Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistin ja kitarakaappi jenkeistä
1 2
jussi.r
19.05.2012 19:51:32 (muokattu 19.05.2012 19:55:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin tilata erään vahvistimen ja samalla kitarakaapin USA:sta, koska se valmistetaan siellä ja myydään suoraan tehtaalta ja käytettynä ei löydy, koska kukaan ei halua luopua. Vahvistin ja kitarakaappi olisi yht $3410. Jos jää Suomen tulliin joutuisin maksamaan alv:ia yli 500e, mikä on perseestä. Samalla hinnalla voisin kait käydä hakemassa sen jenkeistä?
 
Onko kokemuksia tai vinkkejä asiasta?
 
ReBeat
19.05.2012 19:55:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kokemuksia. Tilasin kanssa ja maksoin tullit.
 
zedder
19.05.2012 19:59:36 (muokattu 19.05.2012 20:20:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuommoinen paketti "jää" aika 100% varmasti tulliin, sillä USPS eli ameriikan postilaitos ei taida noin isoja paketteja kuljettaa ja kuriirifirmat taas tuskin suostuvat veropetokseen tai salakuljetukseen...
 
Mitä tarkoittaa kaydä "samalla hinnalla itse hakemassa"? Matkatavarana ei voine ihan hirveän isoa lootaa kuljettaa veloituksetta.
 
lavaamo
19.05.2012 20:10:36 (muokattu 19.05.2012 20:11:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi.r: Ajattelin tilata erään vahvistimen ja samalla kitarakaapin USA:sta, koska se valmistetaan siellä ja myydään suoraan tehtaalta ja käytettynä ei löydy, koska kukaan ei halua luopua. Vahvistin ja kitarakaappi olisi yht $3410. Jos jää Suomen tulliin joutuisin maksamaan alv:ia yli 500e, mikä on perseestä. Samalla hinnalla voisin kait käydä hakemassa sen jenkeistä?
 
Onko kokemuksia tai vinkkejä asiasta?

 
Joudut sä sen tullin maksamaan, vaikka hakisitkin jenkeistä. Lisäksi tarvit muuntajan.
 
E: Ihan mielenkiinnosta, mitä kampetta ei saa suomesta?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
jussi.r
20.05.2012 00:09:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkistaako ne siis, ettei mulla ole enempää "matkatavaa" palatessa Suomeen kuin lähtiessä?
 
Gabe
20.05.2012 00:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se todennäköisesti tulliin jää. Kannattaa ottaa huomioon kun jenkeistä tilaa että postimaksut on aika hirveät täältä sinnepäin jos tarvitsee takuuhuoltoon lähettää..
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
ept
20.05.2012 00:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi.r: Tarkistaako ne siis, ettei mulla ole enempää "matkatavaa" palatessa Suomeen kuin lähtiessä?
 
Ei, mutta jollet änge sitä kaappia ja vahvistinta matkalaukkuun vaan tuot laatikoissa, niin tullin huomio on taattu. Ja suuri läjä tavaraa ihan laukuissa saattaa riittää. Ja sen jälkeen on myöhäistä selitellä.
 
AngieRainbow
20.05.2012 01:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi.r: Ajattelin tilata erään vahvistimen ja samalla kitarakaapin USA:sta, koska se valmistetaan siellä ja myydään suoraan tehtaalta ja käytettynä ei löydy, koska kukaan ei halua luopua. Vahvistin ja kitarakaappi olisi yht $3410. Jos jää Suomen tulliin joutuisin maksamaan alv:ia yli 500e, mikä on perseestä. Samalla hinnalla voisin kait käydä hakemassa sen jenkeistä?
 
Onko kokemuksia tai vinkkejä asiasta?

 
No, mulla on semmonen kokemus, että yksi USA:ssa käsintehty pedaali oli pakko saada ja sitä ei löytynyt uutena eikä käytettynä mistään Euroopasta, vaikka selasin kaikki tietämäni verkkokaupat, ebay:t sun muut läpi.
 
Eihän siinä muuta kuin pedaali tilaukseen ja maksoin tullit. Pedaalin hinta oli noin 200 euroa ja tullimaksut yhteensä noin 50 euroa. Jos jotain on saatava niin se hankitaan. Ainakin jos kitarakamasta on kyse. Näin mun kohdalla.
 
Ainoa pieni vinkkini on se, että kun Itellasta tulee lappu, että sulla on lähetys tullissa, niin ne tarjoutuvat hoitamaan sen muutaman kympin maksua vastaan, mutta se on todellisuudessa helppo tehdä itse netissä. Näin mä tein, eli säästin siinä vähän.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
mattim
20.05.2012 11:52:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi.r: Tarkistaako ne siis, ettei mulla ole enempää "matkatavaa" palatessa Suomeen kuin lähtiessä?
 
Sun pitää pystyä osoittamaan, että kamat olivat jo suomesta lähtiessä mukanasi, muuten voipi tulli maksattaa tullit ja alvit. Toisaalta, tuurillahan ne laivatkin seilaa ;-)
 
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." -- Hunter S. Thompson
JuSu
20.05.2012 12:14:07 (muokattu 20.05.2012 12:14:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Sun pitää pystyä osoittamaan, että kamat olivat jo suomesta lähtiessä mukanasi, muuten voipi tulli maksattaa tullit ja alvit. Toisaalta, tuurillahan ne laivatkin seilaa ;-)
 
Niin. Mutta pitää sitte muistaa, että jos jää vihreeltä linjalta kiinni ylimääräisistä rojuista, niin tuleepi tullien ja alvien päälle vielä sakot.
 
