Aihe: Yngwie J. Malmsteen
1 2 3 4 510 11 12 13 1428 29 30 31 32
Sakmongkol
30.04.2012 20:32:53
PsychedelicWarlord: Ynkän TOP-levyt minun mielestäni:

-Alcatrazz: No parole from rock'n'roll
-Yngwie J.Malmsteen's Rising Force
-Marching Out
-Trilogy
-Odyssey

Jos pitää tuo lukumäärä pitää, niin Odysseyn voisi vaihtaa johonkin. Se on oikeasti huono. Vaikka siihen Eclipseen.
Mad-Mike
30.04.2012 21:11:44
PsychedelicWarlord: Miehen antamat vaikutteet kuuluivat ja kuuluvat edelleen vahvasti oli hän sitten ihmisenä millainen tahansa.Yngwien kohdalla usein miehen vähemmän pieni ego ja vähemmän vaatimaton persoona sotketaan mukaan kun keskustellaan miehen musiikista.

Ynkän TOP-levyt minun mielestäni:

-Alcatrazz: No parole from rock'n'roll
-Yngwie J.Malmsteen's Rising Force
-Marching Out
-Trilogy
-Odyssey

Totta. Itseäni ärsyttää suunnattomasti tuo egon sotkeminen mukaan musiikkiin. Musiikki on hienoa ja tykkään joka lätystä mitä olen herralta ostanut ja uskon ettei hänellä huonoa levyä olekaan ja kerran livenäkin todistanut.

Ehkä hänen egonsa vain "kuuluu" musiikkibisnekseen ja on myös sen takia onnistunut siinä mitä on tehnyt eli juuri sitä mitä hän itse haluaa. Itse arvosta Ynkkää todella paljon vaikka hän ei kitaransoiton vaikuttaja itselleni olekaan.

Mielestäni TOP-lista menee (huom. Alcatrazzia en ole koskaan kuullut kuin biisin tai kaksi joten ei ole mukana listauksessa):

Trilogy
Steeler-s/t
Marching Out
Odyssey
Rising Force
"Jos tietosanakirjassa olisi termi heavy metal, sen vieressä pitäisi kuvana olla Painkillerin" kansi." -Tobias Sammet, Edguy
Musta Arkipyhä
01.05.2012 11:28:05
Sakmongkol: Jos pitää tuo lukumäärä pitää, niin Odysseyn voisi vaihtaa johonkin. Se on oikeasti huono. Vaikka siihen Eclipseen.

No totuuden nimessä Eclipse pitäisi olla tuossa mukana.Odyssey on minusta hieno levy täynnä tarttuvia melodioita ja hyviä biisejä.Ja koskettimet kuuluu mikä uusimmilla Ynkkä-levyillä häiritsee: siellä ei kuulu kuin miehen nykyään aikamoisen paska komppisoundi.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
locoloco
01.05.2012 11:32:34
Eb-tuning: Totta. Itseäni ärsyttää suunnattomasti tuo egon sotkeminen mukaan musiikkiin. Musiikki on hienoa ja tykkään joka lätystä mitä olen herralta ostanut ja uskon ettei hänellä huonoa levyä olekaan ja kerran livenäkin todistanut.

Ehkä hänen egonsa vain "kuuluu" musiikkibisnekseen ja on myös sen takia onnistunut siinä mitä on tehnyt eli juuri sitä mitä hän itse haluaa. Itse arvosta Ynkkää todella paljon vaikka hän ei kitaransoiton vaikuttaja itselleni olekaan.

Mielestäni TOP-lista menee (huom. Alcatrazzia en ole koskaan kuullut kuin biisin tai kaksi joten ei ole mukana listauksessa):

Trilogy
Steeler-s/t
Marching Out
Odyssey
Rising Force

listaan vielä Fire and ice ja eclipse
Sotahippi
01.05.2012 12:04:16

Sakmongkol: ...Odysseyn voisi vaihtaa johonkin. Se on oikeasti huono. Vaikka siihen Eclipseen.

Rohkenen olla eri mieltä. Odysseyllä on vähän tunkkaiset soundit mutta biisithän ovat loistavia, ml. Rising Force, Dejavu ja Faster than the Speed of Light. Johanssonin veljekset mukana ja vielä "Tukkonenä" Turner laulamassa (...leaving ther demons beHIIIIIND).
tender.insanity
01.05.2012 14:13:47
Mun suosikkilevyt ovat:
Rising Force
Fire & Ice
Eclipse
Trilogy
Alchemy
Seventh Sign

Tykkään jopa War To End All Warsista. Paljon hyviä biisejä ja soundista tykkään (olenko ainoa?) sekä Boalsin laulu on aivan upeaa. Vescera oli myös hyvä, mutta Magnum Opus on levynä täyttä skeidaa. Göran Edman taistelee ykköspaikasta parhaan laulajan pestistä Boalsin kanssa.
Vestu
01.05.2012 14:30:17 (muokattu 01.05.2012 14:54:03)
Sotahippi: Rohkenen olla eri mieltä. Odysseyllä on vähän tunkkaiset soundit mutta biisithän ovat loistavia, ml. Rising Force, Dejavu ja Faster than the Speed of Light. Johanssonin veljekset mukana ja vielä "Tukkonenä" Turner laulamassa (...leaving ther demons beHIIIIIND).

