Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5123 124 125 126 127414 415 416 417 418
Vallu-Veke
22.05.2012 10:34:44
VeKrio: Höm. Ei näin. Ei todellakaan näin. Piilopottuilu ei nyt skulaa, ainakaan mun mielestä.

Jos haetaan toimivuutta ja usein monipuolisempaa saundia, uudemmat on parempia. Oon sitä mieltä, että parhaita rumpuja tehdään nykyään, eikä joskus muinoin. Samaan hengenvetoon sanon, että vanhoissa on sitä jotain fiilistä mitä uusissa ei ole. Ei edes vanhaa stailia jäljittelevissä uustuotannoissa, kuten esim. Yamaha Club Custom.

Piilopottuilu ja pottuilu yleensä on suolesta.
Nykyaikaisiin rumpuihin:
Karkeajako kolmesta kovasta:
Diymmmm Diymmmm ==> Yamahat , ei lakkaa soimasta kirveelläkään, työntää huiluääntä pahimmillaan, kova työ virittää, jos ei soita jazzia, tylsähkö soundi, ei karaktääria
Dymm Dummmm ==> DW:eet, siedettävät, tylsät tosin, kuin joka äidin kiltti unelmavävy
Dum Dum Tumm ==> Ludwigit, karaktääriä
Duro
22.05.2012 11:04:31
Speedy: Ne siniset R-merkkiseltä myyjältä..? Ne oli kyllä hienot, itsekkin kuolasin kaksi sekuntia, kunnes hoksasin että nehän on Yömahat.. jotka on edelleenkin vähän njääh..=D

Juurikin ne :) Jos kunto on yhtä hyvä kuin kuvissa niin eiköhän nuo mukaan lähde. Treenirummuiksi rokkitouhuihin tulevat, kun oon liittymäs justiin yhteen bändiin ja niillä on eri reenis kuin missä nykyisin olen.
Tilipitappituppitappi
arse
22.05.2012 17:40:12

Duro: Juurikin ne :) Jos kunto on yhtä hyvä kuin kuvissa niin eiköhän nuo mukaan lähde. Treenirummuiksi rokkitouhuihin tulevat, kun oon liittymäs justiin yhteen bändiin ja niillä on eri reenis kuin missä nykyisin olen.

Hyvä ostos. Vanhat Yamahat ovat tosi hyviä rumpuja ilman jenkkivintagelisää hinnassa. Ostin yhdet pari vuotta sitten about samalla rahalla ja kehtaisin lähteä niiden kanssa ihan mihin vaan.
Ai hitto kun mie tykkään!
Duro
22.05.2012 17:56:45
arse: Hyvä ostos. Vanhat Yamahat ovat tosi hyviä rumpuja ilman jenkkivintagelisää hinnassa. Ostin yhdet pari vuotta sitten about samalla rahalla ja kehtaisin lähteä niiden kanssa ihan mihin vaan.

En o niitä siis vielä oikeasti ostanut, mutta torstaina ostan lähes satavarmasti. Kuntotarkastus pitää tehdä eka, ja testata ettei hardis lahoa heti :)
Tilipitappituppitappi
VeKrio
22.05.2012 19:12:41

arse: Hyvä ostos. Vanhat Yamahat ovat tosi hyviä rumpuja ilman jenkkivintagelisää hinnassa. Ostin yhdet pari vuotta sitten about samalla rahalla ja kehtaisin lähteä niiden kanssa ihan mihin vaan.

"Sitten kun rikastun ja tilaa on" -listallani on just jotain tommosta mitä Duro käy tsekkaamassa. Tosi symppiksen näköisiä ilman egolisää.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
markkuliini
23.05.2012 13:40:32

Furchin Durango akustinen kitara. Aika pirun hyvän kuuloinen! :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
VeKrio
23.05.2012 14:21:39

markkuliini: Furchin Durango akustinen kitara. Aika pirun hyvän kuuloinen! :D

Noi on ihan parasta tossa D-koppaisuus-sarjassa... Grattis.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Weetoz
23.05.2012 14:30:14
markkuliini: Furchin Durango akustinen kitara. Aika pirun hyvän kuuloinen! :D

Aijai, noi on kyllä huippuja. Oon itekkin Furchista haaveillut, ja niitä aina paikallisessa musaliikkeessä hypistelen. Onnittelen!
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
markkuliini
23.05.2012 14:36:36

Weetoz: Aijai, noi on kyllä huippuja. Oon itekkin Furchista haaveillut, ja niitä aina paikallisessa musaliikkeessä hypistelen. Onnittelen!

