Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua (mallintavan) vahvistimen hankintaan
1
Juha86
20.05.2012 14:00:49 (muokattu 20.05.2012 14:02:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvisin mielipiteitä, ehdotuksia tai vinkkejä vahvistimen hankintaan.
 
Soitan kokoonpanossa, jossa kaksi kitaraa, akustinen kitara ja mun sähkökitara. Soitan enimmäkseen sellaisia maalailevia melodioita clean-soundilla, hieman tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=T5T8dRjfbSc
 
Vaatimukset vahvistimelle on ainakin riittävä teho keikoille (baarit, kuppilat, nuorisotalot ym), hyvät clean-soundit, monipuoliset säätömahdollisuudet kaikuihin ym ja mahdollisuus pedaaliin, jolla on kätevä vaihtaa soundeja. Plussaa tulee kevydestä. Särösoundit eivät ole niin tärkeitä itselleni. Budjetti on n. 300 €, saa mennä vähän ylikin.
 
Oon miettinyt nyt noita mallintavia vahvistimia. Tää Fender Mustang 3 on tällä hetkellä ykkösvaihtoehto, sillä youtuben perusteella siinä näyttäisi olevan ihan mukavat soundit. Liikkeessä en ole vielä testannut kuitenkaan. Eli tämä: http://www.thomann.de/fi/fender_mustang_iii.htm
 
Onko teillä kokemuksia joistain erityisen hyvistä mallintavista vahvistimista? Toki voisi miettiä myös jotain transistorivahvari + multiefektipedaali -yhdistelmää, mut se menee helposti yli budjetin.
 
Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
TTV
20.05.2012 14:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oikein käy selväksi, miksi olet mallintavaa vailla, pelkkien efektien takia sellaista ei kannata ottaa. Tässäpä sulle hyvä vahvari moneen menoon:
 
http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_attax100.htm
 
Mukana tulevalla pedaalilla voit helposti steppailla eri kanvien kesken ja mikä parasta, kanavakohtaiset efektiasetukset tallentuvat automaattisesti. Attaxia löytyy sekä nuppina että combona ja molempia vieläpä tällä hetkellä Thomannin B-stockista hieman uutta halvemmalla.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Gabe
20.05.2012 14:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka joustava budjetti on? Ja haetko nimenomaan comboa?
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Juha86
20.05.2012 18:27:34 (muokattu 20.05.2012 18:29:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Ei oikein käy selväksi, miksi olet mallintavaa vailla, pelkkien efektien takia sellaista ei kannata ottaa. Tässäpä sulle hyvä vahvari moneen menoon:
 
http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_attax100.htm
 
Mukana tulevalla pedaalilla voit helposti steppailla eri kanvien kesken ja mikä parasta, kanavakohtaiset efektiasetukset tallentuvat automaattisesti. Attaxia löytyy sekä nuppina että combona ja molempia vieläpä tällä hetkellä Thomannin B-stockista hieman uutta halvemmalla.

 
No mallintavaa olen miettinyt lähinnä noiden efektien vuoksi ja sen helppouden, kun olisi kaikki tarvittava samassa paketissa.
 
Toki joku transistoricombo voisi olla ihan kelpo laite, ainakin jos hankkii seuraksi jonkun multiefektilaitteen. Tarkoitukseni on kuitenkin saada erilaisia soundeja kitarasta, ja vahvistimen omat efektit ei yleensä ääntä vielä hirveästi muokkaa. Pätevältä vaihtoehdolta tuo Hughes&Kettner kyllä vaikuttaa, tehoakin näkyy riittävän. Pitää käydä jossain musaliikkees testaamassa, jos löytyy. Tuo efektiasetusten tallentuminen on tosi hyvä juttu.
 
Ja Gabe, juuri comboa etsin. Se sopii helppoutensa vuoksi parhaiten mulle. Budjetti max. 400 €.
 
Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
Gabe
20.05.2012 20:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juha86: Ja Gabe, juuri comboa etsin. Se sopii helppoutensa vuoksi parhaiten mulle. Budjetti max. 400 €.
 
Ok, tuo yllämainittu Hughes&Kettner voisi olla juuri passeli teikäläiselle :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
73nd3r
20.05.2012 20:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VOX, VT40+ tai VT80+ ja siihen VFS5-pedaali.
Ambienttisoundina vaikka:
http://www.youtube.com/watch?v=PxAaUI9Rsjo
 
Nää on makuasioita, joten testaa ite. IMHO tuo 7-Mustang tuntui clean-soundeissa peltiseltä, enkä ole ikinä innostunut H&K:n soundeista - Peaveyt tai Marsut menee edelle, lemppari kummiskin Vox.
 
Juha86
21.05.2012 17:42:50 (muokattu 21.05.2012 19:13:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: VOX, VT40+ tai VT80+ ja siihen VFS5-pedaali.
Ambienttisoundina vaikka:
http://www.youtube.com/watch?v=PxAaUI9Rsjo
 
Nää on makuasioita, joten testaa ite. IMHO tuo 7-Mustang tuntui clean-soundeissa peltiseltä, enkä ole ikinä innostunut H&K:n soundeista - Peaveyt tai Marsut menee edelle, lemppari kummiskin Vox.

 
Kiitti tästäkin vinkistä, tykkäsin itse asias aika paljon tuosta clipin soundista. Näistä varmaan lähinnä VT80+ tulis kyseeseen, sillä jossain foorumeilla manattiin tuon VT40+:n riittämättömyyttä keikkakäyttöön. 80+:sta luulis irtoavan tarkeesi mökää.
 
Onko noi VOXit nyt sitten transistorivehkeitä vai mitä? Kun niitten ominaisuuksis on mainittu putkikin, enkä nyt sitten tajunnu, kumpaa ne edustaa, vai onko ne jotain yhdistelmälaitteita? Pitänee joka tapaukses tuota VOXia testata, ainakin näyttää löytyvän hyvin musaliikkeistä.
 
Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
Gabe
21.05.2012 17:44:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juha86: Onko noi VOXit nyt sitten transistorivehkeitä vai mitä? Kun niitten ominaisuuksis on mainittu putkikin, enkä nyt sitten tajunnu, kumpaa ne edustaa, vai onko ne jotain yhdistelmälaitteita?
 
Nämä voxit ovat juurikin transitorivahvistimen ja putkivahvistimen hybridi/yhdistelmä :) Mukavan kuuloisia pelejä ovat.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
blues guitar
21.05.2012 18:23:09 (muokattu 21.05.2012 18:31:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska sulla on kokoonpanossa myös akkari ja laulu, niin varmaan tarvitset jonkinlaiset pa:t jotta saat ne mikitettyä? Jos näin, niin miten olisi jokin multihärpäke kytkettynä suoraan pa:han?
Silloin etuna olisi ehkä myös stereo soundit.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Juha86
21.05.2012 19:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Koska sulla on kokoonpanossa myös akkari ja laulu, niin varmaan tarvitset jonkinlaiset pa:t jotta saat ne mikitettyä? Jos näin, niin miten olisi jokin multihärpäke kytkettynä suoraan pa:han?
Silloin etuna olisi ehkä myös stereo soundit.

 
Totta joo, mutta tarkoitus on käyttää vahvistinta myös kotisoitteluun yms, jolloin PA-vaihtoehto ei oo kovin käytännöllinen, koska en sellaisia omista. Keikoillakin käytetään laina-PA-kamoja.
 
Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «