Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange Tiny Terror normi vs hard wired
1 2
AngieRainbow
24.05.2012 19:59:10 (muokattu 24.05.2012 20:00:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut jo todella lähellä ostaa tollasen Orangen 15w Tiny Terror nupin.
 
Olen hieman jumiutunut miettimään, tahdonko tuon Kiinan version vai (Englannissa tehdyn?) hard wired nupin.
 
Onko täällä ketään asiaan perehtynyttä, joka voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa noiden eroista? Onko saundissa isoa eroa vai onko toi hard wired laadukkaampi lähinnä kestävyytensä takia vai missä mennään?
 
Tota tavallista TT:a liikkuu torilla pilvin pimein, mutta hard wired versiota ei paljoa näy. Mielellään kuitenkin ostaisin aina käytettynä, jos mahdollista.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
24.05.2012 22:16:12 (muokattu 24.05.2012 22:17:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ebayssä hard wiredejakin liikkuu toisinaan. Uutenahan niitä ei enää valmisteta. Hard wired on väsätty engalnnissa point to point tyyliin käsin, joten kesto/työnlaatu on vähän toista luokkaa kuin normi kiina/korea akselilla tehdyn serkkunsa :) Loistava nuppi tuo normi tinykin on ja tuskin on vuosikymmeniin rikkoutumassa sekään. Soundin puolesta en mitään mainittavaa eroa ole näidän kahden välillä huomannut. Kumpaakaan siis en (vielä) omista mutta soitellut olen molemmilla.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Rg505bk
24.05.2012 22:41:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskinpa noiden välillä on saundissa kummempaa eroa. Handwired versiota saattaa olla helpompi huoltaa (ja modata?), kuin piirilevylle tehtyä idän ihmettä. Ihan laadukkaasti tehtyjä ovat nuo perusversiotkin, omani olen kerran pudottanut vähän korkeammalta ja hyvin se tuon kolauksen otti ;)
 
julkke
24.05.2012 22:51:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo perusversio vaan jos et meinaa modailla ja kikkailla eri komponenttien arvoilla.
 
Umas
25.05.2012 00:10:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orangelta tullut uusi Terrorin kaataja
http://www.youtube.com/watch?v=-gz60KS64pU&feature=g-u-u
 
Möö
lonelyplayer
25.05.2012 21:51:31 (muokattu 25.05.2012 21:52:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tohon en pysty paljon sanomaan mutta tuli tällä viikolla hankittua AD30 nuppi (30W)
Ei mitään max. gainejä mutta herran jestas mitkä puhtaat soundit ja myös aikamoiset säröt...
Useampia vahvistimia on tullut koitettua mutta ei tälläistä äänimaailmaa.
Joku viisas on väittänyt että tässä on 50% vanhaa Marsua, 25% uudempaa Marsua ja loput silkkaa VOXIA...
 
Ps. taidetaan olla jo syvissä vesissä=eli miltä hyvä putkivahvistin kuullostaa...
 
E: Made in England
 
lonelyplayer
25.05.2012 22:02:09 (muokattu 25.05.2012 22:06:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Olen ollut jo todella lähellä ostaa tollasen Orangen 15w Tiny Terror nupin.
 
Olen hieman jumiutunut miettimään, tahdonko tuon Kiinan version vai (Englannissa tehdyn?) hard wired nupin.
 
Onko täällä ketään asiaan perehtynyttä, joka voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa noiden eroista? Onko saundissa isoa eroa vai onko toi hard wired laadukkaampi lähinnä kestävyytensä takia vai missä mennään?
 
Tota tavallista TT:a liikkuu torilla pilvin pimein, mutta hard wired versiota ei paljoa näy. Mielellään kuitenkin ostaisin aina käytettynä, jos mahdollista.

