Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ChamSys PC Wing ja liu'ut loppuu kesken
1
Tomnn
07.02.2011 22:59:16 (muokattu 07.02.2011 23:24:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis mitäs ratkaisuja tuohon olis? Saako esim. Wingille eri sivua käyttöön ku ite läppärillä näkyy? Vai onko helpoin ja käytännöllisin laittaa joku pieni ohjain savulle, naamavalolle ja muille simppeleille jutuille?
 
Kiitos jo etukäteen!
 
hannuuki
08.02.2011 02:41:09 (muokattu 08.02.2011 02:43:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli niitä naamavaloja, savua/usvaa ja muita yksinkertaisia ei tarvitse säätää koko ajan, niin niiden tasot voisi säätää Presetissä (INT - View presets).
 
Mikäli Presettiin haluaa mastersäädön, niin setupista voi asettaa sen toimimaan SUB tai Grand Masterista (Setup - Playback - Grand/Sub master function).
Oletuksena nuo ovat pois Presetistä.
Tai oikeastaan Preset on poissa noista mastereista.
 
Henri93
08.02.2011 09:01:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säähän saat tehtyä execute ikkunan eli "master paletin". Sitten voit valita sille savulle hyvät asetukset ja rec pohjassa tallentaa se sinne executeen. Sieltä saat klikkattua sen päälle pois. Sama homma naamavalojen yms. kanssa. Sitten tietenki tonne chamsyssin liukuihin saa piilotettua aikamonta juttua ku tekee ne vaan cueksi ja ottaa tosiaan ne tärkeimmät jutut sinne vaan. Mulla on tuola executessa aika paljo kaikennäköistä rompetta ja sitä varten touch screeni, et voin sieltä sit klikata esim värit, positiot, gobot yms.
 
-Hensu
 
www.valoakansalle.webs.com
Sytem
08.02.2011 09:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon savut yms staattiset jutut ajanut playback-ikkunan kautta. Selviävät clearista mitä tuo execute ei taida tehdä (vai onko sekin asetuskysymys...)
 
Yks vaihtoehto on myös tehdä useampi sivu ja määritellä tärkeimmät liut olemaan kaikilla sivuilla, tää tehtiin jostain cuestacin asetuksista ekalla sivulla ollessa.
 
Yks melko hyödyllinen asetus mun mielestä läppäriajossa on ollut layout-nappien näkyminen aina, ei pelkästään shiftiä painaessa (olikohan taikasana "layout buttons allways active"), saa näkymänvaihdon aika paljon nopeammaksi. Uudessa softassa toi tosin on jo tehty fiksummin jos lauta käytössä, ne tyhjät sparenapit kun valitsevat talletettuja näkymiä.
 
Marzi
08.02.2011 14:17:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Executelle komppia. Siihen saa niin monta asiaa kuin tarvii. Voi nakella periaatteessa samoja asioita kuin playbackeihin. Liikkuvien värit ja beam-osasto menee kans näppärästi executeen, samoin savut (tekee vaikka pois, vähän ja täysillä -napit). Positiot tais kuunnella ajan syöttöä numeroina executessakin.
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Tomnn
08.02.2011 17:03:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu eli täältähän tuli reilusti hyviä ehdotuksia. Kiitos jokaisesta!
 
Tuo Playback ikkuna vois olla ihan hyvä ratkaisu just tohon mun ongelmaan, mutta tuntuu nälkä kasvavan syödessä sen verran, että oishan se aika paljo monipuolisempaa valottelua, jos opettelis tuon lennosta koodailun, ettei pelkästään käyttelis valmiita liukuja ja flash nappeja.. Tuota useamman sivun juttua oon kokeillu, mutta tuntuu jotenki niin vaikeelta muistaa mitä milläkin sivulla on.
 
Suurin ongelmahan mulla on varmasti se vieressä vilkkuva mikseri, jota joutuu kans käskyttelemään.
 
Mutta huomenna varikolle testaileen noita juttuja käytännössä..
 
patu97
23.05.2012 15:51:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen hommaamaan sen Extra wingin. Niitä saa vaikka kaksikin peräkkäin jos haluaa.
 
the_Hiuka
27.05.2012 21:50:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitipä kaivaa vanha käyttäjätunnus esiin, ja vastata tähän, vaikka alun perin vuoden vanha ketju onkin.
 
MagicQ:n execute on erinomaisen näppärä ikkuna. Sinne voi kopioida copy-napin avulla mitä vain (ryhmiä, paletteja, macroja, cue stackejä...), jolloin esim. ryhmät toimii ihan kuin niitä käyttäisi group-ikkunan kautta, palettien fadet toimii numeronäppäimistöltä, kuten paletti-ikkunoissakin jne. Tarkoitus on siis, että operaattori rakentaa Executeihin itselleen sopivan ajopinnan, jossa voi vapaasti yhdistellä tarvitsemiaan elementtejä yhden ja saman ikkunan sisällä.
 
View design -välilehdellä B-rullalta/näytön vasemmalta puolelta löytyy appearance-asetus, josta ikkunan ulkoasun saa muutettua. Kun sen kääntää coloured-asentoon, View execute-välilehdellä (josta executeja käytetään, View designista niitä editoidaan) ryhmät, erityyppiset paletit ja cuet saavat kaikki oman värinsä, jolloin executen sisällön tunnistaminen helpottuu. Värit voi myös valita itse F-rullalta.
 
Jos tallentaa record-napilla executeen asioita, sinne tallentuu uusi cue stack (samanlainen "tilanne", joka tallentuisi suoraan liuulle tallennettaessa), joka toimii oletuksena togglena (on/off). Uusimpiin versioihin on executeikkunan oikeaan reunaan E-rullalle tullut uusi asetus, Item type, jolla executen saa toimimaan flashinä (päällä vain kun pitää sormea/hiiren nappia pohjassa) tai sen saa muutettua virtuaaliseksi liuuksi (näppärä juurikin etuvaloissa, salivaloissa, usvakoneissa...).
 
Executen saa myös näkymään Iphone/Ipad/Android -remotessa, jolloin esimerkiksi Ipadia voi käyttää kosketusnäyttölaajennuksena, jos itse konsolin/tietokoneen näytölle haluaa jotain muuta kuin executen.
 
PC-wingin kymmenellä liuulla pärjää usein oikein mainioisti, kunhan käyttää cue stackejä luovasti ja miettii tarkkaan mihin oikeasti tarvitsee fyysistä hanikkaa.
 
-Lauri
Sytem
28.05.2012 10:41:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos tohon joku jippo miten tuonne voi kopioida juttuja massana. Eli siis jos haluan kaikki käytössä olevat ryhmät executeen, missä järjestyksessä pitäisi painella shiftiä ja copyä. Tässä en oo ainakaan nopealla testillä onnistunut koskaan.
 
Sama toki koskee asioden siirtoa ikkunan sisällä, onko tapaa siirtää useampaa asiaa kerralla?
 
the_Hiuka
28.05.2012 12:20:32 (muokattu 28.05.2012 12:28:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sytem: Olikos tohon joku jippo miten tuonne voi kopioida juttuja massana. Eli siis jos haluan kaikki käytössä olevat ryhmät executeen, missä järjestyksessä pitäisi painella shiftiä ja copyä. Tässä en oo ainakaan nopealla testillä onnistunut koskaan.
 
Sama toki koskee asioden siirtoa ikkunan sisällä, onko tapaa siirtää useampaa asiaa kerralla?

 
Kyllä se ihan shiftillä onnistuu. Ensin valitset haluamasi asiat nuolinäppäimillä shift pohjassa tai sormella/hiirellä vetämällä, sitten napista copy/move, ja sitten paikka johon haluat siirtää tai kopioida.
 
Ylipäätään kannattaa tarkkailla siinä konsolin näytön alalaidassa olevaa komentoriviä. Pöytä kertoo siinä mitä tekee, ja antaa käyttäjälleen koko ajan ohjeita, kopioinnin ja siirron tapauksessa ensin "select source", ja sitten "select destination."
 
-Lauri
soul_tyranny
29.05.2012 16:08:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Executelle lisää komppia. Kun itse aloin käyttämään executea niin huomasin, että 10 liukua riittää vallan mainiosti. Itse tykkään vielä tehdä esim. hazerin kohdalla niin, että ohjelmoin sekä pumpun, että flektin executeen ja sitten E-rullan kohdalta vaihdan design-näkymässä Item Typen Faderiksi. Tämän jälkeen kyseisen laitteen ohjaus onnistuu touchilla kuin normaalista liu'usta (execute-näkymässä).
 
Tomnn
12.06.2012 20:14:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta tässä ei vieläkään kukaan oo vastannu siihen, että saako usealle stackille tehtyä pikakuvaketta execute ikkunaan. Eli siis vielä rautalankaisempana.
 
Mulla o vaikka PB199 jossa liikkuvien fx int jollain vaihtelevuudella ja muut sälät. (yleensä erikseen kylläkin) :D
 
Sit ois PB200 jossa naamavalot 25% vaikka vilkkuen nii saan kerrottua tarpeeni paremmin
 

 
No tahotoisin kovasti vaikka käyttää noita executesta siten, että kun painan jotain nappia, niin esim. vain noi 199 201 syttyy (molemmissa siis enemmän ku 1 cue, joten ei voi vain tehdä yhdessä).
 
Sit tahtoisin vielä saada sammumaan vain nuo kaksi siitä samasta napista, ettei niitä "sammutusnappeja" tarvis olla niin montaa.. Enkä mielellään sammuttelis yksitellen, ku oikeesti niitä o paljo enemmän ku noi kaks.
 
Eli siis vanhat ja kokeneet. Takas sinne wingien ja tiskien ääreen ja sit mulle pikku vihiä miten toteutan, nii tarjoon bissen ku satutte samalle paikkakunnalle : D
 
Käytän nyt tietty intensiteettejä, mutta palvelis paljo paremmin muutamia muita käyttötarkoituksia, jos vaa olis ne pikakuvakkeen tekomahdollisuudet.
 
eetuss
08.07.2012 13:44:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan vaan tarkistuksena miksi tässä tapauksessa 199 ja 200 pitäisi saada päälle yhdellä napin painalluksella? Eikö se käy että nuo playbackit on vierekkäin executessa ja laittaa ne päälle yhtä aikaa? Jos nyt on ihan välttämätöntä niin voithan laittaa 199:n ekan quen macro-kenttään läskyn ajaa 200:n.
 
Mulla olisi ihmisille kysymys! Ohjelmoin vasta dj-käyttöön syssikoneen ilman wingiä ja yritin löytää tapaa saada ikäänkuin global rate master -liuku executeen. Tai edes tap-tempo. Onko kukaan löytänyt ratkaisua tähän?
 
Tomnn: Mutta tässä ei vieläkään kukaan oo vastannu siihen, että saako usealle stackille tehtyä pikakuvaketta execute ikkunaan. Eli siis vielä rautalankaisempana.
 
Mulla o vaikka PB199 jossa liikkuvien fx int jollain vaihtelevuudella ja muut sälät. (yleensä erikseen kylläkin) :D
 
Sit ois PB200 jossa naamavalot 25% vaikka vilkkuen nii saan kerrottua tarpeeni paremmin
 

 
No tahotoisin kovasti vaikka käyttää noita executesta siten, että kun painan jotain nappia, niin esim. vain noi 199 201 syttyy (molemmissa siis enemmän ku 1 cue, joten ei voi vain tehdä yhdessä).
 
Sit tahtoisin vielä saada sammumaan vain nuo kaksi siitä samasta napista, ettei niitä "sammutusnappeja" tarvis olla niin montaa.. Enkä mielellään sammuttelis yksitellen, ku oikeesti niitä o paljo enemmän ku noi kaks.
 
Eli siis vanhat ja kokeneet. Takas sinne wingien ja tiskien ääreen ja sit mulle pikku vihiä miten toteutan, nii tarjoon bissen ku satutte samalle paikkakunnalle : D
 
Käytän nyt tietty intensiteettejä, mutta palvelis paljo paremmin muutamia muita käyttötarkoituksia, jos vaa olis ne pikakuvakkeen tekomahdollisuudet.
 
Ei se tästä..
R-ku
09.07.2012 00:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi ihmisille kysymys! Ohjelmoin vasta dj-käyttöön syssikoneen ilman wingiä ja yritin löytää tapaa saada ikäänkuin global rate master -liuku executeen. Tai edes tap-tempo. Onko kukaan löytänyt ratkaisua tähän?
 
Täytyykö se saada execiin? X-fade liu'ulle sen saa setup -> playback -> crossfade master function "Global rate master"
 
eetuss
09.07.2012 09:31:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R-ku: Täytyykö se saada execiin? X-fade liu'ulle sen saa setup -> playback -> crossfade master function "Global rate master"
 
Ei ole liukua. Dj:lle näkyy pelkkä execute ikkuna.
 
Ei se tästä..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «