Antti 19.04.2004 10:56:47 | |
---|
Hei, Kun täällä foorumilla oli jossain vaiheessa paljon puhetta tuosta uudesta suomalaisesta innovaatiosta nimeltä flaxwood, niin ajattelin kertoa teille vähän siitä. Nimittäin olen itselleni hankkinut kyseisen kitaran. Se on nyt ollut minulla parisen viikko soittelussa ja olen toistaiseksi tykännyt kovasti. Soitto tuntuma kitaraan on erittäin hyvä ja helppo. Tykkään kaulasta pehmeästä soittotuntumasta. Aino mitä tässä vaiheessa olen huomannut niin sanottua miinuspuolta on hienoinen kaulapainoisuus, mutta ei kuintenkaan liian häiritsevä. Kitara soundaa kuin jyrä siihen tarkoitukseen mihin sen olen hankkinut. Suurin yllätys mikä tässä on meille konservatiivisille kitaristeille on, että kitara voi soida todella hyvin ilman puutakin. Kitaraan kannattaa tutustua. Antti Flaxwoodia odotellessa aika matelee |
skebajaba 19.04.2004 11:17:31 | |
---|
ite kanssa fazulla hipelöin ja soittelin tuommosta flaxwoodia, ja oli tosi hyvä soundinen ja tuntunen keppi. ite kans ihmettelin sitä materiaalia mut hyvin soundas niin ei sen niin väliä ole... -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Mullon kans. Muut pölyttyy kaapissa. Mutta yksikelaisten kanssa tuo ei toimi niin hyvin kuin humppareiden, stratosoundit jää valjuiksi, kun taas humpparisoundit pelaa törkeän hyvin. |
Hanok 19.04.2004 11:53:16 | |
---|
Mullon kans. Mikä malli? Onko noissa kaikissa ontto runko? En oikein saanut tuosta tolkkua vaikka yritin sivuja selailla. Noissa on ilmeisesti hinta / laatu aika kohdillaan, eikös niitä uutena myydä n. 1000 euron kieppeillä? |
Kjukka 19.04.2004 11:56:53 | |
---|
Noissa on ilmeisesti hinta / laatu aika kohdillaan, eikös niitä uutena myydä n. 1000 euron kieppeillä? Fasulla on pari myynnissä, tonni ja rapiat hintalapuissa. Se blacksmith-malli kyllä kiehtoo... Harmi että lompakolla on GAS-allergia :( Wings broken and I'm falling down / but not afraid to hit the ground / Like phoenix I will rise again |
Hanok 19.04.2004 12:03:48 | |
---|
Fasulla on pari myynnissä, tonni ja rapiat hintalapuissa. Se blacksmith-malli kyllä kiehtoo... Harmi että lompakolla on GAS-allergia :( Tonni ei vaikuta pahalta hinnalta jos kitarat ovat tosiaan niin hyviä kuin miltä kuulopuheiden perusteella vaikuttaa. Pitää miettiä. Joku kunnon keppi tässä jossain vaiheessa pitäisi kuitenkin saada, ja nuo ovat ihan miellyttäviä ulkomuodonkin puolesta. |
askomiko 19.04.2004 12:10:52 | |
---|
Onttoja ovat kaikki. Uusimmisssa malleissa takakansi on vaihtunut mokkanahkapäällystetystä paljaaksi ja eri tavalla reijitetyksi. Soundi o huva. Mulla on joku wanhempi prototyyppi jossa on millin uusia tummempi soundi, kaksi humpparia ja semmone suoraan loppuva stop bar-talla. |
Hanok 19.04.2004 12:18:48 | |
---|
Onttoja ovat kaikki. Uusimmisssa malleissa takakansi on vaihtunut mokkanahkapäällystetystä paljaaksi ja eri tavalla reijitetyksi. Soundi o huva. Mulla on joku wanhempi prototyyppi jossa on millin uusia tummempi soundi, kaksi humpparia ja semmone suoraan loppuva stop bar-talla. Hm, mitenkäs tuo onttous kuuluu siinä soundissa? Soittelen lähes pelkästään rokkia ja heviä, onko tuollaista sitten järkeä sen tyyppiseen menoon edes miettiä? |
askomiko 19.04.2004 12:33:30 (muokattu 19.04.2004 12:34:10) | |
---|
Ei se soundiltaan mikään jazz-laatikko ole, vaan normaali lankkusoitinta lähempänä. Materiaali on sen verran erikoista että pitää tehdä tuommoinen. Hevanderia taitaa ketjun aloittajakin soitella. Ja mie kans yritän:) |
Reddie 19.04.2004 15:26:44 | |
---|
Antti minkätyylistä musaa soitat? |
madu 19.04.2004 16:20:24 (muokattu 19.04.2004 16:21:28) | |
---|
Täytyy käydä kokeilemassa noita flaxwoodeja. Sivujen kuvauksen perusteella erittäin mielenkiintoinen soitin. Kuviakin tosin sivusto kaipaisi enemmän. Hitto kun nuo sivun tiedot on hieman suppeita... Onko teillä flaxwood omistajilla kuvia kitaroistanne? Löysin tietoa enemmänkin tuosta luonnonkuitukomposiitista: http://kareline.fi/tuotteet/materia … =tuotteet~materiaalien_ominaisuudet Tuolta flaxwoodkin näköjään materiaalinsa hommaa. |
Antti 20.04.2004 07:55:49 | |
---|
Antti minkätyylistä musaa soitat? Termo, Soittelen sellaista reipashenkistä äänivallimetallia. Tässä on yksi meidän bändin biisi uusimmalta demolta siitä varmaan saa parhaimman kuvan millaista soitetaan: http://www.rujoband.com/music/oneword.mp3 . Se minun kitara on sellainen BlackSmith mallia. Missä on kaksi humpparia. Kitara jytää kyllä minulle aivan passelisti. Fasun malleihin tämä on vielä vähän paranneltu esim. takasuojus on muutettu paremmaksi (eli ei enää karvainen). Antti Kyllä se kitara soundaa ilman puutakin |
Mr.Purple 20.04.2004 15:25:40 | |
---|
Joo kuten moni jo huomas et flaxwood toimii paremmin humppareilla. Se matsku on niin tuhtia ja tukevaa et se on parempi toiminen tuhtimpaan menoon. Antille: sen verran et siinä matskussa on puuta melkeinpä enemmän kun puuta puussa ittessään...jos se nyt on mahdollista mut on kuitenki...eli kyllä tässäkin se soundi suurilta osin puusta tulee. Joo kepit on onttoja kuten mikko tossa totes...osin senkin takia et ne ois painanu aika samperin paljon jos ne ois ollu umpirunkosia. Hyvä keppi kannattaa kokeilla jos vaan jossain voi ja varsinkin noita uusia versioita. Se blacksmith on hyvä kepukka heavyn ja rokin soittoon...yksinkertanen ja toimiva sekä tuhti soundiltaan. Mr.Purple |
askomiko 20.04.2004 19:06:45 | |
---|
Ja kaikissa on yhteisenä se prkleen mukava kaula. Ehkä ratkaisevin tekijä minulle. |
skebajaba 20.04.2004 20:43:42 | |
---|
Ja kaikissa on yhteisenä se prkleen mukava kaula. Ehkä ratkaisevin tekijä minulle. ite kans tykkäsin siitä kaulasta, semmonen mukava, sit oli vielä joku "mokka" päällyste siinä niin tuntu mukavalta... -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Jucciz 20.04.2004 20:50:11 | |
---|
Hyvä keppi kannattaa kokeilla jos vaan jossain voi ja varsinkin noita uusia versioita. Vaan mistäs tiedät, onko keppi hyvä ennenkö sitä kokeilee? Vai enkö taas pysty kuvittelemaan välimerkkejä oikeisiin paikkoihin? :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
rainmaker 20.04.2004 23:04:50 | |
---|
Onko teillä flaxwood omistajilla kuvia kitaroistanne? omassa kuvassa on miun flaxwoodi. "Olen mieluummin yksin
oikeassa kuin lauman kanssa väärässä." -Professori Kari Suomalainen- |
askomiko 20.04.2004 23:19:45 | |
---|
Aa, JZZ! P90-versio on loistokas myös, lp-tremolo oli yllättäen sikahyvä. |
Reddie 20.04.2004 23:23:49 (muokattu 20.04.2004 23:28:53) | |
---|
Hittolainen... Pitkään on kaipaillu seiskakielistä.. Ja pitkään oon kattellu näitäkin.. Sitten kun tulee seiska flaxwoodi niin mä taidan olla mennyttä miestä. ;) Eikös semmonen prototyyppi ollunna tehtynä? Eiku perhana nyt taidan sotkee Ruokankaaseen.. |
vrajala 21.04.2004 00:34:52 | |
---|
Kuinkakohan kauan kestää, että joku suurempi tehtailija rupeaa näitä valmistamaan? Ruiskuvalun avulla kitaroiden sarjatuotanto on todella nopeaa, helppoa ja halpaa. Raaka-aineiden käsittely suuressa mittakaavassa helpottuisi hyvinkin paljon, myöskin raaka-aineiden laatuongelmat sekä vaihtelevuus. Ja tuskin hyötyy Flaxwoodin väki tästä. Surullista on se. Juu, varmast näi, mää kysyi? |