Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 550 51 52 53 54299 300 301 302 303
korvaoo
21.05.2012 13:09:39 (muokattu 21.05.2012 13:10:56)
mitja: Noilla lp custom-tyylisillä bindauksilla ja otelautamerkeillä + 58 tyylisellä tailpiecellä ei löydy kuin custom shopista tilaamalla jos uuden haluaa. Käytettynä noita liikkuu, hinnat alkaen n. 4000e

Musta
http://www.gbase.com/gear/gibson-custom-shop-flying-v-cust-2002-black#

Punainen
http://www.gbase.com/gear/gibson-flying-v-custom-2006-cherry

on se vaan väärin miten köyhää sorsitaan :( pitänee siis tyytyä joko 7 kieliseen tai ruveta tykkäämään jostain kummasta väristä :)
edit: tokihan tommosen sais kasailtua itekkin murto osalla jostain mustasta fadedista mutta jotenkin se ei nyt innosta tässä tapauksessa.
kaikki paitsi on turhaa.
LaMotta
21.05.2012 13:28:34

Minullakaan ei ole mitään sanottavaa tähän keskusteluun, mutta sanotaan että ei ole Gibsonia enää eikä luultavasti tule koskaan olemaankaan.
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
Jucciz
21.05.2012 13:54:07
LaMotta: Minullakaan ei ole mitään sanottavaa tähän keskusteluun, mutta sanotaan että ei ole Gibsonia enää eikä luultavasti tule koskaan olemaankaan.

Koska odotat jo kuumeisesti, että joku kyselee syitä tähän, päästän sinut jännityksestä.

Miksi? Mitä tapahtui?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lavaamo
21.05.2012 14:05:49
Ostin Gibsonin ja olen tyytyväinen. Mikä meni vikaan?
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Gabe
21.05.2012 16:01:42
lavaamo: Ostin Gibsonin ja olen tyytyväinen. Mikä meni vikaan?

No hittolainen :/ Eihän täällä saada enää väittelyitä aikaan jos te menette ostamaan hyviä kitaroita. Olisit nyt edes etsinyt sellaisen jossa pari nauhaa törröttää.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Midrange
21.05.2012 16:42:57 (muokattu 21.05.2012 16:47:00)
Siitä kun on puhuttu Gibsoneissa ja Epiphoneissa että g-kieli ei pidä aina kunnolla virettä, niin mikä tuon teknisesti ottaen aiheuttaa? Olen käsittänyt että lapakulma ja satula, mutta osaisko joku selittää tarkemmin? Mulla oli meinaan joskus 90-luvulla Epiphonen lessu viikonlopun ajan testissä mutta palautin sen juuri tuosta syystä kun en saanut g-kieltä millään pysymään vireessä, suurinpiirtein joka bendauksella meni pois vireestä eikä kielen vaihtokaan auttanut.

Onko se satulan ura tuolloin kenties liian kireä jolloin kieli ei palaudu normaalitilaan bendauksen jäljiltä? Eli auttaisiko sen uran höllentäminen ja lyijykynätemppu?
Mikäs on lapakulman suhde tähän ongelmaan? Olenko käsittänyt oikein että se kulma satulaa ennen vaikeuttaa sen kielen palautumista kun painetta kohdistuu tällöin juuri tavallista enemmän siihen satulan uraan? Ja miksi juuri g-kieli kärsii tästä ongelmasta?
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Numb
21.05.2012 16:53:39

Midrange: Onko se satulan ura tuolloin kenties liian kireä jolloin kieli ei palaudu normaalitilaan bendauksen jäljiltä? Eli auttaisiko sen uran höllentäminen ja lyijykynätemppu?

Useimmissa tapauksissa auttavat.

Mikäs on lapakulman suhde tähän ongelmaan? Olenko käsittänyt oikein että se kulma satulaa ennen vaikeuttaa sen kielen palautumista kun painetta kohdistuu tällöin juuri tavallista enemmän siihen satulan uraan? Ja miksi juuri g-kieli kärsii tästä ongelmasta?

En nyt muuten ota kantaa, mutta samanlaiset g-kielen ongelmat mulla on ollut straton ja telenkin kanssa. Ja samoilla lääkkeillä on korjaantunut.
I might be schizophrenic but I am also Jesus
mitja
21.05.2012 17:08:55 (muokattu 21.05.2012 17:10:12)
En nyt muuten ota kantaa, mutta samanlaiset g-kielen ongelmat mulla on ollut straton ja telenkin kanssa. Ja samoilla lääkkeillä on korjaantunut.

G-kieliongelmat on samat aikalailla kaikissa kitaroissa.
Itse viritän kys. kielen ihan aavistuksen verran alavireeseen, niin että sitä ei epävireenä edes huomaa vapaalla kielellä, mutta painettuna ei ole häiritsevästi ylävireessä.

Ei tällä tietenkään ole mitään tekemistä noiden satulaongelmien kanssa, mutta monet kiroilee tätä vireongelmaa myös.
fox
21.05.2012 17:11:54

Numb: Useimmissa tapauksissa auttavat.

Kovin monesti tuossa törmää juu siihen, että
-paksummalla kielisetillä kielitetään, ajatellaan että "hyvinhän se sinne upposi" vaikka kieli tosiaan kinnaa satulauran poskiin aika tehokkaasti.
-viilataan se satulaura jollain "ei-niin-sopivalla" viilalla edellistä tilannetta "korjatakseen" jolloin se satulaura voi olla yläreunasta ihan OK, mutta: urasta on tullut enemmän "V" -muotoinen, tavoiteltavan "U" mallisen uran sijasta - kielen painuessa sinne satulaan se edelleen kiilautuu tehokkaasti siihen uraan.
Lyijjäri, tai sitten ihan "teolliset" litkut (NutSauce esim) ei tuota korjaa tietenkään, satulan pitää ehdottomasti olla käytetyille kielille "just eikä melkein" jos haluaa välttää nuo ongelmat.. Satulaviilaa tai ihan hätätilassa voi koittaa vaikka punotulla g-kielenpätkällä sitä satulaa hinkata.

=)
Mutta jos se on paljon "hienompi" se ongelma jos/kun se on siinä Gibsonissa - toki sitä pitää ympäri nettiä julistaa.. ;) ??
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
J.Hollström
21.05.2012 17:28:11
fox: Täysin totta. Mutta: kitarahan on sellanen "keskimääräisesti-vireessä" oleva soitin, vaikka olis miten huolellisesti kaikki säädöt ja rakenteelliset ominaisuudet.

Kyllä vaan ne lessukat mitä mulla on ollut omistuksessa ovat pääsääntösesti olleet keskimäärin eniten epiksessä olleita kaikkien kitaroiden joukosta.

Nyt on PRS ja kaikki on hyvln. Pystyy ottamaan jopa vireisä avoisointuja.
Gabe
21.05.2012 17:34:47 (muokattu 21.05.2012 17:47:14)
Numb: samanlaiset g-kielen ongelmat mulla on ollut straton ja telenkin kanssa. Ja samoilla lääkkeillä on korjaantunut.

Mullakin stratossa ja telessä ollut tuota ja ihan satulan fiksauksella se on helpottanut. Itse en tosin alkanut viilailemaan vaan olen vienyt aina korjaajalle ettei itse sähellä sitä lisää :) SG:ssä taas ei tuota vire ongelmaa g:lläkään ole ollut mutta siinä fiksattiin sitä satulaa jo heti kättelyssä.

fox: Mutta jos se on paljon "hienompi" se ongelma jos/kun se on siinä Gibsonissa - toki sitä pitää ympäri nettiä julistaa.. ;) ??

Telen satula kaiken lisäksi katkoi yhtä kieltä useasti. Onneksi oli Fender eikä Gibson.. jos olisi ollut Gibson niin sehän olis ollut ihan soittokelvoton :D Siinä riitti satulan fiksaus ja kieltenohjaimen(string tree) vaihto perhosmallista pyörylään :)

mitja: G-kieliongelmat on samat aikalailla kaikissa kitaroissa.
Itse viritän kys. kielen ihan aavistuksen verran alavireeseen, niin että sitä ei epävireenä edes huomaa vapaalla kielellä, mutta painettuna ei ole häiritsevästi ylävireessä.

Plussaa tälle, oli muuten hyvä kikka :) Pitääpäs kokeilla.
Spiral
21.05.2012 17:43:35

fox:
=)
Mutta jos se on paljon "hienompi" se ongelma jos/kun se on siinä Gibsonissa - toki sitä pitää ympäri nettiä julistaa.. ;) ??

Joo, tästähän nytkin oli selvästi kyse.
Aika väsynyttä.
Spiral
21.05.2012 17:46:25

Gabe: Telen satula kaiken lisäksi katkoi yhtä kieltä useasti. Onneksi oli Fender eikä Gibson.. jos olisi ollut Gibson niin sehän olis ollut ihan soittokelvoton :D

Jos olis ollut Gibsoni niin olisi ollut mahtava ominaisuus joka kertoo omistajalle milloin on aika vaihtaa kielet, ja tietenkin se ois tuonut mojoa ja uskottavuutta kitaralle ja soittajalle kun aina olis niin kovan rokkauksen kohde ettei kieletkään kestä.
Gabe
21.05.2012 17:48:15 (muokattu 21.05.2012 17:48:29)
Spiral: Jos olis ollut Gibsoni niin olisi ollut mahtava ominaisuus joka kertoo omistajalle milloin on aika vaihtaa kielet, ja tietenkin se ois tuonut mojoa ja uskottavuutta kitaralle ja soittajalle kun aina olis niin kovan rokkauksen kohde ettei kieletkään kestä.

Aivan... hemmetti, melkein harmittaa kun menin moisen ominaisuuden pois korjaamaan!
LaMotta
21.05.2012 17:49:27

Jucciz: Koska odotat jo kuumeisesti, että joku kyselee syitä tähän, päästän sinut jännityksestä. Miksi? Mitä tapahtui?

Koin etten ollut Gibsonin arvoinen, joten tuomitsin itse itseni luopumaan niistä.
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
kimmmmo
21.05.2012 19:37:31
Jucciz: Koska odotat jo kuumeisesti, että joku kyselee syitä tähän, päästän sinut jännityksestä. Miksi? Mitä tapahtui?

LaMotta: Koin etten ollut Gibsonin arvoinen, joten tuomitsin itse itseni luopumaan niistä.

Plussaa sulle. Miehen puhetta myöntää omat rajansa ja toimia niiden asettamissa puitteissa. Minä taas en ollut varma onko gibson minun arvoiseni, mutta parempiakaan ei ollut tarjolla joten näillä mennään ja kaikki on hyvin.
Dominaattori
23.05.2012 15:43:14
Käytinpä -07 Standardin puntarissa, 3,4kg. Ei mikään hirveän painava möhkäle.
Örp
Laulava Kylätohtori
23.05.2012 15:46:31
kimmmmo: Plussaa sulle. Miehen puhetta myöntää omat rajansa ja toimia niiden asettamissa puitteissa. Minä taas en ollut varma onko gibson minun arvoiseni, mutta parempiakaan ei ollut tarjolla joten näillä mennään ja kaikki on hyvin.

Heh, tämä oli hyvä....
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
fox
23.05.2012 16:09:26

Spiral: Joo, tästähän nytkin oli selvästi kyse.
Aika väsynyttä.

Niin tätä meinasit, sillä "Aika väsynyttä" -onelinerillä?

Kovin monesti tuossa törmää juu siihen, että
-paksummalla kielisetillä kielitetään, ajatellaan että "hyvinhän se sinne upposi" vaikka kieli tosiaan kinnaa satulauran poskiin aika tehokkaasti.
-viilataan se satulaura jollain "ei-niin-sopivalla" viilalla edellistä tilannetta "korjatakseen" jolloin se satulaura voi olla yläreunasta ihan OK, mutta: urasta on tullut enemmän "V" -muotoinen, tavoiteltavan "U" mallisen uran sijasta - kielen painuessa sinne satulaan se edelleen kiilautuu tehokkaasti siihen uraan.
Lyijjäri, tai sitten ihan "teolliset" litkut (NutSauce esim) ei tuota korjaa tietenkään, satulan pitää ehdottomasti olla käytetyille kielille "just eikä melkein" jos haluaa välttää nuo ongelmat.. Satulaviilaa tai ihan hätätilassa voi koittaa vaikka punotulla g-kielenpätkällä sitä satulaa hinkata.

Onhan se, mutta täytyy jaksaa jakaa noita väsyneitä neuvoja ja lässytyksiä.
Tosin noista
"Aika väsynyttä.." etc. pieraisuista saa kovasti sitä mielihyvää ja onnellisuutta?? =)
Ihme ettei oo kukaan vielä tullu jatko-kommentoimaan:
"Nyt paukahti plussaa!" tahi "Plussaa pärähti/napsahti!"
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)