 
Jos sää oikeesti keikkailla haluat niin osta heti Rockerverb tai jos rahat ei riitä niin Thunderverb. Rockari on Englishman, se toinen Kiinasta.
Mutta oikeesti, TH:a on tosi paljon kehuttu, ei pitäisi olla laatuongelmia.
Mutta niinkuin itse eri aiheessa totesin että britti AD30 nuppi tuli hankittua...ei malta pysyä erossa. Jumalauta, mikä soundi... :)
 
E: pyydän anteeksi hehkutteluani mutta... :)
 
AngieRainbow
25.05.2012 22:56:26 (muokattu 25.05.2012 22:57:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Jos sää oikeesti keikkailla haluat niin osta heti Rockerverb tai jos rahat ei riitä niin Thunderverb. Rockari on Englishman, se toinen Kiinasta.
Mutta oikeesti, TH:a on tosi paljon kehuttu, ei pitäisi olla laatuongelmia.
Mutta niinkuin itse eri aiheessa totesin että britti AD30 nuppi tuli hankittua...ei malta pysyä erossa. Jumalauta, mikä soundi... :)
 
E: pyydän anteeksi hehkutteluani mutta... :)

 
Ei mitään. Kyllä innostus täytyy jakaa :) Mulla on ns. ykköskamoina Bluetone:n nuppi&kaappi, mutta olen tässä laitellut yhdelle treenikämpälle (kakkosbändi=paska bändi, mutta mukavia tyyppejä) jotain kamaa, jotta ei tarvitse koko ajan raahata tuota tavaraa niin paljoa. Eli en tiny terroria varmaankaan minnekään keikalle raahaisi, koska Bluetone on kunnon jytinää varten.
 
No oli miten oli, sovin tänään yhdestä torin TT:sta kaupat. Se on vissiin Koreassa tai missä lie tehty. Mulla ei ole ikinä ollut yhtään Orangea, niin nyt nähdään mikä on tämän kanssa meininki. Se ei ollut kovin kallis, eli jos se tuntuu huonolta niin pannaan takaisin torille. Kuitenkin hintaansa nähden luultavasti ihan ok.
 
Mä oon myynyt kaikki mun Marshallit pois... En tiä mikä niissä on ollut. Ainakaan meikäläinen ei jaksa enää noista 100w vehkeistä innostua. Ainoat Marsut, mitkä oikeasti enää kiinnostaa on 60- ja 70-lukujen 50 wattiset JMP:t, mutta niillä alkaa olla jo hintaa aika paljon.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
s8na
27.05.2012 04:48:09 (muokattu 27.05.2012 04:50:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin sellanen tarkennus että Rockerverb ja Thunderverb = england ja kevyemmät sisarmallit Rocker ja Thunder = China. Tai itseasiassa roxkeria saatettiin tehdä Englannissa.
 
Umas
27.05.2012 10:20:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Niin sellanen tarkennus että Rockerverb ja Thunderverb = england ja kevyemmät sisarmallit Rocker ja Thunder = China. Tai itseasiassa roxkeria saatettiin tehdä Englannissa.
 
Rocker oli briteissä tehty. Thunder kiinassa.
 
Möö
Ziggy Bubba
27.05.2012 12:35:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Jos sää oikeesti keikkailla haluat niin osta heti Rockerverb tai jos rahat ei riitä niin Thunderverb. Rockari on Englishman, se toinen Kiinasta.
Mutta oikeesti, TH:a on tosi paljon kehuttu, ei pitäisi olla laatuongelmia.
Mutta niinkuin itse eri aiheessa totesin että britti AD30 nuppi tuli hankittua...ei malta pysyä erossa. Jumalauta, mikä soundi... :)
 
E: pyydän anteeksi hehkutteluani mutta... :)

 
"Jos ei rahat riitä, osta Thunderverb?" Taitaa mennä TH:t ja -Verbit sekaisin.
 
Aika kattava alkaa olemaan tuo Orangen kataloogi, siinä mielessä ihan ymmärrettävää että sekaannuksia tulee.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
lonelyplayer
27.05.2012 13:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: "Jos ei rahat riitä, osta Thunderverb?" Taitaa mennä TH:t ja -Verbit sekaisin.
 
