vuotta kumottanu päästä taas pellaamaan. Kaikkea mahdollista. En vaan tunne täältä kettään ketä näitä harrastais =(
miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski
Stormcow
10.09.2011 20:58:55
Tulipas pelattua eka peli noilla Dark Eldareilla. Vastassa ultramariinit, koko 1500p. Tiukka peli, vastustaja sai tiputettua aika paljon transportteja, ennenkuin pääsin tekemään kunnolla vahinkoa..mariinien ekalla vuorolla assault terminaattorit chargesivat archonin ja truebornit, ja tämä mättö kesti koko pelin ajan. Truebornit kuolivat heti, mutta Archon ei ottanut koko pelin aikana yhtään haavaa (shadow field toimii) ja sai tapettua chaplainin ja yhden terminaattorin. Metsästä rymistellyt talos viipaloi 3 termistä (ennenkuin termikset vasaroivat taloksen paloiksi) ja myöhemmin kaksi wycheä saapui tukemaan herraansa. Lopulta peli päättyi tasapeliin, kun mariinit kykkivät omalla objektiivillaan enkä saanut flat outilla liikutettua mitään contestoimaan..
Everything turns into shit..
Strangten
13.10.2011 13:53:45
Nuages: Onko kukaan pelannut Rolemasteria?

Joskus skidinä pelattiin, ehkä viitisentoista vuotta sitten. Muuta en muista kuin että hirmuisen tekninen ja monimutkainen pelimekaniikka siinä tuntui olevan, plus välillä tapahtui hyvin omituisia juttuja, kuten esimerkiksi taivaalta saattoi yhtäkkiä singahtaa varpunen suoraan jonkun pelaajan hahmon silmään. Nämä tällaiset jutut lienee kyllä olleet nuoren pelinjohtajan oikkuja.
Huumorintajuni johtuu alitajunnastani.
Epämuusikko
13.10.2011 16:03:21
Nuages: Onko kukaan pelannut Rolemasteria?

Hep! Sehän se oli, kun en muistanut sen nimeä. Hienoo.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
carnation
02.02.2012 23:19:08
Jostain tuli kunnon nostalgiapuuska yhtäkkiä ja mieleen kirposi eräs roolipeli, hieman erikoisemmassa formaatissa ehkäpä. Joskus 90-luvun puolella tuli muistaakseni Radio Mafialta roolipeliohjelma, nimi taisi olla Lohikäärmepuu tms. Muistaako joku muu sitä? Sinne sai soittaa, juontaja jonkinlaista tarinaa kuljetti ja soittaja sitten näitä valintoja teki ja eteni pelissä tai sitten ei edennyt. Varmaan melko turha toivo, että jostain historian siipien havinan seasta löytyisi audiona tätä ohjelmaa, vaan olisipa mukava vuosien jälkeen kuunnella. Hämärät muistikuvat...

Ja sitten...

Hohhoijaa: Onko muilla muistikuvia näistä taistelupelit-sarjan edustajista? http://en.wikipedia.org/wiki/Fighting_Fantasy

http://fi.risingshadow.net/library?action=book&book_id=3601
http://fi.risingshadow.net/library?action=book&book_id=3599

Noiden kanssa vierähti joskus runsaalti aikaa. Yksinpelin ideana oli kulkea tarinassa eteenpäin valitsemalla aina muutamasta vaihtoehdosta ja siirtymällä toiseen osioon. Tavallaan kyseessä oli tekstiroolipeli jonka "pelinjohtajana" toimi kirja itse.

...ei saatana. Meinasin juuri kysyä, että mitä nämä kirjat olivat nimeltään, mutta nyt selvisi sekin. Muksuna noita kirjastosta lainasin ja huisin jännittävää seikkailua tarjosivat. Varkaiden kaupungin kansikuvan muistan edelleen. Katsoin paikallisen kirjaston hakukoneella että vieläkö löytyy, näyttäisi olevan hyllyssä useampikin tämän sarjan kirja. Nyt tiedän mitä teen huomenna...
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Nuages
03.02.2012 21:26:58
Strangten: Joskus skidinä pelattiin, ehkä viitisentoista vuotta sitten. Muuta en muista kuin että hirmuisen tekninen ja monimutkainen pelimekaniikka siinä tuntui olevan, plus välillä tapahtui hyvin omituisia juttuja, kuten esimerkiksi taivaalta saattoi yhtäkkiä singahtaa varpunen suoraan jonkun pelaajan hahmon silmään. Nämä tällaiset jutut lienee kyllä olleet nuoren pelinjohtajan oikkuja.

Roolimestarissa oli se hieno piirre, että ne kriittisten osumien taulukot toivat peliin hieman realismia sellasen takomisen sijaan, jossa ainoastaan hit pointsien loppuminen johtaa kuolemaan. Käytännössä pelissä siis joka ainoa hyökkäys oli hengenvaarallinen ja periaatteessa lohikäärmeenkin saattoi tappaa yhdellä tikariniskulla, jos vain kävi ilmiömäisen hyvä tuuri.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
CountX
26.05.2012 23:40:48
Stormcow: Huom! Olet kirjoittamassa yli 113 päivää vanhaan aiheeseen!

Ja höpsis..

Sain unessa viestin aloittaa rakentamaan fabaan Vampire Counts armeijaa, jossa on pajon skeleton warrioreja..joten pistin maelstromista tilaukseen 80 Manticin skeleä, 10 GW:n Black knightia ja corpse cartin sekä kolme characteria (Banelegionsilta, gamezonelta ja enigma miniaturesilta)+VC armybookin (tuli muuten yli satasen halvemmaksi kuin jos olis ollu kaikki GW:n figuja)..

Eihän siinä muuten mutta työn alla on myös 70 Beastmania ja viitisenkymmentä skavenia..

Äijähän on tilannut kerralla ihan kunnon satsin maalattavaa. Itse oon tässä tuskaillu kymmenen luurangon kanssa, kun ei meinaa tulla valmista ei sitten millään. Oon todella hidas maalaaja. Maalasin vasta Nurgle Chaos Lordin kahteen päivään, mikä on meikältä todella nopeasti. Siis tämän: http://www.games-workshop.com/MEDIA … 01003_NurgleChaosLord01_873x627.jpg
Whatever you got, I'm against it.
Stormcow
26.05.2012 23:46:42 (muokattu 26.05.2012 23:57:01)
No joo, pari viikkoo sitten tuli maalattua 20 skavenia yhessä päivässä..alotin muistaakseni kuudelta illalla ja olin valmis yhen aikaan yöllä..skaveneita on tällä hetkellä valmiina jo 100, jotka on maalattu noin kuukauden aikana..

Tuossa vielä potretti Enigman vampista:
http://www.maelstromgames.co.uk/sto … ng_eng_msd_chs_141_000_01_large.jpg
että mutta tämä sitä myös ihmisen mitä sillä siitä kautta silloin tämän mukaan tässä minä minun kaikki vaikka hänen siinä
CountX
27.05.2012 00:21:08
Stormcow: Tuossa vielä potretti Enigman vampista:
http://www.maelstromgames.co.uk/sto … ng_eng_msd_chs_141_000_01_large.jpg

Tuota silmäilin itsekkin. Toinen vaihtoehto olis AoW:n Vampire Countess: http://www.maelstromgames.co.uk/sto … ow_aow_aow_und_100_000_01_large.jpg
Stormcow
27.05.2012 00:23:40
CountX: Tuota silmäilin itsekkin. Toinen vaihtoehto olis AoW:n Vampire Countess: http://www.maelstromgames.co.uk/sto … ow_aow_aow_und_100_000_01_large.jpg

Taikka sitten tämä veijari:
http://www.maelstromgames.co.uk/sto … ae_blg_bnl_cha_015_000_01_large.jpg
tosin asento oli omaan silmään vähän outo joten valitsin enigman..
että mutta tämä sitä myös ihmisen mitä sillä siitä kautta silloin tämän mukaan tässä minä minun kaikki vaikka hänen siinä
CountX
27.05.2012 00:36:07
Stormcow: Taikka sitten tämä veijari:
http://www.maelstromgames.co.uk/sto … ae_blg_bnl_cha_015_000_01_large.jpg
tosin asento oli omaan silmään vähän outo joten valitsin enigman..

Tuo on myös hieno, mutta kovin pieni. Jos keskiverto ihminen on n. 35mm, niin tuo häiskä on vaan 33mm, mikä on kyllä liian vähän. Ei ole oikein vakuuttavaa jos armeijan johdossa on hintelä pikku-ukko.
Stormcow
27.05.2012 00:39:05
CountX: Tuo on myös hieno, mutta kovin pieni. Jos keskiverto ihminen on n. 35mm, niin tuo häiskä on vaan 33mm, mikä on kyllä liian vähän. Ei ole oikein vakuuttavaa jos armeijan johdossa on hintelä pikku-ukko.

Eikös GW:n skaalassa perusjantteri ole n. 30mm pitkä?
CountX
27.05.2012 00:43:30 (muokattu 27.05.2012 00:50:26)
Stormcow: Eikös GW:n skaalassa perusjantteri ole n. 30mm pitkä?

No ainakin nää luurangot on n. 35mm, kun ottaa asennon huomioon. Saman mitan sain suorana seisovasta Chaos Warriorista.

E: No ei tuo luuranko ihan niin pitkä olekkaan nyt kun tarkemmin mittasin. Mutta kyllä se 35mm on miusta ollut aina se mitta. Jos keskiverto ihminen on 175cm pitkä, niin 1:50 skaalassa siitä tulee se 35mm. En tosin tiedä onko tuo 1:50 virallinen GW-skaala. Mutta tähän skaalaan on päädytty esim. pienoismallit.netissä.
Stormcow
27.05.2012 00:44:30
Siinä tapauksessa pomo pitää laittaa kunnon murikan päälle seisomaan :D
Ed_Guy
27.05.2012 05:54:47
Meillä ois tarkoitus pelailla Hero Questia tossa joku päivä.
Hate all you want you ugly old mule you're never gonna be 20 percent cooler.
CountX
28.05.2012 20:20:53
Perkele tuli mieleen, että nostaakohan ne GW:llä myös maalien hintoja? Kyllähän ne ruojat tietysti senkin tekee, koska Vallejo kuulema ainakin nostaa. Ne on jo nyt 3 öröä purnukka, joka on kyllä ihan törkeästi liikaa. Pitääkö tässä siirtyä Tikkurilan tuotteisiin.
Stormcow
28.05.2012 21:41:38
CountX: Perkele tuli mieleen, että nostaakohan ne GW:llä myös maalien hintoja? Kyllähän ne ruojat tietysti senkin tekee, koska Vallejo kuulema ainakin nostaa. Ne on jo nyt 3 öröä purnukka, joka on kyllä ihan törkeästi liikaa. Pitääkö tässä siirtyä Tikkurilan tuotteisiin.

Eivät ilmeisesti nosta maalien hintoja, mutta muiden harrastevehkeiden hinnat nousee kyllä, osa jopa yli 50%..fantasiapeleistä muuten saa viimeisiä vanhan mallin citadel-maaleja alennuksella (mikäli on enää jäljellä)..
Karipiirto
28.05.2012 22:06:17

Samperi kun ei oikein tuppaa olla enää peliporukkaa. En ole oikein Seinäjoen harrastajien kanssa ollut tekemisissä koskaan kun en ole niitä ihmisiä jotka kovin herkästi lähtevät outoon porukkaan tämän tiimoilta. Muutamia tuttuja kiinnostaisi kokeilla mutta päädyn sillä meiningillä aina pelinrakentajaksi kun olen ainut "kunnolla" aiheeseen perehtynyt niissä porukoissa. Lisäksi porukkaa kiinnostaa enempi Call of Cthulhu, mikä sinänsä ei ole ollenkaan huono asia mutta tahtoisin päästä kokeilemaan myös tuota Pathfinderia, jota jotkut tituleeraavat parannelluksi D&D 3.5:ksi. Pitää vissiin nyt kesällä koittaa kerätä kaikki kiinnostuneet pöydän ääreen jollain konstilla ja vetää edes yksi onnistunut peli vaikka sitten Cthulhun parissa. Onnistunut peli saa varmasti paljon aikaan jo edes jonkinmoista kiinnostusta on.
"If you're going to be crazy, you have to get paid for it or else you're going to be locked up." Hunter S. Thompson
CountX
28.05.2012 22:08:54
Stormcow: osa jopa yli 50%

Tuo kuulostaa jo aika rajulta toiminnalta, etenkin kun ovat jo nyt ylihinnoiteltuja. Toivottavasti muut valmistajat ei seuraa perässä. Toiveajattelua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)