Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox V845
1
Thimann
23.05.2012 00:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis hommasin kyseisen vaakuttimen ja itse olen tykännyt vähän ehkä syö soundia mut ei liian pahasti. Kysymys koskeekin tämän wahin kytkintä kun joutuu aina seisten polkaseen et saa wahin päälle on niin jäykkä? Oon vaan kattellu jotain videoita missä tuntuu olevan niin helpon näköstä toi wahin päälle polkeminen :D Onko jollain muulla ollut wahissa kyseistä vikaa kautta ominaisuutta( ei ainakaan mene vahingossa päälle/pois :D ) Haluisin vaan tietää että onko omani jotenkin väärin rakennettu tai jotain vai onko tämä ominaisuus? Eipä muuta öitä vaan kaikille!
 
"It was success that screwed us up" Slash
Laulava Kylätohtori
23.05.2012 09:15:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thimann: Eli siis hommasin kyseisen vaakuttimen ja itse olen tykännyt vähän ehkä syö soundia mut ei liian pahasti. Kysymys koskeekin tämän wahin kytkintä kun joutuu aina seisten polkaseen et saa wahin päälle on niin jäykkä? Oon vaan kattellu jotain videoita missä tuntuu olevan niin helpon näköstä toi wahin päälle polkeminen :D Onko jollain muulla ollut wahissa kyseistä vikaa kautta ominaisuutta( ei ainakaan mene vahingossa päälle/pois :D ) Haluisin vaan tietää että onko omani jotenkin väärin rakennettu tai jotain vai onko tämä ominaisuus? Eipä muuta öitä vaan kaikille!
 
Kaipa tuo ominaisuus on. Ei mene vahingossa pois päältä kesken soolon kliimaksin.
 
Jos tuolle haluaa jotain tehdä, niin muistaakseni ainakin Crybabyssä saa sitä kytkimen korkeutta säädettyä (ehkä). Tai sitten veistelet vähän pois niistä kumistoppareista. Tai voithan yrittää liimata jotain sen kytkimen päälle, jolloin menee helpommin pohjaan...
 
Jossain waheissa tuo on/off-kytkentä tapahtuu optisesti, jolloin ei tarvitse painella mitään, vaan wahi tunnistaa, koska jalka on wahilla...
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
McNulty
23.05.2012 09:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thimann: Eli siis hommasin kyseisen vaakuttimen ja itse olen tykännyt vähän ehkä syö soundia mut ei liian pahasti. Kysymys koskeekin tämän wahin kytkintä kun joutuu aina seisten polkaseen et saa wahin päälle on niin jäykkä? Oon vaan kattellu jotain videoita missä tuntuu olevan niin helpon näköstä toi wahin päälle polkeminen :D Onko jollain muulla ollut wahissa kyseistä vikaa kautta ominaisuutta( ei ainakaan mene vahingossa päälle/pois :D ) Haluisin vaan tietää että onko omani jotenkin väärin rakennettu tai jotain vai onko tämä ominaisuus? Eipä muuta öitä vaan kaikille!
 
Se kytkin on alkuun jäykkä. Löystyy kyllä käytön myötä, samalla kun ne tassut keinuteltavan pedaalin alta alkavat antaa periksi. Vähän sama homma kuin hyvissä farkuissa... uutena ovat vähän kankeat ja jopa tiukat, mutta ajan kanssa vetreytyvät ja kulahtavat sopivasti.
 
Ei muuta kuin kovaa käyttöä vaan.
 
PS. Vuoden ahkeran käytön jälkeen kirjoittelet kuitenkin tänne, miten saisit siitä kytkimestä jäykemmän, ettei mene spedu kesken wahi-soolon pois päältä... tai haluaisit jättää pedaalin johonkin tiettyyn asentoon ja se ei enää pysy siinä :))
 
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon
Thimann
23.05.2012 15:29:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Se kytkin on alkuun jäykkä. Löystyy kyllä käytön myötä, samalla kun ne tassut keinuteltavan pedaalin alta alkavat antaa periksi. Vähän sama homma kuin hyvissä farkuissa... uutena ovat vähän kankeat ja jopa tiukat, mutta ajan kanssa vetreytyvät ja kulahtavat sopivasti.
 
Ei muuta kuin kovaa käyttöä vaan.
 
PS. Vuoden ahkeran käytön jälkeen kirjoittelet kuitenkin tänne, miten saisit siitä kytkimestä jäykemmän, ettei mene spedu kesken wahi-soolon pois päältä... tai haluaisit jättää pedaalin johonkin tiettyyn asentoon ja se ei enää pysy siinä :))

 
Hahah näin se taitaa olla :D Eipä se niin paljoa haittaa menoa tuli vaan tosiaan mieleen kun niitä videoita katselin että näyttää poikien wahit menevän päälle ihan hipaisemalla. Mutta kiitos molemmille vastauksista tämä selkeytti asiaa huomattavasti kun en paljoa vielä näistä kyseisistä kapistuksista tiedä. (tämä kun on ensimmäinen wahini) Mutta joo eikun polkemaan vain niin hyvä tulee :) Kiitos!
 
"It was success that screwed us up" Slash
Gabe
23.05.2012 17:09:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Se kytkin on alkuun jäykkä. Löystyy kyllä käytön myötä, samalla kun ne tassut keinuteltavan pedaalin alta alkavat antaa periksi. Vähän sama homma kuin hyvissä farkuissa... uutena ovat vähän kankeat ja jopa tiukat, mutta ajan kanssa vetreytyvät ja kulahtavat sopivasti.
 
Ei muuta kuin kovaa käyttöä vaan.
 
PS. Vuoden ahkeran käytön jälkeen kirjoittelet kuitenkin tänne, miten saisit siitä kytkimestä jäykemmän, ettei mene spedu kesken wahi-soolon pois päältä... tai haluaisit jättää pedaalin johonkin tiettyyn asentoon ja se ei enää pysy siinä :))

 
Juuri näin :D
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
tumo7
21.06.2012 23:01:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästäpä (anteeksi vain) lainaan aihetta kun bongasin otsikon "Vox V845". Eli itse olen saman wahin omistanut noin kolme vuotta, ja potikka rahisee kovasti. Tiedän että se kuluu käytössä, mutta mistä saisin uuden mahdollisimman halvalla?
 
Normaaleissa potikoissa "varsi" ei ole tarpeeksi pitkä, jotta se ylettäisi hammastankoon. Thomannilta asti en ala parinkymmenen euron potikoita tilailemaan, joten mistä siis saisin halvimmalla? :)
 
Vauhti korjaa virheet.
Ikosaedri
22.06.2012 13:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumo7: Tästäpä (anteeksi vain) lainaan aihetta kun bongasin otsikon "Vox V845". Eli itse olen saman wahin omistanut noin kolme vuotta, ja potikka rahisee kovasti. Tiedän että se kuluu käytössä, mutta mistä saisin uuden mahdollisimman halvalla?
 
Normaaleissa potikoissa "varsi" ei ole tarpeeksi pitkä, jotta se ylettäisi hammastankoon. Thomannilta asti en ala parinkymmenen euron potikoita tilailemaan, joten mistä siis saisin halvimmalla? :)

 
Vaihtoehtona vois olla DIY-ratkasu, itte repäsin yhestä vahvistinprojektista wahiprojektiin potikan. Piti olla eriarvoa, kun hotz potzit ja irrotin wahipotikasta sen hammasratasvastakappaleen ja se kiinni tavalliseen potikkaan. Hyvin käy ja kukkuu, eikä vaikuta ees epävakaalta ;). Wahipotikkaa lähtisin ekana kattomaan ebaysta.
 
Ripatee
22.06.2012 13:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uraltonella ainakin on wahin osia.
 
http://uraltone.com/kauppa/index.ph … l&XTCsid=o13ecjhaf98lgrp7vcufjes2o7
 
tumo7
23.06.2012 00:48:09 (muokattu 23.06.2012 00:49:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia. Uraltonen potikoita hieman epäilin, koska kuvissa varsi näytti liian lyhyeltä, mutta tässä tapauksessa kuvat varmaankin hämäävät. Yksi oikean arvoinen potikka löytyy, siitä kai sitten lähden väsäilemään ja katson mitä tulee :)
 
Edit: Onko wah-potikka siis normaali potentiometri, jossa on hatun tilalla tällainen:
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=o13ecjhaf98lgrp7vcufjes2o7
 
Vauhti korjaa virheet.
gemisti
23.06.2012 01:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumo7: Kiitoksia. Uraltonen potikoita hieman epäilin, koska kuvissa varsi näytti liian lyhyeltä, mutta tässä tapauksessa kuvat varmaankin hämäävät. Yksi oikean arvoinen potikka löytyy, siitä kai sitten lähden väsäilemään ja katson mitä tulee :)
 
Edit: Onko wah-potikka siis normaali potentiometri, jossa on hatun tilalla tällainen:
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=o13ecjhaf98lgrp7vcufjes2o7

 
On. Usein tosin wah-käyttöön suunniteltu potikka on myös mitoitettu kestämään hieman enemmän sitä eestaas sutkuttamista kuin "peruskäyttöön" tarkoitettu potikka.
 
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
tumo7
23.06.2012 10:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voxin waheissa potentiometri on kiinni omassa pikku piirilevyssään, kun taas Dunlopin Cry Babyissa potikasta lähtee suoraan piuhat "varsinaiseen" piirilevyyn ( http://upload.wikimedia.org/wikiped … /Inside_Dunlop_Cry_Baby_wah-wah.JPG ).
 
Miten Voxin potikan kiinnitys on toteutettu, ja olisiko seuraavan potikan vaihdon kannalta järkevintä hoitaa nyt uusi potikka kiinni Dunlop-tyyliin? :)
 
Vauhti korjaa virheet.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «