Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ripustusmääräyksiä
1
pitk
11.05.2012 16:48:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan Google! Löytyy, juu, mutta sellaista pumaskaa virallista dataa, notta heikompaa hirvittää.
 
Ripustuksiahan tekee vähän jos jnkinlaisia joukahaisia, allekirjoittanut mukaanlukien. Toiset asiasta oikeasti tietää, suurin osa ei.
 
Ja sitten siihen varsinaiseen suureen kysymykseen:
 
Mä mistä löytäisin sen ohjeen?
 
Lähinnä kiinnostaa esitystekniikkaan kohdistuva ripustaminen, eli laivojen lastinsidonnat sikseen. Minkälaisilla moottoreilla / nostimilla saa ripustaa, minkälaisia varokertoimia esim kun ripustetaan ihmisten päälle ja sitä rataa.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
stnprkl
11.05.2012 17:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Voihan Google! Löytyy, juu, mutta sellaista pumaskaa virallista dataa, notta heikompaa hirvittää.
 
Ripustuksiahan tekee vähän jos jnkinlaisia joukahaisia, allekirjoittanut mukaanlukien. Toiset asiasta oikeasti tietää, suurin osa ei.
 
Ja sitten siihen varsinaiseen suureen kysymykseen:
 
Mä mistä löytäisin sen ohjeen?
 
Lähinnä kiinnostaa esitystekniikkaan kohdistuva ripustaminen, eli laivojen lastinsidonnat sikseen. Minkälaisilla moottoreilla / nostimilla saa ripustaa, minkälaisia varokertoimia esim kun ripustetaan ihmisten päälle ja sitä rataa.
 
Pitk.

 
Ens ti-ke on Stuten koulutus aiheesta ja Jaska opettamassa ainakin tiistaina. Itse ajattelin käydä sen tiistain kuuntelemas.
 
Viltsu audiokantaja
Mr General
11.05.2012 21:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmittavaan paikkaan sattu tuo koulutus, kun on justiinsa tiistai-iltana keikalla ja Etelä-Savon perukoilta on vähän pitkä matka päiväsiltään tulla hesaan. Olisi kyllä kiinnostanut todella paljon! Ripustushommista kun ei voi olla liikaa tietoa eikä niissä voi olla liian tarkka!
 
Pauli Lappalainen
11.05.2012 21:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Voihan Google! Löytyy, juu, mutta sellaista pumaskaa virallista dataa, notta heikompaa hirvittää.
 
Ripustuksiahan tekee vähän jos jnkinlaisia joukahaisia, allekirjoittanut mukaanlukien. Toiset asiasta oikeasti tietää, suurin osa ei.
 
Ja sitten siihen varsinaiseen suureen kysymykseen:
 
Mä mistä löytäisin sen ohjeen?
 
Lähinnä kiinnostaa esitystekniikkaan kohdistuva ripustaminen, eli laivojen lastinsidonnat sikseen. Minkälaisilla moottoreilla / nostimilla saa ripustaa, minkälaisia varokertoimia esim kun ripustetaan ihmisten päälle ja sitä rataa.
 
Pitk.

 
Kysy Jukka Beavis Ojalta ja kerro terveisiä.
 
Katti
11.05.2012 21:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Ens ti-ke on Stuten koulutus aiheesta ja Jaska opettamassa ainakin tiistaina. Itse ajattelin käydä sen tiistain kuuntelemas.
 
Keskiviikkona ois vissiin jotain alumiinijuttua? Ei oikein ehdi, mut tiistaina ois tarkotus itelläki olla paikalla jotta oppis kuinka perseelleen on juttuja tehny...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
pitk
12.05.2012 11:24:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Ens ti-ke on Stuten koulutus aiheesta ja Jaska opettamassa ainakin tiistaina. Itse ajattelin käydä sen tiistain kuuntelemas.
 
Hyvä ko muistutit, onhan tästä tullut meiliin mainontaa, mutta olis menny sisäkautta ohi. Täytyy yrittää tiistaina raapia paikalle.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Sytem
14.05.2012 12:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan fiksun oloinen kirja aiheesta:
 
http://www.amazon.co.uk/Rigging-Ent … gulations-Chris-Higgs/dp/1904031218
 
Toki katsoo asiaa brittimääräysten näkökulmasta, mutta moni asia on kuitenkin universaalia. Tuon linkin kautta muutakin kirjallisuutta maailmalta löytyy kyllä. Suomen näkökulmasta kirjoitettua opusta ei ole kyllä tullut vastaan
 
Huomiseen koulutukseen on itselläkin suunta
 
cozmo
16.05.2012 00:47:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sytem: Ihan fiksun oloinen kirja aiheesta:
 
http://www.amazon.co.uk/Rigging-Ent … gulations-Chris-Higgs/dp/1904031218
 
Toki katsoo asiaa brittimääräysten näkökulmasta, mutta moni asia on kuitenkin universaalia. Tuon linkin kautta muutakin kirjallisuutta maailmalta löytyy kyllä. Suomen näkökulmasta kirjoitettua opusta ei ole kyllä tullut vastaan
 
Huomiseen koulutukseen on itselläkin suunta

 
Asiallinen oli meininki tänään, jonkin verran tuli uuttakin asiaa. Harmittaa, ettei huomiseksi pääse.
 
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
pitk
17.05.2012 10:18:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cozmo: Asiallinen oli meininki tänään, jonkin verran tuli uuttakin asiaa. Harmittaa, ettei huomiseksi pääse.
 
Juu, valitettavasti joutui lähtemään puolivälissä päivää tekemään sitä paljon puhuttua ennekkotuotantoa. Näitä lisää!
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
sokerihumala
18.05.2012 23:31:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en mahtunut mukaan tiistain koulutukseen, mutta keskiviikkona olin paikalla. Tulihan sielläkin nyt jotain uutta ja hyödyllistä opittua (lähinnä trussin optimia kestävyyttä ja rakennetta ajatellen), mutta kyllä se tiistain anti olisi ollut kiva olla kuulemassa.
Jonkin verran kuitenkin teen messujen aikaan hommia groundina ja enemmän siellä maan tasalla trussin, valojen ja banderollien kanssa, vaikka yläilmoissa ripustamistakin on tullut kokeiltua. Suurin osa asioista tulee opittua kokeneemmilta työkavereilta, kirjallisuuteen en vielä ole törmännyt, netistäkin nyt jotain vain katsellut.
Meillä oli oman työporukan kanssa "ripustuskoulutus" alkuvuodesta, jossa Viri vastaili kysymyksiimme ja mentiin läpi mm. trussien kantavuuksia ja niiden laskemista. Se kyllä kannatti, mutta en siitäkään osaa nyt tekstiksi mitään järkevää muodostaa... Ehkä joskus, kun on enemmän aikaa.
 
Qoshovius
20.05.2012 23:38:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs näistä tämmöisistä eventeistä saisi etukäteen tietoa? Onko kuuluisa puskaradio ainoa kanava?
 
Responsible people don't go around their nipples twisted.
stnprkl
21.05.2012 00:22:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qoshovius: Mistäs näistä tämmöisistä eventeistä saisi etukäteen tietoa? Onko kuuluisa puskaradio ainoa kanava?
 
Mulle tuli ihan kutsu sähköpostiin Studioteciltä. Eli jos on joskus ollu jossain tekemisissä noiden maahantuojien kans ni yleensä ne ottaa sähköpostiosotteet talteen ja laittelee sit kutsuja kun on demoja/koulutuksia jne. tuloillaan.
 
Viltsu audiokantaja
Sytem
21.05.2012 01:02:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puskaradio on varsin toimiva jos ei kaikille sopiville postituslistoille ole päätynyt. Itse törmäsin linkkiin irkissä, #roudarit-kanavalla (ircnet) joku tästä mainitsi.
 
Qoshovius
21.05.2012 14:11:53 (muokattu 21.05.2012 14:12:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sytem: Puskaradio on varsin toimiva jos ei kaikille sopiville postituslistoille ole päätynyt. Itse törmäsin linkkiin irkissä, #roudarit-kanavalla (ircnet) joku tästä mainitsi.
 
Kiitosta vinkistä, pitää vissiin kaivella vanha kunnon äm__irkki naftaliinista. :)
 
Responsible people don't go around their nipples twisted.
Spillway Arts
25.05.2012 11:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä kiinnostaa esitystekniikkaan kohdistuva ripustaminen, eli laivojen lastinsidonnat sikseen. Minkälaisilla moottoreilla / nostimilla saa ripustaa, minkälaisia varokertoimia esim kun ripustetaan ihmisten päälle ja sitä rataa.
 
Pitk.

 
Viimeisimmässä AV-Visiossa käsiteltiin tätä aihetta jonkin verran:
http://www.e-julkaisu.fi/av-visio/4-2012/
 
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «