timo.k 23.05.2012 17:46:02 | |
---|
http://youtu.be/bDFnmReD5b4 Tosta saatte nyt porukalla haukkua ,kapulaotetta ja saundeja ,niin ja vielä kirjotusoppia.Meikäläinen on tämmönen kotisoittelija.Pistin Zoomin pa:n eteen katonrajaan ,ja luukutin tulee,ja ite kuutelin luureista,ilman sen kummenpaan treeniä:) |
markkuliini 23.05.2012 17:55:25 | |
---|
timo.k: http://youtu.be/bDFnmReD5b4 Tosta saatte nyt porukalla haukkua ,kapulaotetta ja saundeja ,niin ja vielä kirjotusoppia.Meikäläinen on tämmönen kotisoittelija.Pistin Zoomin pa:n eteen katonrajaan ,ja luukutin tulee,ja ite kuutelin luureista,ilman sen kummenpaan treeniä:) En viitsi toivottomiksi kokemiani tapauksia neuvoa, joten kritiikkini voit ottaa jo kehuna. Tuossa on monta asiaa tehty hyvin ja luulen että aika pienellä säädöllä tuota saataisiin vielä paremmaksi. Eli koeta rentoutua ja soittaa enemmän (time-mielessä) musiikin päällä tai jopa takana. Nyt olet jonkin verran edellä mikä vie soitosta voiman tuntoa ja raskautta ja nyt soitto on vielä hieman "pyristelevää" ja "karkailevaa". Luulen että kyse on pitkälti myös kuuntelusta, siitä että maltat kuunnella musiikkia ja kokonaisuutta vielä isommin korvin. Eli kuuntele musiikkia tarkemmin ja sitä miten rummut istuvat siihen päälle. Kun koet että olet hyvin time mielessä kohdalla, niin anna kameraan itsellesi visuaalinen vinkki josta tiedät tarkistaa asian kun kuuntelet ja katsot äänitystä. Koeta pysyä tuossa sweetspotissa ja tehdä siitä tuntemuksesta itsellesi "muistiinpano" omaan mieleesi, ja pyri aina sitä kohti. Mä tykkäsin sun komppitatsista ja pienellä skarppauksella pääset ison harppauksen, luulen ma. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
timo.k 23.05.2012 18:11:43 | |
---|
No rehellisyyden nimissä täytyy sanoo ,että kaljapäissään toi tuli vedettyä. Semmonen juttu miulla ,kun luureista kuuntelee ja nauhottaa,niin tuntuu ,että oma soitto tulee aina jäljessä,kun sitä kuuntelee:)Eli mie oon aina muutaman hetken myöhässä ,jos tajusitte ,vissii tullut noi aivosolut jo tuhottua:) |
quicgr 23.05.2012 23:08:18 | |
---|
timo.k: http://youtu.be/bDFnmReD5b4 Tosta saatte nyt porukalla haukkua ,kapulaotetta ja saundeja ,niin ja vielä kirjotusoppia.Meikäläinen on tämmönen kotisoittelija.Pistin Zoomin pa:n eteen katonrajaan ,ja luukutin tulee,ja ite kuutelin luureista,ilman sen kummenpaan treeniä:) Ja vaatimattomuus onkin taitoa tärkeämpää? Helkutin kova veto tämän puukorvan mielestä. Aina kun soittaa levyn päälle ei time voi ollakaan ihan kohdallaan. Ei tekniikalla, ei tiedolla, ei taidolla, vaan tuurilla. |
markkuliini 23.05.2012 23:17:05 | |
---|
quicgr: ...Aina kun soittaa levyn päälle ei time voi ollakaan ihan kohdallaan. Toki se voi olla. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
-Dr.DW- 23.05.2012 23:29:44 | |
---|
Hyvän fiiliksen tuo aikaan sai! :) Voihan vastoinkäymiset. |
Epämuusikko 24.05.2012 08:59:49 | |
---|
markkuliini: Toki se voi olla. Pitää olla. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kefiiri 24.05.2012 10:15:40 | |
---|
markkuliini: En viitsi toivottomiksi kokemiani tapauksia neuvoa... Etevä analyysi, ja oiva vinkki tuo merkin antaminen kameralle. Itse esitys upposi meikäläiseen ihan kybällä. Oma amatöörin hahmotuskykyni ei riitä noin lievän nokituksen havaitsemiseen! |
timo.k 24.05.2012 14:11:57 | |
---|
