Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 598 99 100 101 102251 252 253 254 255
Speedy
19.05.2012 15:30:36

marktark: Miksei. Itse hankkisin viisosaisen vastaavan DW:n alle kahden tonnin ja lopulla (jos on jotain mistä jää..) hyvät hw:t ja symbaalit. Ai niin ja ne tupluttimet.

TÄ?

No ei nuo minusta mitenkään ÄLYttömän halvat ole.. Vaan reilut 500€ ovh:sta.. Noin isossa summassa aika pieni alennus. Eivätkä ole "oikeat" DWt..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
marktark
19.05.2012 16:01:23
Speedy: TÄ?
No ei nuo minusta mitenkään ÄLYttömän halvat ole.. Vaan reilut 500€ ovh:sta.. Noin isossa summassa aika pieni alennus. Eivätkä ole "oikeat" DWt..=)

Minulla vain ei ole tapana torpata innokasta nuorta polvea noin jyrkästi ja näennäisen "ammattimaisella" tasolla. "Miksei" viittaa suositusta enemmän tuohon suuntaan kuin halpis-tuplasetteihin, joihin tämä nuoriso käy aika kuumana. Mutta senkään torppaamisessa yritän olla lankeamatta latteuksiin.

Kyllä ovat oikeat, vain eri prosessin & tuotantosuunnitelman tulosta. Varmaan selviää tarkat speksit, kun etsii. Ja noilla spekseillä pärjää niin harrastelija kuin teikäläinenkin, lukija. Sitten löytyy myös fanaatikot, joilla suhteellisuudentaju on karannut näkymättömiin, mitä tulee soittajien väliseen keskusteluun eli DIALOGIIN.

Omilta kohiltani : jos olis pari tonttua ja tarve uusiin, niin päätyisin todennäköisesti Performanceen. Jos olis enemmän, niin sitten en osaa sanoa (TÄ? EI OSAA SANOA!)
Näin tänään.
Play that song, not the instrument.
Speedy
19.05.2012 16:14:35

marktark: (TÄ? EI OSAA SANOA!)
Näin tänään.

Niin tarkoitinkin lähinnä tuota sinun lausetta, mitä en ymmärtänyt..

Itse hankkisin viisosaisen vastaavan DW:n alle kahden tonnin ja lopulla (jos on jotain mistä jää..) hyvät hw:t ja symbaalit. Ai niin ja ne tupluttimet.

Että ostitko (turtkulaiset), vai meinaatko ostaa.. alle kahden tonnin, kun tuohan oli yli kolme, ja tuossa oli kyllä tuplat, mutta 8-osainen.. Vai että tuon rahan sijoittaisit järkevimmin kuvaamallasi tavalla..

Eihän nuo rummut siis huonot ole, mutta n. 10% alennus ovh:sa ei minusta ole pilkkahinta.. Ja kun tuolla rahalla voi hyvin saada pienemmän setin collectors sarjaa, eikä tartte tyytyä budjettiluokan ratkkaisuun.. Mutta jos tomeja tarttee enemmän niin eihän se sitten toimi..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jazzmies
19.05.2012 16:23:54
Speedy: Eivätkä ole "oikeat" DWt..=)

Nämä DW:t ovat kyllä jännä ilmiö. Mikä ihme tästä merkistä on tehnyt niin halutun, kun niiden soitettavuus ei ole kummoinen eikä äänessä ole karaktääriä. Halpis PDP antaa sentään jotakin luonnetta ulos. Poikkeuksena tosin Edge-virvelit, mitkä ovat hämmästyttävän hyviä - tuovat nimittäin ihan Yamahan virvelit sekä äänensä että soitettavuutensa takia mieleen.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
markkuliini
19.05.2012 18:33:37

jazzmies: Poikkeuksena tosin Edge-virvelit, mitkä ovat hämmästyttävän hyviä - tuovat nimittäin ihan Yamahan virvelit sekä äänensä että soitettavuutensa takia mieleen.