Itsekin pidän Odyssey-levystä. Tuli se joskus nuorena ihan ostettuakin. Lynn Turner vetää hyvin ja biisit ovat aika epäynkkämäisiä. Jo avausraidan nimi luonnehtii housuissani tapahtunutta fysikaalista ilmiötä levyä ensimmäistä kertaa kuunnellessani.

EDIT: Niin ja tietysti samalta levyltä kappaleet Faster Than The Speed Of Light ja Riot In The Dungeons. Kovaa kasariheviä.
Like father like scum
Mad-Mike
12.05.2012 16:12:36
Nyt kun tuli tuo Alchemy ostettua ja kuunneltua läpi niin ei voi kuin ihmetellä tämän levyn hehkuttamista. Levy oli läpeensä samanlaista tasapaksua riffittelyä ja mitään ei oikein jäänyt käteen. Ainoat kipaleet jotka kolahtivat heti olivat Playing with fire ja Blitzkrieg. Ei tämäkään toki huono levy ole mutta ei pääse kyllä millään TOP 5 sarjaan itselläni. Kenties levy uppoaa paremmin kunhan sen olen useammin kuunnellut.
"Jos tietosanakirjassa olisi termi heavy metal, sen vieressä pitäisi kuvana olla Painkillerin" kansi." -Tobias Sammet, Edguy
Sakmongkol
12.05.2012 16:23:00
Eb-tuning: Nyt kun tuli tuo Alchemy ostettua ja kuunneltua läpi niin ei voi kuin ihmetellä tämän levyn hehkuttamista. Levy oli läpeensä samanlaista tasapaksua riffittelyä ja mitään ei oikein jäänyt käteen. Ainoat kipaleet jotka kolahtivat heti olivat Playing with fire ja Blitzkrieg. Ei tämäkään toki huono levy ole mutta ei pääse kyllä millään TOP 5 sarjaan itselläni. Kenties levy uppoaa paremmin kunhan sen olen useammin kuunnellut.

No helevetti Mark Boals laulamassa. Onhan vaikka Leonardo sen puolesta täysin loistava piisi. Ja Asylum oma lukunsa.
kärsä
12.05.2012 22:15:21

Marching out jäänyt pahasti jumittamaan edelleen. Aina vaan sitä, harmittaa kun joskus möin eclipsen pois. Odyssey on jossain..pitäisi kuunnella pitkästä aikaa. Hyvä levy on myös "uudemmista" facing the animal. End of the rope..olikohan oikein muistettu jäänyt mieleen.
Gritsen
12.05.2012 23:53:07
Kyllä tossa bändin kanssa on tuhlaajapoikina kierretty montaa kitaristii kuuntelemassa mut nyt on tehty perustuslaki asiasta, et muiden hyvyydestä keskustellaan vasta Malmsteenin jälkeen.

Eclipsessä on se tosi omanlainen fiilis kyllä. Taitaa olla hyvä kosketinsoittaja tosiaan, kun Jensin saappaat korvas huolimatta siitä et miltä näyttää takakannessa. Soittajat ei oo mulle kovin tuttuja mut onhan tässä pätevät taustat. Making Loven soolo on kyllä aika järkälemäinen, Yngwie itsetutkiskelemassa pentatoonisimmillaan, ja onkin jännä kuulla parissa ekassa biisissä epäklassisvaikutteista soittoa. Välillä unohtaa sen, että onha mestarilla aika vankat juuret rock-soitossakin. Pari hömpänpömppäbiisiä B-puolella ei tuhoa kokonaisuutta.
CountX
16.05.2012 00:54:29
Sain ajoiksi hankkia vasta viime viikolla Seventh Signin ja Facing the Animalin. Kovia lättyjä. Varsinkin Facing... Aivan helvetin kova. Tänään tuli G3 Live in Denver dvd. Yngsteeni soittaa siinä Satrianin ja Vain suohon. Varsinkin Satrianin. :)
Whatever you got, I'm against it.
reaper666
16.05.2012 03:00:16
CountX: Yngsteeni soittaa siinä Satrianin ja Vain suohon. Varsinkin Satrianin. :)

Ainakin sil on parhaat Soundit!
kid ego
21.05.2012 14:40:21
CountX: Sain ajoiksi hankkia vasta viime viikolla Seventh Signin ja Facing the Animalin. Kovia lättyjä. Varsinkin Facing... Aivan helvetin kova. Tänään tuli G3 Live in Denver dvd. Yngsteeni soittaa siinä Satrianin ja Vain suohon. Varsinkin Satrianin. :)

Kyllähän se Vai on perinteisesti noissa G3-jameissa eniten tutkalla.

"Ääh, kaksi tahtia aikaa päättää, mitä mä vedän... Oisko joku 12 sormen tapping ukrainalaisesta mesosfäärimolliasteikosta yhdellä kädellä?"

*blblblr blblr-ii-uuuUUUU!!*
Tämän minä allekirjoitan.
Musta Arkipyhä
21.05.2012 15:14:35
reaper666: Ainakin sil on parhaat Soundit!

Ainakin omaperäiset.Kuten toki Vaillakin.Satriani on minusta taidoistaan huolimatta varsin persoonaton kepittäjä.
Krice
21.05.2012 17:01:23

PsychedelicWarlord: Satriani on minusta taidoistaan huolimatta varsin persoonaton kepittäjä.

Joka tapauksessa Satriani ja Gilbert ovat nyt myöhemmin urallaan keksineet alkaa tekemään musiikkia. Yngwie taas ei ole ikinä ollut mikään kovin kaksinen säveltäjä, ja samanlaiset kappaleet alkoivat toistamaan itseään jo muutama levy sitten.
Musta Arkipyhä
25.05.2012 09:14:25
Krice: Joka tapauksessa Satriani ja Gilbert ovat nyt myöhemmin urallaan keksineet alkaa tekemään musiikkia. Yngwie taas ei ole ikinä ollut mikään kovin kaksinen säveltäjä, ja samanlaiset kappaleet alkoivat toistamaan itseään jo muutama levy sitten.

Kyllä minusta Yngwie on urallaan tehnyt montakin hienoa biisiä. Satriani ja Gilbert ovat myös säveltäjinä hajuttomia,mauttomia ja persoonattomia.

Se toki on totta ,että myöhemmällä urallaan Yngwie toistaa omia temppujaan liikaa.Tosin jopa niiltä levyiltä löytyy parempaa melodiaa kuin mitä herrat Gilbert ja Satriani ovat koko urallaan saaneet aikaiseksi.

Satrianin persoonattomuuden huomaa aivan helvetin hyvin Chickenfootista: Kovat ex-VH ukot messissä (Hagar,Anthony) silti lopputulos muodollisesti pätevää ,mutta persoonatonta ja täysin koukutonta huttua.

Gilbert ja Satriani kuuluu siihen samaan taitavaan ,mutta persoonattomaan kitaristimassaan kuin vaikkapa Petrucci.Jos noilta kuulisi saman soolon sokkona niin tokkopa monikaan erottaisi toisistaan.
Gritsen
25.05.2012 16:40:07 (muokattu 25.05.2012 16:40:36)
Täytyy sanoa että esimerkiksi Heaven Tonightissa on aivan loistava kasarihittikertsi. Just oikeella tavalla mässäilevä nelisoinnuilla ja melodian oikeanlaisella toistolla. Eikä mielestäni biisi sopis esimerkiksi vaan ajan kollegoille kuten Bon Joville vaan melkeen kelle vaan suureleiselle naislaulajalleki. Hyvä sävellys, tykkäsin ekalla kuulemalla nimenomaan nuottien omilla avuilla tästä biisistä. Myöhemmin iski vasta se "YNKKÄ TEKEE POPPIAKIN!" -viba. Malmsteenin popimmat kappaleet (suunnilleen vain levyillä Odyssey ja Eclipse), ovat suht kovaa settiä. Tietenkin Turnerilla on lusikkansa sopassa mutta bottom line: +1 multa Yngwielle debaattiin säveltäjäntaidoista. Monipuolisia biisejä sillä kertyny uran varrella, vaikkeivät levyt yksinään ehkä sisällä keskenään poikkeavaa materiaalia hurjasti.
Krice
25.05.2012 23:38:57

PsychedelicWarlord: Gilbert ja Satriani kuuluu siihen samaan taitavaan ,mutta persoonattomaan kitaristimassaan kuin vaikkapa Petrucci.Jos noilta kuulisi saman soolon sokkona niin tokkopa monikaan erottaisi toisistaan.

Ikävä kertoa, mutta olet väärässä. Ainoa persoonaton soittaja on Yngwie itse, joka koostaa kappaleet parilla riffillä klassisesta musiikista ja siihen samat sweepit ja yhtä asteikkoa edestakaisin. Vitossointu on ainoa sointu, jonka Yngwie osaa, tosin sointujahan Yngwie harvemmin edes soittaa kun homma tuntuu toimivan yhdelläkin kielellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)