Epämuusikko: Pitää olla. Joo niin pitäs,meikäläinen on tämmönen myöhäis synnynnäinen.Nuorena tuli vedettyä,ja sitten tuli pitkä tauko,nyt taas löysin tän rumpujen ihmemaailman:) Ja tässä mennään |
jazzmies 24.05.2012 19:24:14 (muokattu 24.05.2012 19:24:55) | |
---|
Vieno: Tossa Jatsarin teoksessa, mulla Säily mielenkiinto kuunnella juttu loppuun sen takia, kun luin jutun tekstin ja osasin odottaa ehkä jotain mielenkiintoisempaa tulevan.. Jännä määritelmä mielenkiintoisuudesta on sisäänrakennettu tuohon lainaamani ilmaisuun: kiinnostavaksi tai huomiota herättäväksi koetaan juuri se osa, joka on kaikista tavanomaisin sekä rumpujensoittamisen että sävellyksensä osalta. Kiitos kommenteistanne ja nyt pitää taas alkaa loman aluksi säveltää jotakin todella epäkonservatiivista out-of-the-box -musiikkia. Ensiksi kuitenkin käymme äänittämässä näistä piisestä levyn. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
jazzmies: Jännä määritelmä mielenkiintoisuudesta on sisäänrakennettu tuohon lainaamani ilmaisuun: kiinnostavaksi tai huomiota herättäväksi koetaan juuri se osa, joka on kaikista tavanomaisin sekä rumpujensoittamisen että sävellyksensä osalta. Onkohan koko viimeinen osa nimeään myöten jotain jatsimiehen kieroa huumoria? Se poikkesi lievässä jöötimäisyydessään noista muista. Olisi luullut orkan halutessaan kykenevän nyanssikkaampaankin ilmaisuun. Voi olla että kappaleen sanoitus osoittaisi teoriani vääräksi, mutta tekstin idea meni jotenkin ohi seuratessani miten solisti selviää haastavan tuntuisesta laulumelodiasta. Etevä laulaja! Viimeinen osa oli muihin verrattuna löperön tuntuisesti ideoitu, mutta kaikista muista tykkäsin. Kolmosesta tuli jostain syystä mieleen Bud Powellin musa, ja se on aina plussaa =) |
jtpennane 24.05.2012 20:44:01 | |
---|
jazzmies: Jännä määritelmä mielenkiintoisuudesta on sisäänrakennettu tuohon lainaamani ilmaisuun: kiinnostavaksi tai huomiota herättäväksi koetaan juuri se osa, joka on kaikista tavanomaisin sekä rumpujensoittamisen että sävellyksensä osalta. Joskus kokeilemalla tulee erittäin hyvää, joskus... ei. Väität olevasi keskinkertainen rumpali, mutta erittäin hyvä säveltäjä. Itse näkisin asian juuri päinvastoin. Se ompi luonnotonta vasta kun testikkelit käyvät yhtehen. |
arse 24.05.2012 21:10:46 | |
---|
Sain kuvattua aika edustavan pätkän omaa soittoani ja olen tosi tyytyväinen. Keskittyminen oli kohdallaan ja materiaali sopivan haastavaa, mutta osui kuitenkin juuri sen verran mukavuusalueelle että saatoin rentoutua ja tehdä sydämeni kyllyydestä sitä mitä kaikkein parhaiten teen. Lisää tällaisia päiviä, kiitos! http://youtu.be/7YT36-aTKU4Ai hitto kun mie tykkään! |
hollmi-5 24.05.2012 21:42:26 | |
---|
arse: Sain kuvattua aika edustavan pätkän omaa soittoani ja olen tosi tyytyväinen. Keskittyminen oli kohdallaan ja materiaali sopivan haastavaa, mutta osui kuitenkin juuri sen verran mukavuusalueelle että saatoin rentoutua ja tehdä sydämeni kyllyydestä sitä mitä kaikkein parhaiten teen. Lisää tällaisia päiviä, kiitos! http://youtu.be/7YT36-aTKU4 No huh ;) Aika speciaalia hommaa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
VeKrio 24.05.2012 21:51:45 | |
---|
arse: Sain kuvattua aika edustavan pätkän omaa soittoani ja olen tosi tyytyväinen. Keskittyminen oli kohdallaan ja materiaali sopivan haastavaa, mutta osui kuitenkin juuri sen verran mukavuusalueelle että saatoin rentoutua ja tehdä sydämeni kyllyydestä sitä mitä kaikkein parhaiten teen. Lisää tällaisia päiviä, kiitos! http://youtu.be/7YT36-aTKU4 On toi paremb ku ottaa Pro Lootsista suoraan. :D Ei mun käsi kestäis. Kahen puolen minsan kohdalla alkaa vissiin tuntumaan? Jätkä on kone. Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä. |
Epämuusikko 24.05.2012 22:20:34 | |
---|
arse: Sain kuvattua aika edustavan pätkän omaa soittoani ja olen tosi tyytyväinen. Keskittyminen oli kohdallaan ja materiaali sopivan haastavaa, mutta osui kuitenkin juuri sen verran mukavuusalueelle että saatoin rentoutua ja tehdä sydämeni kyllyydestä sitä mitä kaikkein parhaiten teen. Lisää tällaisia päiviä, kiitos! http://youtu.be/7YT36-aTKU4 Ei oo helppoa. Ota mitali! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Cimble 25.05.2012 09:01:03 (muokattu 25.05.2012 09:02:42) | |
---|
arse: Sain kuvattua aika edustavan pätkän omaa soittoani ja olen tosi tyytyväinen. Keskittyminen oli kohdallaan ja materiaali sopivan haastavaa, mutta osui kuitenkin juuri sen verran mukavuusalueelle että saatoin rentoutua ja tehdä sydämeni kyllyydestä sitä mitä kaikkein parhaiten teen. Lisää tällaisia päiviä, kiitos! http://youtu.be/7YT36-aTKU4 Tuon musiikin fiiliksestä tai itse musasta ei mitään kosketusta, mutta varsinaiseen suorittamiseesi eläydyin kyllä. Tuntui kuin tuo olisi kestänyt jo 10 min, vaikka kello näytti vasta jotain kahta minuuttia. Hyvin sulla pyöri välillä silmät päässä. :) Sulla on sitkeä rytmikäsi. Aika monessa tapauksessa itse kahisteltu rytmi on groovaavampi ja hienompi, kuin koneelta otettu kliininen digitaalitykytys. Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
tomboarmageddon 25.05.2012 10:40:22 | |
---|
jazzmies: Jännä määritelmä mielenkiintoisuudesta on sisäänrakennettu tuohon lainaamani ilmaisuun: kiinnostavaksi tai huomiota herättäväksi koetaan juuri se osa, joka on kaikista tavanomaisin sekä rumpujensoittamisen että sävellyksensä osalta. Kiitos kommenteistanne ja nyt pitää taas alkaa loman aluksi säveltää jotakin todella epäkonservatiivista out-of-the-box -musiikkia. Ensiksi kuitenkin käymme äänittämässä näistä piisestä levyn. Mun mielestä tota ois voinut vähän ikäänkuin tiivistää. Tai sitten kyse on mun huonosta keskittymiskyvystä. Lopussa n16min kohdallaoli outoa,kun tuli selvästi loppuhuipennuskliimaksi, niin muut ei lähteneet siihen mukaan juurikaan muutakuin rumpali. Hienoa soittoa muuten kyllä mielestäni. Aika pelkistettyä ja vähän improvisaatiota... |
EJ84 25.05.2012 11:07:54 | |
---|
jazzmies: out-of-the-box Mulla ei ole varmaankaan riittävästi kannuksia kommentoida sen kummempaa, mutta yks juttu tuli mieleen. Vikan osan vokaaliprosessointisoundi ei korviini toiminut, eli oli huonolla tavalla out-of-the-box? Kerro toki käytössä olleen jonkin huippulaitteen joka maksaa tonnin, josta saa ulos kahenmarkan soundia? :) |
moderndrummer88 25.05.2012 11:14:58 | |
---|
tomboarmageddon: Lopussa n16min kohdallaoli outoa,kun tuli selvästi loppuhuipennuskliimaksi, niin muut ei lähteneet siihen mukaan juurikaan muutakuin rumpali.
Siis tossahan on selvä tommonen bändin vamppipaikka jossa sitten yksi henkilö, tässä tapauksessa rumpali soittaa sooloa päälle, just noin se pitääkin hoitaa, eli bändi pitää vakaata timeä alla ja siihen sitten solisiti soittaa päälle. |