Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten poistaa otelauta merkit?
1 2
Kondoori
26.05.2012 11:16:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko porukalla kokemusta otelautamerkkien poistosta. Saako sitä tehtyä ihan tosta vain? Niin, että ei näy mitään, mitä olisi tehty.
 
"Society failed to tolerate me, and i have failed to tolerate SOCIETY!"
Juzzu
26.05.2012 11:48:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoituksetta ne lähtee ainaki sekunnon murto-osissa irti kun tekee hiontajigin lavan hiontaa varten ja tietenkin väärälle puolelle hiomakonetta että asioiden mennessä pieleen nauhahiomakone oikein imaisee kaulan syöväreihinsä.
Live and learn!
 
Otelautamerkit lähtee pois taltalla, dremelillä, puukolla, viilalla, porakoneella, räjähteillä, pahalla silmällä, mitä nyt on tottunut käyttämään ja mikä lapaseen istuu. Ongelmahan on sitten se kolojen täyttäminen siten, ettei pois nypittyjä merkkejä huomaa. Eebenissä se on helpohkoa, muissa puulajeissa vaikeampaa. Ja mikäli otelaudassa on nauhat, menee eebeninkin kanssa asiat vaikeammiksi.
 
En tiedä mitä olet tarkalleen tekemässä, mutta mitä se onkaan, anna olla.
Ellet sitten nauti itse tekemisestä, jolloin ehdottoman absoluuttisen varmasti pistät sorvin pyörimään!
 
wilo
26.05.2012 13:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voipi olla hankalaa just tuo kolojen täyttäminen.
On myynnissä tarralla kiinnitettäviä otelautamerkkejä. Voiskohan merkit värjätä tai peittää jollakin tarran tapaisella?
 
okabass
26.05.2012 14:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: Onko porukalla kokemusta otelautamerkkien poistosta. Saako sitä tehtyä ihan tosta vain? Niin, että ei näy mitään, mitä olisi tehty.
 
Jos ne ovat helmiäistä,niin kolvilla varovasti lämmittämällä ne (ainakin täplät) lähtevät ihan siististi irti. Muoviset lähtee esim. sopivalla piikillä, mutta ne kyllä helposti menevät piloille. Uusia kyllä saa kaupoista.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
joseplluissans
26.05.2012 22:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on pylväsporakone käytettävissä nii se. Kysymyksestä ei selvinnyt, että mitä tilalle tulee. Jos ei mitään, niin tosiaan ainut puu on eebeni jossa temppu onnistuu.
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
Gabe
27.05.2012 00:13:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzzu:En tiedä mitä olet tarkalleen tekemässä, mutta mitä se onkaan, anna olla.
 
Se mitä hän sanoi.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Cyrix-
27.05.2012 01:04:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pylväsporakonetta ei ole käytössä niin suosittelen asettelemaan kohtuullisen suurehkon nuotion ja pollttamaan kaiken mikä nuotiossa palaa. (On oikeasti VI"# mainen poistaa) siis IHAN OIKEASTI
 
Kondoori
27.05.2012 20:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidan jättää tekemättä. Otelauta ilman merkkejä on siisti.
 
"Society failed to tolerate me, and i have failed to tolerate SOCIETY!"
wilo
27.05.2012 21:30:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: Taidan jättää tekemättä. Otelauta ilman merkkejä on siisti.
 
Nyt mulle on vähän epäselvää, aiotko poistaa vai asentaa otelautamerkit?
 
tender.insanity
28.05.2012 08:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus jollain halpisakustisella koitin, miten otelaudan piste lähtisi pois. Ruuvimeisselillä tökkäsin ja hiukan kampesin, niin siististi lähti. Varmaankin kitaran paskuus ja halpuus näkyi myös tuossa.
 
Kondoori
28.05.2012 16:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Nyt mulle on vähän epäselvää, aiotko poistaa vai asentaa otelautamerkit?
 
Onko tämä joku trolli olevinaan? :D
 
KH-602 näyttäisi viellä hienommalta ilman otelautamerkkejä, niin moni muukin kitara.
 
Otelautamerkit siis kokonaan veks.
 
Pitää varmaan käyttää ammattilaisella, jos haluaa, että soittimessa ei ole jälkiäkään operaatiosta. Eli jos haluaa hyvää jälkeä.
 
Tähän minulla ei kuitenkaan taida nyt olla rahaa. :D
 
"Society failed to tolerate me, and i have failed to tolerate SOCIETY!"
Decadetroll
28.05.2012 16:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: Onko tämä joku trolli olevinaan? :D
 
KH-602 näyttäisi viellä hienommalta ilman otelautamerkkejä, niin moni muukin kitara.
 
Otelautamerkit siis kokonaan veks.
 
Pitää varmaan käyttää ammattilaisella, jos haluaa, että soittimessa ei ole jälkiäkään operaatiosta. Eli jos haluaa hyvää jälkeä.
 
Tähän minulla ei kuitenkaan taida nyt olla rahaa. :D

 
No jos haluat, ettei siitä otelaudasta oikeasti huomaa, että merkit on poistettu ja täytetty, niin sanoisin, että joudut kokonaan uuden otelaudan siihen laittamaan.. on meinaan hieman hankala homma paikata puusta koloja niin, ettei siitä todellakaan huomaa niitä paikkauksia.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
wilo
28.05.2012 22:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voithan kokeilla tommosilla tarrasysteemeillä, miltä skitta näyttäis: http://www.inlaystickers.com/servlet/the-280/1-fdsh-4%22-Dots(Rosewood)-Fret-Markers/Detail . Jos ihastut, sitten vaan kiikuttamaan ammattilaiselle tai kitara vaihtoon.
Sitä en tosin tiedä, onko tossa sun kitarassa pyöreät otelautamerkit.
 
Juzzu
29.05.2012 06:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: KH-602 näyttäisi viellä hienommalta ilman otelautamerkkejä, niin moni muukin kitara.
 
Ei se kyllä siitä ihan hirveen paljon hienommaksi muutu.
 
Odota par kuukautta niin villitys laantuu. Etpä raiskaa kitaran jälleenmyyntiarvoa tai tee(tä) muuten mitään peruuttamatonta. Jos tilu lähtee paremmin ilman otelautamerkkejä, vaihda kitaraa tai osta toinen.
 
Kondoori
29.05.2012 10:33:41 (muokattu 29.05.2012 10:33:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzzu: Ei se kyllä siitä ihan hirveen paljon hienommaksi muutu.
 
Odota par kuukautta niin villitys laantuu. Etpä raiskaa kitaran jälleenmyyntiarvoa tai tee(tä) muuten mitään peruuttamatonta. Jos tilu lähtee paremmin ilman otelautamerkkejä, vaihda kitaraa tai osta toinen.

 
Oleppas sie vammaine ihmiine. Kyllä toi ois omasta mielestä tappavan hieno ilman otelauta merkkejä.
 
Jätetään keskustelu kuitenkin tähän. Tiedän, että projektin saa tehtyä, niin että otelaudassa ei ole enään merkkejä, eikä siitä huomaa, että olisi joskus ollut merkkejä. Puupölyä saa katos talteen, ja sitä voi jollain tavalla lyntätä siihen(ei minun hommia).
 
Mutta myönnän sen, että itse en koko projektiin pysty.
 
"Society failed to tolerate me, and i have failed to tolerate SOCIETY!"
MPU
29.05.2012 11:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: Oleppas sie vammaine ihmiine. Kyllä toi ois omasta mielestä tappavan hieno ilman otelauta merkkejä.
 
Jätetään keskustelu kuitenkin tähän. Tiedän, että projektin saa tehtyä, niin että otelaudassa ei ole enään merkkejä, eikä siitä huomaa, että olisi joskus ollut merkkejä. Puupölyä saa katos talteen, ja sitä voi jollain tavalla lyntätä siihen(ei minun hommia).
 
Mutta myönnän sen, että itse en koko projektiin pysty.

 
Jos oikein näin niin otelauta on ruusupuuta. Siinä kyllä väkisinkin otelautamerkkien poistamisesta jää näkyvät jäljet jollei koko lautaa vaihdeta.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Kondoori
29.05.2012 12:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Jos oikein näin niin otelauta on ruusupuuta. Siinä kyllä väkisinkin otelautamerkkien poistamisesta jää näkyvät jäljet jollei koko lautaa vaihdeta.
Marko

 
Juu ruusubuutahan tuo on. Taidan jättää koko ajatuksen. :D
 
Tein vain tämän topicin kysyekseni onnistuuko se helposti itse tekemällä, mutta ei. Antaa asian olla. :D
 
"Society failed to tolerate me, and i have failed to tolerate SOCIETY!"
Decadetroll
29.05.2012 12:33:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: Oleppas sie vammaine ihmiine. Kyllä toi ois omasta mielestä tappavan hieno ilman otelauta merkkejä.
 
Jätetään keskustelu kuitenkin tähän. Tiedän, että projektin saa tehtyä, niin että otelaudassa ei ole enään merkkejä, eikä siitä huomaa, että olisi joskus ollut merkkejä. Puupölyä saa katos talteen, ja sitä voi jollain tavalla lyntätä siihen(ei minun hommia).
 
Mutta myönnän sen, että itse en koko projektiin pysty.

 
Sen haluaisin nähdä, että kokenutkin seppä paikkaa kolon ruusupuusta niin, ettei sitä huomaa. Vaikka kuinka sekoittelisi sitä hiontapölyä vaikkapa epoksiin ja iskisi sen otelautamerkin tilalle, niin kyllä sen ny herranen aika näkee. Melko vaikea meinaan alkaa puun syitä imitoimaan sen pölyn avulla.
 
Kuten aiemmin sanoin, jos haluat sen niin, ettei niitä merkkien paikkoja näy, niin otelauta on käytännössä pakko uusia. Ehkä jollain sysimustaksi värjätyllä eebenpuulla sen voisi vielä tehdä suht siedettävästi, mutta kyllä se taitaisi siitäkin paljastua, että laudalle on tehty jotain.
 
Ja ihan turhaan vammaiseksi ketään tässä haukut, ota se pää pois takapuolesta ja lue oikein ajatuksella mitä tähän ketjuun on kirjoitettu (täällä on kokeneita soitinrakentajia ja puuseppiä paikalla kirjoittelemassa) ja yritä sisäistää se. Jos et meitä usko, niin soita jollekkin kitarasepälle ja kysy ihan suoraan häneltä.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Don Felder
20.08.2012 19:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Sen haluaisin nähdä, että kokenutkin seppä paikkaa kolon ruusupuusta niin, ettei sitä huomaa. Vaikka kuinka sekoittelisi sitä hiontapölyä vaikkapa epoksiin ja iskisi sen otelautamerkin tilalle, niin kyllä sen ny herranen aika näkee. Melko vaikea meinaan alkaa puun syitä imitoimaan sen pölyn avulla.
 
Täältä löytyy kaveri joka osaa nämä hommat.
http://kitaratohtori.org/
Se en ole minä, valitettavasti.
 
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
MPU
20.08.2012 21:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Don Felder: Täältä löytyy kaveri joka osaa nämä hommat.
http://kitaratohtori.org/
Se en ole minä, valitettavasti.

 
On ihan eri asia korjata kulunut otelauta syitä nostamalla kuin häivyttää otelautamerkin kolo. Kuluneessa laudassa ei ole poikkisyyhyn meneviä leikkauspintoja toisin kuin otelautamerkeissä. Hienosti kyllä otelauta fiksaantuu taitavan sepän käsissä mutta mahdottomuuksiin ei pysty hänkään.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «