Aihe: Behringer combot
1 2
Mario
11.04.2004 15:57:25
Jeps, asiani olisi seuraavanlainen. Eka basso tuli hankittua tuossa jokin aika sitten, ja jotta harjoittelu olisi mielekkäämpää, olisi vahvarikin hyvä olla olemassa.. Olen hiukan kierrellyt musiikkiliikkeissä ja hieman olen katsellut tuollaista Behringerin 60W comboa. Kaveri sellaista kovasti ainakin suositteli, ja tuo ei ole hinnallakaan pilattu. Lähinnä vahvari olisi tarkoitettu kotikäyttöön, mutta jos tästä taidot karttuu, niin ehkä sitä joskus voisi muuallakin tarvita. Kyselisinkin onko arvoisilla palstalaisilla kokemusta kyseisestä vahvistimesta, ja jos on, niin millaisia? Riittääkö tuon kokoinen esim. keikkailuun?

Tietnkin Behringerillä on olemassa myös melko edullinen 120W combo. Tästäkin olen kuullut hieman eriäviä kommentteja. Onko tästä kenelläkään henkilökohtaista kokemusta? En tiedä onko tarpeen mainita, mutta rockia soittelen..
Incarnation
11.04.2004 16:17:46 (muokattu 11.04.2004 19:44:06)
Riittääkö tuon kokoinen esim. keikkailuun?

Ei tod. riitä. Vähintään 100 wattia, että edes bänditouhut sujuvat siedettävästi. Tietysti riippuu hieman minkälaista musiikkia soittaa.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
thrashman
11.04.2004 17:39:01
On tuo pienempi Behringer hintaisekseen hyvä peli, 60 wattiseksi siitä lähtee ihan mukavasti ääntä, että koti- ja treenikäytössä sillä varmasti pärjää. Yllättävän monipuoliset soundit siitä saa irti kun jaksaa namiskoita käännellä. Pro miehillä on varmasti omat mielipiteensä näistä monipuolisista soundeista, mutta minulle ne ovat kelvanneet vallan mainiosti. Keikkakäytössä tuo 60w tuntuu aika pieneltä. 120w on tietenkin tuplasti tehokkaampi ja siitä löytyy hieman enemmän säätöjä. Kannattaa kokeilla liikkeessä, vertailla muihin vahvareihin ja muodostaa oma mielipide. Myös käytettyjä ei pidä unohtaa.
"Filttereistä saa pienellä vaivalla tehokkaan aseen" Niksi-Pirkka
PolkaTulk
11.04.2004 19:08:48
No mites se on silleen että kun me soitetaan "Heviä",(siis ei äijäheviä,vaan noh...doomrockia...) ja se kuuluu joskus vähän liiankin hyvin.
Fuck the Broom, Feel the Doom: King´s Row...
Vemmy
11.04.2004 22:03:28
Kovasti riippuu vahvistimesta, soitettavasta musiikista sekä treeneissä käytettävästä äänenvoimakkuudesta, että millainen vahvistin tarvitaan. Niin, ja kyllä se on soittajastakin kiinni. Sama vahvistin, sama basso, eri soittajat -> aivan eri volumepotikan asento. Itse pärjään toisen bändin treeneissä 50-wattisella vanhalla combolla vallan mainiosti. Eivät ne watit kerro kaikkea.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
J-Station
13.04.2004 12:28:09
Olen joutunut pari kertaa soittamaan jollain Behringerin kombolla ja kokemus oli suorastaan kammottava. Tehot eivät riittäneet bändin kanssa soittamiseen vaikka vahvistimen piti olla riittävä bändikäyttöön. Toinen asia on vahvistimen kauheasaundi, mitä ei saanut ruuvattua kuntoon, ei sitten millään. Myös matalat taajuudet jäivät kyseisestä vahvistimesta toistamatta.

Itse en ostaisi mitään kyseisen merkin tuotetta, mutta tehköön kukin miten tahtoo. Itse en vain pidä merkistä.

Suosittelisin etsimään käytettyjä komboja, koska niitä saattaa tuurilla löytyä halvalla (Fender, Laney, Yamaha) jo ovat varmasti parempia.
Mario
16.04.2004 15:58:27
Joo, tässä on matkan varrella itselläkin mieli muuttunut. Tollaista Laneyn 125W saa käytettynä suhteellisen edullisesti (n.300-350€), joten ehkä tulee sellainen tai vastaava hommattua. Pitää noita markkinoita alkaa seurailemaan...
Niskamies
16.04.2004 16:11:28
Mulla on toi Behringerin BX1200 kombo. Kyllä mä oon sillä enemmän tai vähemmän ilosesti soittanu jo puoltoista vuotta. Mutta onneks viikon päästä tulee uus vahvari.
Sbassossa on neljä kieltä.
Johannes_t
16.04.2004 16:43:26

Ajattelin ostaa himaan sen pikku-Behringerin. Oliko siinä nyt 15W vai 20W ja hintaa alle satanen. Testasin sitä liikkeessä ja totesin soundinkin pelaavan, jos malttaa sen volumen pitää kotitreenitasolla. Testibassona käytin liikkeen Squieria taatakseni mahdollisimman karun ympäristön :D

Kotona on suhteellisen turhaa pitää isompia vehkeitä, ellei asu sinkkuna omakotitalossa, jossain Kurun takana. Jotenkin vaikea muutenkaan mieltää kohderyhmää noille 40W - 150W komboille, kotiin liian isoja ja useinpiin bändeihin liian pieniä.
lima
16.04.2004 18:27:47
jooh,oon omistanu behringer ultrabass 120w combon nyt jonkun kuukauden ja hyvin on toistaiseksi kestäny. palataan asiaan jonkun vuoden kuluttua,kerron sit lisää.
Slapit_87
20.04.2004 12:38:29
Oman kokemuksen mukaan Behringereissä on ehkä paskimmat slappi-soundit mitä oon ikinä kuulu...
Live fast, die young!!
Niskamies
20.04.2004 12:41:16
Ihan ookoo se Behringer oli, mutta teki hyvää luopua siitä.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
balzary
20.04.2004 14:17:15

Ihan ookoo se Behringer oli, mutta teki hyvää luopua siitä.

alkaako jutut vähän kiertämään samaa rataa? :)
Niskamies
20.04.2004 20:28:27
alkaako jutut vähän kiertämään samaa rataa? :)

Miten nyt sillain? Sanonpa vaan että Behringeristä luopuminen toi soittomotivaatiota:)
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Ben Matlock
08.07.2004 14:24:25
Olen kokeillut behringerin bx1200 comboa, enkä saanut irti minkään laista tiukkaa släppi saundia. Minun mielestä halpa kopio hartken kickback 12:sta
Hytne
08.07.2004 19:38:15 (muokattu 09.07.2004 10:30:39)
Olen kokeillut behringerin bx1200 comboa, enkä saanut irti minkään laista tiukkaa släppi saundia. Minun mielestä halpa kopio hartken kickback 12:sta

Niin no. Ei tuo peukuttelu ole ainoa soittotyyli. Vahvistin toimii mielestäni oikein hyvin kaikessa muussa, eikkä släppäilykään huonolta kuullosta kun kaverilla testailin.
Deere on kone, muut on leluja!
bize
09.07.2004 00:21:22

Heh, halpaversio Samsonista kuulostaa jotenkin paradoksaaliselta.. :)
absqua
09.07.2004 09:56:12
Heh, halpaversio Samsonista kuulostaa jotenkin paradoksaaliselta.. :)

Niinpä. Se kuulostaa ihan Behringeriltä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
AssH
21.07.2004 09:44:37
Tietnkin Behringerillä on olemassa myös melko edullinen 120W combo. Tästäkin olen kuullut hieman eriäviä kommentteja. Onko tästä kenelläkään henkilökohtaista kokemusta?

itse ainakin saan tuosta 120W hyvin irti treeniksellä. ja joutuu jopa hiljentämään välillä rajusti kun kitaristin vahvari siellä on niin snadi. toi voisi riittää jopa keikkailuun vähän pienemmissä paikoissa (pikkuklubit,koulut).
omani ostin vieläpä täältä m.netistä. se on kyllä ihan kiva peli eli suosittelen jos halpaa,toimivaa ja äänekästä haluat.
mega huikee meno
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)