Hauska mies! Hehhe.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Bobana
19.05.2012 19:51:58
jazzmies: Nämä DW:t ovat kyllä jännä ilmiö. Mikä ihme tästä merkistä on tehnyt niin halutun, kun niiden soitettavuus ei ole kummoinen eikä äänessä ole karaktääriä. Halpis PDP antaa sentään jotakin luonnetta ulos. Poikkeuksena tosin Edge-virvelit, mitkä ovat hämmästyttävän hyviä - tuovat nimittäin ihan Yamahan virvelit sekä äänensä että soitettavuutensa takia mieleen.

No nyt!
-> sipsiä ja kokakolaa.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
-Dr.DW-
19.05.2012 19:53:37
Voih, kun joskus vois tyypittää DW:a, ihan kunnolla... Kaupassa ei oikein kehtaa ku ihastella, vaikka nimimerkki ehkä jotakin toista antaakin ymmärtää=P Oli vaan niin rimmaava.=D Mie oon videoilta tykännyt yleensä DW:n soundeista paljonkin. Mukavan muhkea! En kyllä muitakaan merkkejä dissaile.
Voihan vastoinkäymiset.
ordinary
19.05.2012 19:57:21 (muokattu 19.05.2012 20:13:02)
Voi voi tätä viihdettä, meno vaan paranee.
Bobana
19.05.2012 20:00:30
-Dr.DW-: Voih, kun joskus vois tyypittää DW:a, ihan kunnolla... Kaupassa ei oikein kehtaa ku ihastella, vaikka nimimerkki ehkä jotakin toista antaakin ymmärtää=P Oli vaan niin rimmaava.=D Mie oon videoilta tykännyt yleensä DW:n soundeista paljonkin. Mukavan muhkea! En kyllä muitakaan merkkejä dissaile.

Sinne vaan kuule. Ei kaikki ole mitään super-rumpaleita ja veikkaan että musakauppiaita vituttaa juuri eniten ne itteänsä täynnä olevat ammattilaiset jotka valittaa jostain aivan naurettavasta joka käänteessä ja kun ei nyt ole vireessä nämäkään pannut ja tuuman pitäis olla matalampi ni sitte hyvä.
Jos oikealla into-mielellä menet testailemaan niin varmasti ei pois potkita eikä pahaa sanaa sanota.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
-Dr.DW-
19.05.2012 20:04:44 (muokattu 19.05.2012 21:14:25)
Bobana: Sinne vaan kuule. Ei kaikki ole mitään super-rumpaleita ja veikkaan että musakauppiaita vituttaa juuri eniten ne itteänsä täynnä olevat ammattilaiset jotka valittaa jostain aivan naurettavasta joka käänteessä ja kun ei nyt ole vireessä nämäkään pannut ja tuuman pitäis olla matalampi ni sitte hyvä.
Jos oikealla into-mielellä menet testailemaan niin varmasti ei pois potkita eikä pahaa sanaa sanota.

Mie just sitä ääntä mietin, kun paikallisen jälleenmyyjän talossa on muitakin liikkeitä. Olis mukava jos tomitkin saisi ihan oikeasti laittaa soimaan asti=D Voishan varmaan joskus kysyä ainakin... Mutta tiedä sitten että kannattaako, kun katsoo lompsaa... :/

E: Heh, juurikinhan tällainen "nipottajahan" se mieki olen. Mutta tarkotan yleensä sitä nipotuksella, että jos "itselle tulisivat". Ja tämmösenä hiukan "persjalkaisena" on pakko nipottaa, kun ei oikeesti muuten yllä=D
Heh, ja kerran muuten taisin mainita, ettei ole vireessä, kun kuulosti lattiatomi kumpparinvarrelta=P Ammattilainen/huippu... Heh, sinnepäinkään! =D
Voihan vastoinkäymiset.
jazzmies
19.05.2012 21:12:02
Bobana:ja veikkaan että musakauppiaita vituttaa juuri eniten ne itteänsä täynnä olevat ammattilaiset jotka valittaa jostain aivan naurettavasta joka käänteessä ja kun ei nyt ole vireessä nämäkään pannut ja tuuman pitäis olla matalampi ni sitte hyvä.

Luulen että asia on juuri päinvastoin. Ammattilainen ihastuu puhtaasti ääneen. Ihan sama mikä koko tai väri kunhan ääni toimii. Varakkaat harrastelijat taas etenevät kuurona kohti unelmaansa ostamalla unelmiensa setin speksit just oikeassa asennossa. Omista virveleistä 3/6 olen ostanut heräteostoksena, kun alunperin lähdin hakemaan ihan muuta. Yamahan Anton Fig -virvelin osto varmistui yhdellä lyönnillä, 7-tuumainen Yamaha Brass Snare voitti mennen tullen Paul Leim Signaturen ja Yamaha Jimmy Chaberlin Signature jäi muuten vain käsiini. Yamaha Club Custom -setin Blue Swirl -värin valitsin siksi, että pidin siitä vähiten, mutta jälkeenpäin tarkasteltuna se onkin paljastunut kauneimmaksi. Näin johdonmukaisesti toimii ammattilainen.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
-Dr.DW-
19.05.2012 21:21:35
jazzmies: Luulen että asia on juuri päinvastoin. Ammattilainen ihastuu puhtaasti ääneen. Ihan sama mikä koko tai väri kunhan ääni toimii. Varakkaat harrastelijat taas etenevät kuurona kohti unelmaansa ostamalla unelmiensa setin speksit just oikeassa asennossa. Omista virveleistä 3/6 olen ostanut heräteostoksena, kun alunperin lähdin hakemaan ihan muuta. Yamahan Anton Fig -virvelin osto varmistui yhdellä lyönnillä, 7-tuumainen Yamaha Brass Snare voitti mennen tullen Paul Leim Signaturen ja Yamaha Jimmy Chaberlin Signature jäi muuten vain käsiini. Yamaha Club Custom -setin Blue Swirl -värin valitsin siksi, että pidin siitä vähiten, mutta jälkeenpäin tarkasteltuna se onkin paljastunut kauneimmaksi. Näin johdonmukaisesti toimii ammattilainen.

Kannattaa aina käyttää vapautta: "Muutin mieltäni"! =D Pelastaa paljolta! Eikös yleensä kaikki maalipinnat/päällysteet näytä ihan erimoiselta, kun lähempää tarkastelee. Itse näin yhden Nissanin (asiasta kukkaruukkuun) pinnassa tehtaalta tulleen, ihan penteleen hienon värin! Oikein jäin tarkistelemaan! Se tosin oli auringossa, mutta sanoihan se Markkuliinikin muistaakseni, että stagen valoissa näyttää kaikki erilaiselta, jonka perusteella hänkin setin värin valitsee.

Noin soundillisestihan miulla ei juurikaan ole sanottavaa, koska kovin Noviisi olen.
Voihan vastoinkäymiset.
Kailis
19.05.2012 22:08:40

jazzmiehellä ei ole muuta ongelmaa kuin esim. HD harrastajilla; ne pitää omia pyöriään maailman parhaina eikä siksi näe metsää puilta. Ei siinä, Yamahat on kyllä hyviä, mutta että psyykkaa itseään sokeaan yhden merkin käyttöön ja suitsutukseen ja haukkuu muita hyviksi todettuja valmistajia on hieman epäkypsää. Mutta jokainen repii fiiliksensä tavallaan, kunhan muistaisi kunnioittaa muita.
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
-Dr.DW-
19.05.2012 23:02:17
Kailis: jazzmiehellä ei ole muuta ongelmaa kuin esim. HD harrastajilla; ne pitää omia pyöriään maailman parhaina eikä siksi näe metsää puilta. Ei siinä, Yamahat on kyllä hyviä, mutta että psyykkaa itseään sokeaan yhden merkin käyttöön ja suitsutukseen ja haukkuu muita hyviksi todettuja valmistajia on hieman epäkypsää. Mutta jokainen repii fiiliksensä tavallaan, kunhan muistaisi kunnioittaa muita.

Mie oon kerran eläessäni ajanu HD:lla. Kyllä mie ymmärrän, mikä niissä kiehtoo. Hitto, jokainen pytyn jysähys tekee sellaisen repivän kiihdytyksen että huh. En ihmettelis, vaikka 20 vauhissa nelosella avattu torvi köhii hetken, siltikin kiihdyttäen. Tuolla 60 tuntumassa saattaa jo sutiakin... Noh, se riippuu tottakai pyörästä. Mie oon aina ollu kyykkyjen ystävä. Itku pääsee kun kahtelee että Yamahan R1 maksaa enää ripsauksen päälle 4 tonnia. Tää kevät/kesä on kipua. Noh, talvi onkin sitten kelkkojen. Voi tätä köyhää moottoripäätä, bensapulia ja telaraivoa, jopa polannepönttöä.
Voihan vastoinkäymiset.
tomboarmageddon
19.05.2012 23:10:18
-Dr.DW-: Mie oon kerran eläessäni ajanu HD:lla. Kyllä mie ymmärrän, mikä niissä kiehtoo. Hitto, jokainen pytyn jysähys tekee sellaisen repivän kiihdytyksen että huh. En ihmettelis, vaikka 20 vauhissa nelosella avattu torvi köhii hetken, siltikin kiihdyttäen. Tuolla 60 tuntumassa saattaa jo sutiakin... Noh, se riippuu tottakai pyörästä. Mie oon aina ollu kyykkyjen ystävä. Itku pääsee kun kahtelee että Yamahan R1 maksaa enää ripsauksen päälle 4 tonnia. Tää kevät/kesä on kipua. Noh, talvi onkin sitten kelkkojen. Voi tätä köyhää moottoripäätä, bensapulia ja telaraivoa, jopa polannepönttöä.

Mulle taas pärisee nuo venäjäpyörät niebrit ja iceet jne.Joteskin eri tavalla rankka meininki, kuin hdssä. Voikohan tän suhteuttaa kuitenkaan soittokamoihin. Toisaalta kun kattoo nuita ruttusia blxiä mitä vielä lavavalot vielä oikeen korostaa,niin joo on siinä sittenkin jotain yhteistä. Ruoste/ruma on kaunista:)
-Dr.DW-
19.05.2012 23:22:51
tomboarmageddon: Mulle taas pärisee nuo venäjäpyörät niebrit ja iceet jne.Joteskin eri tavalla rankka meininki, kuin hdssä. Voikohan tän suhteuttaa kuitenkaan soittokamoihin. Toisaalta kun kattoo nuita ruttusia blxiä mitä vielä lavavalot vielä oikeen korostaa,niin joo on siinä sittenkin jotain yhteistä. Ruoste/ruma on kaunista:)

Noh, ruostehan on komeeta, jos se on "rotta" meininkiä. Miun Ooppelin ovissa ei niinkään. Kyllä mieki kehoani siirtäisin täysin mattamustalla Fat Boy:lla jossa on hiukan pitempi keula. Tarvii myös mattamustat suorat putket. Kromia korkeintaan stonga, vanteen pinnien "julkisivu" ja lampun kehto. Vaikka oonkin kyykkis, niin sillä mie ajasin. Mutta silti itkettäis maksaa halvemman omakotitalon hinta öljynvuodosta. :(
Heh, vielä tänään viittit liputtaa Venäjän pyöriä...=P
Niin, nehän on tehty vähän tähän "Coffee racer" tyyliin.
Miulla on jokin outo fetissi noihin ensimmäisiin R1:iin. Ehkä kai siksi että ne kuulemma keulii hätäseen... Mietin, että niinhän mieki setin takana teen...
Miekka miestä myöten! =D
Voihan vastoinkäymiset.
jazzmies
20.05.2012 00:42:16
Bobana: Onkohan tässä nyt narsismilla jotain jalansijaa...?

Nämä ovat kauniit saatesanat. Nämä ilahduttavat.
Bobana
20.05.2012 00:50:04
jazzmies: Nämä ovat kauniit saatesanat. Nämä ilahduttavat.

Toivottavasti ilahduttaa myös se että tuo oli tarkoitettu lähinnä sinne suuntaan ja tuohon Teaseriin.
Noniin. Että.
piipponen
20.05.2012 01:07:07
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)