JuSu
jussi.r
20.05.2012 14:59:38 (muokattu 20.05.2012 15:05:12)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai se pitää sitten vaan tilata.
 
jyrkalt
20.05.2012 15:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi.r: Ajattelin tilata erään vahvistimen ja samalla kitarakaapin USA:sta, koska se valmistetaan siellä ja myydään suoraan tehtaalta ja käytettynä ei löydy, koska kukaan ei halua luopua. Vahvistin ja kitarakaappi olisi yht $3410. Jos jää Suomen tulliin joutuisin maksamaan alv:ia yli 500e, mikä on perseestä. Samalla hinnalla voisin kait käydä hakemassa sen jenkeistä?
 
Onko kokemuksia tai vinkkejä asiasta?

 
Laitoin sulle pikaviestinä yhen kikan..
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
rintapek
20.05.2012 15:14:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi.r: Ajattelin tilata erään vahvistimen ja samalla kitarakaapin USA:sta, koska se valmistetaan siellä ja myydään suoraan tehtaalta ja käytettynä ei löydy, koska kukaan ei halua luopua. Vahvistin ja kitarakaappi olisi yht $3410. Jos jää Suomen tulliin joutuisin maksamaan alv:ia yli 500e, mikä on perseestä. Samalla hinnalla voisin kait käydä hakemassa sen jenkeistä?
 
Onko kokemuksia tai vinkkejä asiasta?

 
Suoraan sanottuna kysymyksenasettelusi on perseestä.
 
Ei toi mitenkään "jää" tulliin, vaan niin tos asiassa kuuluu käydä.
Tilanne ei muutu mitenkään sillä, et käyt itte rapakon takana noutamassa tuotteet, olet edelleen maahantuoja.
Paitti tietty tilanne muuttuu sillai, et kun "jäät" vihreällä linjalla kiinni ilmoittamattomista tavaroista, niin verot peritään kaksinkertaisina. Laki ei tossa salli hirveesti vaihtoehtoja.
 
Toi salakuljetus.net on jossain muualla. Niin on myös kaupastavarastaminen.net ja piraattiohjelmistojentuki.net.
 
Tää on muusikoiden.net ja täältä et tule saamaan hirveesti vinkkejä siihen, et miten lakeja kandeis rikkoa jäämättä kiinni.
 
One kind of music only - the good kind
sepisti
20.05.2012 17:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi.r: Kai se pitää sitten vaan tilata.
 
Lähde hakemaan vaan itse. Jos viidellä sadalla saat tehtyä reissun Jenkkeihin, niin kannattaa lähteä.
 
loner
20.05.2012 17:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Laitoin sulle pikaviestinä yhen kikan..
 
Aika julmaa ilmoittaa asia yleisellä ja jättää kertomatta muille :D
 
Jucciz
20.05.2012 18:02:33 (muokattu 20.05.2012 18:03:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Lähde hakemaan vaan itse. Jos viidellä sadalla saat tehtyä reissun Jenkkeihin, niin kannattaa lähteä.
 
Joo mut kun ne tullit ja verot pitää siitä huolimatta maksaa, joten vahvistimelle tulee hintaa itse tuotteen, tullien, verojen ja ulkomaanmatkan verran. Ja pitäähän siellä paikan päällä jotain syödä ja juodakin. Halvempaa on tilata tuote ja maksaa "vain" tuote, postikulut, tullit ja verot.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jyrkalt
20.05.2012 18:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loner: Aika julmaa ilmoittaa asia yleisellä ja jättää kertomatta muille :D
 
Joo oon julma ja joku miettii vielä että rikollinenki :D
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Artist
21.05.2012 19:34:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kannattaa ottaa huomioon kun jenkeistä tilaa että postimaksut on aika hirveät täältä sinnepäin jos tarvitsee takuuhuoltoon lähettää..
 
Vähän offaria, mutta ainakin mulle on takuuhuoltotilanteissa sanottu, että paikallinenkin korjaaja on ok ja kulut on tarjouduttu hyvittämään paypalilla. Toki riippuu lafkasta ja varmaan ongelman laadusta. Jos tavaraa ei muualta saa niin tuo on kyllä aika toissijainen seikka, korjaajia löytynee kotimaastakin.
 
Käsittääkseni näin nettitullauksen myötä jää tavallisetkin postipaketit aluksi tulliin ja sitten pitää netissä tehdä se selvitys sisällöstä ja hinnasta, plus maksaa alv ja mahdollinen tulli pois.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Entropia666
21.05.2012 19:42:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta flightcase, työnnä sinne joku vanha/halpa nuppi ja mee jenkkeihin. Osta jenkeistä uus, anna vaihdossa vanha, tule takaisin suomeen.
 
Kameroiden kanssa jengi on harrastanu tota, kameralaukku mukaan, jenkeistä uus runko ja vanha mäkeen. Ei veroja eikä tulleja takasin tullessa.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
lavaamo
21.05.2012 20:03:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Osta flightcase, työnnä sinne joku vanha/halpa nuppi ja mee jenkkeihin. Osta jenkeistä uus, anna vaihdossa vanha, tule takaisin suomeen.
 
Kameroiden kanssa jengi on harrastanu tota, kameralaukku mukaan, jenkeistä uus runko ja vanha mäkeen. Ei veroja eikä tulleja takasin tullessa.

 
Mahtaako olla säästö tullien luokkaa? Kunnon nuppi & case taitaa jo yksistään painaa enemmän kuin matkatavaraa saa mukanaan kuljettaa. Ne ylimääräiset kilot kun eivät oo hirveän halpoja.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «