Aihe: Eppu normaali - Suolaista sadetta
1 2 3
Tomppeli
19.04.2004 12:09:35
Eput on turhaan aliarvostettu.

Krhm, tuli vaan mieleen, että kuinkas monta levyä pitää Suomessa myydä, jotta lasketaan arvostettujen joukkoon? Taitaa vähissä olla Suomessa arvostetut bändit, jos Eput on aliarvostettu...
Lonesome
19.04.2004 13:13:04
Kuulin just Radio Helsingistä ja yllättävän positiivinen meininki. Oli jäänyt veke myös tämä knopflermasentavuus, mitä ne harrasti aikoinaan. Itse asiassa, kun melkein peräkkäin soitettiin sekä Eppujen uutta että Weeping Willowsia, niin samoissa kengissähän niissä dallailtiin.
Olisko ne tekemässä yli 20 vuoden jälkeen hyvää levyä?

Kuulin myös ihan just tuolta Ratio Helsingistä. Eihän tuo maailman mahtavin biisi ehkä ole, mutta kuitenkin paluuta sellaiseen reippaampaan power-poppiin, joka edustaa Eppujen parasta antia ainakin minulle.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
jannu
19.04.2004 19:10:56
Krhm, tuli vaan mieleen, että kuinkas monta levyä pitää Suomessa myydä, jotta lasketaan arvostettujen joukkoon? Taitaa vähissä olla Suomessa arvostetut bändit, jos Eput on aliarvostettu...

Tuli vaan mieleen, että mistäs lähtien levymyynti on ollut ainoa arvostuksen merkki? Varsinkin kun nykyään levymyynti on aika häilyvä käsite; Anttila ostaa "satamiljoonaa" BritniSpiersiä, tämä näkyy myyntilistoilla, ja kuitenkin Anttila kauppaa puolet niistä levyistä alelaarista kun eivät käy muuten kaupaksi.

Jannu varmaan tarkoitti sitä, että vaikka Eput on kautta historiansa ollut suosittu bändi, niin onhan niitä dissattu aika paljon kaikesta siitä myöhempien vuosien "eppunormalisoitumisesta".

Nimenomaan!
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
kiriminni
20.04.2004 10:20:08
Tuli vaan mieleen, että mistäs lähtien levymyynti on ollut ainoa arvostuksen merkki? Varsinkin kun nykyään levymyynti on aika häilyvä käsite; Anttila ostaa "satamiljoonaa" BritniSpiersiä, tämä näkyy myyntilistoilla, ja kuitenkin Anttila kauppaa puolet niistä levyistä alelaarista kun eivät käy muuten kaupaksi.
Asiaa; musiikin hyvyys ei minustakaan korreloi myytyjen levyjen määrään.Paska musiikki on huonoa myydään sitä 10 tai miljoona levyä.Spiersit sun muut vastaavat saa myydä vaikka miljoona levyä,mutt mulle ei kelpais ilmatteeskaan.
Dozer
20.04.2004 15:03:42
Ps. Ja kyllä oli soundit kohdallaan, jos Tokai istuu Pantsen kouraan niin antaa sen herran jestas soittaa sillä.

Juu ei se minua häiritse jo se Tokailla soittaa. Kunhan toin esille tällaisen asian, kun asia jäi minua mietityttämään..
KooAa
20.04.2004 18:28:15
Biisi on poppia, ei minun makuuni. Tarkoitan siis nimenomaa että minun makuuni. Soundit / tuottaminen positiivista, mainstreamiin ei ole menty. Stemmat on karmeat ...

Toistan vielä kerran että tämä on minun mielipiteeni.
Da da sanoi nimismies ja tuli meidän bileisiin. -Popeda
Taavi
20.04.2004 21:37:53
Tuli melko absurdi fiilis ohjelmaa katsellessa. Sunnuntai-illan prime-time ohelman pääaihe: bändi on saanut tehtyä yhden biisin!

Älä ny viitti! Eppujen merkitys suomalaisessa rock-musiikissa on kiistaton ja tuon rock-kuninkaan aktivoituminen yli kymmenen vuoden jälkeen on todellinen uutinen. Ihan ansaittu sellainen. Vaikka ei Epuista sitten pitäisikään.

Kyllä se oli hienoa kun kappaleen ensitahdit lähtivät ja tunnistettava kitarasoundi rämähti olohuoneeseen...
Tomppeli
29.04.2004 18:20:23
Asiaa; musiikin hyvyys ei minustakaan korreloi myytyjen levyjen määrään.Paska musiikki on huonoa myydään sitä 10 tai miljoona levyä.Spiersit sun muut vastaavat saa myydä vaikka miljoona levyä,mutt mulle ei kelpais ilmatteeskaan.

Puhuttiin arvostuksesta. Ja vaikka sinä et arvostaiskaan, niin maailmasta löytyy vähä helkkarin monta ihmistä, jotka pitävä Spiersiä kovinkin suuressa arvossa.

Vai onko olemassa joku ylituomari, joka määrää mitkä hyvin tai huonosti myyviä levyjä tekevät artistit ovat "arvostettuja" ja mitkä eivät?

Musiikki on aika pitkälti subjektiivinen kokemus, ja jokaisella on omat arvostuksensa. Näin ollen levymyynti antaa ihan pätevää indikaatiota siitä, kuinka moni henkilö on arvostanut jotain levyä/artistia riittävästi ostaakseen levyn. Ja jos näitä ostajia on monta, voitaneen alkaa puhua "yleisesti arvostetusta" artistista, vai?

Eli sitä vaan että on levymyyntikin jonkinmoinen arvostuksen mittari. Tietysti on varmaan myös olemassa bändejä, joita arvostetaan, mutta levyjä ei juuri osteta.

No joo, menee pilkun nuuskimiseksi. Hauskaa Vappua kaikille!
kiriminni
30.04.2004 19:50:18
Puhuttiin arvostuksesta. Ja vaikka sinä et arvostaiskaan, niin maailmasta löytyy vähä helkkarin monta ihmistä, jotka pitävä Spiersiä kovinkin suuressa arvossa.
Vai onko olemassa joku ylituomari, joka määrää mitkä hyvin tai huonosti myyviä levyjä tekevät artistit ovat "arvostettuja" ja mitkä eivät?

Tällä provolla löyty taas yksi Britney-fani(eikä siinä mitään).
Mulle on ihan sama kuka siellä listojen kärjessä on,kun kumminkin kuuntelen Frank Zappaa ja Clarence Gatemouth Brownia yms.valtavirran
ulkopuolelta.Jumalauta alkaa vappusimat meneeen päähän.
Palataan otsikkoon...paska biisi epuilta löytyy tusina parempiakin.
inkognito
01.05.2004 14:32:52
Tomppeli nyt ei puhu niin, kuten nimensä velvoittaa :)
el Bastardo
02.05.2004 20:20:10 (muokattu 02.05.2004 20:23:17)
Ohhoh, saipas aika paljon pisteitä Levyraadissa justiinsa. :O

Siis 37.
HaloOfFlies
02.05.2004 21:01:41

Olihan hieno biisi. Ansaittu voitto Levyraadista
"Viissataatonnia käteen ja keihäs lentää 100 metriä" - Seppo Räty
AoA
02.05.2004 21:03:22
Epuilla kyllä soitto toimii livenä aivan ehdottoman hyvin. Ovat niin pitkään soittaneet yhdessä ja se kyllä näkyy ja kuuluu. En ole paljon bändiä kuunnellut mutta sivusilmällä tykkäilen kyllä tietyistä kappaleista. Jes hyvä eput.
-Anssi A-
Keke Urlaub
02.05.2004 21:09:23

Minusta Eput aikoinaan tekivät useita hienoja kappaleita. Mutta tässä uudessa kappaleessa sanoitukset eivät toimi (kliseiden kierrätystä), kuten eivät toimi stemmatkaan. Vähän liikaa oli säröjä kitaroissa, miksattu aivan metsään ja rummut soivat aivan oudolla soundilla. Ja hyvin innottomilta ja väsyneiltä vaikuttavat kaikki bändin jäsenet. Jotenkin tuli sellainen "takaisin sorvin ääreen"-meininki.
Ja niinkuin Callahan sanoi, "Opinions are like assholes, everybody's got one."
Made in Bed.
Pluto
02.05.2004 21:10:25
Olihan hieno biisi. Ansaittu voitto Levyraadista

Niin oli, mutta huomasikos kukaan muu, että sen nimi oli lopputuloksissa kirjoitettu väärin? Oli nimittäin "Suolaista vettä". No, eihän tuo mitään, mokia sattuu... =)
Dillon, you son of a bitch!
samwyse
02.05.2004 21:55:22

mjoo, täytyy nyt toisen kerran nähtynä ja kuultuna sanoa, että mukavan letkeä biisi.
www.vesabbs.com
jannu
02.05.2004 22:11:47 (muokattu 02.05.2004 22:12:01)
Nonih, nyt on biisikin kuultu. Aika perus-Eppua... eikä siinä todellakaan mitään. Pidin.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
TIISTAI
The Dessert Sessions
Rattata
03.05.2004 08:22:54
Loistava kappale, eipä tässä muuta.
"Kato, tossa!" "Missä?" "Tuossa! Kato!" "No niinpä onkin!"
NYdoll
03.05.2004 16:08:16 (muokattu 03.05.2004 16:27:10)

laulustemmat ihan hirveitä! Muuten ihan kiva ralli...
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)