Aika kattava alkaa olemaan tuo Orangen kataloogi, siinä mielessä ihan ymmärrettävää että sekaannuksia tulee.

 
Jep, niin taisi mennä. En tiennyt että nämä reverb mallit eli Rockerverb ja Thunderverb olikin engelsmanneja (tai siis tiesin että Rockerverb kyllä on) ja uusi Thunder eli TH-sarja tehdään Kiinassa.
Pääasia ainakin että omani AD-30 TCH on tehty Englannissa, niin ainakin arvokilvessä lukee. Toivottavasti pitää paikkansa...
Ensimmäinen kokemus vasta Orangesta merkkinä ja ei huono... :)
 
Gabe
27.05.2012 13:24:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Pääasia ainakin että omani AD-30 TCH on tehty Englannissa, niin ainakin arvokilvessä lukee. Toivottavasti pitää paikkansa...
 
Jahas, tää hyppäsi takaisin harkintalistalle. Tuo Made in England on iso plussa.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
lonelyplayer
27.05.2012 13:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Jahas, tää hyppäsi takaisin harkintalistalle. Tuo Made in England on iso plussa.
 
Mitäs se herra juuri lupasikaan tuolla toisessa ketjussa ( I killed GAS... )
Lyhyt on soittajan muisti ... :)
 
Gabe
27.05.2012 17:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Mitäs se herra juuri lupasikaan tuolla toisessa ketjussa ( I killed GAS... )
Lyhyt on soittajan muisti ... :)

 
Shh! ;) No ei, olis kohta ihan tarpeen putkinuppi.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
lonelyplayer
27.05.2012 20:59:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Shh! ;) No ei, olis kohta ihan tarpeen putkinuppi.
 
Ymmärrän...pidetään tämä meidän ja iltapäivälehdistön välisenä asiana... :)
 
Mutta ihan oikeesti, mun heaven on löytynyt...AD30 nuppi ja avoin 2x12 kaappi.
Tuntuu ihan tyhmältä että kaikkea on kokeiltu, nyt on pakko elää sen kanssa että mitään efektejä ei ole... ja ei kyllä tarvitsekkaan (ehkä vähän deleytä ja reverbiä kiitos)
 
Aina luullut että Marsu olisi se juttu mutta ei se niin ollutkaan... :)
 
T: Mr. Oranki
 
lonelyplayer
27.05.2012 21:08:44 (muokattu 27.05.2012 22:54:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ei mitään. Kyllä innostus täytyy jakaa :) Mulla on ns. ykköskamoina Bluetone:n nuppi&kaappi, mutta olen tässä laitellut yhdelle treenikämpälle (kakkosbändi=paska bändi, mutta mukavia tyyppejä) jotain kamaa, jotta ei tarvitse koko ajan raahata tuota tavaraa niin paljoa. Eli en tiny terroria varmaankaan minnekään keikalle raahaisi, koska Bluetone on kunnon jytinää varten.
 
No oli miten oli, sovin tänään yhdestä torin TT:sta kaupat. Se on vissiin Koreassa tai missä lie tehty. Mulla ei ole ikinä ollut yhtään Orangea, niin nyt nähdään mikä on tämän kanssa meininki. Se ei ollut kovin kallis, eli jos se tuntuu huonolta niin pannaan takaisin torille. Kuitenkin hintaansa nähden luultavasti ihan ok.
 
Mä oon myynyt kaikki mun Marshallit pois... En tiä mikä niissä on ollut. Ainakaan meikäläinen ei jaksa enää noista 100w vehkeistä innostua. Ainoat Marsut, mitkä oikeasti enää kiinnostaa on 60- ja 70-lukujen 50 wattiset JMP:t, mutta niillä alkaa olla jo hintaa aika paljon.

 
Noin yleisesti pikkuisen kiinnostaisi tietää että mikä Marsuissa ei pelittänyt ???
 