Oli musaliikkeessa testatessa ihan ylivoimaisia hintaluokassaan! Sit vaan tsekkasin olisko käytettynä lähialueella. Olihan sellainen, ja vielä kitaransoitonopettajalla, eli tosi hyvin pidetty, kostuttimet paikallaan ja hihnakin kaupan päälle. 4000 sek maksoi, sillä ei kaupoista juuri mitään vielä olis saanu.

Nyt on löytyny Shuren SM7, Telecaster ja tuo akkari tosi sopivaan hintaan läheltä. Tyyliin haenpa fillarilla. Hienoo!
jtpennane
23.05.2012 15:42:56
markkuliini: Nyt on löytyny Shuren SM7, Telecaster ja tuo akkari tosi sopivaan hintaan läheltä. Tyyliin haenpa fillarilla. Hienoo!

Soololevykö valmisteilla?
Se ompi luonnotonta vasta kun testikkelit käyvät yhtehen.
markkuliini
23.05.2012 15:55:11

Angry Pierre: Soololevykö valmisteilla?

No mähän oon tehny omaa musaa jo about 10 vuotta. Mutta siis muille yritän niitä tehdä nykyään.
ferodoz
24.05.2012 02:18:06 (muokattu 24.05.2012 02:18:39)

B-Bandin Ukkoja isohko setti. 2xbd, 4xtt, ja snaremikit. Vaikutti hyvältä, ja täysin riittäviltä livekäyttöön, ja varmasti rokkihommissa studiollakin koska sen verran jytkyä tuubia tuli. Livekäytössä ehkä maailman helpoimmat, piuha kiinni ja menoksi.

Varoitus! Seuraava lause saattaa järkyttää monia.

Otin kaupasta kokeeksi Pearlin punalogoisen ProTone kalvon pikkutomiin. Kalvo painoi ihan tajuttomasti, ja oli tosi jäykkä, joten ennakko-odotukset olivat kriittiset. Toisin kävi, se on paras kalvo saundiltaan mitä siinä rummussa on ollut kiinni. Sopivasti sointia, kivoja taajuuksia. Vähemmän kilahdusta kuin ec2:ssa, ja paremmat ala- ja ylätaajuudet kuin Pinstripessa. Toki kokemukset on tällä hetkellä vain kahdesta eri tilasta, mutta en aio tällätietoa kyllä vaihtaa ennenkuin kuluu loppuun. Päinvastoin, ajattelin tilata samanlaiset 16" ja 18" kokoisina lattiatomeihin. Pitäkää vain hulluna, mutta seison näkemykseni takana. :)
www.suhdelukucoverband.fi
Vallu-Veke
24.05.2012 08:35:50
ferodoz: Otin kaupasta kokeeksi Pearlin punalogoisen ProTone kalvon pikkutomiin. Kalvo painoi ihan tajuttomasti, ja oli tosi jäykkä, joten ennakko-odotukset olivat kriittiset. Toisin kävi, se on paras kalvo saundiltaan mitä siinä rummussa on ollut kiinni. Sopivasti sointia, kivoja taajuuksia. Vähemmän kilahdusta kuin ec2:ssa, ja paremmat ala- ja ylätaajuudet kuin Pinstripessa. Toki kokemukset on tällä hetkellä vain kahdesta eri tilasta, mutta en aio tällätietoa kyllä vaihtaa ennenkuin kuluu loppuun. Päinvastoin, ajattelin tilata samanlaiset 16" ja 18" kokoisina lattiatomeihin. Pitäkää vain hulluna, mutta seison näkemykseni takana. :)

Olen joskus ihmetellyt, mikä kiire Pearlin ostajilla on vaihtaa ne ensiasennuskalvot Remoihin heti uutena. Järkimies soittaa Protonet loppuun ensin. Vaihto pinstripeihin on varsinkin aika outoa puuhaa. Pari teipin palaa punakki-protoneihin, niin ne on pinstripet.
ferodoz
24.05.2012 12:08:28

VeKrio: Oon kerran kuullut livenä Ukkoja. Virpassa toimi ihan sika hyvin. Mulla on käsitys, että punaset Pro Tone kalvot ovat kaksikerroksisia. Joku sanoi, että punaset olis vähän tumpun kuuloisia, ja varmaan onkin jos ykskerroksisiin vertaa. Mut aika vekkuli tapaus sulla. :)

Käyn tänään studiolla testaamassa niitä, laitan kyllä samplen kunhan illalla pääsen pois sieltä. Ja niistä kalvoista, noi oli kivalla tavalla tumput. Mutta sointia kyllä löytyi oikein kivasti siltikin. :)
kincy
24.05.2012 14:17:27

Vallu-Veke: Olen joskus ihmetellyt, mikä kiire Pearlin ostajilla on vaihtaa ne ensiasennuskalvot Remoihin heti uutena. Järkimies soittaa Protonet loppuun ensin. Vaihto pinstripeihin on varsinkin aika outoa puuhaa. Pari teipin palaa punakki-protoneihin, niin ne on pinstripet.

Riippuu ihan Protoneista. Jos ovat niitä mustaleimaisia, niin ne on kyllä ihan perseestä. Punaleimaiset sen sijaan ovat hyviä, mutta niitä ei taida settien mukana tulla. Vai liekkö jossain Visioneissa, en oo varma. Lippulaivoissa tulee Remon wannabe kalvot. Kovasti niiden luvataan olevan ihan Remon Ambassadorit ja Powerstroket, mutta logot eroavat toisistaa, joten en usko. Epäilen kiinan kalvoiksi siltikin.

Ne punaleimaiset Protonet vastaavat Emperoria hyvin pitkälti. Kaksikerroksisia siis ja ihan laadukkaan tuntuisia pikaisen testin perusteella. Oon itekin miettiny ostavani niitä setillisen. Basarissa toimi ainakin hyvin.

Täällähän on hulluna pidetty niitä, joilla on Pearlit ja vieläpä punaiset Protonet. Pahinta on, jos on vielä Turusta ja rummut ostettu Jounilta.
Vallu-Veke
24.05.2012 14:35:08
kincy: Riippuu ihan Protoneista. Jos ovat niitä mustaleimaisia, niin ne on kyllä ihan perseestä. Punaleimaiset sen sijaan ovat hyviä, mutta niitä ei taida settien mukana tulla. Vai liekkö jossain Visioneissa, en oo varma. Täällähän on hulluna pidetty niitä, joilla on Pearlit ja vieläpä punaiset Protonet. Pahinta on, jos on vielä Turusta ja rummut ostettu Jounilta.

Visioneissa oli ainakin ennen punaprotonit. Mustat neutronit alakalvoina. Ne on ohuet.
markkuliini
24.05.2012 16:01:23

kincy:
Täällähän on hulluna pidetty niitä, joilla on Pearlit ja vieläpä punaiset Protonet. Pahinta on, jos on vielä Turusta ja rummut ostettu Jounilta.

Protoneja en ole nähnyt täällä moitittavan. Ovat Mirin luottokalvoja, by the way.
En tiedä kuka on Jouni, mutta Turkulaisuus on aika paha rikos kyllä. :)
Speedy
24.05.2012 18:08:02

Onko ne halapoja?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
ferodoz
24.05.2012 18:42:04

Speedy: Onko ne halapoja?

On. 13" kalvo 12 euroa, Emperor muistaakseni kahdenkympin nurkilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)