Noi Bluetonen vehkeet on sellaisia että kyllä kiinnostaisi mutta kyllä pitäisi varmaan ensin opetella soittamaan. Tai siis muutenkin pitäisi... :)
 
AngieRainbow
27.05.2012 23:26:51 (muokattu 28.05.2012 00:01:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Noin yleisesti pikkuisen kiinnostaisi tietää että mikä Marsuissa ei pelittänyt ???
 
Marsujahan on todella monenlaisia!!! Tämä on hyvä ymmärtää. Ovat tehneet vahvistimia jo monta kymmentä vuotta ja sinne mahtuu erilaisia vahvistimia.
 
No, mulla on ollut vain näitä uudempia. Vanhin mun Marsu oli JCM900 90-luvulta. Se esim oli ihan ok, mutta siinä oli huono clean eikä se särökään ihan maata järisyttävän hyvä ollut. Ainoa todella hyvä ja mieluinen Marshall mulla oli AFD100-nuppi, eli Salshin signature vahvistin. Sekin puhdistui aika huonosti kitaran volumella.
 
Mä en tykkää yhtään esim näistä uusista JVM putkinupeista. Vanhan bändin toisella kitaristilla oli semmoinen. Siinä oli särötkin jotenkin todella sirkkeli-/tietokonemaiset.
 
Yksi juttu on myös se, että en todellakaan tarvitse 100w vahvistinta. Tänään taas huomasin kun soitin bänditreeneissä 20w Blue Tonella, kuinka mukava on, kun vahvistinta saa vääntää kunnolla auki.
 
Mä tykkään juurikin noista 60-luvun lopun ja 70-luvun alun 50 wattisista JMP Marshalleista, mutta ne ovat hieman hintavia. Varsinkin hyväkuntoiset. Niissä on todella lämmin ja pehmeä se särö ja ne puhdistuvat mukavasti kitaran volumella.
 
Nämä ovat siis vain mun ajatuksia. En soita metallimusiikkia. Enemmän vähän vanhempaa rokkia ja bluesia, eli en tarvitse mitään Kerry King säröä.
 
Mutta Marshalleja on tosi paljon ja niitä on erilaisia.
 
Kyllä toi Blue Tone paras mun omistamista vahvistimista on ollut.
 
Ensi viikolla pitäisi tulla se Orangen Tiny Terror, mitä odotan suurella mielenkiinnolla.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
AngieRainbow
29.05.2012 10:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi vittu!
 
Tänään hain matkahuollosta TT:n ja eihän se vittu toimi! Virta tulee ja valo palaa, mutta mitään ei kuulu. Sekä 7 että 15 wattisena se on mykkä. Kun volumea kääntelee, niin puolen välin tienoilla ihan pientä rahinaa kuuluu, mutta siinä se on.
 
Olen kokeillut eri kaapeilla sekä 8 että 16 ohmisella. Lisäksi olen kokeillut toisella nupilla jolloin kaikki toimii, eli ei ole kitarassa tai piuhoissa vika.
 
Sanokaa joku, mitä sille voi tehdä.
 
Maksoin vielä sen saatanan särkyvänä lähetyksen, jotta se varmasti tulisi ehjänä.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
naavanka_
29.05.2012 11:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Voi vittu!
 
Tänään hain matkahuollosta TT:n ja eihän se vittu toimi! Virta tulee ja valo palaa, mutta mitään ei kuulu. Sekä 7 että 15 wattisena se on mykkä. Kun volumea kääntelee, niin puolen välin tienoilla ihan pientä rahinaa kuuluu, mutta siinä se on.
 
Olen kokeillut eri kaapeilla sekä 8 että 16 ohmisella. Lisäksi olen kokeillut toisella nupilla jolloin kaikki toimii, eli ei ole kitarassa tai piuhoissa vika.
 
Sanokaa joku, mitä sille voi tehdä.
 
Maksoin vielä sen saatanan särkyvänä lähetyksen, jotta se varmasti tulisi ehjänä.

 
Kai se tuli sulle putket irrotettuna?
Aina vahvistinta lähetellessä putket irti ja kuplamuoviin.
 
Kannattaa ottaa koppa irti ja katsella josko siellä hehkuu mikään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «